فواید شیر و خرما برای افزایش نیرو

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فواید شیر و خرما برای افزایش نیرو

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فواید شیر و خرما برای افزایش نیرو

فواید شیر و خرما برای افزایش نیرو

شیر نوشیدنی محبوبی است که بسیاری از آدم‌ها همراه صبحانه نوش جان می‌کنند. مصرف شیر از دوران نوزادی آغاز می‌شود و تا آخرین دوره‌های زندگی هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند. بعضی وقت‌ها، بعض آدم‌ها مقداری خرما نیز به شیر اضافه می‌کنند. این کار نه تنها باعث خوشمزه‌تر شدن شیر می‌شود، بلکه فواید شیر و خرما را نیز یک‌جا کنار هم قرار می‌دهد. از این رو، ترکیب شیر و خرما یکی از نوشیدنی‌های محبوبی به شمار می‌رود که ارزش امتحان کردن را دارد.

این نوع ترکیب غذایی، نخستین بار به عنوان عادت غذایی مردم هند شناخته شد؛ آن‌ها باور دارند ترکیب شیر و خرما راه بسیار خوبی برای بالا بردن نیرو و انرژی بدن است. هر دوی این خوراکی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و می‌توانند به حفظ سلامتی کمک کنند. به این ترتیب، شیر و خرما به یکی از نوشیدنی‌های سنتی میان کشورهای شبه قاره‌ی هند تبدیل شد. در ادامه، فواید شیر و خرما را برای سلامتی به طور مفصل بیان می‌کنیم:

۱. منبع کلسیم

همه می‌دانیم شیر بهترین منبع برای کلسیم است. از این رو، مصرف شیر یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کنترل سطح کلسیم در بدن به شمار می‌رود. به همین ترتیب، خرما نیز حاوی کلسیم و منیزیوم است؛ و این دو به صورت هم‌زمان به بهبود وضعیت سلامت بدن کمک می‌کنند. به غیر از خرما، ۱۴ خوراکی غیر لبنی سرشار از کلسیم نیز وجود دارند که توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

۲. افزایش سریع انرژی

با مصرف شیر و خرما می‌توانید به سرعت سطح انرژی بدن‌تان را افزایش دهید. از این رو، مصرف ترکیب شیر و خرما یکی از بهترین راه‌ها برای اجتناب از بیماری و حفظ سلامتی است. کالری‌های موجود در این ترکیب به بازیابی سریع از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

۳. افزایش نیرو

وقتی به شدت احساس گرسنگی می‌کنید، ترکیب شیر و خرما می‌تواند به افزایش سطح نیروی بدن‌تان کمک کند. از این رو، این ترکیب گزینه‌ی خوبی برای صبحانه، و جایگزین بهتری برای تنقلات به شمار می‌رود. کالری و سطح انرژی بالای موجود در ترکیب شیر و خرما توان بدنی‌مان را برای انجام کارهای روزانه حفظ می‌کنند.

۴. کمک به حفظ بنیه و استقامت

مصرف شیر و خرما به حفظ بنیه و استقامت بدن‌تان کمک می‌‌کند. این ترکیب با حفظ نیرو و قدرت ماهیچه‌ها بنیه و استقامت‌تان را در طول روز به خوبی حفظ می‌کند. به همین خاطر نیز توصیه می‌شود شیر و خرما را در وعده‌ی صبحانه نوش جان کنید. این ترکیب نیروی آغاز فعالیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فواید شیر و خرما : ۵. افزایش وزن

مصرف شیر و خرما یکی از راه‌های عالی برای افزایش وزن به شمار می‌رود. از این رو، برای افزایش چند کیلویی به وزن‌تان می‌توانید از این راه حل استفاده کنید. به علاوه، این ترکیب به جذب و شکل‌دهی بهینه‌ی چربی در بدن کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، مطالعه‌ی افزایش وزن با ۱۳ روش تضمینی نیز می‌تواند به خوبی در افزایش وزن به شما کمک کند.

۶. احساس سیری

این نوشیدنی کمک‌تان می‌کند احساس گرسنگی را در معده‌تان رفع کنید. از این رو، مصرف شیر و خرما یکی از بهترین راه‌ها برای رفع گرسنگی است. البته، آدم‌هایی که سابقه‌ی حساسیت به شیر دارند، باید مراقب اثرات منفی آن بر معده‌شان باشند.

۷. جذب بهینه‌ی کالری

افزودن شیر و خرما به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان به عنوان صبحانه می‌تواند به جذب بهینه‌ی کالری‌ها در بدن کمک کند. از این رو، مصرف ترکیب شیر و خرما یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل وزن، و افزودن مواد مغذی بیش‌تر به بدن است.

۸. تقویت قلب

یکی دیگر از فواید مصرف شیر و خرما برای سلامتی عبارت است از حفظ قدرت قلب و اجتناب از بیماری‌های قلبی است. از این رو، مصرف ترکیب شیر و خرما می‌تواند احتمال سکته‌ی قلبی را کاهش دهد و به حفظ سلامت دستگاه قلب و عروق کمک کند.

فواید شیر و خرما : ۹. کمک به رشد بهینه‌ی ماهیچه‌ها

شیر و خرما منبع خوبی برای ویتامین B به شمار می‌روند. از این رو، ترکیب شیر و خرما می‌تواند به رشد بهینه‌ی ماهیچه‌ها و جذب پروتئین برای رشد آن‌ها کمک کند. به علاوه، مصرف این ترکیب مغذی یکی از بهترین‌ راه‌ها برای حفظ سلامتی ماهیچه‌ها است. هم‌چنین برای کسب اطلاعات کامل در مورد ماهیچه‌ها، ۲۵ بهترین خوراکی برای عضله سازی را بخوانید.

۱۰. منبع مواد معدنی

شیرو خرما سرشار از مواد معدنی فراوانی از قبیل پتاسیم، منیزیوم، و غیره هستند. این مواد معدنی به حفظ بهینه‌ی سلامتی هورمون‌ها و متابولیسم (سوخت و ساز) کمک می‌کنند. از این رو، مصرف این ترکیب گزینه‌ی بسیار خوبی برای حفظ سلامت عمومی بدن به شمار می‌رود.

‍۱۱. حفظ سلامت دستگاه عصبی

ویتامین B موجود در شیر و خرما به حفظ سلامت دستگاه عصبی نیز کمک می‌کند. ویتامین B به خوبی باعث تحریک اعصاب و اجتناب از بروز آسیب‌های عصبی می‌شود. از این رو، مصرف این ترکیب برای رشد کودکان و کمک به درمان لرزش و رعشه بسیار مفید است.

۱۲. پیشگیری از کم خونی

هم‌چنین، خرما منبع آهن است، شیر نیز حاوی آهن است. وجود آهن به تشکیل بهینه‌ی سلول‌های خونی کمک می‌کند. از این رو، مصرف شیر و خرما به پیشگیری از کم خونی و ایجاد گردش خون متعادل در سراسر بدن کمک می‌کند.

فواید شیر و خرما : ۱۳. بهبود متابولیسم (سوخت و ساز)

با مصرف شیر و خرما به صورت هم‌زمان، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن‌تان بهبود خواهد یافت. از این رو، این ترکیب با سوزاندن بهینه‌ی کالری‌های موجود در مواد غذایی، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌‌کند. هم‌چنین شیر و خرما سطح مورد نیاز اکسیژن را نیز جهت کمک به متابولیسم (سوخت و ساز) فراهم می‌کند. بهتر است بدانید، قهوه و دارچین هم تاثیر مشابه‌ای در بدن دارند.

۱۴. کمک به گوارش

شیر و خرما حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هستند و می‌توانند به دستگاه گوارش بدن کمک کنند. از این رو، این ترکیب مغذی حرکات روده را بهبود می‌بخشد و گوارش غذا را تسریع می‌کند. بنابراین، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن نیز به این صورت بهبود می‌یابد.

۱۵. بهبود قوه‌ی بینایی

ویتامین A موجود در شیر و خرما برای تقویت قوه‌ی بینایی مفید است. از این رو، ترکیب شیر و خرما می‌تواند به بهبود قوه‌ی بینایی نیز کمک کند. این ترکیب به حفظ سلامت چشم‌ها کمک، و از بروز بیماری‌هایی نظیر آب مروارید و آب سیاه (گلوکوم) پیشگیری می‌کند.

۱۶. حفظ سلامت پوست

از دیگر فواید مصرف ترکیب شیر و خرما می‌توان به تاثیر آن در حفظ سلامت پوست اشاره کرد. مصرف این ترکیب به پیشگیری از چین و چروک و درمان التهاب پوستی کمک می‌کند. از این رو، مصرف شیر و خرما پوست را نرم و شفاف و ابریشمی می‌کند. به علاوه، این ترکیب به زیبایی و روشنایی پوست نیز کمک می‌کند.

فواید شیر و خرما : ۱۷. تقویت مو

مصرف شیر و خرما می‌تواند به حفظ سلامت مو نیز کمک کند. این ترکیب مغذی مو را تقویت، و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های موجود در این نوشیدنی می‌توانند به تقویت ریشه‌ی مو و تسهیل در رشد آن کمک کنند. هم‌چنین برای اطلاع از راه‌های درمان ریزش موهای‌تان می‌توانید ۴۲ درمان خانگی ریزش مو و رشد مجدد موها را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۸. تقویت دندان‌ها

از دیگر فواید مصرف ترکیب شیر و خرما می‌توان به تاثیر آن بر تقویت دندان‌ها اشاره کرد. این ترکیب با داشتن میزان بالایی از کلسیم می‌تواند به تسکین دندان‌ درد کمک، و از پوسیدگی دندان نیز پیشگیری کند.

۱۹. پیشگیری پوکی استخوان

کلسیم ماده‌ی مهمی برای حفظ سلامت استخوان‌ها به شمار می‌رود. از این رو، مصرف ترکیب شیر و خرما راه بسیار خوبی برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی‌های احتمالی‌ است.

۲۰. بهبود وضعیت مغز

مصرف این نوشیدنی سطح پروتئین موجود در مغز را بهبود می‌بخشد. از این رو، مصرف شیر و خرما می‌تواند از ضعف حافظه و زوال عقل در سال‌های پیری جلوگیری کند.

در این مقاله به فواید مصرف شیر و خرما برای سلامتی اشاره کردیم. از آن‌جا که مصرف این نوشیدنی می‌تواند به خوبی سطح انرژی‌تان را بالا ببرد،‌ بهتر است آن را هنگام صبحانه میل کنید. برخی آدم‌ها ممکن است با مصرف ترکیب شیر و خرما دچار ناراحتی معده شوند. از این رو، برای کمک به حل این مشکل، می‌توانید به همراه این نوشیدنی، تکه‌ای نان یا خوراکی‌های دیگری نیز نوش جان کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: میوه وخواص دارویی انها

تاريخ : یک شنبه 11 / 4 / 1400 | 8:38 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.