ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم شرعی خواندن داستان های جنسی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم شرعی خواندن داستان های جنسی

حکم شرعی خواندن داستان های جنسی

 خواندن داستان هاى تحريک كننده جنسى,حکم شرعی خواندن داستان های جنسی احکام خواندن داستان های تحریک کننده جنسی
 
گاهی اوقات در بین وبگردی‌هایتان به داستان‌هایی برخورد کرده‌اید که از نظر جنسی تحریک‌کننده هستند و طبیعتاً وسوسه شده‌اید تا نیم‌نگاهی به آن‌ها بیندازید، اما ته دلتان ترس این را داشته‌اید که نکند این کار شما گناه باشد و از نظر شرعی درست نباشد. مراجع تقلید در استفتائات خودشان پاسخ این تردید شما را داده‌اند.

آيا خواندن داستان هاى تحريک كننده جنسى اشكال دارد؟
همه مراجع: اگر باعث تحريك شهوت گردد، خواندن آن جايز نيست.


در این زمینه لازم است بدانید علاوه بر حرمت شرعی خواندن مطالبی که محرک شهوت هستند، به هر مقدار که بیشتر این مطالب را می خوانید غریزه جنسی شما بیشتر تحریک می شود و در نتیجه کنترل آن برای شما مشکل تر خواهد بود و خدای ناکرده بیشتر در معرض انحراف جنسی و گناه قرار می گیرید. توصیه می کنیم هر چه زودتر این کار را ترک کنید و برای کنترل شهوت خود برنامه ریزی نمایید.

نظر برخی از مراجع تقلید درباره خواندن داستان‌ های جنسی:
آیت‌الله خامنه‌ای:
1 -خواندن مطالبي كه باعث تحريك قواي جنسي و به تعبير شرعي باعث ريبه مي شود حرام است واگر خواندن آنها ضرورت داشته باشد فقط به مقدار ضرورت اشكالي ندارد و بيش از آن جايز نيست.


2- اما ترشحاتي كه از بدن خارج مي شود اگر ندانيم مني است يا نه و نشانه هاي مني (در مردها:باشهوت وجستن وسستي بدن) را نداشته باشد نيازي به غسل جنابت نيست.


3- اما در مورد طهارتش بايد بگويم كه اگر بعد از بول استبراء كرده باشيد يا مدتي گذشته باشد كه مطمئن باشيد چيزي از بول در مجرا نمانده است اين ترشحات پاك است.

 

4- هر عملي كه بغير طريق شرعي (نزديكي ياملاعبه با همسر)موجب تحريك شهوت ونهايتا خروج مني شود استمناء محسوب مي شود.


آیت‌الله صافی گلپایگانی:
به طور کلی مطالعه کتاب‌هایی که ممکن است موجب انحراف عقیده و یا اخلاق مطالعه کننده گردد، جایز نیست.


آیت‌الله سیستانی:
حکم خواندن کتابهايی که در آن داستانهاي غير اخلاقي نوشته شده است جايز نيست.

آیت‌الله فاضل لنکرانی:
به طور کلی نشر و خرید و فروش کتاب‌ها و نوشته‌هایی که در آن‌ها مطالب گمراه کننده و موجب فساد اخلاق و افکار مفرد یا جامعه وجود داشته باشد، جایز نیست.

آیت‌الله نوری همدانی:
خواندن داستان‌هایی که باعث تحریک جنسی می شود حرام است.


آیا خواندن داستان‌های جنسی استمنا محسوب می‌شود؟
«استمناء» یعنی این که انسان با خودش کاری کند که از او منی بیرون بیاید، و این کار، از نظر اسلام حرام است و عامل این کار، مرتکب گناه شده است.

استمنا هم، انواعی دارد؛ مثل بازی کردن با دست، گوش کردن به سخن و صدای زن نامحرم، رد و بدل کردن حرف های عاشقانه، در خیال آوردن و فکر کردن به مسائل شهوت انگیز. اگر کسی با اختیار یکی از این اعمال را به قصد خروج منی انجام دهد و منجر به خروج منی از انسان بشود، استمنا و حرام است. توجه داشته باشید اگر معمولاً با چنین کارهایی(مطالعه مطالب شهوت انگیز) منی از شما خارج می شود (اگرچه هم ظاهراً قصد نداشته باشید)، با آمدن منی، استمناء است که یکی از گناهان بزرگ می باشد. ولی اگر جنب نشوید و منی خارج نشود احکام استمناء را ندارد.

به هر حال، سعی کنید چنین مطالبی را نخوانید؛ زیرا اگر چه آبی که از شما خارج شود منی نباشد، ولی این کار شما جزء لذت هایی است که اولاً: جایز نیست، و ثانیاً: ممکن است شما را به سوی حرامی مانند استمنا بکشاند.

 


گردآوری: بخش مذهبی بیتوته


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: احکام دینی

تاريخ : شنبه 28 / 11 / 1399 | 9:32 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.