ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دانستنی های قبل از ازدواج

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دانستنی های قبل از ازدواج

 

اثرات یک ازدواج ناموفق

در زندگی فقط عشق کافی نیست و شکست‌های بسیاری در ازدواج، به این دلیل رخ می‌دهد‎

 

می گویند ازدواج یک ریسک است. یک ریسک بزرگ در زندگی که همه آدم ها به آن تن می دهند ، اما چرا برخی از ازدواج خود راضی و برخی ناراضی اند؟ این سوال، موضوعی بسیار حساس و بحث برانگیز است. پاسخ های بسیاری به این سوال داده شده که نتیجه گیری برای رسیدن به یک فرمول منطقی را مشکل کرده است.


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنی های قبل از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 9 / 1398 | 19:8 | نویسنده : اکبر احمدی |

دانستنی های قبل از ازدواج

گفته هایی که باعث ایجاد احساس ناامنی در مردان می شود.

شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام صحبت با شریک زندگیخود ناگهان او سکوت کرده و ناراحت شده باشد. شاید شما فکر کنید که حرف درستی می زنید اما او را ناراحت کرده باشید. این معمولا به این دلیل است که با گفته های شما او احساس ناامنی می کند. در این مقاله با چندین کارشناس صحبت شده است تا مواردی که زنان با گفته هایشان، احساس ناامنی را در مردان ایجاد می کنند به اشتراک بگذاریم. امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد چشم اندازی پیش رویتان قرار بگیرد تا از ایجاد سوءتفاهم در مکالمات آینده جلوگیری کنید.

 


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنی های قبل از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 9 / 1398 | 18:51 | نویسنده : اکبر احمدی |

دانستنی های قبل از ازدواج

شناخت مردان هوسباز

نشانه های بارز یک مرد هوسباز؛ مردان هوسباز چگونه رفتار می‌کنند؟

مردان هوس باز چه خصوصیاتی دارند؟ بسیاری از دختران جوان به دنبال شناخت مردان هوس باز هستند و می خواهند بدانند مردی که به او دل بسته اند مرد هوس باز است یا نه در ادامه راه شناخت مردان هوس باز را بیان خواهیم کرد.


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنی های قبل از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 9 / 1398 | 18:46 | نویسنده : اکبر احمدی |

ازدواج مجدد با همسر قبلی


ازدواج مجدد با همسر قبلی

 

زن و مردی که روزی با عشق و علاقه پای سفره عقد نشسته اند، حالا با اصرار بر جدایی در جلسات دادگاه بی محابا همدیگر را به همه بدی ها متهم می کنند و از این که طرف مقابل را تسلیم کرده اند، احساس غرور و پیروزی می کنند. اما این احساس عمر زیادی ندارد. همین که جوهر مهر طلاق خشک شد، تمام حجم مغز زن و مرد پر می شود از افکار پریشان و قلبی که بلاتکلیف است. دنیای بیشتر افراد مطلقه، دنیایی پر از تضادها و دوگانگی ها و افسردگی هاست.

 

 

 

فرصت های از دست رفته

آنها یک حس عجیب هم دارند یعنی در همان حالی که از همسر سابقشان دلخوشی ندارند،  همزمان نسبت به او احساس مثبتی هم دارند و پیش وجدان خود اعتراف می کنند که جنبه  هایی از وجود او را که در گذشته دوست داشته اند، هنوز هم می پسندند. اما این احساسات راه به جایی نمی برد، چون میان آن ها و همسرانشان فاصله ای افتاده که به این راحتی ها مرمت نمی شود. برای همین، بیشتر این آدم ها حسرت گذشته را می خورند، چون فکر می کنند می توانسته اند بهتر رفتار کنند اما نکرده اند.


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: ازدواج مجدد با همسر قبلی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

عاشق شدن و عشق ورزیدن برای همه شیرین است‎


عاشق شدن و عشق ورزیدن برای همه شیرین است‎

 

عاشق شدن و عشق ورزیدن برای همه شیرین است اما برخی از افراد در تجربه این حس زیبا دچار مشکل هستند.

 

خیلی از افراد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و با کسب تجربیات بیشتر به این نتیجه می‌رسند که عشق ورزی‌شان کمتر و کمتر می‌شود، بدون آن‌که دلیلش را بدانند.

 

 

 

 

 

ایده آلیست هستید 

هر کسی نظر خودش را درباره یک رابطه درست و کامل دارد: یک نفر ممکن است با تماشای یک فیلم رومانتیک انگیزه بگیرد و یک نفر دیگر هم ممکن است با خواندن یک کتاب، انگیزه ی عشق و عاشقی پیدا کند. اما رویایی که بیشتر افراد دارند این است: داستانهای عاشقانه را به واقعیت تبدیل کنند. متاسفانه خیالات و رویاها گاهی توسط واقعیت درهم کوبیده می شوند. در واقع چیزی به اسم رابطه ی ایده آل وجود ندارد و هیچ زوجی کامل نیستند. شما باید درک کنید که همسر شما یک انسان حقیقی است، نه یک شخصیت که از کتاب بیرون آمده است. بنابراین بپذیرید که درست مانند شما و هر انسان دیگری، نقاط قوت و ضعف خودش را دارد.

  

 

 

 

 

رضایت‌مندی فوری

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به ما یاد داده انتظار رضایت و پاداش فوری را داشته باشیم، احساس می‌کنیم دنیا به ما چیزی را که همین الان و همین جا می‌خواهیم بدهکار است. اما عاشق شدن به زمان و صبر نیاز دارد.چیزی که راحت به دست بیاید معمولا کیفیت پایینی دارد.


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: عاشق شدن و عشق ورزیدن برای همه شیرین است‎

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

شیوه‌های مختلف خواستگاری


انواع خواستگاری,شیوه های مختلف خواستگاری,خواستگاری

شیوه‌های مختلف خواستگاری

بالاخره روزی این احساس در شما ایجاد می‌شود که برای ادامه راه، نیاز به یک همراه دارید. پس از اینکه شخص مناسب برای این همراهی را پیدا کردید است و پس از مراحل آشنایی، گام مهمی که باید برای تشکیل زندگی مشترک خود بردارید خواستگاری است. پیشنها ازدواج ویا خواستگاری به شیوه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 

 

 

خواستگاری

خواستگاری در اصطلاح به معنای درخواست ازدواج عمدتا از سمت مرد از زن برای می باشد. خواستگاری با توجه به فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم و شرایط  اجتماعی و اقتصادی به شیوه‌های متنوع و متعددی صورت می‌گیرد.

 

در فرهنگ ما ایرانیان عمل خواستگاری قبل از مراسم عقد و اجرای صیغه نکاح صورت می گیرد و چنانچه مورد قبول واقع شود این فاصله زمانی میان خواستگاری و اجرای مراسم عقد شرعی را نامزدی گویند.

 

خواستگاری نخستین قدم برای ازدواج است. پیوند ازدواج که بین زن و مرد بسته می شود، در نقاط مختلف همراه با آداب و رسوم خاصی است که ممکن است از جایی به جای دیگر تفاوت داشته باشد.


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: شیوه‌های مختلف خواستگاری

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.