ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

زوج های خوشبخت چگونه خوشبخت شده اند؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

زوج های خوشبخت چگونه خوشبخت شده اند؟

زوج خوشبخت

زوج های خوشبخت چگونه خوشبخت شده اند؟

به همه بگویید که زوج خوشبختی هستید

چند سالی از ازدواجشان می‌گذشت اما چیزی بینشان عوض نشده بود؛ هنوز همدیگر را با اسم‌های خاص صدا می‌زدند، هنوز توی یک بشقاب غذا می‌خوردند و همیشه در کنار هم می‌نشستند. گاهی بدون بچه‌ها دو تایی به مسافرت می‌رفتند و رنگ لباس‌هایشان را با هم ست می‌کردند؛ خلاصه به گونه‌ای به همدیگر احترام می‌گذاشتند که انگار تازه عروس و داماد هستند!

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: زوج های خوشبخت چگونه خوشبخت شده اند؟

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 / 11 / 1398 | 8:46 | نویسنده : اکبر احمدی |

مجموعه کامل پوستر بیانات مقام معظم رهبری

پوستر بیانات مقام معظم رهبری: بروید باهم بسازید (+ متن)

پوستر بیانات مقام معظم رهبری: ستم‌هایی در حق زن (+ متن)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

بنای کار ازدواج، بر سازش دختر و پسر است؛ باید با هم بسازند. این «باهم بسازند»، معنای خیلی عمیقی دارد. من یک ‌وقت خدمت امام رفتم، ایشان می‌خواستند خطبه‌ی عقدی را بخوانند؛ تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو. ایشان برخلاف ما - که طول و تفصیل می‌دهیم و حرف می‌زنیم - عقد را اول می‌خواندند، بعد دو، سه جمله‌ی کوتاه صحبت می‌کردند. من دیدم ایشان پس از این‌که عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: بروید با هم بسازید. من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می‌زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله‌ی «بروید باهم بسازید»، خلاصه می‌شود! حالا ما هم عرض می‌کنیم که شما دختران و پسران، بروید با هم بسازید. سازش، اصل است. هر چیزی که با ساختن عروس و داماد، دختر و پسر، زن و شوهر منافات دارد، بایستی بیگانه تلقی بشود. این را اصل قرار بدهید، تا ان‌شاءالله خداوند متعال برکاتش را بر شما نازل کند.
امیدواریم که این دختران و پسران، محیطهای شادی را به خانواده ‌ها بیاورند؛ و خداوند نسل طیب و طاهری هم به آنها عنایت کند.
 

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: پوستر بنر ،مقام معظم رهبری ،مجموعه عکس نوشته ریحانه ،مجموعه عکس نوشته بیانات مقام معظم رهبری ،ازدواج ،خانواده ،دانلود

تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 18:16 | نویسنده : اکبر احمدی |

سخنرانی کوتاه راجع به ازدواج

سخنرانی کوتاه

 سخنرانی کوتاه "حجت‌الاسلام عالی": قدرت پیوند خانوادگی (صوت)

 

کلیپی کوتاه و تاثیرگذار راجع به ازدواج آسان

 

 

 

 

 

 

 

 

سخنرانی جالب درباره چگونگی ازدوج جوانان در کشور مان و روابط دوست پسر و دوست دختر در جامعه با لینک مستقیم از سایت کربلا دریافت نمایید.

  حجم فایل :15.01 مگابایت

 دریافت فایل |مستقیم

 

 

 

 

 

 

 

 

سخنرانی استاد رائفی پور پیرامون ازدواج و بالا بردن سطح توقعات در خواستگاری با لینک مستقیم از سایت کربلا دریافت نمایید.

  حجم فایل :1.78 مگابایت

 دریافت فایل |مستقیم


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: سخنرانی سخنرانی کوتاه سخنرانی های کوتاه و شنیدنی سخنرانی های کوتاه اخلاقی سخنرانی های کوتاه و شنیدنی حجت‌ الاسلام عالی مذهبی حجت الاسلام عالی خانواده دانلود

تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:49 | نویسنده : اکبر احمدی |

کتاب راجع به ازدواج

تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:39 | نویسنده : اکبر احمدی |

