ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(4)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(4)

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(4)

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه یافت؟

سوال هفتم:

علت ادامه جنگ پس از باز‌پس‌گیری و فتح خرمشهر چه بود؟

پاسخ: برای پاسخ دقیق به این سوال بهتر است به اظهارات سرلشگر پاسدار دکتر رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح اشاره کنیم که دلایل زیر را برای این علت ذکر کرده‌اند.

1- گرفتن زمان و امتیاز از دشمن. پس از خاتمه عملیات بیت‌المقدس، جمهوری‌اسلامی ایران در برتری آشکار قابل ملاحظه‌ای از قدرت رزمی نسبت به عراق قرار داشت، آهنگ شتاب‌دار دوره تناوب عملیات‌ها و موفقیت‌ها تصاعدی عملیات‌های تهاجمی رزمندگان نشان‌گر روند مثبت و رو به رشد پیروزی‌ها نمایانگر دورنمای روشن و درخشانی بود که در آن پیش‌‌بینی می‌شد ادامه دفاع مقدس به کسب پیروزی‌های بزرگ‌تر و احقاق حقوق ملت ایران خواهد رسید.

از طرف دیگر عراق که در حالت انفعال قرار گرفته بود برای خروج از بن‌بست ایجاد شده به کسب زمان‌ نیاز داشت تا قوای تحلیل رفته خود را مجدداً بازیابی کند و متعاقباً از دست دادن زمان برای نیروهای ما به مفهوم ایجاد تزلزل روحی دراراده‌ها و سست کردن باورهای مردم به ادامه مقاومت و تنبیه متجاوز در جنگ بود لذا ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر به مفهوم ایجاد فرصت مناسب برای دشمن و از دست دادن فرصت خود برای ما بود.

2- نبود هیچ تضمین بین‌المللی برای احقاق حقوق ایران در واقع هیچ‌ساز و کار تضمین‌کننده و اطمینان بخشی از سوی نهادهای بین‌المللی مثل شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری یک صلح شرافتمندانه و عادلانه وجود نداشت و هیچ اقدامی حتی صدور قطعنامه‌ای هم از طرف این شور انجام نشده بود. در چنین فضایی که دشمن همه ابزارهای تقویت را در شرایط توقف جنگ در اختیار داشت و بازیابی قدرت وی مشروط به توقف و رکود در جبهه‌ها بود و شرط تقویت ما حرکت و پیشروی بود هنوز هیچ الزام قانونی بین‌المللی برای توقف و خاتمه جنگ وجود نداشت. بنابراین واگذاری این فرصت به دشمن آیا جز ایجاد سهولت برای شکل‌دهی به یک آرایش سیاسی و نظامی سازمان یافته و مجدد برای تهاجم دشمن نبود؟

3- عدم اطمینان به دشمن، متجاوز و احتمال تجاوز مجدد او حوادث پس از پذیرش قطعنامه 598 موید این نظریه است زیرا فقط 3 روز پس از پذیرش قطعنامه توسط ایران، ارتش عراق وقتی در محاسبات خود به این نتیجه رسید که می‌تواند تهاجم مجددی را برای اشغال مجدد خرمشهر آغاز کند این تهاجم را هم در جنوب و هم در غرب کشور مجدداً انجام داد، که البته حملات متقابل شجاعانه، عاشورایی و حماسه‌ساز رزمندگان اسلام، مجدداً وی را مجبور به فرار به آن سوی مرزهای بین‌المللی کرد. در حقیقت توقف ایران در جنگ بعد از خرمشهر مخاطرات بالقوه و وسیعی را برای ایران اسلامی به همراه داشت چرا که با توجه به شخصیت نامطمئن صدام و عدم اعتماد و اطمینان به مواضع سیاسی حزب بعث عراق و سیال بودن رفتار سیاسی این رژیم هیچ چشم‌انداز روشن و اطمینان‌بخشی از صلح وجود نداشت.

