ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اطلاعات سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده نیست

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اطلاعات سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده نیست

در نامه دیوان محاسبات به خزانه‌داری کل کشور اعلام شد؛

اطلاعات سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده نیست

دیوان محاسبات

تهران (پانا) - دیوان محاسبات کشور اعلام کرد طبق بررسی‌های این نهاد اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه حقوق و مزایا منطبق با پرداخت‌های انجام شده به مشمولین نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، در متن نامه کیومرث داودی، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور به رحمت‌اله اکرمی، معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور آمده است:

«احتراما، همانطور که مستحضر هستید، در اجرای مفاد ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی مشمول این ماده مکلف شده‌اند: حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه، و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه، اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیر نقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به مقامات، روسا و مدیران مشمول این ماده، از هر محل از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶/۶/۱، درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه، اعتبارات کمک‌های رفاهی، اعتبارات بودجه عمومی و منابع عمومی و همچنین اعتبارات موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، تبصره(۱) ماده(۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مواد(۱۶۰) و (۱۶۲) قانون امور گمرکی و یا اعتبارات خاص ناشی از واگذاری و فروش شرکت‌ها در سازمان خصوصی‌سازی، اعتبارات مربوط به ردیف‌های کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر درآمدها و موارد مشابه، را منحصرا در فیش‌های حقوقی منعکس و پس از ثبت در سامانه حقوق و مزایا (موضوع این ماده) پرداخت نمایند.

مستند به بند(۱) تصویب‌نامه شماره ۹۹۱۴۵/ت ۵۵۲۲۳ ه مورخ ۲۸/ ۱۳۹۷/۷ هیات وزیران، مسئولیت این امر مهم بر عهده بالاترین مقام مجاز دستگاه و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی (یا مدیران مالی و عناوین مشابه) گذاشته شده است. همچنین طی بخشنامه شماره۶۶۱۱۱ مورخ ۱۳۹۷/۲/۱۸ معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مسئولیت حسن اجرا و مراقبت از صحت و دقت ورود اطلاعات کلیه اقلام حقوق و مزایای پرداختی به شرح موصوف، به عهده ذیحساب، مدیر مالی و بالاترین مقام مجاز خواهد بود.

با عنایت به مراتب موصوف، به استحضار می‌رساند در بررسی‌های انجام شده، ملاحظه گردید اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه مذکور، منطبق بر پرداخت‌های انجام شده به مشمولین نبوده و بخش مهمی از پرداخت‌های انجام شده به این افراد، ثبت و افشا نمی‌گردد.

در اجرای وظایف قانونی و سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور، خواهشمند است دستور فرمائید لزوم رعایت این موضوع را به نحو مقتضی به کلیه ذیحسابان و مدیران مالی ابلاغ فرمایند. بدیهی است موارد انحراف در اطلاعات ثبت شده در سامانه با پرداخت‌های واقعی، در مراجع قانونی ذی‌ربط، مورد پی‌گیری قرار خواهد گرفت.»

 

موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:57 | نویسنده : اکبر احمدی |

تلاش آمریکا برای منحرف کردن تروریسم اقتصادی علیه ایران

نماینده ایران در سازمان ملل توئیت کرد؛

تلاش آمریکا برای منحرف کردن تروریسم اقتصادی علیه ایران

نماینده دائم ایران در سازمان ملل به ادعای پمپئو درباره محدودیت تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، مجید تخت‌روانچی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تلاش دیگر ایالات متحده برای منحرف کردن تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران: این‌بار  آمریکا از شورای امنیت می‌خواهد قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کنند و محدودیت‌های تسلیحاتی را بر ایران ادامه دهند. اما ایالات متحده موفق نخواهد شد دیگران را به نقض قوانین بین‌المللی سوق دهد.»


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: تروریسم اقتصادی علیه ایران ،محدودیت های تسلیحاتی برای ایران

تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:55 | نویسنده : اکبر احمدی |

سازش در پرونده شش میلیارد تومانی با همت شورای حل اختلاف تهران

تاریخ انتشار: 08:42 - 31 فروردين 1399
- کد خبر: ۶۱۳۷۷۱
سازش شش میلیارد تومانی در مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف تهرانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پرونده چک بلا محل به مبلغ ۶۲ میلیارد ریال در شعبه ۱۰۲ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف تهران  با سازش مختومه شد.

