تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12232
بازدید دیروز : 33917
بازدید هفته : 408513
بازدید ماه : 707798
بازدید کل : 3355821
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397

ღ.•*♥*•.ღ انتفاضه چیست ؟ ღ.•*♥*•.ღ





در 8 دسامبر 1987 انتفاضه اول ملت فلسطين عليه اشغال سرزمينشان توسط ارتش رژيم صهيونيستي آغاز شد و تاکنون که دومين انتفاضه را شاهد هستيم اين حرکت مردمي توانسته است ضرباتي را در ابعاد گوناگون سياسي، امنيتي، اقتصادي و ... به اين رژيم وارد کند.

انتفاضه واژه اي است که از همان سال 1987 (1366) همزمان با آغاز قيام مردم مسلمان و تحت ستم فلسطين وارد واژگان انقلابي- سياسي جهان شد. از لحاظ لغوي انتفاضه به معني جنبش و لرزش است که همراه با نيرو و سرعت باشد، اما از نظر انقلابيون جهان، انتفاضه حکايت از عملکرد معترضانه و شجاعانه مردم غيرمسلح فلسطين در برابر رژيم اشغالگر قدس دارد. انتفاضه حرکت توده هاي سنگ به دست فلسطيني است توده هاي که اعم از پير و جوان و زن و مرد در برابر سربازان تا بن دندان مسلح اسراييلي ايستادگي مي کنند تا پيام مظلوميت و اشغال سرزمين خويش را به جهانيان برسانند.

در تاريخ يک قرن گذشته فلسطين چندين انتفاضه وقيام مردمي رخ داده است از اين ميان قيامهاي 1921، 1933، 1936 همگي کوتاه بودند و خيلي زود توسط استعمارگران انگليسي سرکوب گرديدند، اما در سال 1987 انتفاضه بزرگ موسوم به "انتفاضه اول"رخ داد.


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397


روز جهاني قدس و بيداري اسلامي معاصر



نويد شاهد: سي و سه سال بعد از اعلام "روز جهاني قدس" از سوي حضرت امام خميني (ره) اكنون نقش ملتهاي مسلمان و عرب در بازپس گيري حقوق غصب شده و آزاد سازي سرزمينهاي تحت اشغال اسرائيل از سال 1948، بار ديگر در صدر حوادث و اخبار قرار گرفته است.

به گزارش نويد شاهد به نقل از پايگاه اظلاع رساني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي؛ از آن زمان تاكنون سئوالات بسياري در جهان اسلام درباره دلايل اشغال فلسطين، قدس، و منطقه سيناي مصر و بخشهاي مهم و راهبردي اردن، سوريه و لبنان به دست دشمن صهيونيستي مطرح مي شود.


ملت هاي مسلمان، براي مقابله با اين واقعيت تلخ و بسيج كردن فرزندان غيور خود در گردان هاي آزادي بخش، جهت پاكسازي سرزمين هاي اشغالي از حضور صهيونيست ها آماده هستند، تا از تكرار دوباره چنين وضعيتي جلوگيري كنند؛ و آمريكايي ها و اروپايي ها و گروههاي جنايتكار از اين مساله عبرت بگيرند و بدانند كه تجاوز به هر وجب از خاك كشورهاي عربي و اسلامي چه پيامدي دارد.

البته شايد برخي اين تصور و نتيجه گيري را مبالغه آميز و دور از دسترس توصيف كنند. انقلاب هاي مردمي در چند ماه گذشته در جهان عرب آغاز شده، و رژيم هاي منطقه اي را كه براي اجراي طرح آمريكايي-صهيونيستي در خاورميانه همكاري مي كردند، سرنگون كرده است. اين درحالي است كه بسياري بر اين باور بودند كه اين رژيم ها تا ابد در قدرت باقي خواهند ماند.

انقلاب هاي مردمي اين تفكر را در اذهان آحاد امت اسلام تقويت كرد كه مي توان دشمن صهيونيستي را از ريشه كند و در مدت كوتاهي رژيم جعلي اسرائيل را از بين برد؛ البته به شرط آن كه ملت هاي آزاد و پديدآورندگان بيداري اسلامي معاصر، خواست و اراده خود را بر موضع رسمي حاكمان عرب در دهه هاي گذشته -كه بر ضعف و سستي و تسليم مبتني بوده - تحميل كنند.

خيزش ملتهاي عربي در قاهره، اسكندريه و ديگر مناطق مصر و فلسطين و كشورهاي عربي و اسلامي، بيانگر نزديك شدن زمان آغاز خيزش مردمي براي نبردهاي آزادي بخش و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي است.

رژيم صهيونيستي با راهبرد آمريكايي-اروپايي بر امت اسلام تحميل شده و غرب، برخلاف همه قطعنامه هاي بين المللي، از هيچ تلاشي براي حمايت همه جانبه از اسرائيل و جنايات آشكار آن فروگذار نكرده است.

اين در حالي است كه آمريكا و هم پيمانان آن در جهان غرب، مطابق با سياست هاي خود و براي تحت فشار قرار دادن ايران، سوريه و مقاومت فلسطين و لبنان، از اين قطعنامه ها سوء استفاده مي كنند.
با توجه به اين شرايط مي توان پيش بيني كرد كه در روزهاي آينده - به ويژه جمعه آينده كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان است- جهان شاهد حركتي گسترده از سوي ملتهاي عربي و اسلامي به مناسب روز جهاني قدس باشد.

بايد اين موضوع را مورد توجه قرار داد كه رژيم صهيونيستي با دست زدن به ماجراجويي هاي جديد در مناطق مرزي مصر، براي تفرقه افكني بين مصري ها و فلسطيني ها، حماقت هاي نظامي مرتكب مي شود؛ و اين امر حاكي از سردرگمي بي سابقه اسرائيل است، و چه بسا با استناد به فرمايشات امام راحل (ره)، اين رژيم اكنون احساس مي كند كه از هر زمان ديگري به نابودي نزديكتر شده است.






 



موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397



وجوب جهاد بر ضد اسرائیل


در طول دهه پنجاه خورشیدی، حضرت امام رحمه‏ الله
در اعلامیه‏ های گوناگون در پاسخ به نامه ‏های مردم،
دانشجویان و علما، مبارزه برای آزادسازی فلسطین
و حمایت از گروه‏های مبارز فلسطینی را
بر تمام مسلمانان واجب دانست
و در تاریخ هفدهم مهر ماه سال 1357،
اسرائیل را «غده سرطانی» نامید.

حضرت امام خمینی رحمه‏الله پس از پیروزی انقلاب اسلامی،
در مصاحبه ‏ای با شبکه تلویزیونی سی‏ بی ‏اس امریکا به صراحت فرمود:
«ملت مسلمان ایران و هیچ مسلمانی و اصولاً هیچ آزاده ‏ای،
اسرائیل را به رسمیت نمی‏شناسد
و ما همواره حامی برادران فلسطینی و عرب خود خواهیم بود. ...

اسرائیل مطرود ماست و ما برای همیشه نه نفت به او می‏دهیم
و نه او را به هیچ وجه می‏شناسیم.»

بنیان‏گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین
در پیام برائت از مشرکین در سال 1366 فرمودند:

«ملت‏های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند
و مراتب انزجار و تنفر خویش را
از سازش‏کاری و مصالحه رهبران ننگین و خودفروخته ‏ای که
به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‏های غصب شده
و مسلمان این خطه را به تباهی کشیده ‏اند، به دنیا اعلام کنند. ...

ملت‏های مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه
و ریشه ‏کن کردن آن دست نخواهند کشید».



موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397




ایا سرزمین فلسطین متعلق به یهودیان است ؟!!


سوال :
وطن اصلی و تاریخی قوم بنی اسرائیل و پیامبرانش همین بیت المقدس و اورشلیم و مناطق مجاور بوده، مگر سلیمان نبی در همین سرزمین ها حکومت نمی کرده؟ مگر یک به یک پیامبران بنی اسرائیل از همین مناطق برنخواستند و ظاهراً مسلمانان بعدها به مناطق شمالی عربستان از جمله فلسطین وارد شدند. پس چگونه است که ما اسراییل را در ادعاهایش محقّ نمی دانیم؟ توضیح دهید.

پاسخ اجمالی :

یهودیان و صهیونیست ها اولین ساکنین فلسطین نبودند، بلکه زمانی بسیار طولانی، قبل از این که آنها به این سرزمین بیایند فلسطین دارای سکنه بود. در 3500 سال پیش از میلاد، اقوام سامی از قلب حجاز به سوی سرزمین هایی مانند فلسطین کوچ نموده و اقوامی چون اعراب کنعانی در فلسطین سکنی گزیدند و اولین ساکنین شناخته شده در فلسطین، کنعانی ها بودند. حدود هزار سال پیش از میلاد، اقوامی به نام فلسطینی که از دریای «اژه» آمده بودند، به این ناحیه راه یافته و جای کنعانیان را گرفتند. مدت ها پس از مهاجرت فلسطینی ها و کنعانیان به سرزمین فلسطین، قوم بنی اسرائیل، به همراه حضرت موسی (ع) در فلسطین سکونت کردند. بنابراین، سرزمین فلسطین، سرزمین اصلی یهودیان و صهیونیست ها نبوده است.





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397




آيا اگـر امـام‎ زمـان (ع) در مبارك‎ روزی ظهور فرمـاينـد بـراسارت قدس و بر ايـن‎ ظلـم‎ صبر خواهند كرد؟

آيا امام‎ منتـظران‎ و منتظر امروزه‎‎ به حال‎ مظلومان‎‎ فلسطين نمـی‎ گريند؟ آری‎‎ ای برادران‎‎‎ و خواهران مسلمان در هر جای‎ جهان‎ كه‎‎ به سر می‎ بريد بدانيـد امروز هيچ‎ فريضه ‎ای ‎ بالاتر از انتظار نيست‎ و در عرصه‎‎ انتظار نيز هيچ‎ مسئلـه ای‎ واجـب‎ تر از اجابت‎ ندای هل ‎من‎ناصرينصـرنـی در صحرای فلسطين‎ نمی‎ باشد.

چه‎ خوب‎‎ فرمود بنيانگذار كبيرانقلاب اسلامی‎ حضرت‎ امام‎‎ خمينی (ره) كه روز قدس‎ روز اسلام است‎ و اسرائيل‎ اين‎ غده‎ سرطانی ‎ بايـد از بين‎ برود.

اين‎ غده‎‎ سرطانـی، معـضلـی اسـت‎ كـه فقـط فلسطين‎ را تهديد نمـی‎ كنـد بـلكـه‎ تـفكـر صهيونيستی، انديشه‎‎ پليدی ‎ است‎ كه تلاش‎ مـی كند تا دنيا را به‎‎ جای ‎ خداپرستی، به بـت‎ پرستی ‎ سوق‎ دهد. اين‎ رژيم‎‎ پليد می‎ خواهد تمام دنيـا را تحـت‎ سلطه‎ خود قرار دهد و يهوديان‎ صهيونيسم‎ را در مقابل‎‎ خداوند، به‎ بتی ‎ تبديل كنـد تـا همه‎ اين‎ رژيم‎ را عبادت‎ كنند.

اما چرا ما مسلمانان‎‎ بايد از فلسطيـنيـان حمايت‎ كنيم ؟‎‎ ای برادران‎‎‎ و خواهران مسلمان در هر جای‎ جهان‎ كه‎‎ به سر می‎ بريد بدانيـد امروز هيچ‎ فريضه ‎ای ‎ بالاتر از انتظار نيست‎ و در عرصه‎‎ انتظار نيز هيچ‎ مسئلـه ای‎ واجـب‎ تر از اجابت‎ ندای هل‎من‎ناصرينصـرنـی در صحرای فلسطين‎ نمی‎ باشد.

1- اگر ما مـنتـظر واقـعـی‎ هستيم‎‎‎ كه‎‎ می باشيم بدون‎ شـك‎ بـدانيـم كـه امروزه ‎‎بزرگترين‎‎ ظلمی ‎ كه دل‎ امام‎ زمان (ع) را می ‎‎آزارد ظلمی است‎ كه‎ در حق‎ فلسطينيـان‎ می‎ رود پس‎ برای ‎ فراهم‎ كردن‎ زمـينـه‎ ظهـور صاحب‎ عصر بايد خود نيز آماده‎‎ پيوستـن‎ بـه كاروان‎ تحكيم‎‎ صلح‎ عدالت‎ جهانی ‎ باشيم.

برای ‎ اين‎ كه‎ بتوانيم‎ افتخار در ركاب‎ مصلح‎ بزرگ‎ جهان‎ را داشته‎ باشيم‎ بايد امروزنيـز خود را سربازی از سربازان‎ حضرت‎ ولـی ‎ عصـر (عج) بدانيم‎ و رسالت‎ اين‎‎ سربـازان مبـارزه‎ بـا ظلمی ‎‎ است‎ كه‎ در حـق‎ بـرادران‎ دينـی او در سرزمينهای‎ فلسطين‎ مقدس‎ و در كنـار قبـلـه‎ اول‎ انجام‎ می ‎ شود و بـه‎ مـسجـدی اهـانـت‎ می ‎شود كه‎ پيامبر مـا حضـرت‎ محـمـد (ص) از آنجا به‎‎ معراج‎ رفتنـد.

2- انـديشـه پـليـد صهيونيستی ‎ در محدوده‎‎ فلسطين‎ مظلوم‎ خـلاصـه نمی ‎ شود بلكه ‎اين‎‎ توطئه تمام‎‎ جهان اسلام را شامل‎ می ‎‎ شود. آنچه‎‎ كه امروز در فلسطين‎ می گذرد اگر سستی‎ كنيم‎ بـدون‎ شـك‎ در آيـنـده‎ تمام‎ كشورهای ‎ اسلامی ‎از جمله‎ ايران‎ عزيز را نيز به‎ فلسطينی‎ ديگر تبديل‎ خواهـد كـرد و در آن‎‎ زمـان ديگـر ديـر خـواهـد بـود كـه‎ بتوانيم‎ اين‎‎‎ غده‎ سرطانی ‎ را از درون جهـان اسلام‎‎‎ حذف‎ كنيم و امـروز كـه‎ ملـت‎ مـظلـوم فـلسـطيـن‎‎ بـه‎‎‎ طور همـه جـانبـه بـا ايـن توطئه‎‎‎ مبارزه می‎‎‎ كند بدون‎ شك‎ به راحتی مـی توانيم‎‎ ايـن‎‎ رژيـم نـامشـروع را از بيـن ببريم‎‎ و اگر امروز بجنبيم خـدا نيـز يـار ماست‎ و ما را ياری خواهد كرد.

آنچه‎‎ كه امروز در فلسطين‎ می گذرد اگر سستی‎ كنيم‎ بـدون‎ شـك‎ در آيـنـده‎ تمام‎ كشورهای ‎ اسلامی ‎از جمله‎ ايران‎ عزيز را نيز به‎ فلسطينی‎ ديگر تبديل‎ خواهـد كـرد و در آن‎‎ زمـان ديگـر ديـر خـواهـد بـود كـه‎ بتوانيم‎ اين‎‎‎ غده‎ سرطانی ‎ را از درون جهـان اسلام‎‎‎ حذف‎ كنيم و امـروز كـه‎ ملـت‎ مـظلـوم فـلسـطيـن‎‎ بـه‎‎‎ طور همـه جـانبـه بـا ايـن توطئه‎‎‎ مبارزه می‎‎‎ كند بدون‎ شك‎ به راحتی مـی توانيم‎‎ ايـن‎‎ رژيـم نـامشـروع را از بيـن ببريم‎‎ و اگر امروز بجنبيم خـدا نيـز يـار ماست‎ و ما را ياری خواهد كرد. امـا اگـر سستی‎‎ كنيم‎ حجتی برای‎‎ ياری خواستن‎ از خـدا نخواهيم‎ داشت‎.

مردم‎ فلسطين‎ امروز فقط از خود دفـاع نمـی‎ كنند بلكه‎‎ اين‎‎ مظلومان به نمـاينـدگـی‎ از همه‎ جهان‎ اسلام‎ دفاع می‎ كنند قدس‎ و مـسجـد الاقصی‎ و مقدسات‎ فلسطين‎‎‎ ازآن همه‎ مسلمانان است‎ و مبارزه‎ با رژيم‎ نامشروع، غـاصـب‎ و اشغالگر صهيونيستی‎‎ رسالتی است‎ كه‎‎ بر همه مسلمانان‎‎ و در يك‎ كـلام‎‎ مـنتـظران امـام عصر (عج) واجب‎ است‎.‎ و مبارزه‎ با رژيم‎ نامشروع، غـاصـب‎ و اشغالگر صهيونيستی‎‎ رسالتی است‎ كه‎‎ بر همه مسلمانان‎‎ و در يك‎ كـلام‎‎ مـنتـظران امـام عصر (عج) واجب‎ است‎.

