شروع هر کاری با یاد خدا

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شروع هر کاری با یاد خدا

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شروع هر کاری با یاد خدا

شروع هر کاری با یاد خدا

بسم الله

یکی از بهترین کارها برای یاد خدا، گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» در اوّل هر کاری است. وقتی ما «بسم الله الرحمن الرحیم» می گوییم، در حقیقت از خدا می خواهیم که ما را کمک کند.

گفتن «بسم الله» در اوّل هر کاری، خوب و پسندیده است. موقع نوشتن مشق، زمان بیرون رفتن از خانه، زمان پوشیدن لباس و کفش، موقع خواب، اوّل بازی و خوردن، خلاصه اوّل هر کاری، «بسم الله» گفتن لازم است.

گفتن «بسم الله» مخصوصاً در اوّل غذا خیلی سفارش شده است. غذا، نعمت خداست. پس چه خوب است که با گفتن «بسم الله» نشان دهیم که ما می فهمیم خدا این غذا را به ما داده است و با این کار، از او تشکّر کنیم. اگر هم اوّل غذا خوردن یادمان رفت که «بسم الله» بگوییم، اشکالی ندارد. ما وسط خوردن غذا هم می توانیم «بسم الله» بگوییم.

مردی در حضور پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) مشغول خوردن غذا شد؛ امّا گفتن «بسم الله» را فراموش کرد. وقتی آخرین لقمه ی غذا را به طرف دهان خود برد، به یاد آورد که «بسم الله» نگفته است. همان طور که لقمه ی غذا در دستش بود، گفت: «بسم الله، هم برای اوّل غذا، هم برای آخر غذا» و با این جمله، اشتباه خود را در ترک «بسم الله» جبران کرد.

حضرت محمّد (صلی الله علیه واله وسلم) نیز با لبخندی زیبا، به آن مرد فهماند که گفتن «بسم الله» حتّی در وسط خوردن غذا هم کار خوبی است.

بخش کودک و نوجوان تبیان

منبع: برگرفته از کتاب خدا و قصه هایش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خداشناسی
برچسب‌ها: خداشناسی

تاريخ : شنبه 11 / 1 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.