این پرونده در خصوص مطالبه وجه یک فقره چک ما بین دو شرکت مخابراتی مطرح بود که پس از چندین جلسه رسیدگی و مذاکرات تلفنی مکرر رئیس شعبه  با پرداخت نقدی مبلغ چک وکلای دو شرکت اعلام رضایت نموده و پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

بیشتر بخوانید:

صلح و سازش در پرونده اختلاف مالی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:53 | نویسنده : اکبر احمدی |

اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری | امتحانات نهایی حضوری است؟

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
 

اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری | امتحانات نهایی حضوری است؟

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان امتحانات نهایی و کنکور گفت: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع‌بندی‌ درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می‌کشد. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم و سازمان سنجش می‌تواند دهه سوم تیر برای برگزاری کنکور آماده شود.

محسن حاجي ميرزايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره وضعیت آموزشی دانش‌آموزان در ایام کرونایی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تا قبل از تعطیلی مدارس، ۷۰ تا ۷۵ درصد محتوای دروس به صورت حضوری تدریس شده بود. در مدت تعطیلی اخیر هم اقداماتی انجام شده است. ما از طریق  شبکه شاد یک ارزیابی از آموخته های بچه ها  داریم و سپس ادامه محتوای آموزشی را از طریق شبکه شاد تدریس کرده و به پایان می بریم.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: وزارت آموزش و پرورش ،كرونا در ايران

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:48 | نویسنده : اکبر احمدی |

راستی‌آزمایی یک ادعای نگران‌کننده | کرونا چقدر در برابر مواد ضدعفونی مقاوم است؟

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
 

راستی‌آزمایی یک ادعای نگران‌کننده | کرونا چقدر در برابر مواد ضدعفونی مقاوم است؟

یک متخصص بهداشت محیط می‌گوید: پژوهشی که اخیراً درباره مقاومت ویروس کرونا در برابر انواع گندزداها منتشر شده نتیجه عجیبی را نشان می‌دهد که اگر بخواهیم دستاورد این مقاله را تأیید کنیم، افراد بایستی دست‌های‌ خود را به مدت ۵ دقیقه در تشت ماده گندزدا قرار دهند و همیشه یک سطل و حجم زیادی گندزدا همراه داشته باشند.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طبق پوستر منتشرشده، ویروس کرونا حتی در دمای ۷۰ درجه پنج دقیقه ماندگار است؛ موضوعی که بسیاری از مردمی را که با گرم کردن مواد غذایی از گندزدایی آن مطمئن می شدند را نگران کرده است.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: كروناويروس ،كرونا در ايران ،آمار

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:46 | نویسنده : اکبر احمدی |

قتل تازه داماد فقط به خاطر یک نگاه

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
 

قتل تازه داماد فقط به خاطر یک نگاه

حکم قصاص جوانی که به خاطر یک نگاه، تازه دامادی را به قتل رسانده بود، با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور به شعبه اجرای احکام فرستاده شد.

قتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به پرونده از اواخر سال ۹۷ با گزارش یک درگیری میان ۲ پسر جوان در یکی از پارکهای تهران آغاز شد که در این نزاع، سعید به علت جراحت بر روی سفید رانش به بیمارستان انتقال پیدا کرد و  ساعاتی بعد هم شدت خونریزی سبب شد تا او تسلیم مرگ شود.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: حوادث ایران

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:45 | نویسنده : اکبر احمدی |

نفت بشکه‌ای ۲ دلار | فروشنده‌ای هست؟

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
 

نفت بشکه‌ای ۲ دلار | فروشنده‌ای هست؟

در یک مناقصه برای فروش فیزیکی یک محموله نفت در ایالت تگزاس، جایی که زادگاه نفت شیل محسوب می‎شود، خریداران قیمت پیشنهادی ۲ دلار در هر بشکه را مطرح کرده‌اند.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین دنیای اقتصاد به نقل از بلومبرگ نوشته است: شرکت Enterprise Products Partners LP نفت کرانه خلیج تگزاس را در هفته گذشته ۱۲/ ۴ دلار بر بشکه قیمت‌گذاری کرده است.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: نفت، قیمت نفت و گاز

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:43 | نویسنده : اکبر احمدی |

