عجایب عددي بسم الله الرحمن الرحيم

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجایب عددي بسم الله الرحمن الرحيم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجایب عددي بسم الله الرحمن الرحيم

شگفتیهای اعجاز عددی بسم الله الرحمن الرحیم | از فواید ۱۹ بار بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب از جدول یاب به بررسی معجزه عدد بسم الله الرحمن الرحیم می پردازیم و همچنین به ویژگی ۱۹ بار بسم الله الرحمن الرحیم می پردازیم. امیدواریم مفید واقع شود.

بسم الله الرحمن الرحیمبسم الله الرحمن الرحیم

شگفتیهای اعجاز عددی “بسم الله الرحمن الرحیم”

پس از انتشار ترجمه اعجاز عددی در حروف “الله” ، در روز گذشته، اینک به انتشار ترجمه بحث ریاضی در مورد تناسب عددی نخستین آیه قرآن کریم یعنی “بسم الله الرحمن الرحیم” می پردازم و در ادامه اسرار و فواید آن را تقدیم می کنم. یادآور می شوم این مباحث برخلاف تصور بعضی از خوانندگان محترم ربطی به علم حروف و ارزش ابجدی آنها ندارد و نویسنده محترم سوری مهندس عبدالدائم الکحیل با شمارش تعداد و بسامد حروف و تناسب آنها با برخی کلمات و آیات و اسمای الهی که معمولا مضرب ۷ است به نکات جالبی دست یافته که ظاهرا به مذاق برخی خوش نیامده و آن را…. و بازی با اعداد یافته اند! البته برای من عاشق قرآن و مباحث قرآنی برخی توهینها مهم نیست و همواره این مسائل وجود داشته و خواهد داشت برخی عنادی است و برخی ناشی از جهل مرکب یا ساده و : الناس اعداء ما جهلوا…. خدا همه چیز از جمله قرآن را به “عدد” احصاء فرموده ولی فهمش مهم است.

**********************
” سبحان الله عدد ما خلق، سبحان الله ملء ما خلق، سبحان الله عدد ما فی الأرض والسماء، سبحان الله ملء ما فی الأرض والسماء، سبحان الله عدد ما أحصى کتابه، سبحان الله ملء ما أحصى کتابه، سبحان الله ملء ما أحصى کتابه ،سبحان الله عدد کل شیء، سبحان الله ملء کل شیء،الحمد لله عدد ما خلق، الحمد لله ملء ما خلق، الحمد لله عدد ما فی الأرض والسماء، والحمد لله ملء ما فی الأرض والسماء، والحمد لله عدد ما أحصی کتابه، والحمد لله ملء ما أحصى کتابه، والحمد لله عدد کل شیء، والحمد لله ملء کل شیء “

معجزه ابدی پیامبر(ص) ابعادی گوناگون دارد که بعد عددی آن درعصرحاضر- که سیطره کمیت و ریاضی گرایی علامت آن است – بیشتر خودنمایی می کند. گذشتگان ما می دانستند که سوره توحید که به تعبیر روایات نَسَب یا شناسنامه خداست(۱) ۶۶ حرف دارد(۲) که برابر ارزش ابجدی اسم جلاله “الله” (۱+۳۰+۳۰+۵=۶۶) است. تعداد حروف بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ (یعنی۱۹ حرف) درسالهای اخیر موجب بازکاوی این امرشده است(۳). درمقاله حاضر از ابعاد باطنی و عرفانی و اشراقی و کاربردهای اهل دل و ختومات و سایرعجائب بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ تنها به بعد ظاهری و آشکار عددی اکتفا می کنیم و به رابطه حروف بسمله و عدد کامل و مشهور و رازآمیز ۷ پرداخته می شود. این مقاله مبین این امراست که حتی یک حرف ازقرآن را نمی توان زائد دانست وکاهش هیچ حرفی در رسم الخط توقیفی قرآن بی حکمت نیست که  همه چیز را به ” عدد” احصاء فرمود و أحصی کل شیء عددا (الجن/۲۸).

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اقرب آیات به اسم اعظم (۴) بل اسم الله الاکبر (۵) و افضل سبع المثانی(۶) و امان الهی(۷) و اکرم و اعظم آیات قرآن(۸) است. آغاز هرکتاب آسمانی به آن بوده است(۹). از تمام سوره حمد که مختص پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است تنها این آیه به سلیمان (ع) داده شد و آن را برتر از ملک خویش دید (۱۰) که :
بسم الله الرحمن الرحیم            هست کلید در گنج حکیم (۱۱).

ثقل بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ درمیزان عمل برهرعملی فائق است(۱۲) اما از برخی اهل قرآن به سرقت رفته است(۱۳ و در مورد جهر بسمله از قول فخر رازی نوشتم (اینجا): هر کس علی (ع) را امام دینش قرار دهد به عروه الوثقی در دین و جانش چنگ زده است). هم با گفتنش بنایی در بهشت ساخته می شود(۱۴) و هم جواز ورود به بهشت با آن آغاز می شود(۱۵) و برلواء حمد سه کلمه نوشته و نخستین آنها بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ است (۱۶)و اولین نوشته خدا با آن آغاز شده است (۱۷).

اگر تعداد حروف چهار کلمه بسمله (۱۸)را به ترتیب بنویسیم، خواهیم داشت :

بسم

الله

الرحمن

الرحیم

۳

۴

۶

۶

عددحاصل به ترتیبی که به دست آمده از مضارب ۷ می باشد : ۶۶۴۳ = ۷ × ۹۴۹

بسامد حروف اسم (الله) درنخستین آیه کتاب الله
دراینجا نیز نظم عددی ۷ تایی به چشم می خورد .اگربسامد هرکلمه بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ را نسبت به حروف غیرتکراری اسم جلاله یعنی ” الف ولام وهاء ” درنظرگیریم نتیجه شمارش چنین است :

بسم
الله
الرحمن
الرحیم
۰ ۴ ۲ ۲

عدد حاصل مضرب ۷ می باشد : ۲۲۴۰ = ۷ × ۳۲۰


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: معلومات قرآنی
برچسب‌ها: معلومات قرآنی

تاريخ : یک شنبه 27 / 6 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.