تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9300
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28137
بازدید ماه : 202526
بازدید کل : 1614205
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 17 / 11 / 1398

یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری شیلی  منطقه ی معروف سن پدرو که در ۱۷ کیلومتری مرکز این شهر قرار گرفته است، منطقه ای بسیار جذاب است که از صخره ها و شکل گیری های جالبی تشکیل شده است که در طول میلیون ها سال عواملی مثل باد و فرسایش و سیل باعث آن بوده است. این عوامل باعث شده اند تا رنگ و جنسی منحصر بفرد به صخره های بیابان داده شود و به خاطر سطح عجیب و ناهموارش، دره ماه شیلی نام بگیرد.

این پدیده ی شگفت انگیز، به خاطر مواجه شدن بیابان آتاکاما با رشته کوه های آن بوده است که همین موضوع باعث شده تا در قسمت هایی از دره ماه شیلی شاهد تغییر شیب باشیم. دره ی ماه دریاچه های خشکی دارد که به خاطر این که آب آن ها خشک شده است سطح آن ها را کاملا نمک پوشانده است. در شب هایی هم که ماه کامل باشد، حس جادویی این دره چندین برابر می شود و این منطقه آن روی دیگرش را به ما نشان می دهد، روی دیگری که سرشار از سکوت، زیبایی و شاید حتی ترس برای افرادی است که از این همه سکوت در یک دره ی پهناور و در کنار اشکال عجیب صخره ها می ترسند.

عکس های دره ماه شیلی

اگر به کشور شیلی بروید و بخواهید از تورهای دره ی ماه که در زبان شیلیایی به آن Valle de la Lunaهم می گویند استفاده کنید، باید بدانید که این تورها صبح زود نزدیک به ساعت ۴ صبح شروع می شوند. همین که قدم به این دره بگذارید شک نکنید که از حیرت دهانتان باز می ماند! چشم انداز این منطقه از نزدیک به اندازه ای خارق العاده است که کاملا سوررئال است و اگر بتوانید به بالای یکی از صخره ها بروید می توانید نمای فوق العاده ای به کل دره داشته باشید. یکی از معروف ترین سنگ هایی که در این دره قرار دارد، سنگ کویوت است که همه برای عکس گرفتن در کنار آن صف می کشند، این سنگ بر روی صخره ای معلق شده است و این احساس را به شما می دهد که در این گستردگی بی اندازه می خواهید پرواز کنید و البته که یکی از بهترین پوزیشن های عکاسی این است که بر بالای صخره بایستید و تا آنجا که می توانید بپرید و در حین پریدن از شما عکس گرفته شود!

در این تور، بعد از این که در کنار صخره ایستادید و عکس هایی که خواستید را گرفتید، دوباره سوار ماشین می شوید و به راهتان در دره ماه شیلی ادامه می دهید، ادامه ی راه دره ماه به دره مرگ و یا Valle de la Muerte می رسد که در آن می توان فرم های متفاوتی از صخره ها را دید. این منطقه در نزدیکی رشته کوه های نمکی قرار گرفته است و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آتاکاما است.

در پس زمینه ی این چشم انداز می توان Lincancabur را دید که در واقع یک تپه ی شبیه به یک مخروط است و ۵۹۱۶ متر ارتفاع دارد و برای افرادی که جالب باشد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه است و در هر صورت به هر کجا که رو کنید، می توانید یک شگفتی ببینید و به جرات می توان گفت که این منطقه هیچ چیز از منطقه ای که شما را به شگفتی و ماجراجویی وادارد، کم ندارد.

دره ماه در شیلی

در این جا هم کاملا زمان لازم به شما داده می شود تا با خیال راحت گشت و گذارهایتان را انجام دهید، عکس هایتان را بگیرید و بعد از آن دوباره به ماشین برمی گردید تا قسمت دوم سفرتان را شروع کنید: یعنی دره ماه شیلی. قسمت دیگری در این دره از صخره های نمکی تشکیل شده است که طی مدت زمان بسیار طولانی بر اثر فرسایش تشکیل شده است. در این منطقه دما و باد به اندازه ی زیادی در طول روز و به خصوص شب تغییر می کند و همین باعث می شود تا چشم انداز بی نظیری به وجود بیاید.

خیلی مهم است که دقت کنید: قبل از این که بخواهید به بعضی از مکان های این دره وارد شوید، راهنمایتان درباره ی تنگ بودن دره به شما هشدار می دهد که اگر کوله تان بزرگ است آن را با خود به داخل دره نبرید، بهتر است به این هشدار دقت کنید چرا که واقعا در جاهایی این دره به اندازه ای باریک می شود که حتی خودتان هم شاید به زور بتوانید رد شوید چه برسد به کوله تان.

تصاویر دره ماه شیلی

هر چه که بیشتر به عمق این دره بروید، بیشتر در تنگنای مسیرهای آن قرار می گیرید حتی ممکن است در مسیر به جایی برسید که مجبور شوید تا سینه خیز کنید و روی زمین بخزید بنابراین اگر از این نوع  فعالیت ها خوشتان نمی آید ، به احتمال زیاد از آن لذتی نمی برید. بعد از اینکه این بخش سخت تمام شد، دوباره سوار ماشین می شوید تا برای دیدن غروب خورشید به قسمتی از دره ماه شیلی که مناسب ترین جا برای این پدیده است، بروید. به تپه ای می رسید که باید از آن بالا بروید، و در نگاه اول به خودتان می گویید من که نمی توانم از این تپه بالا برویم چون واقعا ظاهر خشنی دارد! اما ارزشش را دارد پس بهتر است تا حداکثر تلاش را کرد، نمایی که از بالای آن خواهید داشت بی نهایت شگفت انگیز است، تمام دره ماه شیلی را می توانید ببیند، همه ی آن چیزی که به دستان طبیعت ساخته شده است…

منبع: explore-atacama.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایبخلقت
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی