ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مهمان حضرت ابراهیم (علیه السلام)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مهمان حضرت ابراهیم (علیه السلام)

میزبانی حضرت ابراهیم علیه السلام

مهمان حضرت ابراهیم (علیه السلام)

یکی از داستان های شنیدنی زمان حیات حضرت ابراهیم (علیه السلام)، داستان مهمانی ناخوانده است که حضرت ابراهیم (علیه السلام) ایمان آوردن او را شرط قبول و پذیرایی از او قرار دادند و او ناامیدانه از خانه حضرت ابراهیم دور شد اما، وحی الهی، این مهمان را به خانه آن حضرت برگرداند و زمینه ایمان او را فراهم آورد.


اینکه چرا و چگونه و با چه زمینه هایی برای عده ای وسائل هدایت فراهم می شود، خوب نمی دانیم، اما، این را می دانیم که برای بعضی، همین که به لطف و رحمت خدا، آگاه شوند کافی است و این، خود نشانی از شایستگی آنها و لطف خدا بر چنین بندگانی است. داستان مهمان حضرت ابراهیم و اسلام آوردن او از این قبیل است. این داستان را چنین نقل کرده اند:
فردی مجوسی خواست که مهمان (حضرت) ابراهیم خلیل (علیه السلام) شود. آن حضرت فرمودند: اگر مسلمان شوی تو را به مهمانی می پذیرم، مجوسی (نپذیرفت و) رفت، خداوند متعال به حضرت ابراهیم (علیه السلام) وحی کرد که ای ابراهیم، تو حاضر نشدی این مجوسی را اطعام کنی مگر آنکه دینش را تغییر دهد اما، ما هفتاد سال است که با کفرش او را اطعام می کنیم. تو را چه می شد اگر یک شب او را مهمان می کردی؟!
ابراهیم (علیه السلام) بدنبال آن مجوسی به راه افتاد و او را برگرداند و او را به مهمانی خود پذیرفت، آن مرد مجوسی پرسید: چه شد که نظرت تغییر کرد؟! حضرت ابراهیم (علیه السلام)، جریان رابرای او بازگو کردند، مجوسی گفت: آیا (خدا) این چنین با ما، معامله می کند؟ سپس گفت: اسلام را به من معرفی کن، پس، مسلمان شد(143).
فصل دوم: خوش عاقبتان و بدعاقبتانی از بنی اسرائیل و دوران حضرت موسی (علیه السلام)
تاریخ بنی اسرائیل و دوران زندگی حضرت موسی (علیه السلام) داستان ها و جریانات عبرت آموز و بسیاری دارد شباهت رخدادهای تاریخ بنی اسرائیل با تاریخ امت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) از صدر اسلام تا دوران معاصر، عبرت آموزی آن را برای مسلمانان بیشتر کرده است. برخی از مهمترین رخدادهای تاریخ حضرت موسی (علیه السلام) را قرآن کریم یادآوری نموده و برخی دیگر در روایات معصومین (علیه السلام) بیان شده است. که در ادامه این فصل بعضی از آنها را بیان می کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اسرار حسن عاقبت و سوء عاقبت
برچسب‌ها: اسرار حسن عاقبت و سوء عاقبت

تاريخ : شنبه 8 / 10 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.