ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وضعیت کودکان بعد از مرگ

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وضعیت کودکان بعد از مرگ

https://www.verywellfamily.com/thmb/tqjXMy-cUZShrsSy9r28I2uN-J4=/500x350/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/CASKET_SPRAY-5671bff63df78ccc15e3df30.jpg

وضعیت کودکان بعد از مرگ

سوال

کودکانی که می میرند(بعد از مرگ) چه اتفاقی برای آنها می افتد؟آنها به کجا می روند آیا به بهشت می روند یا جهنم؟ آیا برای ورود به بهشت یا جهنم آزمایش می شوند؟

 پاسخ

 مرحوم علامه طباطبائی مفسر بزرگ قرآن در این خصوص می فرمایند: آن چه قرآن کریم در باب اطفال و دیوانگان و… فرموده جملاتی است که نمی توان از آن حکم جزئیات را و این که آنها هم سعادت و شقاوت اخروی دارند یا خیر استفاده نمود. زیرا جزئیات احوال مردم در آخرت امری نیست که عقل بتواند از آن سر در آورد، مگر این که بگوئیم گناه و مغفرت منحصر در مخالفت تکلیف نیست، بلکه بعضی از مراحل مغفرت متعلق به مرضهای قلبی و احوال بدی می شود که عارض بر قلب شده و بین قلب و پروردگار حجاب می شود و این دسته از افراد درست است که به خاطر ضعف عقل و یا نداشتن آن تکلیف ندارند. لیکن چنان هم نیستند که ارتکاب کار زشت در دلشان اثر نگذاشته و دلهایشان را آلوده و محجوب از حق نسازد بلکه در این جهت با سایرین یکسانند و خلاصه در تنعم و نعیم قرب خدا و حضور در ساحت قدس الهی محتاج به ازاله آن مرضها و زدودن آن پرده ها هستند و هیچ چیزی  از عهده ازاله و رفع آن برنمی آید مگر همان عفو پروردگار. بعید نیست مراد از روایاتی هم که می گوید:(خداوند سبحان اطفال را محشور می کند و آتش را هم می آفریند، آنگاه به آنها دستور می دهد تا در آتش داخل شوند پس هر کس وارد آتش شود داخل بهشت می شود و هر کس سرپیچی کند داخل جهنم می شود) همین معنا باشد، یعنی مراد از آتش رفع آن پرده ها و معالجه آن مرضها باشد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بهشت
برچسب‌ها: کودکان بعد از مرگ ،وضعیت کودکان ،مغفرت ،قرآن ،مراحل مغفرت متعلق‌به مرضهای قلبی ،باب اطفال و دیوانگان

تاريخ : شنبه 12 / 12 / 1399 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.