عالِم به مخفی ترین اسرار

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عالِم به مخفی ترین اسرار

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عالِم به مخفی ترین اسرار

عالِم به مخفی ترین اسرار

در تفسیر نیشابوری چنین آمده: غلامی حبشی پس از چند روز هم نشینی با مسلمانان، خدمت رسول اکرم آمد و مسلمان شد.
شهادتین را برزبان جاری کرد و سپس مسایل دینی اش را نزد بعضی از اصحاب فرا گرفت. روزی دوباره خدمت پیامبررسید

و گفت یا رسول الله! خدای ما عالِم هست یا نه؟ رسول خدافرمود:

« وَإِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى ﴿۷﴾

و اگر سخن به آواز گويى او نهان و نهان‏تر را مى‏داند (۷) ».(سوره طه آیه 7)

غلام تازه مسلمان قدری فکر کرد و گفت: یعنی هنگامی که من گناه می کردم گناهان مرا می دید؟ حضرت

فرمود: آری، گناهان تو را می دید. ناگهان غلام فریاد بر آورد: ((وا فضیحَتا وای که رسوا شدم )). آنگاه بر زمین افتاد و از دنیا رفت.

گیرم که ز جرم و گنهم در گذری ز آن شرم که دیدی که چه کردم چه کنم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: معلومات قرآنی
برچسب‌ها: معلومات قرآنی

تاريخ : پنج شنبه 29 / 1 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.