ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مشا عره الفبایی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مشا عره الفبایی

ای نفست یارومددکارما❤کی وکجاوعده دیدارما❤الهم عجل لولیک الفر...

*آنجا که بزرگ بایدت بود

  فرزندی من ، ندارت سود .                                          (نظامی)

 

*آزادیت به قبضۀ شمشیر بسته است

  مردان همیشه ، تکیۀ خود را بدو کنند .                                      (نیتاج خانم)

 

*آنکه پریشان نموده طرّۀ لیلی

 خواست که، مجنون اسیر سلسله باشد .                              (فروغی بسطامی)

 

*از خون دلم بست حنا برسر انگشت

 خون دلم انگشت نما شد، چه بجا شد.                                (قصاب کاشانی)

 

 

*آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد

 آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد .                               (حمید سبزواری)

 

*آدم ز خاک بود و من از نور پاک او

  گفتم مین یگانه و از خود یگانه بود .                               (خاقانی شیروانی)

 

*از خاک سر کویت ، خالی نشود یکشب

  گر بر سر هر سنگی ، حالی عسسی باشد .                        (خاقانی شیروانی)

 

*ایوان پی شکسته ، مرمّت نمی شود

 صد بار اگر ، به ظاهر او رنگ و رو کنند .                       (نیمتاج خانم)

 

*آتش افسرده ای از کاروان و اما نده ام

 همرهان رفتند ، خاکستر نشینم کرده اند .                           ( واهب اصفهانی)

 

*اسیر عشق تو از درد هجر دم نزند

 غریب کوی تو ، حرف از وطن نمی گوید .                       (مشفق کاشانی)

 

*از بسکه بر تو خم شدم و چشم دوختم

  کم نور گشت دیده ام و قامتم خمید .                                 (پروین اعتصامی)

 

*ابر آمد و گرفت سرکلبۀ مرا

  بر من گریست زار ، که فصل شتا رسید .               (پروین اعتصامی)

 

 

*از رنج پاره دوختن و زحمت رفو

  خونابۀ دلم ز سر انگشت ها چکید .                                 (پروین اعتصامی)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مشاعره
برچسب‌ها: مشاعره

تاريخ : جمعه 16 / 4 / 1400 | 9:11 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.