ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

درمان آلوپسی با طب سنتی چینی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

درمان آلوپسی با طب سنتی چینی

جینسینگ

 

۴ گیاه چینی برای افزایش رشد مو

  • جینسینگ

جینسینگ یک گیاه چینی کلاسیک است و امروزه نیز به طور گسترده در غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بر این باورند که این گیاه می‌تواند گردش خون را تحریک کند و متابولیسم سلولی را ارتقا دهد. این بدین معناست که مصرف آن می‌تواند جریان خون به فولیکول‌های مو را افزایش دهد. این گیاه نه تنها منبع تغذیه‌ای خوبی است بلکه باعث رشد موهای جدید می‌شود.

  • هو شو وو

هو شو وو(He Shou Wu) فو تی نیز نامیده می‌شود.متخصصان چینی بر این باورند که این گیاه دارای خاصیت ترمیمی است که برای کلیه‌ها و خون بسیار مفید است. این گیاه به عنوان تونیک در نظر گرفته می‌شود. این ماده می‌تواند رشد موها را تحریک کند و رنگ از دست رفته آن را برگرداند.

  • گوتوکولا

این گیاه یکی از موفق ترین گیاهانی است که در درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوتوکولا جریان خون را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین می تواند استرس و بی خوابی را درمان کند و باعث افزایش و بهبود حافظه شود. از این گیاه برای رشد دوباره مو به خصوص در کسانی که طاسی مردانه دارند استفاده می‌شود.

  • گیاه Sang Ji Sheng

چینی‌ها معتقدند که این گیاه در درمان کمبود Yin در کبد و کلیه‌ها مفید است. در حالیکه مواد تشکیل دهنده فعال و مکانیسم عمل آن هنوز مشخص نیست اما نتایج مثبتی بر روی افراد داشته است.

سایر گیاهان چینی که با هدف قرار دادن کمبود yin در کبد و کلیه‌ها باعث افزایش رشد مو می‌شوند شامل ولفبری چینی و Ligusticum wallichii است. علاوه بر گیاهانی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، چینی‌ها از روغن نیز برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند. آن‌ها روغن گیاهان را به دست می‌اورند و به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌مالند. گیاه Ce Bai Ye نیز گیاه دیگری است که از روغن آن برای تحریک رشد موها استفاده می‌شود. این گیاه می‌تواند سلامت پوست سر را بهبود ببخشد و برای درمان خارش پوست سر بسیار مفید است. اگر به صورت مکرر مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند رشد موها را تحریک کند. رژیم غذایی سالم نیز یکی از مکمل‌های مهم برای گیاهان چینی محسوب می‌شود. غذاهایی که بتواند به سم زدایی از بدن کمک کند معمولا به همراه این گیاهان مصرف می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گیا هان دارویی
برچسب‌ها: گیاهان دارویی

تاريخ : چهار شنبه 1 / 6 / 1400 | 9:59 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.