آخرین وضعیت تولید واکسن‌های احتمالی کرونا

کد خبر 1063108
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

آخرین وضعیت تولید واکسن‌های احتمالی کرونا

چشم انداز تولید واکسن کرونا/ آخرین وضعیت واکسن های احتمالی

تلاش جهانی در راستای تحقیق و توسعه واکسن در پاسخ به همه گیری کرونا از نظر مقیاس و سرعت بی سابقه است و تعداد زیادی از سازندگان واکسن، برنامه هایی برای شروع آزمایش واکسن در انسان اعلام کردند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:40 | نویسنده : اکبر احمدی |

شاخه زیتون امارات به ایران

ارسال به دیگران پرینت ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۱:۴۸:۲۳

هاآرتص:

شاخه زیتون امارات به ایران

کروناویروس ممکن است باعث ایجاد اختلال در اقتصاد و زندگی روزمره در سراسر جهان شود، اما به نظر می‌رسد که نقش کاتالیزور برای همکاری در خاورمیانه ایفا کند. این بحران به طور بالقوه می‌تواند طرف‌های مختلف را با هم جمع کند. علاوه بر این، مأموریت‌های بشردوستانه، مانند اقدامی که توسط امارات متحده عربی انجام گرفته، می‌تواند زمینه‌ای برای نجات سیستم بهداشت و درمان کشورها باشد. این بحران می‌تواند فرصتی برای پیشبرد بحران به سمت ثبات باشد.

 

امیرا خان در هاآرتص نوشت: از غرب و شرق گرفته تا کشورهای عربی سنی مانند امارات و قدرت‌های شیعه مانند ایران، همه‌گیری کرونا ویروس می‌تواند فرصتی برای گفتگو وهمکاری در خاورمیانه باشد. این تحولات شاید باعث پایان درگیری‌ها نشود اما می‌تواند بستری برای گفتگو، هماهنگی و همبستگی ایجاد کند. در ادامه این مطلب آمده است: هم مقامات اسرائیلی و هم فلسطین گفته‌اند که برای کاهش تأثیر این بیماری همه‌گیر همکاری می‌کنند. ریوون ریولین، رئیس اسرائیل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار تا در مورد گزینه‌های همکاری در راستای منافع دو دولت صحبت کند. دو طرف برای بهبود هماهنگی در زمینه آزمایش و اقدامات ایمنی در کنار آموزش‌های مشترکی برای پرسنل پزشکی به توافقاتی دست یافتند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اقتصاد امارات متحده عربی ایران جهان خاورمیانه درمان سازمان بهداشت جهانی، دونالد ترامپ اسرائیل ،امارات محمد جواد ظریف

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:34 | نویسنده : اکبر احمدی |

سرنوشت لبنان چه خواهد شد؟

شناسه خبر: ۹۵۵۳۵۲ ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۲:۳۰ ۰

سرنوشت لبنان چه خواهد شد؟

شاید نشست و به تبع آن پیمان طائف توانست به جنگ ۱۵ ساله لبنان پایان دهد، اما این ساختار موجب فساد گسترده مالی و سیاسی در این کشور شود و اکنون با بحران هایی که عارض این کشور شده است، همه در انتظار تولد لبنانی جدید باشند.

به گزارش افکارنیوز، ۳۰ سال قبل وقتی نمایندگان لبنان و کشورهای منطقه در اجلاس طائف عربستان دور هم به بحث در باره ساختار آینده این کشور استراتژیک خاورمیانه می پرداختند، شاید تصور نمی کردند روزی این ساختار موجب فساد گسترده مالی و سیاسی در این کشور شود و اکنون با بحران هایی که عارض این کشور شده است، همه در انتظار تولد لبنانی جدید باشند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: تولد، جنگ ،رقابت، لبنان ،مشکلات

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:30 | نویسنده : اکبر احمدی |

ادعاهای عجیب و جدید ترامپ در مورد کرونا

کدخبر: 990132 ارسال به دیگران پرینت ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۲:۳۲:۳۲

ادعاهای عجیب و جدید ترامپ در مورد کرونا

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که تعداد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در چین بیش از دیگر کشورها است، گفت: ایالات متحده اوج کرونا را پشت سر گذاشته است.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: کرونا در آمریکا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

مأموریت شگفت‌انگیز موساد

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
 

مأموریت شگفت‌انگیز موساد

بسیاری از ناظران سیاسی هم معتقدند بنیامین نتانیاهو از بحران کرونا برای بهبود وجهه خودش استفاده می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل با اتهام فساد مالی مواجه است و قرار بود که دادگاه او اواسط مارس سال جاری آغاز شود، اما به دلیل بحران کرونا به ۲۴ ماه می  تغییر یافت. 

نتانياهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، بر اساس گزارش وب‌سایت هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد)، فعالانه برای مبارزه با ویروس کرونا (سارس کوو-۲) وارد عمل شده است.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: بنیامین نتانیاهو ،كروناويروس

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:26 | نویسنده : اکبر احمدی |

افشای جنایت کرونایی آمریکا علیه ایران + سند

کدخبر: 990129 ارسال به دیگران پرینت ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۴:۱۵:۵۰

توسط سخنگوی وزارت بهداشت صورت گرفت؛

افشای جنایت کرونایی آمریکا علیه ایران + سند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با پرده برداشتن از جنایت کرونایی آمریکا علیه ایران اعلام کرد که سوییفت خرید کیت‌های تشخیصی کرونا به بهانه تحریم از طرف بانک کره جنوبی لغو شده است.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: تحریم آمریکا علیه ایران ،کرونا در ایران

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

این ناوشکن‌ها و بالگردهای نظامی آمریکا، جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند

 
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱
 این ناوشکن‌ها و بالگردهای نظامی آمریکا، جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند
این ناوشکن‌ها و بالگردهای نظامی آمریکا، جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند

در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه شمال خلیج ‌فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  ‌تروریست‌های نیروی دریایی آمریکا بود.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پیش بود که قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی اقتدارآفرین، شناور آمریکایی را که در حال عبور از خلیج ‌فارس بود احاطه کردند. این اقدام پیام روشنی بود مبنی بر اینکه، خلیج ‌فارس جای یانکی‌ها نیست. تصاویر منتشره توسط آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که قایق‌های سپاه شناور آمریکایی که در حال عبور از خلیج ‌فارس است را احاطه کرده‌اند. در یکی از تصاویر منتشر شده، یکی از دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. این تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: بالگرد ، ایران و آمریکا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:22 | نویسنده : اکبر احمدی |

ترامپ معرفی کرد؛ چهره‌ای که مانع توافق ایران و آمریکا شده است!

کدخبر: ۳۳۳۶۶۳ ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۴:۳۸:۵۴ لینک کوتاه
 XvtwWfPM7rRd

ترامپ معرفی کرد؛ چهره‌ای که مانع توافق ایران و آمریکا شده است!

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعای پیشین خود که ایران خواستار گفت‌وگو است، جان کری وزیر خارجه اوباما را متهم کرد که نمی‌خواهد ایران توافق دیگری داشته باشد.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:19 | نویسنده : اکبر احمدی |

کلاهی که بر سر رانندگان تاکسی رفت/ ۶۰۰ هزار تومانی که با ۷۲ هزار تومان تسویه شد

کد خبر: ۷۳۲۱۵۱۰
گروه : اجتماعی » شهری
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

کلاهی که بر سر رانندگان تاکسی رفت/ ۶۰۰ هزار تومانی که با ۷۲ هزار تومان تسویه شد

سازمان تاکسیرانی تهران از عمل به وعده‌ای که به رانندگان تاکسی جهت همکاری با فرمانداری تهران در روز انتخابات داده بود، سر باز می‌زند.

کلاهی که بر سر رانندگان تاکسی رفت/ ۶۰۰ هزار تومانی که با ۷۲ هزار توان تسویه شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی طی فراخوانی به رانندگان تاکسی اعلام کرد که اگر برای همکاری با فرمانداری تهران در روز انتخابات (۲ اسفند) آمادگی دارند، به دفاتر تاکسیرانی مناطق خود مراجعه کنند و از نحوه همکاری و میزان دستمزد مطلع شوند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:16 | نویسنده : اکبر احمدی |

جنگ مدافعان سلامت با کرونا برای ایران

کد خبر: ۷۳۲۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱

جنگ مدافعان سلامت با کرونا برای ایران

تصویری ویژه از پرستار مدافع سلامت کشور را مشاهده می‌کنید.

جنگ مدافعان سلامت با کرونا برای ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در کشور و ابتلای تعداد زیادی از هموطنان به این ویروس منحوس، کادر درمانی و پزشکی کشور را درگیر خود کرد. پرستاران و پزشکان با پوشیدن لباس‌های مخصوص برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، اقدام به مراقبت از بیماران کرونایی می‌کنند؛ لباس‌هایی که گاهی انجام کار‌های عادی و شخصی را برایشان سخت کرده و به بدنشان آسیب وارد می‌کند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:14 | نویسنده : اکبر احمدی |

مادر فداکار جان پسرش را در حمله کروکدیل مرگبار نجات داد

کد خبر: ۷۳۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

مادر فداکار جان پسرش را در حمله کروکدیل مرگبار نجات داد

در حالی که بدن پسر خردسال در دهان کروکدیل قرار گرفته بود و فاصله ای با مرگ نداشت مادر فداکار او توانست جانش را نجات دهد.

مادربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مادر فداکار ۳۰ ساله اهل زیمباوه جان پسرش را در حالی که به طرز وحشتناکی در معرض مرگ قرار گرفته بود نجات داد. در حالی که سر پسر ۳ ساله " مائورینا موسیسینیانا " در داخل آرواره‌های مرگبار یک کروکدیل قرار گرفته بود او توانست جان فرزندش را نجات دهد. مائورینا با دیدن این صحنه بلافاصله وارد عمل شد و با فشار دادن بینی کروکدیل توانست جان پسرش را نجات دهد.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:12 | نویسنده : اکبر احمدی |

قوانین راهنمایی و رانندگی که از آن بی خبر هستید

کد خبر: ۷۳۲۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
 
دانستنی‌های حقوقی؛

قوانین راهنمایی و رانندگی که از آن بی خبر هستید

برخی قوانین راهنمایی و رانندگی هستند که هر راننده‌ای باید از آن‌ها مطلع باشد.

قوانین راهنمایی و رانندگی که از آن بی خبر هستید

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قوانین راهنمایی و رانندگی نکات متعددی دارد که هر راننده‌ای باید درباره آن‌ها آگاهی داشته باشد، اما بسیاری از افراد از قوانین راهنمایی و رانندگی بی اطلاع هستند.

اگرچه به همراه داشتن گواهینامه، کارت ماشین، بیمه و معاینه فنی برای رانندگان ضروری است، اما آن‌ها باید بدانند برخلاف تصور عمومی و رایج به همراه نداشتن این مدارک، دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ نیست.

بر اساس ماده ۹ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی اگر یکی از مدارک شناسایی، شناسنامه یا حتی یک کارت شناسایی معتبر، همراه راننده باشد، ماموران راهنمایی و رانندگی مکلف هستند بدون توقف خودرو، مدارک را اخذ کنند و رسید ارائه دهند.

راننده خودرو می‌تواند بعد از اخذ این مدارک، سایر مدارک را به اداره راهنمایی و رانندگی ارائه دهد و مدرک شناسایی خود را مسترد کند.

البته مأموران مکلف هستند مدارک اخذ شده از راننده‌ای را که ساکن شهر دیگری است، ظرف ۴۸ ساعت به راهنمایی و رانندگی محل اقامت او ارسال کنند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:10 | نویسنده : اکبر احمدی |

بلاتکلیفی زائران حج ۹۹ و سکوت سازمان حج و زیارت/ حج برگزار می‌شود؟

کد خبر: ۷۳۱۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱
 
گزارش/

بلاتکلیفی زائران حج ۹۹ و سکوت سازمان حج و زیارت/ حج برگزار می‌شود؟

با نزدیک شدن به ایام حج ۹۹ و با توجه به شیوع ویروس کرونا، هنوز سازمان‌های مربوطه برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به سه ماه دیگر عملیات حج ۹۹ آغاز خواهد شد، اما با شیوع ویروس کرونا در  همه کشور‌ها، احتمال می‌رود تا از سوی کشور عربستان حج امسال متوقف شود.

این در حالی است که در ۲۶ آذر ۹۸ بعد از سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان، با تفاهم نامه‌هایی که بین دو کشور انجام شد، قرار بود تا ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران به حج تمتع اعزام شوند، اما با شیوع ویروس کرونا ممکن است تا انتظار بیش از ۸۷ هزار زائر به تأخیر بیفتد و به نسبت آن گروه‌های بعدی نیز یک تا دو سال با تأخیر اعزام شوند.


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 1 / 1399 | 8:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.