ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏

سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏

سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏

 

 

مرحوم آقا شيخ عباس قمى در همين كتاب مفاتيح ‌الجنان مى‌گويد:هر كس بخواهد مرده خود را خواب ببينيد، اين دعا را بخواند و اين كار را بكند، بعد مرده خود را در خواب ببيند.

 

 

 

يك كسى تمام اين كارهايى را كه شيخ عباس قمى گفته بود، انجام داد، ولى مرده خود را درخواب نديد. براى همين، از دست شيخ عباس خيلى ناراحت شد و پيش خود گفت: آخر شيخ عباس اين چه مطالبى بود كه كه در كتابت مفاتيح نوشتى. عمل اين مطالب سودى نداد و نتيجه‌ اى در برنداشت. از اين بابت خيلى عصبانى شده بود.

 

 

 شب شيخ عباس به خواب او آمد و گفت: من هم اين مطالب را درست نوشتم. آن فرد گفت: پس من آن‌ها را غلط انجام دادم. شيخ عباس گفت: نه، تو اتفاقاً هم آن كارها را هم درست انجام دادى. آن فرد گفت: پس چرا مرده‌ام به خوابم نيامد؟

 

 

 

شيخ عباس گفت: حالا چرا معطل اين هستى كه او به خوابت بيايد. من با اين كه مرده‌ ام، به اين طرف آمده ‌ام و آلان هم من در عالم بعد هستم. خداوند متعال نمى‌ گذارد مرده‌ هايى كه به خاطر گناهان و اشتباهاتى داشتند، اكنون دچار رنجند، به خواب بيداران در دنيا بيايند؛ مبادا كه آبروى مرده بريزد. به اين كه آن مرده در خواب آن زندگان بيايد و بگويد، بله، ما را به زنجير كشيدند و ما را داخل آتش بردند. براى همين خداوند متعال اصلًا نمى‌ گذارد كه آن مردگان به خواب زنده‌ها بيايند. با اين پرده‌پوشى خداوند، زندگان مى‌گويند، اين بند خدا كه مرده، عجب آدم خوبى بوده است و خدا او را رحمت كند، و همان مرد گرفتار كه خداوند نمى‌گذاشت به خواب كسى بيايد، اگر همين‌طور چهل نفر آدم خوب دربار او بگويند، خدايا او را بيامرز، خطاب مى‌رسد كه عذاب او را برداريد؛ چون چهل نفر از بندگانم از من درخواست آمرزش او را كردند. اين خداست.


منبع : پایگاه عرفان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فرجام شناسی
برچسب‌ها: سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏

تاريخ : شنبه 8 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.