ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم شرعی دزدی از والدین

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم شرعی دزدی از والدین


حکم دزدی از والدین,حکم شرعی دزدی از والدین,سرقت از والدین

حکم شرعی دزدی از والدین

 

حکم دزدی از والدین مانند دزدی از سایر افراد بوده و در پیشگاه قانون تفاوتی ندارد. در این مقاله بیشتر با حکم دزدی از والدین آشنا خواهیم شد.

سرقت یکی از محرمات در دین اسلام بوده و در قانون مجازات اسلامی نیز برای این عمل مجازاتی در نظر گرفته شده است. اما حکم دزدی از والدین چیست و شخصی که از پدر و مادر خود دزدی می کند اموال سرقتی را باید چکار کند؟ در این مقاله به بررسی قانون مجازات اسلامی در زمینه سرقت از والدین خواهیم پرداخت.

 

قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین مجازات اسلامی که در کتاب مقدس قرآن، روایات معتبر امامان و پیامبر اکرم اسلام و همچنین با بازنگری قانون اساسی پیش از انقلاب نگارش شده است. در ادامه به بررسی حکم دزدی از پدر و مادر خواهیم پرداخت. با توجه به قانون مجازات که در برخی از موارد سکوت کرده است، احکام مربوط به برخی از بزهکاری ها مانند دزدی از والدین بر اساس نظر فقها تعیین شده و محکوم بر این اساس مجازات می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر حکم دزدی از پدر و مادر خواهیم پرداخت.


موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: حکم شرعی دزدی از والدین

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 / 7 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

احکام خودکشی در دین اسلام


احکام خودکشی در دین اسلام

 

خودكشی، كشتن یك انسان است. خودكشی، كشتن یك انسان است. قرآن در آیات گوناگون این مسأله را با اهمیت فوق ‏العاده‏ اى ذكر كرده است. در این مطلب احکام خودکشی و نظر مراجع در رابطه با دیه فردی که خودکشی کرده را ارائه خواهیم کرد.

 

 

احکام خودکشی در اسلام

حتماً در زندگی هر انسان، ناراحتی ها و یا شکست هایی پیش مي‌ايد که جهان را در چشم انسان تیره و تار ميکند . در این حالت انسانها دو گونه اند؛ تعدادی از بین این غرقاب مشکلات، سر بلند ميکنند و با تمامی سختی ها  و مشقات و با توکّل بر خداوند، آغاز به سازندگی مجدد ميکنند . ولی در مقابل تعدادی دیگری هستند که زیر این سختی ها کمر خم کرده و به انزوا کشیده میشوند و یا بدتر از آن دست به خودکشی ميزنند . درصورتی که انسان به منطق دین اسلام اشنا باشد درمی یابد که مرگ انتهای راه نیست بلکه اول راهی است بدون پایان. بنابراين خود کشی اصلاً کمکی به انسان نمی کند. مضافاً بر اینکه هیچ مشکلی در جهان آن قدر ارزش ندارد که انسان دربرابر آن، جان با ارزشش را بگیرد.


از منظر دین اسلام مالک همه چیز من جمله انسان، خداوند است و اوست که حق تصرف در دنیا و انسان را دارد. آن جا که او اجازه دهد، جایز و جایى که وی اجازه ندهد، غیرمجاز است. از جمله موارد، کشتن انسان است. در این مسئله اصلاً تفاوتى بین انتحار و دیگر کشى( کشتن دیگران) نیست، به دلیل آن که این کار سلب حق حیات از خود و یا دیگرى است.


موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: احکام خودکشی در دین اسلام

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 / 7 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.