3- تفكر صهيونيستی، تـوطئه‎ای‎ اسـت‎ چنـد لايه‎‎ و چند بعدی و بعد اقتصادی آن‎ به مراتب‎ خطرناكتر و پيچيده‎ تر است. حضور اقتصادی ‎‎ رژيم‎ صهيونيستی در كشورهـای اسلامی‎‎ در قالـب‎ جهـانـی سـازی ‎اقتـصـاد و سرمايه‎‎ گذاری‎‎‎ خارجی و نظريه پردازی بـرای اقتصاد ليبرال‎ و آزاد و يك‎ طرفه‎‎ به سـمـت‎ جهان‎‎ غرب‎ يكی از اين راهكـارهـا اسـت‎ كـه‎ متاسفانه ‎تا حـدودی در متـن‎‎ جهـان اسـلام‎ و بسياری‎‎ از كشورهای اسلامی ‎ رسوخ‎ پيداكـرده‎ است. صهيونـيسـتهـا امـروزه‎ تمـام‎ تـئوری هـای اقتصاد جهانی‎‎ را فقط به‎‎ سود خود تهيه مـی كنند به‎‎‎‎ طوری ‎ كه منافع‎ آن‎ به طور يك‎ طرفه به‎ منافع‎ آنها پيوند می‎ خورد اين‎ امر اگر ادامه‎ يابد استقلال‎ اقتصادی ‎‎ كشورهای اسلامـی‎ را تهديد می‎ كند، امری كه‎ اگر تحقق‎ يـابـد رهائی‎ از آن‎ بسيارمشكل‎ خواهد بود.

اميد است‎‎‎ با شناخت كامل‎ از ماهيت رژيم‎ و تفكر صهيونيستی ‎و استراتژيهای حاميان‎‎ ايـن رژيم‎‎، با تمام مسلمانان‎‎ جهـان دسـت‎‎ وحـدت دهيم‎ و با يكپارچگی‎‎ اين‎ غده‎ سرطانـی را از سرزمينهای جهان‎ اسلام‎‎‎ بركنيم و بـت‎ ظلـم و بی‎‎ عدالتی را برای ‎هميشه‎ بـركـنيـم‎ تـا از منتظران‎‎ واقعی‎ ان شاالله‎ محسوب‎ شـويـم‎ و زمينه‎ را برای ظهور منجی ‎ عـالـم‎ بشـريـت‎ حضرت‎ امام‎‎‎ زمان ‎(عج) آماده‎ كنيم و بدانيم ‎‎‎ كـه‎ روز قـدس‎ روز اسـلام و حمايت‎ از مردم‎ فلسطين، شفافتريـن جـلـوه‎ انتظار است‎.




موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397



امام علي و پيشگويي نابودي اسرائيل

در روايات متعددي ، موضوع تسلط يهود بر سرزمين‌هاي اسلامي و حوادث پس از آن پيشگويي شده است که در اينجا به مناسبت حوادث جاري در منطقه به دو مورد از آنها اشاره مي‌کنيم: در روايتي كه از اميرمؤمنان(ع) نقل شده است در اين زمينه چنين آمده است: يهود براي تشكيل دولت خود در فلسطين، از غرب [ به منطقه عربي خاور ميانه] خواهند آمد. عرضه داشتند: يا اباالحسن! پس عرب‌ها در آن موقع كجا خواهند بود؟ فرمود:

در آن زمان عرب‌ها نيروهايشان از هم پاشيده و ارتباط آنها از هم گسيخته، و متّحد و هماهنگ نيستند. از آن حضرت سؤال شد: آيا اين بلا و گرفتاري طولاني خواهد بود؟ فرمود: نه، تا زماني كه عرب‌ها زمام امور خودشان را از نفوذ ديگران رها ساخته و تصميم‌هاي جدّي آنان دوباره تجديد شود آنگاه سرزمين فلسطين به دست آنها فتح خواهد شد، و عرب‌ها پيروز و متّحد خواهند گرديد، ونيروهاي كمكي از [طريق] سرزمين عراق به آنان خواهد رسيد كه بر روي پرچم‌هايشان نوشته شده است: «القوّة»1.

عرب‌ها و ساير مسلمانان همگي مشتركاً براي نجات فلسطين قيام خواهند كرد [و با يهوديان خواهند جنگيد] و چه جنگ بسيار سختي كه در وقت مقابله با يكديگر در بخش عظيمي از دريا روي خواهد داد كه در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روي اجساد كشته‌ها عبور كنند. آنگاه فرمود:

و عرب‌ها سه بار با يهود مي‌جنگند، و در مرحلة چهارم كه خداوند ثبات قدم و ايمان و صداقت آنها را دانست هماي پيروزي بر سرشان سايه مي‌افكند. بعد از آن فرمود: به خداي بزرگ سوگند كه يهوديان مانند گوسفند كشته مي‌شوند تا جايي كه حتّي يك نفر يهودي هم در فلسطين باقي نخواهد ماند.2 * * * آن حضرت در روايتي ديگر كه «عبايد اسدي» آن را نقل كرده است، مي‌فرمايد:

من در آينده در مصر منبري روشني‌بخش بنيان خواهم نمود ...، و يهود و نصاري را از سرزمين هاي عرب بيرون خواهم راند، و عرب را با اين عصاي خود [به طرف حق] سوق خواهم داد.

عبايه مي‌گويد: من عرض كردم: يا امير المؤمنين! گويي شما خبر مي‌دهيد كه بعد از مردن بار ديگر زنده مي‌شويد و اين كارها را انجام مي‌دهيد!

فرمود: هيهات اي عبايه ! مقصود من از اين سخنان آن گونه كه تو خيال كردي نيست؛ مردي از دودمان من اينها را انجام خواهد داد.3

با اميد به آنكه به زودي با ظهور امام مهدي(ع) شاهد نابودي صهيونيسم متجاوز و آزادي كامل سرزمين فلسطين و قدس شريف باشيم.

پي‌نوشت‌ها:

1 .ظاهرا اشاره به آيه «و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه» (سورة انفال(8)، آية 60) باشد.

2. عقائد الاماميه، ج1 ، ص270؛ به نقل از هاشمي شهيدي، سيداسداله، ظهور حضرت مهدي(ع) از ديدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان، ص .

3. بحارالانوار، ج53، ص59؛ معاني الاخبار، ص407؛ به نقل از همان، ص . بر گرفته از سايت موعود.ماهنامه موعود شماره 66





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397

اهمیت بیت المقدس از نظر اسلام


بیت المقدس به عنوان مهم‏ترین شهر فلسطین،
از نظر اسلامی اهمیت ویژه‏ای دارد؛
زیرا مسجدالاقصی،
نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.

از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجری،
قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت ‏المقدس بود
و بی‏ شک، پیش از هجرت نیز در سیزده سالی که
پیامبر اکرم صلی‏ الله ‏علیه‏ و‏آله در مکه مکرمه اقامت داشت،
رو به بیت المقدس می‏ایستاد و نماز می‏گزارد.

از این رو، این شهر، قبله نخستین،
بلدالامین و حرم امن شناخته می‏شود.

افزون بر این، مسجدالاقصی هنگام معراج رسول اکرم
صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله نیز ارزش و قداست خود را نشان داد،
به‏ گونه‏ ای که خداوند می‏فرماید :

شبانه پیامبر اکرم صلی ‏الله ‏علیه‏ و‏آله را از مسجدالحرام
به مسجدالاقصی که اطراف آن را پربرکت گردانیده است
سیر داد تا آیات و نشانه‏ های الهی را به او نشان دهد.




موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 / 3 / 1397








يه مسجد ، وسط دوتا مثلث اسيره

يه كودك ، زير چكمه سياهي مي ميره

يه ضجه توي آسمان شهر پر مي گيره

يه مادر ، دوباره ناله رو از سر مي گيره



گلوله سينه برادرم را ميدره

شهادت كفن گلي ميشه كه پرپره

قلب اون توي خاك افتاده اما ميزنه

كسي كه تن پاكش روي دستاي منه




برخيز اي برادر وقت شهادت منه

وقت گذشتن ازخود ، وقت نجات ميهنه

سلاح من سنگ منه ، ميشكنه شيشه شبو

فرياد من مثل تبر مي كنه ريشه شبو

برخيز اي مسلمان ، بايد كه مثل طوفان

سنگي شب را بشكنيم ، تيرگي رو پس بزنيم




شتاب كن برادر
شتاب كن برادر
شتاب كن برادر
شتاب كن برادر

شتاب كن برادر
شتاب كن برادر
شتاب كن برادر


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه روز قدس
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 11 / 3 / 1397



لقب کریم اهل بیت از کجا آمد؟

امام حسن ـ علیه السلام ـ دارای قلبی پاك و رئوف نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه داشتند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و كم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حركت انسان‌دوستانه جز خداوند را مدّنظر نداشتند نیز هیچ‌گاه هر ضعیف، ناتوان و درمانده، ناامید از درب خانه آن حضرت برنمی‌گشت، حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌كردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.

امام حسن ـ علیه السّلام ـ تمام توان خویش را در راه انجام امور نیك و خداپسندانه به كار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید، مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت كرده‌اند. آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج كردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم كردند و نصف آن را برای خود و نصف دیگر را در راه خدا به فقرا بخشیدند.

از ابن شهر آشوب روایت شده كه روزی امام حسن ـ علیه السّلام ـ بر جمعی از گدایان گذشت كه پاره‌ای چند از نان خشك‌ها را بر روی زمین گذاشته‌اند و می‌خورند، چون نظر ایشان به آن حضرت افتاد از امام دعوت كردند و حضرت از اسب پیاده شدند و فرمودند: خدا متكبّران را دوست نمی‌دارد و با ایشان نشستند و از طعام ایشان تناول كردند و سپس از همه گدایان خواستند كه برای صرف غذا به خانة حضرت بروند و حضرت بر ایشان طعام‌هایی نیكو حاضر ساختند و به لباس‌های فاخر همه آن‌ها را مزیّن ساختند.

تاریخ از بخشندگی‌های امام حسن ـ علیه السّلام ـ داستان‌های فراوان به یاد دارد مثلاً روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست كمك كرد و امام دستور دادند كه آنچه موجود است به او بدهند و قریب ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند.4
نسبت به كرامت‌های امام حسن ـ علیه السّلام ـ داستآن‌های زیادی در تاریخ آورده شده است كه جای ذكر همه آن‌ها نیست. امّا وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را ناامید برنمی‌گردانید؟ فرمودند: من هم به درگاه خدا سائلی هستم و می‌خواهم كه خدا محروم نسازد و شرم دارم كه با چنین امیدی سائلان را ناامید كنم. خداوندی كه عنایتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد كه من هم به مردم كمك كنم،5 لذا به خاطر این بخشندگی‌ها و كارهای نیكویی كه از امام حسن ـ علیه السّلام ـ در مسیر خیر، احسان و كمك به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت و آنچه را كه داشت به آن‌ها می‌بخشید باعث شده كه به ایشان كریم اهل بیت گفته شود.

پس با توجه به كرامت‌ها و بخشش‌های كم‌نظیر و گاهی بی‌نظیر آن امام بزرگوار لقب «كریم» برازنده آن حضرت است. البته باید توجه داشت كه همه ائمه نور واحد هستند و همه دارای تمام فضایل و كرامات هستند. هر چند كه شرایط زمان و مكان در بروز و برجسته‌تر شدن برخی از اوصاف آن‌ها دخیل بوده است.





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 11 / 3 / 1397

 

 


تنهاترين سردار
 

در آن صبح زيبا وقتي كه آفتاب از لابه لاي كوه ها و صخره ها و نخلستان ها عبور كرد و بر فراز آن خانه رسيد ـ خانه اي كه مركز تمامي خلقت بود ـ دانست كه از براي محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) مقصد خلقت از آغوش علي (علیه السّلام) و دامان فاطمه (سلام الله علیها) غنچه اي نو شكفته رسيده است .
آفتاب دسته اي از زيباترين شعاع هايش را چيده شده در سبدي از نسيم با طراوت اميد و آرزو از لابه لاي ملائك كه بر گرداگرد آن خانه طواف مي كردند گذراند و بر درگه آن خانه نشاند و تقديم آن غنچه آسماني كرد. آفتاب جبرئيل را ديد كه فرود مي آمد تا نام آسماني آن غنچه را بر قلب محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) نشاند :
« حسن » چه نيكو نامي ! اينك تمامي خوبان از ابتداي تاريخ چشم به حسن (علیه السّلام) دوخته بودند. بشارت اين چهارمين تن از آل عبا را نيز همه انبيا و اوصيا از ابتدا داده اند.
در روايتي از امام علي بن الحسين (علیه السّلام) آمده است :
« ... چون آدم اشباح ما را در عرش ديد پرسيد : پروردگارا اين اشباح چيست »
خداوند فرمود : « اي آدم اين ها شبح هاي بهترين مخلوقات و آفريده هاي من هستند .»
اي آدم ! اين محمد است و منم حميد محمود در هر كار كه كنم براي او نامي از نام هاي خود را اشتقاق كردم .
 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: تنهاترين سردار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 11 / 3 / 1397


امام حسن مجتبي عليه السلام زينت عرش الهي

سلام و درود بر دومين امام شيعيان، ‌مايه فخر و مباهات پيامبر اكرم (ص)، مولود خجسته رمضان و زينت همه خوبي ها و نيكي ها.
پيشواى دوم جهان تشيع، نخستين ميوه پيوند فرخنده على (ع) با دختر گرامى پيامبر اسلام (ص)، هم او كه جهان در نيمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدينه از آمدنش به خود باليد.
اكنون در آستانه سالروز شهادت آن امام معصوم قرار داريم، امامي كه نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزيده و ممتاز داشت، بلكه از لحاظ بذل و بخشش و دستگيرى از بيچارگان و درماندگان نيز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.
وجود گرامى آن حضرت آرام بخش دلهاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهيدستان، و نقطه اميد درماندگان بود. هيچ فقيرى از در خانه آن حضرت دست خالى برنمى گشت. هيچ آزرده دلى شرح پريشانى خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمي ‏كرد، جز آنكه مرهمى بر دل آزرده او نهاده مي ‏شد. گاه پيش از آنكه مستمندى اظهار احتياج كند و عرق شرم بريزد، احتياج او را برطرف مي ‏ساخت و اجازه نمي ‏داد رنج و مذلت سؤال را بر خود هموار سازد.


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 10 / 3 / 1397



امام حسن مجتبي عليه السلام اسوه حسن و کرامت

مام حسن مجتبي (علیه السّلام) نخستين مظهر و نشانه كوثر، پانزدهم رمضان سال سوم هجري در دامان پاك فاطمه اطهر (سلام الله علیها) پا به عرصه گيتي نهاد و پرورش يافت. وي نخستين پسري بود كه خداوند متعال به خانواده علي (علیه السّلام) و فاطمه (سلام الله علیها)عنايت كرد. رسول اكرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بلا فاصله پس از ولادتش، او را در آغوش گرفت و در گوش چپش اقامه گفت. اين نوزاد را برخلاف آنكه در جاهليت سابقه نداشت «حسن» و كنيه او را ابومحمد نهاد و اين تنها كنيه اوست القاب ايشان سبط، سيد، زكي، و از همه معروفتر «مجتبي» است.
امام حسن (علیه السّلام) در كمالات انساني يادگار پدر و نمونه كامل جد بزرگوار خود بود. چون وضو مي ساخت و به نماز مي ايستاد، بدنش به لرزه مي افتاد و رنگش زرد مي شد. سه نوبت دارايي اش را با خدا تقسيم كرد و دو نوبت از تمام مال خود براي خدا گذشت. هر كه او را مي ديد، به ديده اش بزرگ مي آمد و هر كه با او آميزش داشت، بدو محبت مي ورزيد و هر دوست يا دشمني كه سخن يا خطبه او را مي شنيد، به آساني درنگ مي كرد تا او سخن خود را تمام كند و خطبه اش را به پايان برد.
امام حسن (علیه السّلام)، به شهادت تاريخ در راه پيشرفت اسلام از هيچ گونه جانبازي دريغ نمي ورزيد و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود. ايشان در جنگ جمل در ركاب پدر خود امير مومنان (علیه السّلام) در خط مقدم جبهه مي جنگيد و از ياران دلاور و شجاع علي (علیه السّلام) سبقت مي گرفت و بر قلب سپاه دشمن حملات سختي مي كرد. در جنگ صفين نيزدر بسيج عمومي نيروها و گسيل داشتن ارتش امير مومنان (علیه السّلام) براي جنگ با سپاه معاويه، نقش مهمي بر عهده داشت.


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 10 / 3 / 1397


ابعاد شخصیت امام مجتبی علیه السلام


دامنه شخصیت بی مانند سبط اکبر پیامبر صلی الله علیه و آله امام حسن مجتبی علیه السلام آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در تمام کتاب های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می خورد.

شخصیت علمی امام حسن مجتبی علیه السلام

 

 

 

تواضع، فروتنی، خدا ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است. آن بزرگوار بازویی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان علیه السلام بوده است.

امام از جمله کسانی بود که از آغاز تا پایان به دفاع از حریم رهبری پرداخت و در جنگ های جمل، صفین و نهروان فعالانه شرکت جست، بلکه در بسیج نیروها از کوفه برای مقابله با فتنه طلحه و زبیر، گام های بسیار مثبت و موثری برداشت.
هر چند زندگی پر رنج و محنت امام، پر از مسائل و دشواری ها است اما ما در اینجا فقط به بُعد جایگاه علمی امام مجتبی علیه السلام اشاره می کنیم.

 

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 10 / 3 / 1397

صلح امام

مهمترین حادثه در زندگی امام حسن علیه‌السلام جریان صلح معاویه با آن حضرت است. تحلیل این حادثه ضروری به نظر می رسد زیرا خود امام صلحش را حجتی بر آیندگان می‌داند؛ یعنی بر اساس عملکرد حضرت، وظیفه انسان نیز در شرایط مشابه با آن زمان، صلح و مصالحه است.

