روز جهاني قدس و بيداري اسلامي معاصر



نويد شاهد: سي و سه سال بعد از اعلام "روز جهاني قدس" از سوي حضرت امام خميني (ره) اكنون نقش ملتهاي مسلمان و عرب در بازپس گيري حقوق غصب شده و آزاد سازي سرزمينهاي تحت اشغال اسرائيل از سال 1948، بار ديگر در صدر حوادث و اخبار قرار گرفته است.

به گزارش نويد شاهد به نقل از پايگاه اظلاع رساني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي؛ از آن زمان تاكنون سئوالات بسياري در جهان اسلام درباره دلايل اشغال فلسطين، قدس، و منطقه سيناي مصر و بخشهاي مهم و راهبردي اردن، سوريه و لبنان به دست دشمن صهيونيستي مطرح مي شود.


ملت هاي مسلمان، براي مقابله با اين واقعيت تلخ و بسيج كردن فرزندان غيور خود در گردان هاي آزادي بخش، جهت پاكسازي سرزمين هاي اشغالي از حضور صهيونيست ها آماده هستند، تا از تكرار دوباره چنين وضعيتي جلوگيري كنند؛ و آمريكايي ها و اروپايي ها و گروههاي جنايتكار از اين مساله عبرت بگيرند و بدانند كه تجاوز به هر وجب از خاك كشورهاي عربي و اسلامي چه پيامدي دارد.

البته شايد برخي اين تصور و نتيجه گيري را مبالغه آميز و دور از دسترس توصيف كنند. انقلاب هاي مردمي در چند ماه گذشته در جهان عرب آغاز شده، و رژيم هاي منطقه اي را كه براي اجراي طرح آمريكايي-صهيونيستي در خاورميانه همكاري مي كردند، سرنگون كرده است. اين درحالي است كه بسياري بر اين باور بودند كه اين رژيم ها تا ابد در قدرت باقي خواهند ماند.

انقلاب هاي مردمي اين تفكر را در اذهان آحاد امت اسلام تقويت كرد كه مي توان دشمن صهيونيستي را از ريشه كند و در مدت كوتاهي رژيم جعلي اسرائيل را از بين برد؛ البته به شرط آن كه ملت هاي آزاد و پديدآورندگان بيداري اسلامي معاصر، خواست و اراده خود را بر موضع رسمي حاكمان عرب در دهه هاي گذشته -كه بر ضعف و سستي و تسليم مبتني بوده - تحميل كنند.

خيزش ملتهاي عربي در قاهره، اسكندريه و ديگر مناطق مصر و فلسطين و كشورهاي عربي و اسلامي، بيانگر نزديك شدن زمان آغاز خيزش مردمي براي نبردهاي آزادي بخش و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي است.

رژيم صهيونيستي با راهبرد آمريكايي-اروپايي بر امت اسلام تحميل شده و غرب، برخلاف همه قطعنامه هاي بين المللي، از هيچ تلاشي براي حمايت همه جانبه از اسرائيل و جنايات آشكار آن فروگذار نكرده است.

اين در حالي است كه آمريكا و هم پيمانان آن در جهان غرب، مطابق با سياست هاي خود و براي تحت فشار قرار دادن ايران، سوريه و مقاومت فلسطين و لبنان، از اين قطعنامه ها سوء استفاده مي كنند.
با توجه به اين شرايط مي توان پيش بيني كرد كه در روزهاي آينده - به ويژه جمعه آينده كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان است- جهان شاهد حركتي گسترده از سوي ملتهاي عربي و اسلامي به مناسب روز جهاني قدس باشد.

بايد اين موضوع را مورد توجه قرار داد كه رژيم صهيونيستي با دست زدن به ماجراجويي هاي جديد در مناطق مرزي مصر، براي تفرقه افكني بين مصري ها و فلسطيني ها، حماقت هاي نظامي مرتكب مي شود؛ و اين امر حاكي از سردرگمي بي سابقه اسرائيل است، و چه بسا با استناد به فرمايشات امام راحل (ره)، اين رژيم اكنون احساس مي كند كه از هر زمان ديگري به نابودي نزديكتر شده است.