پیکر مطهر شهید

سوال هشتم:

این همه مردم عراق، فرزندان ما را کشتند پس چرا الآن با عراقی‌ها رابطه دوستانه داریم؟

پاسخ فرزندان این مرز و بوم به دست ملت عراق کشته نشدند که ملت عراق خود قربانی سیاست‌های دیکتاتور مآبانه صدام بوده است فرزندان ما به دست کسانی به شهادت رسیدند که همین امروز هم دشمنی خود را با شیعه طرفدار اهل بیت‌ (ع) با بمب‌گذاری‌ها نشان می‌دهد یعنی حزب بعث که ستون فقرات ناامنی‌های فعلی در عراق می‌باشد. دولت بعثی عراق نه فقط رزمندگان ایران اسلامی را بلکه فرزندان غیور و مبارز ملت خود را در سیاه‌چال‌ها و شکنجه‌گاه‌ها به قتلگاه برد و امروز دیکتاتور عراق به سزای بخشی از جنایات خود در این دنیا رسیده و اعدام شده، دلیلی برای عدم آشتی و دوستی دو ملت و دو دولت شیعه پیرو امام حسین (ع) وجود ندارد، ما امروز با ملتی روابط دوستانه داریم که در انتخابات قانون اساسی و مجلس و دولت، بهترین مسیر را انتخاب کرده، مسیر پیاده شدن احکام ناب اسلام، با ملتی روابط  دوستانه داریم که تا دیروز دربند بود و امروز رهیده از ستم بعثی‌هاست، با ملتی ارتباط داریم که به انقلاب اسلامی ایران علاقه دارد و پیرو خط رهبری و مرجعیت عراق یعنی آیت‌الله سیستانی است، چنین ملتی حتماً سزاوار برقراری روابط دوستانه و مساعدت هستند. به علاوه ملت عراق امروز در مقابل دشمن اصلی ما آمریکا سینه سپر نموده‌‌اند و فرصت از این جنایتکار برای پرداختن به ایران از بُعد نظامی و حتی سیاسی ربوده‌اند؛ پس مستحق حمایت و همرهی‌اند.

سوال نهم:

معمولاً در کشور ما فقط در هفته دفاع مقدس به این موضوع پرداخته می‌شود و در طول سال کمتر از این افتخار آفرینی‌ها یاد می‌شود؛ علت چیست؟

پاسخ: البته از یک نگاه، این گله‌مندی وارد است چرا که پردازش 8 سال دفاع مقدس در یک هفته، آن هم برای نسلی که فقط از دفاع مقدس چیزهایی را شنیده فرصت کافی و مطلوبی نیست ولی از یک نگاه دیگر می‌توانیم بگوییم دفاع مقدس یک لایه سخت‌افزاری داشت که همان 8 سال جنگ بود و یک لایه نرم‌افزاری داشت که در واقع همان روح معنوی حاکم بر این دوران بود، به نظر می‌رسد می‌توان این لایه را عمیق‌تر کرد و به آن پرداخت که البته معمولاً در مناسبت‌هایی مثل هفته بسیج، فتح خرمشهر، روز پاسدار، و سالگرد پذیرش قطعنامه 598 به این موضوعات پرداخته می‌شود ولی به هر حال نسل جوان تشنه که مشتاق شنیدن بیشتر است باید توسط نسل جنگ دیده بیشتر توجیه شوند که این امر درستی است و غفلت از این موضوع تبعات خسران‌آوری خواهد داشت.

منبع:راه میانه


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

تاريخ : یک شنبه 5 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(3)

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(3)

صدام و رامسفلد

سوال چهارم:

آیا صدام در اعمال جنگ علیه ایران اسلامی تنها بود یا حامیانی هم داشت؟

پاسخ: آمریکا  محرک و مشوق اصلی صدام برای حمله به ایران اسلامی بود، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آلمان، فرانسه، شوروی و ایتالیا از عمده‌ترین کشورهای اروپایی حامی صدام بودند در میان کشورهای مرتجع منطقه نیز عربستان، مصر، اردن، کویت، امارات، بحرین و هم‌چنین سومالی و سودان از عمده‌ترین کشورهایی بودند که با پول و نفت و ارسال نیروی انسانی در قالب سرباز به کمک صدام  شتافته بودند در میان اسیرانی که از عراق گرفتیم بیش از 10 ملیت وجود داشت و این خود گویای تنها نبودن صدام و ارتش بعثی عراق بود. بعدها مشخص شد نزدیک به چهل کشور مستقیم یا غیرمستقیم صدام را در جنگ علیه ما یاری رساندند.

پذیرش قطعنامه ی 598 شورای امنیت

سوال پنجم:

با آنکه می‌توانستیم پیروز شویم چرا قطعنامه 598 را پذیرفتیم؟

پاسخ: علت پذیرش قطعنامه 598 که از سوی امام راحل به عنوان جام زهر تلقی شد این بود که رژیم بعثی عراق و حامیان صدام به این نتیجه رسیده بودند که تداوم جنگ منجر به برتری رزمندگان ایرانی شده و باید هر چه زودتر جنگ را خاتمه دهند تا از پیروزی کشور ایران جلوگیری کنند، مقارن با این استراتژی، صدام خلق و خوی وحشیانه خود را عیان‌ترکرد، شدت بخشیدن به حملات موشکی علیه‌ شهرها و مناطق مسکونی با هدف وارد کردن  مردم در مصائب جنگ و بالتبع فشار مردمی به نظام اسلامی برای پذیرش قطعنامه 598، حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس در آسمان خلیج‌فارس و به شهادت رساندن 290 زن و کودک و پیر و جوان، استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی، همگی حاکی از این بود که صدام به هر قیمتی می‌خواهد جنگ به لحاظ نظامی به نفع ایران پایان نپذیرد.

یکی از علل پذیرش قطعنامه 598 این بود که مملکت به لحاظ اقتصادی، با توجه به پایین آوردن قیمت نفت توسط سلطه‌گران، در شرایطی قرار گرفته بود که به اذعان کارشناسان، تداوم دفاع مقدس، محتاج هزینه‌های سنگینی بود که شرایط آن زمان پاسخ‌گوی این هزینه‌ها نبوده است. به هر حال مجموعه‌ای از شرایط بیرونی و درونی باعث شد تا قطعنامه 598 توسط امام راحل پذیرفته شود. نکته مهم دیگر تصمیم قطعی آمریکا برای مستقیم وارد شدن در جنگ بود؛ چنانچه ناوگان او در خلیج فارس به حرکت در آمده بودند و جنگ مستقیم با آمریکا با توجه به شرایطی که برخی از مسئولین سیاسی برای ایران ترسیم کرده بودند، امکان پذیر نبود.

 

سوال ششم:

تکلیف غرامت‌های ما از عراق بالاخره چه می‌شود؟

پاسخ: اگر چه پی‌گیری برای دریافت غرامت معین شده از سوی کمیته تعیین غرامت سازمان ملل که معادل1000 میلیون دلار اعلام شده حق مسلم و قطعی ایران می‌باشد اما با توجه به اینکه شرایط حکومتی و روند سیاسی ساختار فعلی عراق به کل متفاوت از دوران دفاع مقدس می‌باشد پی‌گیری این‌ خواسته در شرایط فعلی خیلی به مصلحت نیست، مضاف بر آنکه دولت نوری مالکی به لحاظ امنیتی با مخاطرات سنگین تروریستی در این کشور روبرو می‌باشد.

بنابراین پاسخ این است که اگر چه اصل موضوع برای دریافت غرامت به جای خود پابرجاست اما مقطع فعلی به لحاظ سیاسی و حقوقی در دولت عراق مستعد برای این درخواست نیست و باید در شرایط مناسب‌تری که می‌تواند آینده‌ای نزدیک یا دور باشد عنوان گردد.


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

تاريخ : یک شنبه 5 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(2)

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(2)

سلاح جنگی

سوال دوم:آیا برای دفاع لازم بود که حتماً دست به سلاح ببریم و این همه کشته بدهیم؟

پاسخ: شما با تجاوزگری روبرو بودید که آمده تا تمامیت ارضی و استقلال و هویت شما را از بین ببرد، صدام پیش از حمله‌ی سراسری‌اش به ایران اسلامی قرارداد 1975 الجزایر را که بین عراق و ایران بسته شده بود پاره کرد و بعد گفت با ایران همین کار را خواهیم کرد این تصویر توسط تلویزیون عراق در همان سال‌های اولیه پخش شد، شما با تجاوزگری روبرو بودید که اهل منطق و گفتگو نبود مردم کشورش (مردم حلبچه) را آن گونه مورد تعرض بمباران شیمیایی قرار داد علما و مراجع شیعه‌ی عراق را در سپاه‌چال‌ها و زندان‌های مخوف و وحشتناک زندانی کرده بود و دسته‌دسته آنها را در گورهای دسته‌جمعی به شهادت می‌رساند حالا خودتان انصاف بدهید با چنین فردی آیا جز با سلاح می‌شد برخورد کرد؟ آیا عقل و منطق در مبنای فکری او جای داشت؟ آری ما شهید دادیم ولی ما مگر در حمله و تعرض به خاک کشوری کشته داده بودیم؟ خیر ما شهید دادیم چون می‌خواستیم از خاک و ناموس و دین کشورمان دفاع کنیم، مگر امام حسین(ع) برای حفظ مکتب توحید شهید نشد و مگر یاران باوفایش برای ماندگاری دین خدا، خون خود را نثار آبیاری درخت انقلاب نکردند، بنابراین شهدای ما شهید شده‌اند چون می‌خواستند من و شما بعد از 20 سال که از پایان جنگ می‌گذرد نظاره‌گر امروز عراق باشیم که امام و رزمندگان ما چه کردند و صدام و ارتش بعثی عراق چه کردند؟ آزادی و امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثارگی شهیدان دیروز است. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

