ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تالی فاسد آزاد شدن حجاب

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تالی فاسد آزاد شدن حجاب

برخی خواهان این هستند که برخلاف دستور صحیح قرآن زنان در پوشش و حجاب خود آزاد باشند درحالی‌که استثنای حجاب از سایر احکام اسلام با تالی فاسد بسیار بزرگی همراه خواهد شد و آن این است که بالفرض اگر مسئولین، حجاب را از سایر احکام اسلامی استثنا کرده و آزاد کنند، تکلیف سایر احکام چه می‌شود؟ آیا فردا نوبت حکمی دیگر مثل شراب‌خواری و هم‌جنس‌بازی نخواهد رسید؟

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: آزاد شدن حجاببی حجابیحجابشبهات حجاب

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 فروردين 1400 | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

عاقبت همگانی شدن جذابیت‌ها و زیبایی‌های بانوان

یکی از شاهکارهای خلقت، جاذبه و کشش عاطفی و جنسی جنس زن و جنس مرد به یکدیگر است که اگر به‌صورت صحیح شکل بگیرد، سلامت و سعادت انسان‌ها تضمین خواهد شد؛ خلقت زیبایی‌ها و جذابیت‌ها برای زنان در راستای تقویت و دوام این کشش و جاذبه بوده است. دستور حجاب برای این است که این جذابیت‌ها و زیبایی‌ها در مسیر صحیح و حلال و فقط برای همسر شرعی قرار بگیرد و بشود تا به گرم‌تر و صمیمی‌تر شدن روابط همسران، بینجامد.

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب رمز پیروزی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 فروردين 1400 | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

نقش حجاب در تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق

نقش حجاب در استحکام خانواده

بدحجابی و بی توجهی به موازین شرعی و دینی موجب آشفتگی و انحرافات اخلاقی، سستی بنیان خانواده، بروز نزاع و گسیختگی در خانواده ها و کاهش احساس امنیت به ویژه در زنان می شود.

حجاب و پوشش در بینش توحیدی پیش از آنکه نیازی طبیعی باشد، امری فطری است و حفظ حجاب در جهان بینی اسلامی فرمانی ازسوی خداوند سبحان است.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: سردار سید محمود میرفیضی ، فرماندهی انتظامی مازندران ، عفاف و حجاب خانواده

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 فروردين 1400 | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از کمپین‌های ضد حجاب به مدافعین حجاب و آمرین به معروف و نهی از منکر می‌گویند که: شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم؛ آیا این جمله منطقی است؟

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: احترام زن ،حجاب رضا شاه، شبهات حجاب، کشف حجاب

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 بهمن 1399 | 8:58 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

عاقبت همگانی شدن جذابیت‌ها و زیبایی‌های زن

یکی از شاهکارهای خلقت، جاذبه و کشش عاطفی و جنسی جنس زن و جنس مرد به یکدیگر است که اگر به صورت صحیح شکل بگیرد، سلامت و سعادت انسان‌ها تضمین خواهد شد. خلقت زیبایی‌ها و جذابیت‌ها برای زنان در راستای تقویت و دوام این کشش و جاذبه بوده است.

دستور حجاب برای این است که جذابیت‌ها و زیبایی‌ها در مسیر صحیح و حلال و فقط برای همسر شرعی قرار بگیرد و تا به گرم‌تر و صمیمی‌تر شدن روابط همسران، بینجامد.

اگر زنان در بیرون از منزل حجاب اسلامی را رعایت کنند، همیشه محبوب و معشوق همسران خود خواهند ماند. ولی اگر به دنبال بی‌حجابی و لاابالی‌گری باشند مردان متأهل سست ایمان با دیدن آن‌ها تنوع‌طلب شده و به جذابیت‌ها و زیبایی‌های همسران خود قانع نخواهند بود. چراکه با چشم‌چرانی به زنان بی‌حجاب، همواره در ذهن و خیال خود ارتباط با یکی از این افراد را می‌پرورانند و گرفتار زنای ذهنی می‌شوند و درنتیجه این بی‌حجابی و چشم‌چرانی نسبت به همسر خود بی‌میل می‌شوند، در این صورت دیگر زنان محبوب و معشوق همسران خود نخواهند بود و سعادت و سلامت زندگی‌شان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: زنای ذهنی، سردی روابط ،عاقبت بی حجابی، عاقبت چشم چرانی ،فلسفه حجاب، یکی از شاهکارهای خلقت

تاريخ : شنبه 25 بهمن 1399 | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

نقش حجاب در تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق

حجاب و عفاف در نقش بسزایی در تحکیم و استوار ماندن کانون گرم خانواده دارد چراکه زنان باحجاب در محیط خارج از زندگی زناشویی به جلوه‌گری نمی‌پردازند و جاذبه‌های جنسی خود را به حراج نمی‌گذارند و به هدر نمی‌دهند و محبت و نیروی جنسی‌شان را فقط به شوهران خود اختصاص می‌دهند. از طرف رعایت حجاب از سوی بانوان موجب پاک شدن محیط جامعه از وجود جاذبه‌های جنسی زنان متنوع و مختلف می‌شود و لذا مردها هم تمام حواسشان به همسران خویش است.

لذا هم زنان و هم مردان ازنظر عاطفی و جنسی همدیگر را کاملاً ارضاء می‌کنند، درنتیجه رضایت کامل از طرفین حاصل شده و خانواده از استحکام و استواری برخوردار خواهد شد و زندگی‌ها بسیار شیرین و باصفا خواهد شد.

نکته قابل‌توجه درباره اهمیت رضایت جنسی زوجین از یکدیگر اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده «۵۰ درصد از طلاق‌ها به خاطر مشکلات جنسی و عدم ارضای غریزه است»[۱] و ازآنجاکه بی‌حجابی در به هدر رفتن غریزه جنسی مؤثر است بی‌شک بسیاری از طلاق‌ها ریشه در بی‌حجابی زنان دارد.

«تولستوی» ـ فیلسوف و متفکر روسیه ـ می‌گوید:

«سبب ازدیاد طلاق در اروپا که افکار عمومی را مشوش کرده است، نبود حجاب است؛ مردان به‌واسطه معاشرت با زنان نسبت به همسر خود بی‌میل می‌شوند.»[۲]


[۱]. روزنامه شرق، شنبه ۵ آذر ۱۳۸۴.

[۲]. نگرشی دیگر به حجاب، ص ۳۹.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: تولستوی ،حجاب و طلاق، طلاق، علت اصلی طلاق

تاريخ : شنبه 25 بهمن 1399 | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا مردان غربی چشم و دل سیر شده‌اند؟

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که آیا مردان غربی که در دیدن جذابیت‌های بدن زنان آزادند، واقعاً چشم و دل سیر شده‌اند؟ و آیا جاذبه‌های زن در غرب عادی شده است؟ و آیا مردان غربی با دیدن جذابیت‌ها و زیبایی‌های بدن زنان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند؟

پاسخ این است که هرگز چنین اتفاقی نیفتاده و جاذبه‌های زن در غرب عادی نشده است و مردان هم چشم و دل سیر نشده‌اند. شاهد ادعای ما این است که

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: آمار تجاوز به زنان در آمریکا ،تجاوز به زنان، تجاوز به زنان شاغل، خشونت علیه زنان، دون پیرو کورسی، مرد چشم و دل سیر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا اگر حجاب آزاد شود، ولع مردان از بین می‌رود؟!

گفته شده است که اگر منع باشد حرص بیشتر می‌شود و چون حجاب زنان منع مردان است حرصشان بیشتر است، لذا اگر بی‌حجابی مثل غرب آزاد شود، گرچه ممکن است ابتدا عده‌ای عقده‌گشایی کنند اما کم‌کم اوضاع عادی می‌شود و مردان ایرانی مثل مردان غربی با دیدن زنان برهنه تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، لذا بهتر است زنان از زحمت پوشیده بودن خلاص شوند!

پاسخ این است که اولاً: اینکه می‌گویند منع باعث حرص بیشتر می‌شود، در فرضی است که تمایل و تحریک باشد، سپس منع صورت بگیرد اما اگر باوجود حجاب اسباب تحریک و تمایل برداشته شود حرصی هم وجود نخواهد داشت.

ثانیاً: گرچه ممکن است بسته به شرایط، آستانه تحریک‌پذیری مردان تغییر کند ولی به‌هیچ‌وجه غریزه و تحریک‌پذیری آنان از بین نمی‌رود. مثلاً در گذشته، یک مرد با دیدن قسمتی از بدن همسر خود تحریک می‌شد و پس از رابطه به رضایت کامل می‌رسید، ولی امروزه طوری شده است که مردان دیگر از داشتن رابطه با همسر خود لذت نمی‌برند و به تنوع‌طلبی و ارضاء غریزه به روش‌های دیگر مثل هم‌جنس‌بازی، استفاده از عروسک‌های جنسی یا حیوانات روی آورده‌اند. چون جاذبه‌های جنسی زنان برایشان عادی شده و سطح تحریک‌پذیری آنان بالاتر رفته است و به تبع آن آستانه رضایتمندی جنسی‌شان هم بالاتر آمده است.

