درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی این سرباز وفا دار ولایت و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، در زمان حیاتش در میدان عمل و اخلاص در مسیر گفتمان سازی آرمان مقدس انقلاب اسلامی گام بر می داشت، ظلم ستیزی، شتافتن به یاری مظلومان جهان، آرمان های مقدسی هستند که نه تنها با شهادت حاج قاسم خاموش نخواهد شد، بلکه خون به ناحق ریخته حاج قاسم حرارت آن را تقویت خواهد کرد.

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیاتش موجب برکات و آثار فراوانی برای جهان اسلام به شمار می آمد، آثار و برکاتی که تاریخ آن را در خود

ضبط و ثبت خواهد کرد، برکاتی که گویای ریشه کن شدن هیمنه خون آشامان تاریخ و فرو ریختن جبهه تکفیر و التقاط و افراطی گری، در جهان بود. وجود حاج قاسم نه فقط برای مسلمانان بلکه برای اقلیت های مذهبی نیز عامل آرامش و امید بود، کما اینکه محبوبیت ایشان در بین اقلیت های مذهبی در اقصی نقاط جهان همچون لبنان، سوری، عراق، به خوبی گواه بر این مطلب است. هر چند جبهه استکبار و سردمداران افراطی گری با شهادت ایشان خطای استراتژیک و راهبردی را مرتکب شدند؛ چراکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی نه تنها راه و فرهنگ این سردار رشید اسلام از بین نخواهد رفت، بلکه شهادت این شهید والا مقام عامل آثار و برکات ماندگاری برای مستضعفان عالم خواهد بود.
 

درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

شهادت حاج قاسم سلیمانی در بردارنده پیام و درس های فراوانی برای داخل و خارج از ایران بود، درس ها و پیام های ماندگاری که اگر به درستی شنیده و دیده شود می تواند زمینه ساز آثار و برکات فراوانی برای جبهه انقلابی و مقاومت باشد.  

 
درس بزرگ به سکولار و غرب گراهای داخلی

اولین و مهمترین درس و پیام حاج قاسم سلیمانی به سکولار و غرب گراهای داخلی است که چشم امید به یاری و دوستی و ارتباط با آمریکا دارند، و مذاکره و گفتگوی با آمریکای جنایت کار را تنها راه نجات خود می پندارند این است که این حمله مذبوحانه به خوبی گویای کینه و ظاهر و باطل آمریکایی است که برخی غرب گراهای داخلی خواهان ارتباط و دوستی با آن هستند، روح پاک و مظهر حاج قاسم هم اکنون این آیات را برای غرب گراهای داخلی متذکر می شود: «وَ یَقُولُ الَّذینَ آمَنُوا أَ هؤُلاءِ الَّذینَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَکُمْ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خاسِرینَ؛[1] و کسانى که ایمان آورده‏اند، مى‏گویند: آیا اینان بودند که به خداوند سوگندهاى سخت مى‏خوردند که جدّا با شما هستند؟ اعمالشان تباه شد و زیانکار گردیدند».یکی از علت هایی که موجب این گستاخی و دهن کجی آمریکا به حاکمیت عراق شد، تفرقه، اختلاف و تشنج های داخلی کشور عراق بود، اختلاف های داخلی که در سطح حاکمیت و همچنین پایگاه مردمی رسوخ کرده هیمنه و ابهت کشور عراق را در چشم جبهه استکباری سست کرد.

 درس به غرب گراهای خارجی

شهادت حاج قاسم سلیمانی، درس بزرگی به کشورهای هم پیمان آمریکا داد، درسی که گویای خباثت، حماقت و تحقیر عزت ملّی کشورهاست. کشور سفاک و خون آشام آمریکا بدون توجه به حقوق و حاکمیت کشور عراق به راحتی به خود اجازه می دهد، بدون اجازه و رعایت حاکمیت کشورها حاکمیت آنها را نقض کنند، عراقی های با شرافت باید دوستی و هم پیمانی با شیطان بزرگ را قطع کنند، هر گونه دوستی، اعتماد و چشم امید به این چنین کشور سفاکی دهن کجی به آیات الهی خواهد بود که به مسلمانان فرموده است: «إِنْ یَثْقَفُوکُمْ یَکُونُوا لَکُمْ أَعْداءً وَ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ وَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَ وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ؛[2] اگر بر شما دست یابند، دشمن شما باشند و بر شما به بدى دست و زبان بگشایند و آرزو دارند که کافر شوید». اینکه برخی کشورهای اسلامی همچون ترکیه، کویت، عراق... با دلیل واهی اجازه حضور آزادانه گرگ صفتان آمریکایی را داده اند باید از آن روز بترسند که این گرگ شیطان صفت هر لحظه می تواند منافع آنها را با چالش مواجه کند، به هین دلیل عقل حکم می کند که باید از این ارتباط و دوستی چشم پوشی کرد.
 

تفرقه و اختلاف مایه گستاخی جبهه استکباری

یکی از علت هایی که موجب این گستاخی و دهن کجی آمریکا به حاکمیت عراق شد، تفرقه، اختلاف و تشنج های داخلی کشور عراق بود، اختلاف های داخلی که در سطح حاکمیت و همچنین پایگاه مردمی رسوخ کرده هیمنه و ابهت کشور عراق را در چشم جبهه استکباری سست کرد، این در حالی بود که اگر حاکمیت و امّت عراق در یک انسجام درونی و وحدت ملّی قرار داشتند، هیچ گاه مزدوران آمریکایی به خود اجازه و جرأت حمله به مسئولان نظامی عراقی را نمی داد. این نکته مهم را که ایجاد تفرقه باعث از بین رفتن هیمنه امّت می شود را پیش تر خدای متعال در قرآن کریم به همگان تذکر داده است:«وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ؛[3]و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سُست شوید و مهابت شما از بین برود، و صبر کنید که خدا با شکیبایان است».


درس ها و پیام های شهادت سردار قاسم سلیمانی

 
آثار و برکات خون سردار سلیمانی

شهادت سردار سلیمانی آثار و برکات منطقه ای و بین المللی را به دنبال داشت که در ادامه به برخی از این آثار اشاره خواهیم کرد.
 

1-فراگیری انزجار و نفرت عمومی از آمریکا

اگر تا قبل از ماجرای شهادت مظلومانه ی سردار سلیمانی کسی اندکی شک و شبهه در خباثت و روح ددمنشانه آمریکا داشت، با شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی، آن اندک دوستی ساده اندیشانه نیز به  نفرت و دشمنی تبدیل شده است. اگر تا قبل از این کسی تردید داشت که باید به این حاکمیت شیطان بنیان، نفرین کرد یا خیر حال ایمان پیدا کرده که باید برای  نابودی این جریان با تبعیت از آموزه های قرآنی نابودی حاکمیت های طاغوتی همچون آمریکای جنایت کار را از خدا طلب کرد، کما اینکه باری تعالی نیز به جریان های طاغوتی نفرین کرده است: «قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ إِذْ هُمْ عَلَیْها قُعُودٌ وَ هُمْ عَلى‏ ما یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنینَ شُهُودٌ؛[4] مرگ بر شکنجه‏گران صاحب گودال (آتش)، آتشى عظیم و شعله‏ور! هنگامى که در کنار آن نشسته بودند، و آنچه را با مؤمنان انجام مى‏دادند (با خونسردى و قساوت) تماشا مى‏کردند!»

 
2-اتحادت جبهه مقاومت در داخل و خارج ایران

یکی از آثار و برکات الهی شهادت حاج قاسم سلیمانی متحد کردن جبهه مقاومت علیه دشمن مشترک خارجی و جبهه استکباری بود، خون به ناحق ریخته حاج قاسم شور و اتحاد داخل ایران را علیه جبهه استکباری تقویت کرد، انسجام دورنی ایرانیان به گونه ای شده است که حتی فشارهای اقتصادی نیز به فراموشی سپرده شده و همه ایرانیان خواستار مقاومت و جواب سخت علیه رژیم سفاک آمریکا هستند، این اتحاد و یکپارچگی مختص ایران اسلامی نیست، بلکه جبهه مقاومت در کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه نیز همبستگی و یکپارچی خود را تقویت کرده اند، در واقع جبهه مقاومت به این رهنمود قرآنی نزدیک تر شده اند که برای پیروزی باید متحد شد.«وَ أَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِی الْأَرْضِ جَمیعاً ما أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ؛[5] و دل هاى آنها را با هم، الفت داد! اگر تمام آنچه را روى زمین است صرف مى‏کردى که میان دل هاى آنان الفت دهى، نمى‏توانستى! ولى خداوند در میان آنها الفت ایجاد کرد! او توانا و حکیم است!»

 
3-تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به تمدن نوین اسلامی

حاج قاسم سلیمانی این سرباز وفا دار ولایت و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، در زمان حیاتش در میدان عمل و اخلاص در مسیر گفتمان سازی آرمان مقدس انقلاب اسلامی گام بر می داشت، ظلم ستیزی، شتافتن به یاری مظلومان جهان، آرمان های مقدسی هستند که نه تنها با شهادت حاج قاسم خاموش نخواهد شد، بلکه خون به ناحق ریخته حاج قاسم حرارت آن را تقویت خواهد کرد. موضوعی که با تقویت و فراگیر شدن آن امید شکل گیری تمدن نوین اسلامی و همچنین فرج امام عصر(عج) قوت خواهد یافت: «أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاق؛[6] ،کجاست درهم شکننده شوکت متجاوزان، کجاست ویران‏ کننده‏ بناهاى شرک و دورویى،»
 
پی نوشت ها:

[1]. سوره مائده، آیه53.
[2]. سوره ممتحنه، آیه 2.
[3]. سوره انفال، آیه 46.
[4]. سوره بروج، آیات4-7.
[5]. سوره انفال، آیه63.
[6]. المزار الکبیر (لابن المشهدی)، ص579.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه شهادت سردار دلها شهید سلیمانی

تاريخ : سه شنبه 13 / 10 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.