سلاح جنگی

سوال سوم:اگر در تحریم بودیم پس چگونه اسلحه بدست می‌آوردیم؟

پاسخ: ما در دفاع مقدس و در شرایط تحریم به 2روش نیازهای جنگی‌مان را تأمین می‌کردیم. روش اول این بود که ما از برخی کشورها که در جنگ بی‌طرف بودند و به دنبال فروش سلاح‌‌هایشان بودند عقد قرارداد می‌بستیم و از آنها سلاح خریداری می‌کردیم البته چون آنها ممکن بود تحت فشار کشورهای سلطه‌گری قرار بگیرند لذا معمولاً با سر و صدا این کار انجام نمی‌شد به تعییر دیگر که جیب دنیا آنقدر گشاد بود که شما بتوانید نیازهای تسلیحاتی خود را خریداری کنید. روش دوم و مهمتر این بود که تحریم باعث شد ما با نگاهی به منابع داخلی رویکرد خود اتکایی را پیشه خود کنیم و آرام آرام با گام‌های حساب شده توانستیم بخش‌هایی از نیازهای تسلیحاتی‌مان را با اتکاء به دانش و تخصص بومی تامین نماییم. درست همان کاری که در بحث خودکفایی غنی‌سازی اورانیم و انرژی هسته‌ای انجام داده و دنیا را شگفت‌زده توانمندی و دانش و تخصص ایرانی کردیم. غنیمت‌های جنگی نیز بخش دیگری از توانمندی ما را شامل می‌شد.

منبع:راه میانه


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

تاريخ : یک شنبه 5 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(1)

نسل سومی‌ها از دفاع مقدس می‌پرسند(1)

سوال اول:سلاح‌هایی که با آنها جنگیدیم متعلق به آمریکایی‌ها و به جا مانده از دوران شاه بود با این وصف آیا می‌توانیم بگوییم برای پیروزی در جنگ کار مهمی نکرده‌ایم؟

 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

اولین بار که رهبری به جبهه رفتند

اولین بار که رهبری به جبهه رفتند

اولین های دفاع مقدس

 


در اولین روزهای دفاع مقدس، با وجود اوضاع نابسامان جنگ، آیت الله خامنه ای عازم جبهه های نبرد شد تا با حضور خود بر اعتماد به نفس و طمأنینه ی رزمندگان اسلام بیفزاید و شور و شوق آنان را به جهاد و شهادت دو چندان کند.
ایشان درباره ی اولین حضور خود در جبهه چنین می فرماید...

 

رهبر وجبهه

روزهای حماسه و خون را پشت سر نهاده ایم و اینک در سایه مقاومت و پایداری، ستیز بی امان و به یادماندنی قهرمانان شهادت طلب، در ویرانه های به جا مانده از جنگ تحمیلی، مظاهر آبادانی و سازندگی را که ثمره تلاش ملتی مقاوم است، بر می افرازیم و به دنیا می گوییم: «ما می مانیم و فرو نمی شکنیم».

 

 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

ده خاطره خواندنی از جبهه

ده خاطره خواندنی از جبهه

 


 

هرچه می‌گفتی چیزی دیگر جواب می‌داد. غیر ممکن بود مثل همه صریح وساده و همه فهم حرف بزند. بعد از عملیات بود، سراغ یکی از دوستان را از اوگرفتم چون احتمال می‌دادم که مجروح شده باشد،گفتم: «راستی فلانی کجاست؟» گفت بردنش «هوالشافی.» شستم خبردار شد که چیزیش شده و بردنش بیمارستان. بعد پرسیدم: «حال و روزش چطوره؟» گفت: «هوالباقی.»

 


 

 

سراپا وسعت دریا گرفتند  
 

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

 
 

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند ای دل، که وقتی  
  خدا را شاهدی تنها گرفتند
چه شد ای دل، که در این راه رفته  
 

جواز وصل را بی‌ما گرفتند

مگر مردان غریبی می‌پسندند

 
  غریبانه ره دریا گرفتند؟
خاطرات جبهه

با تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، آنچه پیش روی شماست گزیده ای از دریای خاطرات دوران دفاع مقدس است . باشد که قلب هایمان با یاد آن روزها آرامش یابد .

1-هرچه می‌گفتی چیزی دیگر جواب می‌داد. غیر ممکن بود مثل همه صریح وساده و همه فهم حرف بزند. بعد از عملیات بود، سراغ یکی از دوستان را از اوگرفتم چون احتمال می‌دادم که مجروح شده باشد،گفتم: «راستی فلانی کجاست؟» گفت بردنش «هوالشافی.» شستم خبردار شد که چیزیش شده و بردنش بیمارستان. بعد پرسیدم: «حال و روزش چطوره؟» گفت: «هوالباقی.» می‌خواست بگوید که وضعش خیلی وخیم است و مانده بودم بخندم یا گریه کنم.

 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

چرا ایستادیم ؟

 

چرا ایستادیم ؟

 


دور از واقع نیست اگر بگوییم بیش از نیمی از تاریخ این سرزمین به جنگ‌های گرم و كشمكش‌های سرد گذشته است. هنوز غبار سم اسبان مغول، ننشسته بود كه تیموریان تاختند، و پس از آن غُزها و سپس صلیبیون و از آن پس عثمانی‌های آناتولی و چندی بعد، سپاه دریایی پرتغال و بلژیك از جنوب، و آنگاه روس و انگلیس و ... . چنین است كه در جویبار سرنوشت این ملت مظلوم، هماره خون جاری بوده است، و بدین روی بر بام حیاتشان همیشه پرچم مقاومت در رقص و اهتزاز
 
 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

رؤياي فتح سه روزه

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)



رؤياي فتح سه روزه
 

نيروي زميني ارتش عراق تهاجم خود را در سه محور شمالي، مياني و جنوبي آغاز كرد؛ ولي علي رغم تصور خود در تصرف سريع شهرها، با مقاومت نيروهاي مردمي، يگان‌هاي ارتش و نيروهاي سپاه روبه‌رو شد. در جبهه مياني سپاه دوم عراق در سه محور مهران، نفت‌شهر، و قصرشيرين وارد عمل شد تا ضمن دسترسي به تنگه پاتاق و تأمين امنيت بغداد از طريق سرپل ذهاب و قصرشيرين،‌ به سمت گيلانغرب پيش‌روي كند. پيش‌روي نيروهاي عراقي در حالي بود كه شهرهاي مرزي، خطوط دفاعي و پايگاه‌هاي نظامي در اين مناطق به طور مستمر توسط هواپيماهاي عراقي و آتش توپخانه بمباران مي‌شد. در اين محور در ششم مهرماه 1359، در كنار مقاومت مردم و نيروهاي سپاه در مقابل هجوم دشمن به شهر، خلبانان هوانيروز ارتش به فرماندهي شهيد شيرودي، عقبه يگان‌هاي دشمن را منهدم كردند و بدين ترتيب نيروهاي دشمن از شهر عقب رانده شدند. در جبهه شمالي، سپاه يكم عراق مأموريت داشت ضمن حفاظت منطقه و كنترل معارضان كرد عراقي، نيروهاي ضدانقلاب را به منظور تجريه كردستان و بخش جنوبي آذربايجان غربي تجهيز، تقويت و پشتيباني كند.




(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بركات جنگ تحميلى

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

بركات جنگ تحميلى

جنگ يك مسأله‏اى بود كه انسان خيال مى‏كرد كه يك هائله‏اى است براى ما و يك مسأله‏اى است بسيار مهم لكن معلوم شد كه منافعش بيشتر از ضررهايش بود، آن انسجامى كه در اثر جنگ، بين همه قشرها پيدا شد و آن معناى روحانى و معنوى‏اى كه در خود سربازان عزيز از ارتش و ژاندارمرى و سپاه پاسداران به نمايش گذاشته شد و آن روح تعاونى كه در همه ملت از زن و مرد در سرتاسر كشور تحقق پيدا كرد، به دنيا فهماند كه اين مسأله‏اى كه در ايران است با همه مسائل جداست.اينجا از باب اينكه اصل نهضت را خود ملت كرد و به ثمر رساندنش هم به دست خود ملت شد، چيزهائى كه بر ضد اين نهضت و بر ضد اين انقلاب است، باز به دست خود ملت از سر راه برداشته مى‏شود و انشاء الله اين هم به زودى حل خواهد شد. (16)

 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بسيج عمومى و پشتيبانى مردمى

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

بسيج عمومى و پشتيبانى مردمى

ارتش ما و قواى مسلح ما و پاسدارهاى ما و همه اينها پشتوانه‏شان همه ملت هست.الان شما مى‏بينيد سر تا سر مملكت ما در حال‏جنگند، دخترهاى توى خانه‏هايشان هم در حال جنگند، براى جنگى‏ها دارند كار مى‏كنند.يك همچو مملكتى كه ارتشش با ملتش يك است، رؤسايش با ديگران برادرند، اينها همه خدمتگزار هستند نسبت به ملت‏شان، ملت‏شان از آنها پشتيبانى مى‏كند، يك همچو ملتى از چى مى‏ترسد، و شما مطمئن باشيد. (11)


(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

جنگ تحميلى و هويت دفاعى ايران در نگاه امام راحل

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

جنگ تحميلى و هويت دفاعى ايران در نگاه امام راحل

علل تحميل جنگ


صدام گمان مى‏كرد كه با يك مملكت آشفته كه منزوى شده است و همه دولت‏ها پشت به او كرده‏اند يا او را در فشار اقتصادى گذاشته‏اند طرف شده است و ما نه قواى نظامى داريم و نه انتظامى داريم و نه ساز و برگ جهاد و جنگ.او همچو گمان كرد و گمان‏مى‏كرد با چند ساعت تهران را هم فتح خواهد كرد.او غافل از خدا بود. (1)



(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

نحوه تشرف شهید والامقام سید رضا پورموسوی به محضر حضرت صاحب الزمان(عج)

نحوه تشرف شهید والامقام سید رضا پورموسوی به محضر حضرت صاحب الزمان(عج)


دیدار با امام زمان قبل از شهادت

سال 63 در منطقه پاسگاه زید عراق وقتی به مناسبتی اهتمام یکی از همسنگرانش را به قرائت زیارت جامعه کبیره می بیند؛ راز برکات قرائت این زیارتنامه عظیم را جستجو می کند و در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی را در مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول می یابد و درس اخلاق آیت الله مشکینی را از طریق ویدئو بر گوش جان می نشاند...


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

طولانی ترین جنگ قرن بیستم

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)


از سویی دیگر بزرگنمایی جهت دار غربیان به این مفهوم که ایران می‌‌خواهد عراق را سرنگون کند و تأسیس قیام توسط سید محمد باقر صدر باعث شد در تابستان پنجاه و هشت سفیر ایران از بغداد اخراج شود.

 

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

طولانی ترین جنگ قرن بیستم

(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)


سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم...

سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم...

سلام بر مجاهدانی که به خاک افتاند تا ما به خاک نیفتیم...

يادشان جاودان ٬‌راهشان پر رهرو

هفته دفاع مقدس بر همگان خجسته باد



(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)

موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

دوران سرخ عاشقي

مناطق جنگی,تم موبایل,والپیپر,راهیان نور,شهدا,اشعار دفاع مقدس,دوکوهه ,شلمچه ,فکه ,طلاییه, هویزه , تم موبایل

عشق است بر آسمان پریدن
صد پرده به هر نفس دریدن

اول نفس از نفس گسستن
اول قدم از قدم بریدن

نادیده گرفتن این جهان را
مر دیده خویش را بدیدن

گفتم که دلا مبارکت باد
در حلقه عاشقان رسیدن

ز آن سوی نظر نظاره کردن
در کوچه سینه‌ها دویدن

ای دل ز کجا رسید این دم
ای دل ز کجاست این طپیدن

ای مرغ بگو زبان مرغان
من دانم رمز تو شنیدن

دل گفت به کار خانه بودم
تا خانه آب و گل پریدن

از خانه صنع می پریدم
تا خانه صنع آفریدن

چون پای نماند می کشیدند
چون گویم صورت کشیدم

ديوان شمس


(¯*|♥|*¯)  دوران سرخ عاشقي{ ويژه نامه گراميداشت هفته دفاع مقدس}(¯*|♥|*¯)


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: ویژه نامه دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود

امام خامنه ای دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود

امام خامنه ای دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود

 امام خامنه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس در جمع یک میلیون رزمنده پیشکسوت، به صورت ویدئو کنفرانس و پخش زنده تلویزیونی به سخنرانی پرداختند.

اهم فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس به این شرح است:


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: آمریکا ،ارتش جمهوری اسلامی ایران، امام خامنه ای ،امام خامنه ای دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود، امام خمینی، تکریم و بزرگداشت رزمندگان ،چهلمین سالگرد دفاع مقدس ،حاج قاسم سلیمانی ،دفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

دفاع و جهاد در احادیث معصومین علیهم السلام

امام على علیه السّلام فرمودند:
ثَلاثَةٌ اِنْ اَنْتُمْ خالَفْتُمْ فيهِنَّ اَئِمَّتَكُمْ هَلَكْتُم جُمُعَتُكُمْ وَ جِهادُ عَدُوِّكُمْ وَ مَناسِكُكُمْ؛
اگر با رهبران و پيشوايانتان در سه چيز مخالفت كنيد هلاك مى شويد: نماز جمعه و جهاد با دشمن و مناسك حج.
مستدرك الوسائل / ج 6 / ص 7

------------------------------------


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: روز مقاومت و پیروزی، احادیث اهل بیت ،دفاع و جهاد ،جهاد ،روایات معصومین، احادیث مناسبتی، حدیث مناسبتی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پیامک مناسبتی دفاع مقدس

پیامک مناسبتی
دفاع مقدس

مهم ترین تجربه فرهنگی در دوران دفاع مقدس، مهارت قدرت سرمایه داری و ترویج فرهنگ زهد و ساده زیستی بود.

▓▓▓▓▓

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، روزهای پاس داشت نبرد پیروزمندانه لشکر حق، بر ملت حماسه ساز ایران فرخنده باد.

▓▓▓▓▓

هفته دفاع مقدس بر فرزندان گرامی شهدا و تمامی ادامه دهندگان راه آن ارواح طیبه و پاک گرامی باد.


فروش ماسک پارچه‌ای سه لایه با طرح های جذاب با بهترین قیمت

فروش ماسک پارچه‌ای سه لایه با طرح های جذاب با بهترین قیمت

▓▓▓▓▓


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: پیامک مناسبتی ،دفاع مقدس ،هفته دفاع مقدس ،پیام کوتاه

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

اشعار زیبا درباره هشت سال دفاع مقدس

اشعار زیبا درباره هشت سال دفاع مقدس
دفاع مقدس

بیاد مردان هورالعظیم و فتح المبین

الهی به آنان که پرپر شدند           پر از زخم های مکرر شدند
به آنان که چون پرده بالا زدند          قدم در حریم تماشا زدند
به آنان که کارون خروش آمدند         چنان خون کارون به جوش آمدند
به آنان که زخمی ترین بوده اند           شهیدان میدان مین بوده اند
همانان که از مهر فرزند خویش         بریدند یکباره پیوند خویش
بریدند تا وصل آسان شود          نیستانه درد درمان شود
همانان که روح روان داشتند        سفرنامه آسمان داشتند
همانان که دلداده او شدند       کبوتر کبوتر پرستو شدند
پرستو پرستو فراز آمدند          و بی سر سرافراز باز آمدند
که این خطه خاک سرافرازی است        همه همت و شور جانبازی است
به تکبیر آن دم که دم می زدند         سکوت زمان را به هم می زدند
شب عاشقی را رقم می زدند         همانان که بر مین قدم می زدند
از آنان که تنها پلاکی به جاست     کمی استخوان، مشت خاکی به جاست
الهی به آوازه این حریم           به هورالهویزه به هورالعظیم
به دشتی که پیوسته عباس داشت       که بی دست هم خیمه را پاس داشت
به رمزی که چون نام خیبر گرفت         غریبانه از ما برادر گرفت
خبر بود و تکرار خمپاره ها           جگرگوشه ها، پاره پاره رها
خطر، رمل، توفان شن، ماسه ها        زمین، مین، کمین، رد قناسه ها
خطر پشت هر لحظه پا می گرفت        زیاران ما دست و پا می گرفت
و آن لحظه هایی که خمپاره شصت        میان نماز عزیزان نشست
نمازی که یک رکعتش پاره شد       تشهد پر از موج خمپاره شد
کجایند مردان والفجر هشت       که از خونشان دشت گلپوش گشت
کجایند مردان فتح المبین        کجایند اسطوره های یقین
کجایند آنان که بالی رها داشتند           گذرنامه کربلا داشتند
کجایند آنان که فردایی اند         همانان که فردا تماشایی اند...
*******************************