نهایتاً: زنان و دخترانی که از زحمت پوشش خلاص شده‌اند! بازنده اصلی این میدان خواهند بود چراکه به این زودی‌ها نمی‌توانند ازدواج کنند چون مردان نمی‌خواهند خود را به یک زن محدود کنند و اگر ازدواج هم بکنند ازنظر روانی و عاطفی به‌شدت لطمه خواهند خورد چون برای مردهایشان منحصربه‌فرد نیستند و روابط زناشویی آنان ‌که پایه‌های محکم زندگی مشترک است، به‌شدت سست شده است و جنبه معشوق و محبوب بودن را از دست داده‌اند، این مطلب به تجربه در جوامع غربی و به‌اصطلاح آزاد تجربه شده است.

لذا امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:
صِیانَهُ المَرأهِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالِها؛ محفوظ داشتن زن، به حال او مفیدتر، و براى زیبایى اش پایدارتر است. (غرر الحکم، ح ۵۸۲۰)

موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: انّ بنی آدم لحریص علی ما منع، تحریک شهوت جنسی ،حجاب ،حجاب و حرص ،ولع جنسی

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 | 9:14 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

حجاب زیبایی‌های زن را می‌پوشاند؟!

برخی مدعی هستند که حجاب زیبایی‌های زن را می‌پوشاند و او را از برآورده کردن نیاز طبیعی به خودنمایی محروم می‌سازد! درحالی‌که حجاب برای این نیست که زن زیبایی‌های خود را بپوشاند بلکه حجاب این است که زن از زیبایی خود در شرایط امن و به صورت حلال استفاده کند. حتی طبق آموزه‌های دین اسلام زن با استفاده صحیح و حلال از نعمت زیبایی می‌تواند به رشد معنوی و تقرب به خداوند نیز برسد.

ازنظر اسلام یکی از حقوقی که مرد بر زنش دارد این است که خود را برای شوهرش زیبا و آرایش کند. این مطلب در روایات به «حسنُ التبعتُل» که معنی تحت‌اللفظی آن خوب شوهرداری کردن است یاد شده است.

زن با زینت کردن خود برای شوهر و پر کردن چشم او، جلو بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی را می‌گیرد. لذا زنان با آرایش و دلبری برای شوهر به اجری بسیار عظیم نائل می‌شوند که مردان با فدا کردن جانشان به آن می‌رسند.

حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: می‌فرمایند:

«جِهَادُ الْمَرْأَهِ حُسْنُ التَّبَعُّل؛ جهاد زن خوب شوهرداری کردن است»‌[۱]


[۱]. الکافی (ط – الإسلامیه)، ج ۵، ص: ۹.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: جهادالمراه حسن التبعل ،جهاد زن ،زینت زن ،شوهر داری

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 | 9:9 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا قانون حجاب متضاد با نیاز طبیعی زن به خودنمایی است؟

برخی ادعا می‌کنند که خودنمایی نیاز طبیعی زن است و اسلام با این نیاز طبیعی زنان مخالفت کرده است درحالی‌که خوردن هم نیاز طبیعی انسان است و اسلام با حرام‌خواری مخالفت کرده است نه با مطلق خوردن، نیاز جنسی هم نیاز طبیعی انسان است و اسلام با ارضاء از طرق نامشروع مخالفت کرده است نه با هر نوع ارضائی و… و همچنین اسلام با خودنمایی و زینت زن برای مردان بیگانه و نامحرم مخالفت کرده است و نه با هر خودنمایی و زینتی لذا بانوان می‌توانند در محدوده خانواده و صرفاً جهت همسر و همچنین در جمع‌های زنانه خود را زینت کرده و خودنمایی کنند.

رسول خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند:

«اِنَّ مِن خَیرِ نِسَائَکُم… اَلمُتَبَرَّجَهَ مِن زَوجِها الحصَانَ عَن غَیرِه؛ بهترین زنان شما، زنی است که… برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، ولی خود را از نامحرمان بپوشاند.»[۱]


[۱]. بحارالانوار، ج ۱۰۳، ص ۲۳۵.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب اجباری، خودنمایی ،خودنمایی در زنان، زن و شوهر عاشق ،عاشقانه مذهبی ،قانون حجاب ،نیاز طبیعی زن به خودنمایی

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1399 | 5:42 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا چادر مشکی افسردگی می‌آورد؟

برخی می‌گویند رنگ مشکی باعث به وجود آمدن انواع ناراحتی‌های روانی و افسردگی می‌گردد لذا بهتر است چادر مشکی به چادر صورتی و رنگ‌های متنوع تبدیل گردد؟ درحالی‌که اولاً این مطلب گرچه به خاطر تکرار زیاد مشهور شده است ولی ازنظر علمی ثابت نشده است که رنگ مشکی موجب افسردگی می‌گردد. نهایت چیزی که ادعا شده است این است که “نتایج آزمایشات بعضی از روان‌شناسان و روان‌پزشکان انجام شده، نشان می‌دهد که ممکن است افسردگی بعضی از افراد، علت تمایل آن‌ها به پوشش سیاه باشد، ولی پوشش سیاه افراد علت ایجاد افسردگی آن‌ها نیست و بین این دو نکته، تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد.

