راه کارهای کسب آرامش
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5981
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24818
بازدید ماه : 199207
بازدید کل : 1610886
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 7 / 3 / 1395

راه کارهای کسب آرامش:
1: انفاق: انسان هنگامی که فقیری را می‌بیند یا از فقر کسی اطلاع پیدا می‌کند دلش می‌سوزد و نارحت می‌شود و در این زمان است که آرمش از وجودش پر می‌کشد و می‌رود تا زمانی که دست به انفاق بزند و آن فقیر را مورد کمک‌های مالی خود قرار دهد. و اقعا چقدر لذت بخش است انفاق کردن و هر چه این انفاق مخفی‌تر باشد اثر آرامش بخشی آن بیشتر است همان گونه که خداوند می‌فرماید:
آن‌ها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق مى‏‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است نه ترسى بر آن‌هاست، و نه غمگین مى‏‌شوند. [1]
این آیه مى‏‌گوید انفاق‏ کنندگان واقعى کسانى هستند که تنها براى خشنودى خدا و همچنین پایان دادن به اضطراب و ناراحتی‌هایى که بر اثر احساس مسؤولیّت در برابر محرومان در وجدان آن‌ها پیدا مى‏‌شود، اقدام به انفاق مى‏‌کنند و البته از پاداش بزرگتری برخوردار می‌شوند و آن آرامش می‌باشد.
2: هدف الهی داشتن: مشرکان مکه تصمیم به قتل پیامبر گرفتند و پیامبر از نقشه مشرکان با خبر شد و شبانه مکه را ترک کرد، در هنگام خروج ابوبکر هم با ایشان همراه شد، بعد از طی مسافتی به غاری پناه بردند و خداوند درِ غار را به وسیله تار عنکبوتی پوشاند، مشرکان از خروج پیامبر آگاه شدند و به تعقیب رسول گرامی اسلام شتافتند؛ هنگامی که به در غار رسیدند،در آن موقع ترس و وحشت،یار و همسفر پیامبر را فرا گرفت و پیامبر او را دلدارى مى‏‌داد و به همسفرش مى‏‌گفت:
غم مخور خدا با ماست. [2] در این هنگام خداوند روح آرامش و اطمینان را که در لحظات حساس و پر خطر بر پیامبرش نازل مى ‌کرد،بر او فرستاد. و همه این کمک ها به خاطر این بود که رسول گرامی اسلام هدفش الهی و جهت ترویج دین خدا بوده است. [3]

3: دوری از خلاف کاران: جوانانی که به اصحاب کهف معروف بودند، تا آن جا که در توان داشتند براى زدودن زنگار شرک از دل ها، و نشاندن نهال توحید در قلب ها، تلاش و کوشش کردند، اما آن قدر غوغاى بت و بت پرستى در آن محیط بلند بود که نغمه‏‌هاى توحیدى آن‌ها در گلویشان گم شد. لذا در میان خود به مشورت پرداخته با یکدیگر چنین گفتند:
هنگامى که از این قوم بت پرست و آن چه را جز خدا مى‌پرستند کناره گیرى کردید و حساب خود را از آن‌ها جدا نمودید به غار پناهنده شوید تا پروردگارتان رحمتش را بر شما بگستراند و راهى به سوى آرامش و آسایش و نجات از این مشکل به رویتان بگشاید. [4]
و همین گونه هم شد هنگامی که به غار پناه بردند خواب آرامش بخشی آن‌ها را فرا گرفت.
4: حکومت امام زمان«عج»: خداوند در قرآن آرامش را ناشی از جامعه آرام و مقتدر و اسلامی دانسته است و فرموده:
خداوند به کسانى که از شما ایمان آورده‌اند و اعمال صالح انجام داده ‏اند وعده مى‏‌دهد که آن ها را قطعا خلیفه روى زمین خواهد کرد،.... و ترس شان را به امنیّت و آرامش مبدّل مى‏‌کند. [5]
منابع
1:الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ سِرًّا وَ عَلانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ«سوره بقره آیه 274»
2:إِذْ یَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا«سور توبه آیه 40»
3:فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَیْهِ«سوره توبه آیه 40»
4:وَ إِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ ما یَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْکَهْفِ یَنْشُرْ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ یُهَیِّئْ لَکُمْ مِنْ أَمْرِکُمْ مِرفَقا«سوره کهف آیه 16»
5:وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون«نور آیه 55»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی