درمان سرطان خون با واکسن جامد
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3513
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22350
بازدید ماه : 196739
بازدید کل : 1608418
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 26 / 10 / 1398

دانشمندان دانشگاه هاروارد در همین راستا تصمیم گرفتند تا درمانی نوین توسعه دهند. آنها در آخرین مطالعه خود موفق به توسعه واکسنی شده‌اند و آزمایش این واکسن بر روی موش‌ها نیز موفقیت آمیز بوده است. پژوهشگران پس از آزمایش واکسن مذکور دریافتند ترکیبات شیمیایی این واکسن باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از بازگشت آنها در موش‌ها می‌شود.

واکسن درست مانند همه واکسن ها عمل می‌کند به این معنی که به سیستم ایمنی بدن آموزش می‌دهد تا عامل خطر  (سلول‌های سرطانی) را شناسایی کنند. در حالیکه بیشتر واکسنهایی که توسعه داده می‌شوند مایع هستند واکسنی که آنها توسعه داده اند، جامد است و این واکسن برای مقابله با تومورهای مایع ساخته شده است.

"نیسارگ شاه" (Nisarg Shah) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما قبلا واکسن‌های سرطانی علیه تومورهای جامد ایجاد کرده بودیم و کنجکاو بودیم که ببینیم آیا این فناوری در درمان سرطان خون مانند لوسمی حاد میلوئیدی نیز مؤثر است یا خیر؟!

واکسن مذکور با استفاده از مواد بیولوژیکی ساخته شده بر روی داربست به شکل دیسک "کرایوژل" ، با بیومولکول‌ها و آنتی ژن‌های اختصاصی مرتبط با سلول‌های سرطانی لوسمی حاد میلوئیدی پر می‌شود تا در حضور آنها پاسخ ایمنی ایجاد کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله" Nature Biomedical Engineering "منتشر شد.

منبع: ایسنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی