فضيلت قرائت سوره های قرآن
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 575
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19412
بازدید ماه : 193801
بازدید کل : 1605480
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 / 4 / 1394

زينت قرائت قرآن 
در اصول كافى جلد2 ص615 امام صادق(عليه السلام) از جدش پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم)روايت كرده كه فرمود: براى هر چيزى زينتى است و زينت قرآن صداى خوب است.صداى دلنشين امام چهارم زين العابدين (عليه السلام) در قرائت قرآن در اصول كافى جلد2 ص616 از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه مى فرمايد: امام چهارم زين العابدين(عليه السلام) صدايش در قرائت قرآن از همه دلنشين تر بود به گونه اى كه وقتى قرائت قرآن مى كرد سقاهايى كه عبور مى كردند براى شنيدن قرآن او توقف مى كردند زيرا در قرائت قرآن با صداى خوب كسى به پايه او نمى رسيد.
قاريان قرآن سه دسته اند
در كتاب وسائل الشيعه جلد4 ص846 امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: بر شما باد به فراگيرى قرآن و تلاوت آن (ليكن بدانيد كه قاريان قرآن سه دسته اند) دسته اى قرآن را فرا مى گيرند كه مردم (از آنها تعريف كنند و) بگويند فلانى قارى قرآن است.دسته ديگر كسانى هستند كه قرآن را فرا مى گيرند كه مردم بگويند فلانى چقدر خوش صدا است، قرآن اين دو دسته سودى ندارد.اما دسته سوّم كسانى هستند كه قرآن را براى رضاى خدا و عمل به آن فرا مى گيرند، ديگر باك ندارند كه كسى بداند يا نداند. اين دسته از خواندن قرآن خير و بهره خواهند ديد.

شكايت قرآن در قيامت
در اصول كافى جلد2 ص613 حديث 3 از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: در قيامت سه چيز از مردم خود شكايت مى كنند:
1ـ مسجدى كه مردم در آن نماز نخوانند تا خراب شود. 2ـ عالمى كه در بين مردم نادان به سر برد و كسى براى يادگرفتن مسائل 
به او مراجعه نكند. 3ـ قرآنى كه در خانه اى باشد ولى كسى آن را نخواند تا گرد روى آن بنشيند.خداوندا ما را در توجه و عنايت به اين سه ركن بزرگ يارى بفرما.
        
فضيلت قرائت سوره حمد
در اصول كافى عبدالله بن الفضل النوفلى از امام باقر(صلى الله عليه وآله وسلم) روايت كرده كه فرمود: هرگاه بر شخص مريضى 70 بار سوره حمد قرائت شود يقيناً درد آن مريض تسكين مى يابد.
و در حديث ديگرى از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: اگر 70 بار سوره حمد بر مرده اى خوانده شود و آن مرده زنده گردد تعجب نكنيد.(1) (البته معنى حديث اين نيست كه 70 بار خواندن سوره حمد مرده را زنده مى كند بلكه اين حديث اهميت و فضيلت سوره حمد را ميرساند).

فضيلت خواندن سوره بقره
در مجمع البيان آمده است كه از رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) سئوال شده كدام يك از سوره هاى قرآن فضيلتش بيشتر است؟ فرمود: سوره بقره بعد سئوال شد كدام يك از آيات سوره بقره با فضيلت تر است؟ فرمود: آية الكرسى.(2)

فضيلت سوره آل عمران
در تفسير منهج الصادقين آمده است كه ابن عباس از رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) روايت كرده كه هر كس سوره آل عمران را در روز جمعه بخواند حقتعالى و فرشتگان بر او صلوات فرستند.
و در حديث ديگرى آمده است كه خواندن سوره آل عمران در شب جمعه موجب مى شود كه در قيامت خداوند دو بال به او مرحمت كند تا همچون برق از پل صراط بگذرد.(3)
    
فضيلت سوره نساء
در كتاب ثواب الاعمال از اميرالمؤمنين(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: هر كس در هر جمعه چه شب و چه روز سوره نساء را بخواند از فشار قبر در امان باشد.(4)

فضيلت سوره مائده
در كتاب ثواب الاعمال از امام باقر(عليه السلام) روايت شده كه فرمود:هركس سوره مائده رادرهر پنجشنبه چه شب و چه روز بخواند در ايمان ثابت قدم بوده گرد شرك بر دامن او ننشيند.
و در مجمع البيان ابى بن كعب از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) روايت كرده كه فرمود: هر كس سوره مباركه مائده را بخواند به عدد هر يك از يهود و نصارا كه در دار دنيا بسر مى برند ده حسنه در نامه عملش ثبت و ده گناه از او محو و ده درجه براى او بالا مى رود.(5)

فضيلت سوره انعام
در كتاب ثواب الاعمال از ابن عباس روايت شده كه هر كس سوره انعام را در هر شب بخواند از عذاب و هول و هراس قيامت در امان بوده و هرگز آتش جهنّم را در پيش روى خود نخواهد ديد.
و در حديث ديگرى از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: سوره انعام يكجا بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) نازل شد و هفتاد هزار فرشته او را همراهى مى كردند و اگر مردم اهميت و فضيلت اين سوره را مى دانستند هرگز خواندن آن را ترك نمى كردند.(6)
و در حديث ديگرى از امام رضا(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: هر كس اين سوره را بخواند آن هفتاد هزار فرشته اى كه اين سوره را نازل كرده اند براى او تسبيح مى كنند تا روز قيامت.و نيز از كعب الاخبار روايت شده كه حقتعالى در روز قيامت به قارى اين سوره خطاب مى كند كه اى بنده من در سايه من در آى و از ميوه هاى بهشتى من بهره مند شو و از آب كوثر من بياشام و از چشمه سلسبيل من غسل كن كه تو بنده منى و من خداى توام.و در حديث ديگرى پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: هر كس سوره انعام را تا آيه «يَعْلَمُ ما تَكْسِبُونَ» بخواند حق تعالى چهل هزار فرشته را براى او موكل مى نمايد كه مثل عبادت خود را براى او بنويسند تا روز قيامت و فرشته اى از آسمان هفتم نازل مى شود و با او گرزى از آهن باشد كه هرگاه شيطان بخواهد او را وسوسه كند آن فرشته گرز را بر سر شيطان فرو كوبد و از او دور نمايد و بين او و شيطان هفتاد حجاب واسطه است.(7)

فضيلت سوره اعراف
در كتاب ثواب الاعمال از امام صادق(عليه السلام) روايت شده كه فرمود: هر كس سوره اعراف را در هر ماه يك بار بخواند در روز قيامت از جمله كسانى خواهد بود كه براى آنان ترس و غمى نخواهد بود. و چنانچه در هر جمعه چه شب و چه روز آن بخواند از جمله كسانى خواهد بود كه حساب رسى ندارند.و چنانچه پيوسته اين سوره را بخواند به گونه اى كه آن را ترك نكند، در روز قيامت اين سوره گواهى مى دهد بر اينكه اين شخص خواننده او بوده و در مصباح كفعمى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم)روايت شده كه فرمود: هر كس سوره اعراف را بخواند خداوند بين او و شيطان حايل ايجاد مى كند و در قيامت هم حضرت آدم شفيع او خواهد شد.(8)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی