ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی به همسایگان فضایی کارت پستال می فرستیدnhk

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی به همسایگان فضایی کارت پستال می فرستیدnhk

وقتی به همسایگان فضایی کارت پستال می فرستید

18 سال دیگر پیام‌هایی که از طریق پروژه جدید برقراری ارتباط با موجودات بیگانه در روز 17 ژوئن (27 خرداد) به فضا ارسال شد، به یک منظومه ستاره‌یی دور موسوم به «گلیزه 526» خواهد رسید.

مقامات پروژه «سیگنال تنها» که یک وب‌سایت جدید برای ارسال پیام‌های نوشته شده به موجودات فضایی گیرنده آنها بوده، امیدوارند پیام‌های آنها بتواند نخستین گفت‌وگو بین زمین و شکل‌های دیگر حیات هوشمند احتمالی را برقرار کند.

یکی از اولین پیام‌های این شرکت که به سیستم گلیزه 526 در فاصله 17.6 سال نوری از زمین ارسال شده از طرف ری کورزویل،‌ نویسنده و مخترع آمریکایی بود که در آن آمده است: «با سلام به گلیزه 526 از سوی دانشگاه سینگیولاریتی. هنگامی که این پیام را دریافت می‌کنید، رایانه‌ها باعث باهوش‌تر شدن ما و درک بهتر شما و خرد جهان شده‌اند.»

به گفته جیسون سیلوا، مجری برنامه بازی‌های مغز کانال نشنال جئوگرافیک، این سیگنال در 19 ساعت به جایی دورتر از مسافتی که فضاپیمای وویجر در 40 سال طی کرده، خواهد رسید.

دانشمندان مطمئن نیستند که ستاره کوتوله قرمز گلیزه 526 که به عنوان هدف این پروژه انتخاب شده، میزبان سیارات فراخورشیدی دارای جمعیت موجودات بیگانه باشد اما جاکوب هاک میسرا، افسر ارشد علمی پروژه سیگنال تنها بر این تصور است که ممکن است این سیستم از حیات برخوردار باشد.

گلیزه 526 در فهرست منظومه‌های قابل سکونت نزدیک قرار گرفته است.

مقامات این پروژه محدودیتی برای پیام های ارسالی کاربرانشان به فضا قرار نداده‌اند و اولین پیام رایگان است اما برای الصاق عکس یا موارد دیگر باید هزینه‌ای پرداخت شود.

کارشناسان بر این تصورند که این نوع ارسال پیام بورد آزاد از انتقالات دیگر که به جهان انجام شده، خطرناکتر نیست. علائم راداری و جریانات الکترومغناطیسی تلفنهای همراه و دستگاههای دیگر همچنین به ارسال اطلاعات به سیارات دور می‌پردازند.

این پروژه از ایستگاه زمین جیمزبورگ که یک دیش رادیویی ساخته شده در سال 1968 در مرکز کالیفرنیا بوده، برای ارسال پیامها به فضای بیرونی استفاده کرده است. این شرکت قرارداد اجاره 30 ساله این آنتن را در اختیار دارد.

پروژه سیگنال به طور مداوم تنها دو پرتوی متفاوت اطلاعات را به سوی ستاره بیگانه ارسال می‌کند. یکی از این پرتوها پیام‌های کاربران را ارسال می‌کند و دیگری دارای یک پیام خطابی رمز دودویی است که اطلاعاتی در مورد موقعیت زمین در کهکشان، اتم هیدروژن و دیگر اطلاعات در مورد سیاره را به همراه دارد.

پیام‌های خطابی قدرتمندتر ناظران بیگانه را به دیگر پیام ها ارجاع خواهند داد.

دانشمندان و سازمان‌های دیگر تلاش کرده‌اند تا پیام‌هایی را به موجودات هوشمند احتمالی در جهان ارسال کنند. یکی از قوی‌ترین تلاش‌ها به عنوان پیام آرسیبو مشهور بوده که یک سیگنال راداری ارسال شده به خوشه ستاره‌یی M13 در فاصله 25 هزار سال نوری است.

پرتوهای سیگنال تنها از پیام آرسیبو که از رصدخانه قدرتمندی در پورتوریکو ارسال شده، ضعیف‌تر هستند اما پیام‌های این شرکت به منطقه نزدیکتری از جهان ارسال شده‌اند.

کنجکاو


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دانستنی ها
برچسب‌ها: دانستنی ها

تاريخ : دو شنبه 17 / 12 / 1399 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.