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: اشعار مناسبتی ،شعر مناسبتی، دفاع مقدس ،جهاد و دفاع مقدس ،هشت سال دفاع مقدس ،هفته دفاع مقدس ،اشعار جبهه و جنگ

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

فیلم سینمایی دفاع مقدس

فیلم سینمایی ماهورا روایتگر داستانی واقعی در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می شود…

فیلم سینمایی ماهورا (1395)

فیلم سینمایی ماهورا روایتگر داستانی واقعی است؛ در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می شود…

فیلم سینمایی ماهورا

نام فیلم : ماهورا | موضوع (ژانر) : اجتماعی ، دفاع مقدس | مدت زمان : 90 دقیقه

سال ساخت : 1395 | مخاطب بزرگسال | محصول کشور : ایران

معرفی فیلم سینمایی ماهورا :

فیلم سینمایی ماهورا به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی محصول سال 1395 است. این فیلم محصول ایران، به سبک اجتماعی (درام) و در فضای جنگی به زبان های فارسی و عربی میباشد. این فیلم نامزد دریافت تندیس سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری (سینا قویدل) در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده است. ماهورا دومین فیلم سینمایی حمید زرگرنژاد در مقام کارگردانی است. او پیش از این فیلم سینمایی پایان خدمت را کارگردانی کرده بود. در فیلم «ماهورا»، جنگ در حاشیه رخ می دهد و اصل قصه، درباره عشق و زندگی است.


فروش ماسک پارچه‌ای سه لایه با طرح های جذاب با بهترین قیمت

فروش ماسک پارچه‌ای سه لایه با طرح های جذاب با بهترین قیمت

سال های جنگ در کشور ما آنقدر قصه و حماسه ناشنیده دارد که تا سالیان سال بتوان از دل آنها سوژه ای به دست آورد و فیلم ساخت. مدتها پیش اثری مثل دوئل همین کار را کرد و یا همین اواخر فیلم تنگه ابوقریب با دست گذاشتن روی نبردی که کمتر کسی به آن پرداخته بود، خاطره تازه ای از آن روزگار را زنده کرد. فیلم ماهورا هم یکی از همین فیلم هاست که سوژه بکری از اتفاقات جنگ را انتخاب کرده و به جریان طایفه های عرب زبان در خطه جنوبی مرز کشورمان، مرزی بین دو سرزمین ایران و عراق می پردازد.

بازیگران فیلم سینمایی ماهورا :

ساعد سهیلی، میترا حجار، کامران تفتی، بهاره کیان افشار، احمد کاوری، مهدی صبایی، مونا فرجاد، یوسف مرادیان، محسن افشانی، مالک سراج، داریوش ارجمند

سایر عوامل فیلم سینمایی ماهورا : 

کارگردان، نویسنده: حمید زرگرنژاد/ تهیه کننده: علیرضا جلالی، حمید آخوندی/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری/ تدوین: کاوه ایمانی، مژده قاجاریه/ طراح چهره پردازی: شهرام خلج/ مدیر تولید و برنامه ریزی: محمد عفراوی/ طراح صحنه: بهزاد آدینه/ طراح لباس: سارا خالدی/ منشی صحنه: مرضیه آذری/ موسیقی: ستاراورکی/ جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان/ جلوه های وىژه بصری: سینا قویدل/ صدابردار: حسین بشاش/ صداگذار: آرش قاسمی/ مدیر تدارکات: فرامرز رضایی/ استوری بورد آرتیست: محمد فلاحت دار/ مشاور رسانه ای: لیلا افشار/ عکاس: امیر اماملی، مهدیه لطیفی

کلیک کنید

***************

 

 


موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
برچسب‌ها: فیلمهای دفاع مقدس ،فیلم دفاع مقدس ،سینمای دفاع مقدس، فیلم سینمایی،فیلم سینمایی گلوگاه شیطان

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.