ثانیاً: اگر این ادعا صحت داشته باشد باید خانم‌های بی‌حجاب و کسانی که از لباس‌ها و رنگ‌های جلف و محرک استفاده می‌کنند ازنظر روحی و روانی سالم‌ترین زنان باشند و ازنظر اخلاق معاشرت و روابط اجتماعی و خانوادگی هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند و زندگی‌شان سالم‌تر و بادوام‌تر باشد، درحالی‌که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ و همچنین بر مبنای ادعای فوق جوامع غربی که در پوشش از رنگ‌های متنوعی استفاده می‌کنند باید شاداب‌ترین و سالم‌ترین مردم ازنظر روحی و روانی داشته باشد درحالی‌که بنا بر اعتراف خودشان واقعیت عکس این مطلب است.

ثالثاً: اگر رنگ مشکی مضر باشد در آفریقا باید یک انسان سالم ازنظر روحی و روانی پیدا نشود! درحالی‌که واقعیت چیز دیگری است و اتفاقاً مردم سیاه‌پوست آفریقا ازنظر روحی و روانی به‌مراتب سالم‌تر از مردم سفیدپوست اروپا هستند.

رابعاً: بالفرض که چنین چیزی صحت داشته باشد، بانوان همیشه و همه‌جا که لازم نیست پوشش مشکی داشته باشند تا مشکلی برایشان پیش بیاید بلکه چادر مشکی را فقط در زمان‌هایی که در بیرون از خانه هستند استفاده کنند و در درون منزل و جاهایی که مرد نامحرمی وجود ندارد می‌توانند از لباس‌های رنگ روشن استفاده کنند.منبع فارس


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: آیا رنگ مشکی چادر مضر است؟، افسردگی، پوشش سیاه و افسردگی ،چادر ،چادر مشکی و افسردگی

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1399 | 5:35 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

حجاب اقلیت‌های دینی در صدر اسلام

برخی برای توجیه اینکه اقلیت‌ها نباید حجاب داشته باشند ادعا می‌کنند که در زمان پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) هیچ اجباری در پوشش اسلامی برای زنان غیرمسلمان وجود نداشته و اقلیت‌ها در انتخاب نوع پوشش کاملاً مختار بوده اند؟!

در پاسخ به این افراد باید گفت که در صدر اسلام نیازی به الزام اقلیت‌های دینی به حفظ حجاب نبوده است، چون حجاب زنان آن‌ها که برگرفته‌شده از آموزه‌های کتاب‌های آسمانی‌شان بود به‌مراتب بیشتر و سخت‌تر از حجاب موردنظر اسلام بوده است که هم‌اکنون هم راهبه ها و اقشار مؤمن اقلیت‌ها بدون هیچ‌گونه اجبار و الزامی به حجاب کامل و مورد تایید اسلام پایبند هستند.

شهید مطهری دراین‌باره می‌گوید: «در ایران و در بین یهود و مللی که از فکر یهود پیروی می‌کردند حجاب به‌مراتب شدیدتر ازآنچه اسلام می‌خواست وجود داشت. در بین این ملت‌ها وجه و کفین هم پوشیده می‌شد، بلکه در بعضی از ملت‌ها سخن از پوشیدن زینت زن و چهره زن نبود، سخن از پنهان کردن زن و به‌اصطلاح «قایم» کردن زن بود و این فکر به‌صورت عادت سفت و سختی درآمده بود. اسلام گرچه پوشانیدن وجه و کفین را واجب نکرد ولی تحریم هم نکرد، یعنی اسلام علیه پوشانیدن چهره قیام نکرد و باز گذاشتن را واجب ننمود و درنتیجه ملت‌های غیر عرب که مسلمان شدند از همان عادت و رسم دیرین خود تبعیت کردند.»[۱]

ویل دورانت در مورد سخت‌گیری شدید قوم یهود و قانون تلمود درباره زنان می‌نویسد: «اگر زنی به نقض قانون یهود می‌پرداخت چنان‌که مثلاً بی‌آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می‌رفت و یا در شارع عام نخ می‌رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می‌کرد یا صدایش آن‌قدر بلند بود که چون در خانه‌اش تکلم می‌نمود همسایگانش می‌توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد».[۲]


[۱]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج ۱۹، همان، ۵۲۵.