بررسی مقدمات و شرایط و عللی که صلح را ایجاب کرد و دقت در کیفیت وقوع صلح و مواد صلحنامه و موشکافی نتایج شیرین صلح برای جناح حق و ضربه‌های سهمگین آن بر جناح باطل به‌خوبی روشن می‌کند که صلح آن حضرت در حقیقت انقلاب سبزی بود که زمینه انقلاب سرخ حسینی را فراهم ساخت و این نرمش قهرمانانه در کنار آن جنبش ظلم‌ستیزانه، پایه‌ریز انقلاب علمی امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام در عصر طلایی خلأ انتقال قدرت از
بنی‌امیه به بنی‌عباس گشت و به این ترتیب، اسلام ناب محمدی که در تشیع جلوه‌گر بود، نهال خود را آبیاری نمود و به درخت تنومندی تبدیل کرد.

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: صلح امام
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 10 / 3 / 1397

 

ميلاد با سعادت ماه کامل نیمه رمضان
تجلی زیبــای حسـن خلـق سرمـدی
گل بوستان نبــوی ،کریم آل طاها ،
حضـرت امـام حســن مجتبي (ع)
بــرمومنان روزه دار و ميهمـانـان
ضيـافـت سبــز الهـي مبــارك بــاد


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 10 / 3 / 1397
---------- -----------


▐*♥* ▐ويژه نامه ميلاد کريم اهل بيت٬امام حسن مجتبي (ع)▐*♥* ▐




جرعه اى از يم کلام مولا


قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى عَلَيْهِ السَّلام :

يَا ابْنَ آدْم! عَفِّ عَنِ مَحارِمِ اللّهِ تَكُنْ عابِداً،
وَ ارْضِ بِما قَسَّمَ اللّهُ سُبْحانَهُ لَكَ تَكُنْ غَنِيّاً،
وَ أحْسِنْ جَوارَ مَنْ جاوَرَكَ تَكُنْ مُسْلِماً،
وَ صاحِبِ النّاسَ بِمِثْلِ
ما تُحبُّ أنْ يُصاحِبُوكَ بِهِ تَكُنْ عَدْلاً.

امام حسن مجتبي (عليه السلام) فرمود:

اى فرزند آدم!
نسبت به محرّمات الهى عفيف و پاكدامن باش
تا عابد و بنده خدا باشى.
راضى باش بر آنچه كه خداوند سبحان برايت
تقسيم و مقدّر نموده است، تا هميشه غنى و بى نياز باشى.
نسبت به همسايگان،دوستان و همنشينان خود نيكى واحسان نما
تا مسلمان محسوب شوى.
با افراد (مختلف) آنچنان بر خورد كن
كه انتظار دارى ديگران همانگونه
با تو بر خورد نمايند.



 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 / 2 / 1397
درجات میهمان خدا

ماه رمضان

 

- قال رسول الله‏ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: إنَّ أیسَرَ مَا افتَرَضَ الله‏ُ تَعالى عَلَى الصّائِمِ فی صِیامِهِ، تَركُ الطَّعامِ وَالشَّرابِ (1) ؛ آسان‏ترین چیزى كه خداوند بر روزه‏دار در روزه‏دارى‏اش واجب ساخته، نخوردن و نیاشامیدن است.     

 - قال الإمام علیّ علیه‏السلام: صَومُ الجَسَدِ الإِمساكُ عَنِ الأَغذِیَةِ بِإِرادَةٍ وَاختِیارٍ؛ خَوفا مِنَ العِقابِ و رَغبَةً فِی الثَّوابِ وَالأَجرِ(2) ؛ روزه بدن، پرهیز با اراده و اختیار از غذاهاست، از روى ترس از كیفر و با امید به پاداش و اجر الهى .       

  - قال الإمام علیّ علیه‏السلام: صَومُ النَّفسِ إمساكُ الحَواسِّ الخَمسِ عَن سائِرِ المَآثِمِ، و خُلُوُّ القَلبِ عَن جَمیعِ أسبابِ الشَّرِّ (3) ؛ روزه نفْس، نگهدارى حواس پنجگانه از دیگر گناهان و تهى بودن دل از تمام اسباب بدى است.             

  - قال الإمام علیّ علیه‏السلام: صَومُ النَّفسِ عَن لَذّاتِ الدُّنیا أنفَعُ الصِّیامِ(4)؛ سودمندترین روزه، نگهداشتن نفْس از لذّت‏هاى دنیاست.      

     - قال الإمام علیّ علیه‏السلام: صِیامُ القَلبِ عَنِ الفِكرِ فِی الآثامِ أفضَلُ مِن صِیامِ البَطنِ عَنِ الطَّعامِ(5) ؛  نگه داشتن دل از اندیشیدن درباره گناهان، برتر از نگه داشتن شكم از غذاست.   

 - قال الإمام علیّ علیه‏السلام: صَومُ القَلبِ خَیرٌ مِن صِیامِ اللِّسانِ، و صِیامُ اللِّسانِ خَیرٌ مِن صِیامِ البَطنِ (6)؛ روزه دل، بهتر از روزه زبان و روزه زبان، بهتر از روزه شكم است.    

 امام علی علیه السلام فرمودند:نگه داشتن دل از اندیشیدن درباره گناهان، برتر از نگه داشتن شكم از غذاست. 

 سخنى درباره مراتب روزه‏دارى  

 

از روایات فوق، روشن مى‏گردد كه روزه، از نظر مراتب و از زاویه نقشى كه در تكامل انسان دارد، به سه دسته تقسیم مى‏شود و از همین روست كه علماى اخلاق و سیر و سلوك، روزه را به: روزه عوام، روزه خواص و روزه خواصّ خواص، تقسیم كرده‏اند. و اینك، توضیح فشرده‏اى از آنها می‌آوریم: 


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: درجات میهمان خدا
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 / 2 / 1397
شناخت میهمانی خدا

 

 وجوب روزه گرفتن

 «یَـأَ ایُّهَا الَّذِینَ امَنُواْ كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»(1) ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! روزه بر شما نوشته (واجب) شده است، آنگونه كه بر كسانى كه پیش از شما بودند، نوشته شده بود. باشد كه پروا كنید!»      

خداوند، بندگان را به چیزى كه تاب نیاورند، موظّف نكرده است. همانا آنان را در شبانه‏روز، به پنج نماز، موظّف ساخته است و از هر دویست درهم، به پنج درهم مكلّف نموده و در سال، به روزه ماه رمضان تكلیف كرده است

- قال الإمام زین العابدین علیه‏السلام: إنَّ الله‏َ افتَرَضَ خَمسا و لَم یَفتَرِض إلاّ حَسَنا جَمیلاً: الصَّلاةَ، وَالزَّكاةَ، وَالحَجَّ، وَالصِّیامَ، و وِلایَتَنا أهلَ البَیتِ(2) ؛‌ خداوند، پنج چیز را واجب كرده است و جز نیكو و زیبا، واجب نكرده است: نماز، زكات، حج، روزه و ولایت ما اهل بیت. 

  

- قال الإمام الباقر علیه‏السلام: بُنِیَ الإِسلامُ عَلى خَمسٍ: إقامِ الصَّلاةِ، و إیتاءِ الزَّكاةِ، و حَجِّ البَیتِ، و صَومِ شَهرِ رَمَضانَ، وَالوِلایَةِ لَنا أهلَ البَیتِ (3) ؛ اسلام بر پنج پایه بنا شده است: برپا داشتن نماز، پرداختن زكات، حجّ خانه خدا، گرفتن روزه ماه رمضان و ولایت ما اهل بیت .


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 / 2 / 1397
شناخت ماه خدا

 

نخستین كارى كه باید در ارتباط با “ماه مبارك” انجام گیرد، بدست آوردن نگاه صحیح نسبت به آن مى باشد، نگاهى برگرفته از آنچه كه كتاب خدا و پیشوایان راستین الهى به انسان ارایه كرده اند. بدین ترتیب انسان مومن، در آغاز و پیش از انجام هرگونه رفتار و برخورد با این ماه، در تب و تاب به دست آوردن آگاهى از “چیستى ماه رمضان” و كسب معرفت لازم درباره مقام، موقعیت و جایگاه آن است.

آن گونه كه امام زین العابدین (ع) این آگاهى و معرفت را ملتمسانه از پروردگارش طلب مى كند:

“اللهم صل على محمد وآل محمد والهمنا معرفه فضله واجلال حرمته...”6خدایا بر محمد و آل او درود فرست و شناخت فضیلت ماه رمضان و بزرگداشت حرمتش را به ما الهام فرما.

شناخت ماه رمضان تعیین كننده نحوه برخورد با آن پى بردن به ماهیت و موقعیت ماه مبارك رمضان و آگاهى از چیستى آن، ضمن آنكه خود نعمتى بزرگ و موهبتى سترگ است، راه گشاى كیفیت برخورد و چگونگى رفتار با آن نیز مى باشد. در پرتو شناسایى موقعیت و شناخت جایگاه ماه خدا است كه انسان مومن هنگام حلول و تشریف فرمایى آن، مى تواند استقبال شایسته از آن به عمل آورد. در حقیقت با این شناسایى و شناخت، راه چگونگى برخورد با این ماه و نوع رفتار با آن هموار مى گردد.

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: شناخت ماه خدا
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 27 / 2 / 1397

نرم افزارفرشته های رمضان الکریم ( ویژه کودکان عزیز )






درج این مطلب و نرم افزار بدون ذکر نام مرجع کتاب های عرفانی
درسایت ویا وبلاگ شرعا حرام است



 




FERESHTEHAYE RAMAZAN... 49.71MB



 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم


توجه توجه توجه

 


نرم افزارفرشته های رمضان الکریم کاری از مرجع کتاب های عرفانیست که برای وبلاگ زیر مجموعه خودش بنام وبلاگ آموزشی دوفرشته آسمانی تهیه وساخته شده است این نرم افزار مطالب ومنابع خودش را از سایت هایی چون نونهال وآل البیت ع ونسیم رحمت برداشت کرده است .این نرم افزاررایگان می باشد واستفاده تجاری از این نرم افزارشرعا حرام می باشد.


قابل توجه دوستان عزیز ( مشکل فونت )


درطراحی از نوشته های قرآنی ودیگر مطالب از فونت نیریزی استفاده شده است این فونت داخل خود نرم افزار موجود می باشد واحتیاج به نصب نیست ولی اگر بعضی از دوستان فونت قرآنی این نرم افزاردرکامپیوترشان قرآنی نبوده واحساس بهم ریختی فونت کردند می توانند فونتی که در کنار این نرم افزارداخل پوشه موجود می باشد را در پوشه فونت سیستمشان ذخیره ویک بار کامپیوترشان را دوباره راه اندازی کرده تا مشکل فونت نرم افزارحل بشود .

 


قابل توجه دوستان عزیز ( مشکل اجرا نشدن بازی و نقاشی ها  )


برای بهتر اجراشدن نرم افزار رمضان الکریم لازم است که شما نرم افزارفلش پلیرورژن جدید را درسیستمتون نصب کرده باشید تا بازی های فلش ونقاشی های فلش اجرا شوند البته ما در خودبرنامه فلش رو قراردادیم ولی اگر با مشکل باز شدن بازی ها ونقاشی ها روبرو شدیدحتما به مرجع کتاب های عرفانی مراجعه کرده ونرم افزارفلش پلیر را که در پست نرم افزاررمضان الکریم قرار دادیم دانلود کرده ودرسیستمتان نصب و یک بار سیستمتان را دوباره راه اندازی کرده تا مشکل فلش برطرف بشود.


                             


برای دانلود نرم افزارفلش پلیر بر روی ایکون ها کلیک کنید


قبلا از حضورتان در سایت مرجع کتاب های عرفانی کمال تشکر وقدر دانی را داریم وامیدواریم با نظرات خوبی که در مرجع می نویسید ما را درامر تولید نرم افزارهای مذهبی یاری رسانید


استفاده  از کارها و نرم افزارهای مرجع کتاب های عرفانی

بدون ذکر منبع شرعاً حرام است


موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی