ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجیب ترین پدیده های کره زمین

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجیب ترین پدیده های کره زمین

عجیب ترین پدیده های کره زمین

آبشار خون

به نظر می رسد قطب جنوب مرکز پدیده های عجیب و غریب باشد. آبشار خون که در سال 1911 توسط زمین شناسی به نام گریفیت تیلور کشف شده است رنگ خود را از اکسید آهن آب های شور می گیرد. همه ما از دوران مدرسه با این فرآیند آشنا شده ایم که آهن در اثر تماس با اکسیژن قرمز رنگ می شود.

 

عجیب ترین پدیده های کره زمین

آتشفشان ایجن

یکی دیگر از عجایب طبیعت شعله های آبی رنگ آتشفشان ایجن در اندونزی است. رنگ آبی شعله های این آتشفشان نتیجه گازهای سولفوری است که در دمای بالاتر از 360 درجه سانتیگراد می سوزند. زمانی که این گازها با اکسیژن در تماس قرار می گیرند رنگ آن ها به آبی تبدیل می شود.

 

عجیب ترین پدیده های کره زمین

سنگ های زنده

این سنگ ها که در شیلی یافت می شوند بسیار عجیب اما خوشمزه هستند. شاید کمی عجیب باشد که انسان ها سنگ بخورند اما این موجودات سنگ نیستند بلکه موجوداتی دریایی هستند که گوشت قرمز رنگی دارند که با پوست ضخیم سنگ مانند از خود حفاظت می کنند. بومیان شیلی از این موجود عجیب غذاهای خوشمزه ای درست می کنند.

عجیب ترین پدیده های کره زمین

آبشار زیردریایی

این پدیده جالب قانون فیزیک را به نوعی زیر پا گذاشته است. چگونه ممکن است در زیر دریا آبشار وجود داشته باشد؟ اما واقعیت این است که هیچ آبشاری در این مکان وجود ندارد بلکه ساختار شن هاست که این خطای دید را ایجاد می کند.

عجیب ترین پدیده های کره زمین

گودال یخ در قطب جنوب

گودال یخ در اکتبر 2017 روی زمین نمایان شده است و توسط ربات شناورکشف شد و دانشمندان را شگفت زده کرد.

فوران آتشفشان و طوفان رعد و برق در شیلی

زمانی که آتشفشان با رعد و برق تماس پیدا می کند پدیده بسیار شگفت انگیزی بوجود می آید. دلیل این پدیده جریان الکتریسته ذرات خاکستری است که توسط مواد مذاب به بیرون پرتاب می شود. این پدیده به قدری مردم را به خوف و وحشت انداخت که دستور تخلیه مناطق نزدیک آتشفشان را دادند.

عجیب ترین پدیده های کره زمین

رز صحرا

فکر می کنم همه شما آهنگ زیبا و معروف “the desert rose” از استینگ را شنیده باشید. باید بگویم که رز صحرا واقعا وجود دارد. این گل ها با خوشه های کریستالی سنگ گچ پر از دانه های شن است بوجود آمده است. زمانی که باران می بارد قطرات آب وارد لایه های شنی زمین می شود و با گرم شدن هوا بخار شده و به سمت بالا می آیند و  کریستال های شنی ایجاد می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایب خلقت

تاريخ : دو شنبه 18 / 11 / 1399 | 9:27 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.