[۲]. تاریخ تمدن (ترجمه فارسی)، جلد ۱۲، صفحه ۳۰.

لینک کوتاه مطلب : https://nidamat.com/?p=34534


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب ،حجاب اقلیتها، حجاب صدر اسلام ،حجاب یهود ،شبهات حجاب، شهید مطهری ،ویل دورانت

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1399 | 5:31 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

پیروی از هوای نفس از علل بی‌حجابی

یکی از عوامل اصلی بی‌حجابی زنان پیروی از هوای نفس است، پدیده‌ای که بسیار خطرناک و لغزاننده است و در همه دوران تاریخ، انسان‌های بسیاری را گرفتار کرده و آن‌ها را در مقابل حق و حتی رو در روی پیامبران و اولیای الهی قرار داده است.

اگر انسان، پیرو هوای نفس و شهوات باشد و زندگی‌اش را در مسیر رسیدن به لذت‌های دنیا قرار دهد، خدا و روز جزا را فراموش خواهد کرد؛ و در ردیف حیوانات و حتی بدتر از آن قرار خواهد گرفت چراکه عقلش را که نشانه برتری از حیوانات است را تعطیل کرده و هم‌وغمش مانند حیوانات، پیرو هوای نفس و شهوات و رسیدن به لذت‌ها و ارضاء نیازهای جسم است.

قرآن کریم درباره این‌گونه افراد می‌فرماید: «أَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَکونُ عَلَیهِ وَکیلًا، أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکثَرَهُمْ یسْمَعُونَ أَوْ یعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا؛ آیا دیدی کسی را که هوای نفس خویش را معبود خویش ساخت؟! آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (به دفاع از او برخیزی؟!) … آن‌ها همچون چهارپایان‌اند، بلکه گمراه‌ترند.»[۱]

چنین انسانی تسلیم محض خواسته‌های دل خویش است و هرچه نفس اماره به او دستور بدهد همان را اجرا می‌کند. مثلاً نفس اماره می‌گوید برای جلب‌توجه مردان یا فخرفروشی بر زنان و یا آزار دیگران آرایش کن! او هم بدون تعقل آرایش می‌کند و در کوچه و بازار و خیابان شروع می‌کند به خودنمایی.

[۱]. فرقان: ۴۳-۴۴.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: بدحجابی ،علل بی حجابی ،عوامل بی حجابی ،هوای نفس ،پیروی از هوای نفس

تاريخ : شنبه 26 مهر 1399 | 6:28 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

نقش نجواهای عاشقانه در اشاعه فحشاء و ترویج بی‌عفتی

یکی از عوامل مهم در اشاعه فحشاء و ترویج بی‌عفتی، سخنان دل‌انگیز و عاشقانه‌ای است که بین دختران و پسران و زنان و مردان بیگانه به بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد؛ مثل پرسیدن سؤال‌های درسی، درد دل، مشورت و… . لذا مردان و زنان مؤمنین باید به‌شدت مراقب این‌گونه گفتگوها و برخوردها که با انگیزه‌های شیطانی صورت می‌گیرد باشند و از آن پرهیز کنند.

حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند:

«مُحَادَثَهَ النِّسَاءِ تَدْعُو إِلَی الْبَلَاءِ وَ تُزِیغُ الْقُلُوبَ؛ گفتگوی با زنان (نامحرم) مایه گرفتاری در دام بلا و انحراف و کژی قلب است.»[۱]

حضرت امام صادق علیه‌السلام نیز فرمودند:

«مُحَادَثَهُ النِّسَاءِ مِنْ مَصَائِدِ الشَّیطَان؛ گفتگوی با زنان (نامحرم) از دام‌های شیطان است.»[۲]


[۱]. تحف العقول، النص، ص: ۱۵۱

[۲]. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۱۴، ص: ۲۷۳.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: دام شیطان، دامهای شیطان، لاس زدن با نامحرم ،نجواهای عاشقانه ،گفتگو با نامحرم

تاريخ : شنبه 26 مهر 1399 | 6:25 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

نقش طاغوت و نظام‌های فاسد در گسترش فساد و فحشاء

یکی از مهم‌ترین عوامل اشاعه فحشاء و ترویج بی‌عفتی در جهان، طاغوت‌ها و نظام‌های فاسد هستند که در قرآن به‌کرات به این حقیقت اشاره شده است.

