تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1717
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20554
بازدید ماه : 194943
بازدید کل : 1606622
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 17 / 3 / 1395


سومالی و سنگال در رمضان


 

با اعلام روئیت هلال ماه مبارک رمضان، مسلمانان نیجریه جشن های باشکوهی را برگزار می کنند و در خیابان های اصلی شهر با زدن طبل سرود هایی را به میمنت ورود به ماه روزه، ماه خیر و ماه احسان می خوانند.

 

مسلمانان این کشور با همسایگان خود افطاری را تناول می کنند و افطاری ها را در سینی ها و طبق هایی در نزدیک مساجد قرار داده و پس از ادای نماز مغرب با یکدیگر مشغول تناول غذا می شوند، همچنین زنان نیز در مکان مخصوصی با یکدیگر روزه خود را باز می کنند. 

مسلمانان در این ماه غذایی چون ''العصیده''، ''الدویا'' و ''اذنجی'' را تهیه می کنند و در سحری نیز غذایی مانند'' التو'' و شیر و چای می خورند. 

از عادت های مسلمانان در این ماه فرستادن صلوات، خواندن مناجات ها و دعاهای مخصوص است. 

مسلمانان نیجریه شب بسیت و هفتم رمضان را بعنوان شب قدر به عبادت و نیایش، ادای نماز و شب زنده داری در مساجد می گذراند. 



سومالی:

در این کشور زمان ثبوت هلال ماه مبارک مختلف است و هر منطقه ای بر مبنای ثبوت رویت ماه در منطقه خود آغاز ماه مبارک را اعلام می کند. 

با آغاز ماه مبارک ، مسلمانان پس از نماز کلاس های تلاوت قرآن و درس های علمی و نشست هایی را برگزار می کنند. 

مسلمانان سومالی در این ماه، شب های شعر، دید و بازدید و شب زنده داری های گروهی برپا می کنند.

روزه داران افطار خود را با خرما، سمبوسه و آب باز می کنند و سپس برای ادای نماز به مساجد می روند. آنها برای سحری غداهای ''هریس'' و ''ماکارونی'' تناول می کنند. 

سومالی ها در شب قدر (شب بیست و هفتم) حضور چشمگیری دارند و این شب را به احیا در مساجد و تلاوت قرآن می پردازند و پس از ادای نماز صبح به منازل خود بر می گردند. 



سنگال:
با غروب روز بیست و نهم ماه شعبان، مسلمانان سنگال برای رویت هلال ماه از منازل خود خارج می شوند تا بر طبق یک سنت قدیمی هلال ماه رمضان را ببینند. 

مسلمانان سنگال در این ماه درس های قرآن و تفسیر در همه مساجد پس از نماز ظهر برگزار می کنند تا نماز عصر ادامه دارد. 

مسلمانان این کشور بر خلاف سایر کشورهای مسلمان در این ماه، صبح ها مشغول فعالیت هستند و شب ها را به استراحت می گذرانند. 

آنها پس از نماز تراویح به منازل خود بر می گردند و معمولا شب زنده داری نمی کنند. 


در شب قدر نیز با شوق فراوان به اعتکاف، عبادت، تلاوت قرآن و ادای نماز در مساجد می پردازند و پس از ادای نماز صبح به منازل خود می روند.




آیین های رمضانی در برزیل
 

 
مسلمانان برزیل در ماه رمضان با حضور در مساجد و برپایی هرچه با شکوه تر نماز جماعت و دیدار با یکدیگر روحیه اخوت و برادری را در میان خود تقویت می کنند.
به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط"، ارتباط خانواده های مسلمان در ماه رمضان در برزیل، وضعیتی متفاوت با دیگر ماه ها دارد. 

خانواده های مسلمان در این ماه با دیدار با یکدیگر و حضور در مساجد، فرا رسیدن ماه میهمانی خدا را به یکدیگر تبریک و تهنیت می گویند. 

همچنین مسلمانان برزیل مقیدند در ماه رمضان خانه های خود را تزیین کنند، آنچنان که مساجد در این ماه با آیات قرآن و شعار هایی در رابطه با فضایل رمضان زینت داده می شود. 
سفره های رمضانی نیز در برزیل از رونق خاصی برخوردار است و غذاهای متنوعی در آن دیده می شود و از آن جا که لبنانی تبارها در این کشور حضور چشم گیری دارند غذاهای لبنانی در سفره های افطار غالب است، اما معمولا وعده سحری غذایی سبک بوده و در مقداری پنیر یا آب میوه خلاصه می شود. 

البته موسسات اسلامی نیزبا پخش وعده سحری رایگان بین مردم در احیای شب های رمضان و ایجاد فرصت دیدار برای خانواده ها مشارکت می کنند. 

شیخ خالد تقی الدین، دبیرکل شورای عمومی امور ائمه جماعات و امور اسلامی برزیل، در ارتباط با تلاش های موسسات دینی در ماه رمضان می گوید: موسسات دینی سعی می کنند خدمات فراوانی را در ماه رمضان برای مسلمانان ارائه دهند از جمله: آگاهی دادن نسبت به اهمیت این ماه، برپایی افطار های دسته جمعی، توزیع طعام میان خانواده های نیازمند، توزیع زکات، برپایی مراسم به مناسبت های مختلف در این ماه، برگزاری مسابقه های متعدد و اعطای جوایز. 


وی در ارتباط با نحوه برخورد جامعه برزیلی با روزه داران می گوید: کسانی که دربرزیل با ماه رمضان آشنایی دارند به این ماه احترام می گذارند و رسانه های عمومی نیز سعی دارند تا اهمیت این ماه را برای همگان بازگو کنند. 

تقی الدین در ادامه افزود: اتحادیه ملی موسسات اسلامی با مشارکت موسسه شهر سائوپولو در ماه رمضان اقدام به برگزاری اردوگاه هایی می کند که در آن روزانه به ۱۰ هزار برزیلی خدمات پزشک آموزشی و تفریحی ارائه می شود و از این راه به عنوان تبلیغ عملی دین اسلام استفاده می کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: ماه رمضان امسال با نمایشگاه بین المللی کتاب "سائو پولو" همزمان شده است و این امر اتحادیه موسسات اسلامی را بر آن داشت به منظور نشر اسلام دراین نایشگاه شرکت کند. 
در این نمایشگاه که در ده روز نخست یک میلون با زدید کننده داشته است کتاب های اسلامی ترجمه شده به زبان آلمانی پرتغالی انگلیسی و اسپانیایی و همچنین تابلوهایی در ارتباط با حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) و همچنین پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته شده است. 

به نمایش گذاشتن تابلوهایی از کلمات عربی موجود در زبان پرتغالی، تابلوهای آشنایی با قرآن، توزیع هدایا میان خبرنگارانی که این نمایشگاه را پوشش خبری می دهند و همچنین توزیع خط کش های کاغذی که بر روی آنها نوشته شده بود من حضرت عیسی (ع) را 

می شناسم تو چقدر محمد (ص) را می شناسی از دیگر فعالیت های این نمایشگاه است. 
گفتنی است: مسلمانان برزیل ۵/۱ میلیون نفر از جمعیت برزیل را به خود اختصاص داده اند که بیشتر آنها در شهر "سائوپولو" مستقر هستند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی