مصرف اندک مشروبات الکلی (خمر )، مفید یا مضر؟
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8557
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27394
بازدید ماه : 201783
بازدید کل : 1613462
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 15 / 10 / 1396



 

 

آیا مصرف اندک  وناچیز مشروبات الکلی(خمر) نیز مضر است؟ دین و علم آیا در این زمینه رو به روی هم قرا می گیرند ؟ یا موازی و هم نظر می باشند؟


 

بعضی از پزشکان اعتقاد داشتند که مقدار کم شراب می تواند مفید و سودمند باشد ، حال به سراغ آخرین یافته های پزشکی در این زمینه می رویم...

در تحقیقی که  دکتر Sarah Lewis واحد طب اجتماعی دانشگاه بریستول انجام داده است ثابت شده است که بین خوردن مشروبات الکلی و فشار رابطه ای قوی وجود دارد . او می گوید : « مصرف مشروبات الکلی بیش از آنچه تصور می شد در بالا رفتن فشار خون موثر است» او تحقیقاتش را بر روی افرادی انجام داده بود که بدنشان توانایی دفع آثار مشروبات الکلی را نداشت . ولی آیا این مضرات فقط این افراد را شامل می شود

 

 

 

به این میوه ی زیبا و خوش طعم نگاه کنید ، چرا بشر با دستکاری در آن  و تحریف استفاده اش مضرات سنگینی به خود وارد می سازد ؟

 

 

 

محققان اشاره دارند که افراد اگر خمر ( مشروب ) را به مقدار خیلی کم مصرف کنند ، در بدنشان مقداری از آن مشروب و برای 10 روز باقی می ماند! ( تاکنون و بصورت دقیق برای دانشمندان معین نشده است که چه مقدار از مشروب در بدن و سلول های مصرف کننده  باقی می ماند اما پیامیر(ص) خبر داده است که مصرف کننده خمر 40 روز نماز ندارد ! پیامبر از ما می خواست که هر سلول از سلول های بدنمان در هنگام ایستادن در برابر خدا پاک و طاهر باشد)

 

اما خطر پنهان مشروبات الکلی در هنگام خواب ظاهر می شود ، جایی که مغز انسان شروع به پخش امواجی می کند که در تولید و پخش هورمون رشد ضروری است . دانشمندان اما می گویند  در هنگام مصرف مشروبات الکلی ( حتی به مقدار ناچیز) مولکول های آن از طریق خون وارد مغز می شوند و مدت زیادی در آن می مانند و با ایجاد اختلال در ساطع کردن امواج الکترو مغناطیسی سبب اختلال در تولید هورمون رشد می شود و خواب طبیعی انسان را مختل می سازد.

 

خداوند در آیه ای واضح می فرماید:  (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ * إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ) [المائدة: 90-91].

 

ترجمه:« اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند و از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد باشد كه رستگار شويد * همانا شيطان مى‏خواهد در پرداختن به شراب و قمار، بين شما دشمنى و كينه بيندازد، و شما را از ياد خداوند و از نماز بازدارد، آيا دست‏بردار هستيد؟»

ترجمه: www.azkar.blogfa.com

منبع:www.kaheel7.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی