ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شگفتی خلقت با عجایب هفتگانه طبیعی جهان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شگفتی خلقت با عجایب هفتگانه طبیعی جهان

آبشار ویکتوریا- آفریقا (AfricaVictoria Falls)

آبشار ویکتوریا- آفریقا

با عبور رود زامبزی از مرز بین زامبیا و زیمبابوه، آبشار خیره‌کننده و عظیم ویکتوریا در ارتفاع 108 متری شکل گرفته است. آبشار ویکتوریا در سال 1855 توسط دیوید لیوینگستون، کاشف اسکاتلندی آن با نام

ملکه ویکتوریا نامگذاری شد. البته هنوز با نام Mosi-oa-Tunya در میان محلی‌ها شناخته می‌شود. در سال 2013، دولت زیمبابوه به طور رسمی نام آن را آبشار ویکتوریا اعلام کرد. آبشار ویکتوریا، به عنوان عریض‌ترین آبشار جهان در نظر گرفته می‌شود. تصاویر این آبشار حیرت‌انگیز در آفریقا در کنار طبیعت زیبای این قاره، بسیار بی‌نظیر و خیره‌کننده است. در تور آفریقای جنوبی از آبشار ویکتوریا، به عنوان یکی از عجایب طبیعی هفتگانه جهان غافل نشوید.

 

بندر ریو دو ژانیرو- برزیل (BrazilHarbor of Rio de Janeiro)  

بندر ریو دو ژانیرو- برزیل

بندر گوانبارا در شرق ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، مساحتی 412 کیلومتری را پوشش داده است. بیش از 100 جزیره شامل جزیره بدون اتومبیل Paquetá و جزیره Villegagnon در اطراف این بندر قرار گرفته‌اند. در گذشته، این بندر دارای اکوسیستمی متنوع بوده است. به لطف بازی‌های المپیک تابستانی 2016 در ریو، دولت این کشور تلاش کرد تا این بندر را به دوره درخشان گذشته خود بازگرداند. در حالی که تردیدهایی درباره برنامه‌های اجرایی وجود دارد، اما محلی‌ها و همچنین بوم‌شناسان در نقاط مختلف جهان امیدوارند که برای حفظ بندر ریو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان دیر نشود.

در تور برزیل با سفر به زیباترین شهرهای این کشور با ستاره زمرد همراه شوید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایب خلقت

تاريخ : پنج شنبه 12 / 9 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.