مثلاً قرآن کریم در مورد اقوام عاد و ثمود و فرعون می‌فرماید:

«فَأَکثَرُوا فیها الْفَسَادَ؛ آن‌ها در جامعه، فساد فراوان ایجاد کردند.»[۱]

درباره قوم لوط آمده است: «هنگامی‌که لوط، به قومش گفت: آیا شما به سراغ کار بسیار قبیح می‌روید درحالی‌که به زشتی عمل خود واقفید؟!… آن‌ها جوابی ندادند جز آن‌که با یکدیگر گفتند: خانواده لوط که از این کارها دوری می‌جویند را از سرزمینتان بیرون کنید»[۲]

آری! در محیط ناپاکان، پاک بودن جرم است و یوسف‌های پاک‌دامن را به جرم عفت زندانی می‌کنند و خاندان پاک پیامبر خدا را به خاطر پرهیز از فحشاء، تبعید می‌کنند.

امروزه هم در جوامع فاسدی که طاغوت و نظام‌های فاسد حاکم هستند، فساد و فحشاء ارزش محسوب می‌شود و عفاف و حجاب ضد ارزش.


[۱]. فجر:۱۲.

[۲]. نمل، ۵۶ و ۵۴: و لوطا اذ قال لقومه ا تاتون الفحشه و انتم تبصرون … فما کان جواب قومه الا ان قالوا اخرجوا آل لوط من قریتکم انهم اناس یتطهرون.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب رمز پیروزی

تاريخ : شنبه 26 مهر 1399 | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

بحران سرد شدن روابط زناشویی در غرب

یکی از بحران‌ها و مشکلات مهم کشورهای غربی که زنان و مردان در حجاب و روابط با یکدیگر، آزاد هستند، سرد شدن روابط زناشویی است که از بی‌میل شدن مردان متأهل نسبت به همسر خود ناشی می‌شود.

این بحران نتیجهٔ مستقیم برهنگی زنان و حضور انبوه کالاهای جنسی در کوچه و خیابان و دسترسی راحت مردان به روابط نامشروع در این جوامع است. لذا به خاطر آزادی جنسی و امکان آسان برقراری روابط نامشروع، روابط جنسی بین زن و شوهرها سرد می‌شود، درنتیجه روابط عاطفی بین زن و شوهرها هم سرد می‌شود و درنهایت بنیان‌های زندگی مشترک سست شده و موجودیت خانواده در معرض خطرات جدی قرار گرفته است.

این بحران گاه آن‌چنان عمیق است که زنان متمول و متعلق به طبقه متوسط به خاطر آنکه ازلحاظ جنسی ارضا نمی‌شوند، با سفر به کشورهای دیگر و با صرف هزینه‌های زیاد، نیاز خود را به‌وسیله جوانان دیگر کشورها برطرف می‌کنند.[۱]


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب رمز پیروزی

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1399 | 4:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟

کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟
حجاب

دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند:
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
به نظر مى‏ رسد حكم وجوب حجاب در سال ششم هجرت تشریع گردید. شاهد بر آن، آیات سوره نور است كه داستان معروف افك در آن آمده است. در همین زمان بود كه منافقین و اراذل و اوباش در صدد برآمدند با ایجاد شایعه درباره زنان پیامبر (ص) و با درست كردن مزاحمت‏ها راهى براى زنان آزاده به بهانه كنیز انگاشتن آنها قلوب پیامبر(ص) و مسلمانان را جریحه‏دار بكنند. به دنبال این اوضاع و شرایط بود كه خداوند آیات مربوط به پوشش را براى بازگویى به امت نازل فرمود.
البته باید توجه کرد که در اینجا به معنای معروف حجاب پرداخته ایم. و اگر بخواهیم دقیق تر سخن بگوییم باید بگوییم که این آیات پوشش بانوان را مطرح کرده است. و بحث حیاء و عفت، حکم ویژه همسران پیامبر (ص) مبنی بر پرده نشینی، و واجباتی که برای مردان در این زمینه وجود دارد، در آیات دیگر مطرح شده است. «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما كانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیماً؛[احزاب/۵۳] و هنگامى كه چیزى از وسایل زندگى را (بعنوان عاریت) از آنان [همسران پیامبر] مى‏خواهید از پشت پرده بخواهید این كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است! و شما حق ندارید رسول خدا را آزار دهید، و نه هرگز همسران او را بعد از او به همسرى خود درآورید كه این كار نزد خدا بزرگ است.»
«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛[نور/۳۰] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ كنند این براى آنان پاكیزه ‏تر است خداوند از آنچه انجام مى ‏دهید آگاه است!»

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب, قران

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1399 | 4:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

حد پوشش زن در نگاه قرآن و تاریخ

فلسفه حجاب در قرآن

حد پوشش زن در نگاه قرآن و تاریخ

موضوع زن در اسلام همچنان که از موضوعات مهم فکری و اندیشه‏ای است از نظر تاریخی نیز اهمیت فق العاده‏ای دارد. با نگاهی به تاریخ صدر اسلام، به ویژه عصر نبوی در می‏یابیم که زنان در عرصه‏های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور فعال داشته‏اند.

 

 


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: ایات, حجاب, پوشش, قران

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1399 | 4:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

قرآن چه دستوری درباره پوشش زنان داده است؟

قرآن چه دستوری درباره پوشش زنان داده است؟

در این آیه چهار دستور درباره پوشش زنان بیان شده است:
«۱- آنها نباید زینت خود را آشكار سازند جز آن مقدار كه طبیعتا ظاهر است" (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها). در اینكه منظور از زینتى كه زنان باید آن را بپوشانند و همچنین زینت آشكارى كه در اظهار آن مجازند چیست؟ در میان مفسران سخن بسیار است... حق این است كه ... زنان حق ندارند زینتهایى كه معمولا پنهانى است آشكار سازند هر چند اندامشان نمایان نشود و به این ترتیب آشكار كردن لباسهاى زینتى مخصوصى را كه در زیر لباس عادى یا چادر مى‏پوشند مجاز نیست، چرا كه قرآن از ظاهر ساختن چنین زینتهایى نهى كرده است.
۲- دومین حكمى كه در آیه بیان شده است كه:" آنها باید خمارهاى خود را بر سینه ‏هاى خود بیفكنند" (وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ). از این جمله استفاده مى‏ شود كه زنان قبل از نزول آیه، دامنه روسرى خود را به شانه‏ ها یا پشت سر مى ‏افكندند، به طورى كه گردن و كمى از سینه آنها نمایان مى ‏شد، قرآن دستور مى‏ دهد روسرى خود را بر گریبان خود بیفكنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه كه بیرون است مستور گردد.
۳- در سومین حكم مواردى را كه زنان مى‏ توانند در آنجا حجاب خود را برگیرند و زینت پنهان خود را آشكار سازند با این عبارت شرح مى ‏دهد: آنها نباید زینت خود را آشكار سازند (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ)." مگر (در دوازده مورد)
 ۴- و بالآخره چهارمین حكم را چنین بیان مى‏ كند:" آنها به هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود" (و صداى خلخالى كه بر پا دارند به گوش رسد) (وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ). آنها در رعایت عفت و دورى از امورى كه آتش شهوت را در دل مردان شعله ‏ور مى ‏سازد و ممكن است منتهى به انحراف از جاده عفت شود، آن چنان باید دقیق و سختگیر باشند كه حتى از رساندن صداى خلخالى را كه در پاى دارند به گوش مردان بیگانه خود دارى كنند، و این گواه باریك بینى اسلام در این زمینه است.»[۱]
دستور دیگر در آیه ۵۹ سوره احزاب است: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.»
« هدف (آیه) این است كه زنان مسلمان در پوشیدن حجاب سهل‏ انگار و بى اعتنا نباشند مثل بعضى از زنان بى بند و بار كه در عین داشتن حجاب آن چنان بى‏ پروا و لاابالى هستند كه غالبا قسمتهایى از بدنهاى آنان نمایان است و همین معنى توجه افراد هرزه را به آنها جلب مى‏ كند. در اینكه منظور از" جلباب" چیست مفسران و ارباب لغت چند معنى براى آن ذكر كرده‏ اند: ۱- ملحفه (چادر) و پارچه بزرگى كه از روسرى بلندتر است و سر و گردن و سینه‏ ها را مى ‏پوشاند. ۲- مقنعه و خمار (روسرى). ۳- پیراهن گشاد گرچه این معانى با هم متفاوتند ولى قدر مشترك همه آنها این است كه بدن را به وسیله آن بپوشاند اما بیشتر به نظر مى ‏رسد كه منظور پوششى است كه از روسرى بزرگتر و از چادر كوچكتر است چنان كه نویسنده" لسان العرب" روى آن تكیه كرده است. و منظور از" یدنین" (نزدیك كنند) این است كه زنان" جلباب" را به بدن خویش نزدیك سازند تا درست آنها را محفوظ دارد، نه اینكه آن را آزاد بگذارند به طورى كه گاه و بیگاه كنار رود و بدن آشكار گردد، و به تعبیر ساده خودمان لباس خود را جمع و جور كنند. به هر حال از این آیه استفاده مى ‏شود كه حكم" حجاب و پوشش" براى آزاد زنان قبل از این زمان نازل شده بود، ولى بعضى روى ساده ‏اندیشى درست مراقب آن نبودند آیه فوق تاكید مى ‏كند كه در رعایت آن دقیق باشند.»[۲]
[۱]. تفسیر نمونه، ج‏۱۴، ص: ۴۳۹ تا ۴۴۲. [۲]. تفسیر نمونه، ج‏۱۷، ص: ۴۲۸.


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: پوشش, زنان, قران, حجاب

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1399 | 4:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |

دلیل عرفانی بسیار زیبا در مورد حجاب از استاد صمدی

دلیل عرفانی بسیار زیبا در مورد حجاب از استاد صمدی

کل عالم و مقام عصمت عالم اگر به صورت یک شکل و یک بافت و صورتی در بیاید، قهراً به بافت انسان در می آید . همانطور که قوه خیال، حقایق آنسویی را مطابق با مناسباتی که بینشان است، با اشکال این سویی برای انسان پیاده می کند، قوه خیال عالم، عصمت نظام عالم را در نشئه طبیعت به صورت انسان شکل می دهد و چون عصمت بیشتر با اسم شریف (الباطن) سازگار است، لذا به صورت زن شکل می دهد، نه صورت مرد . چون مرد بیشتر با اسم ( الظاهر) و زن بیشتر با اسم شریف (الباطن) در ارتباط است . لذا همان مقام اسم شریف (الباطن ) آمده در شریعت و برای زن به صورت حجاب مطرح شده است.

ام سلمه نیز نقل می‎کند که پس از نزول آیه پوشش در سوره احزاب، زنان انصار از منازلشان با پوشش‎های مشکی خارج می‎شدند، به گونه‏ای که به نظر می‏رسید بر سر ایشان کلاغی نشسته است

 این حجاب در حقیقت صفت خدا داشتن زن است، خداوند هم محجوب است. خودش فرمود: ((از پشت هفت هزار حجاب دارید من را می بینید )) اگر عدد را بالاتر ببرد باز هم حق است .

نه این که دین اگر به زن می گوید(( تو حجاب را نگه داشته باش )) این العیاذ بالله جسارت به زن است این در حقیقت یک احترامی به زن است . به او می گوید :((چون تو مطابق اسم شریف ((الباطن)) الهی پیاده شده ای، ما نمی خواهیم که تو در معرض دید هر کسی قرار بگیری، لذا محجوب باش. بگذار اگر دیگران می خواهند تو را ببینند از پشت حجابها ببینند.))

این حجاب برگرفته از حجاب حق است، لذا حجاب دژ زن است، چه اینکه برای خداوند دژ است. فرمود هر چه کوشش کنید نمی توانید حقیقت غیبیه ذات مرا ببینید، آنقدر محجوبم، آنقدر در حجابم، هر چه کوشش کنید و حجاب ها را خرق کنید و پاره کنید باز هم همچنان مرا در پشت حجاب باید ببینید. هرگز من کشف تام نمی کنم، حتی در قرآن هم کشف تام ذاتی نکرد. قرآن هم اگر چه خدا را به ما معرفی کرد، اما یا با الفاظ یا با معانی یا با صور. هم الفاظ حجابند و هم معانی و هم صور حجابند. از پشت حجاب ها خدا خود را معرفی کرد و الا حق آن طوری که حق است، برای خلق جلوه نمی کند، که اگر بخواهد بکند لازمه جلوه گری حق برای خلق بساط خلق را جمع کردن است .

زن تا موقعی که در حجاب است، حق است؛ موقعی که از حجاب در آمده است وجهه ی خلقی پیدا می کند. وقتی وجهه ی خلقی پیدا کرد، دیگر تواناییش شکسته می شود . این است که حجاب برای زن یک احترام است که زن بیشتر شبیه به خداوند شود و اگر می خواهند ((عصمت اعظم )) را به صورت شکل زنی در بیاورد، ظاهراً به بهترین شکل در می آورد که بهتر و زیباتر از این چهره در نظام هستی پیدا نمی شود . لذا مشابه چهره جناب صدیقه طاهره در عالم هرگز زنی پیدا نمی شود، چه اینکه مشابه چهره پیغمبر و امیرالمومنین هرگز در عالم پیدا نمی شود .

حال که این عصمت کبرای الهی را در حضرت صدیقه طاهره تجلی کرده است او آنچنان در حجاب قرار می گیرد که فقط امیر المومنین لیاقت دیدار همچنین جمالی را خواهد داشت که به او گفتنند: (زهرای عزیز اگر علی ابن ابیطالب نبود برای تو هرگز در عالم کفوی پیدا نمی شد) چون زن وشوهر باید کفو هم دیگر باشند.

 

فرآوری : زهرا اجلال


موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب, عرفان

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1399 | 4:0 قبل از ظهر | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.