ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

صحیفه سجادیه «قرآن‌ ساعد» است

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

صحیفه سجادیه «قرآن‌ ساعد» است

صحیفه سجادیه «قرآن‌ ساعد» است

استاد محمد شجاعی؛ ستایش مقام پیامبر (صلی الله علیه و آله): جلسه 2

صحیفه سجادیه «قرآن‌ ساعد» است

هیچ کتابی بعد از قرآن به اندازه صحیفه سجادیه در ما ایجاد معرفت نمی کند،‏ بخصوص برای کسانی که تاب و توان قرآن را دارند، این بهترین کتاب است. متاسفانه به علت آگاهی کمتری که نسبت به این کتاب داشتیم،‏ حتی علمای ما اشتباهاً بعد از قرآن، «نهج البلاغه» را کتاب مهم دانسته و «اخ القرآن = برادر قرآن» می نامند و صحیفه سجادیه‏ را خواهر قرآن می گویند‏، ولی این طور نیست. بعد از قرآن، صحیفه سجادیه است که «قرآن ساعد» است و هیچ کتابی توان مقایسه با این کتاب را ندارد.

فراز دوم از دعای دوم «صحیفه سجادیه» در باره وجود مبارک نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. امام سجاد (علیه السلام) در این دعا برای شکرگزاری از وجود مقدس پیامبر (صلی الله علیه و آله) حمد های ویژه ای را بیان می فرمایند و کار ها و زحماتی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) متحمل شدند را بر می شمارند تا ما به عمق این نعمت عظیم پی ببریم.

هدف از خلقت انسانها معرفت است و آنها نسبت به میزان معرفت شان به خدا نزدیک می شوند. انسان با دو رکعت نماز با معرفت به خدا نزدیکتر است تا کسی که 60 سال بدون معرفت نماز می خواند و عمل می کند. پس میزان معرفت ما به حق تعالی اصل است. پیامبر فرمودند: «اکثرالناس قیمته اکثرهم علما و اقل الناس قیمته اقلهم علما = با ارزش ترین مردم عالمترین آنهاست و کم ارزش ترین آنها کم علم ترین آنهاست». هر چه معرفت بالاتر باشد‏، قرب و قیمت در نزد حق تعالی بالاتر است. اگر کسی «حمد» های این دعا را بفهمد از نظر معرفتی رشد می کند.

 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: صحیفه سجادیه ، قرآن ساعد ، نهج البلاغه ، قرآن کریم ،

تاريخ : دو شنبه 29 / 3 / 1400 | 9:39 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.