زن ها چه حسی به “مردان کچل” دارند؟

زن ها چه حسی به “مردان کچل” دارند؟

“مردان کچل” از دادن پیشنهاد ازدواج به خانم ها کمی نگرانی دارند که مبادا زنی بخاطر کچل بودنش او را نخواهد و از ظاهرش خوشش نیاید.
مردان، ریزش مو، کچلی، جنس مخالف، زیبایی، اعتماد به نفس، آرایشگر، خانواده ایرانی
بسیاری از مردان از ریزش موی سر رنج می برند و گاهی ریزش موهایشان در حدی می شود که موهای سر خود را از دست می دهند. بیش از صدها میلیون مرد کچل در جهان زندگی می کنند و دیگر موهایشان رشد نمی کند . آیا مردان کچل جذابیت خود را از دست می دهند ؟

باید بدانید کچل بودن بخشی از سازگاری فیزیولوژیک است که در برخی از مواقع نتایج مثبتی به همراه دارد . مردانی که مجبورند با کچل شدن تدریجی خودشان کنار بیایند، خیلی نگران این هستند که در نظر جنس مخالفشان چه اتفاقی برای ظاهر آنها می افتد. در این بخش  به بیان احساس خانم ها به کچل شدن مردها خواهیم پرداخت.

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: زن ها چه حسی به “مردان کچل” دارند؟

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:34 | نویسنده : اکبر احمدی |

ملاک خانم ها برای ازدواج

ملاک خانم ها برای ازدواج

چه معیارهایی برای انتخاب همسر باید در نظر بگیریم و خانم ها چه گزینه هایی در این زمینه در نظر می گیرند ؟ مرد ایده آل برای آنان چه خصوصیاتی دارد و چه قابلیت هایی بیشتر مد نظر بانوان است؟
انتخاب همسر، ازدواج، معیار همسر، اعتماد به نفس، خانواده، مرد پولدار، خانواده ایرانی، عشاق موفق

برخلاف تصور خیلی از افراد، زنان در انتخاب همسر به عقل رجوع کرده و به دنبال یک تکیه‌گاه هستند و مردانی که دارای صفات خاصی هستند، در بین خانم‌ها از جذابیت بیشتری دارند. در ادامه با بیان معیار ازدواج خانم ها با ما همراه باشید.
معمولا تفاوت قابل توجهی بین آن‌چه خانم‌ها از مرد مورد نظرشان انتظار دارند و خصوصیات واقعی آن شخص وجود دارد. به عبارت دیگر خصوصیات واقعی آن شخص وجود دارد. به عبارت دیگر خصوصیات واقعی فرد مورد نظر و اسطوره‌ای که طرف مقابل از شخص مورد نظر برای خود ساخته است با هم متفاوت اند.

** پس خانم‌ها بر اساس چه معیارهایی همسر خود را انتخاب می‌کنند؟

هما خرمی مشاور خانواده گفت: اغلب آقایان فکر می‌کنند خانم‌ها یک مرد پولدار موفق با ماشین لوکس و آپارتمان مجلل می‌خواهند؛ اما در واقعیت این‌گونه نیست، چرا که اغلب خصوصیات خوب آقایان است که خانم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد نه حساب‌های بانکی آنان.
مردانگی خصوصیات مثبت قطعیت، قدرت در عقاید، اعتماد به نفس، تکیه بر خود، ویژگی‌های اخلاقی خوب، صداقت و راستی است. مردی که مردانگی دارد، شجاعت مقابله با سختی‌ها، درد و خطر را بدون عقب کشیدن دارد.

** همسر ایده‌ال بودن آسان است

ملاک‌های انتخاب همسر یکی از اصلی‌ترین مباحث در مشاوره قبل از ازدواج است. برای داشتن ازدواج موفق فقط عزم و اراده برای ازدواج کافی نیست. باید به بلوغ اقتصادی، فکری، عاطفی، اجتماعی و جسمی رسیده باشید.
اصولا مرد ایده‌ال بیشتر خانم‌ها مردی است که در درجه اول با غیرت باشد و نسبت به خانواده‌اش و حریم خانواده‌اش حریم آن حرمت قائل باشد. زنان، مردانی که خیلی تودار هستند، نمی‌پسندند. مرد ایده‌آل با همسرش حرف می‌زند. مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی، به ویژه بحث در مورد افکار، احساسات و آرزوی ما مطرح با یکدیگر در میان گذاشته می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: ملاک خانم ها برای ازدواج

تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:33 | نویسنده : اکبر احمدی |

۱۵ پرسش کلیدی برای یک ازدواج موفق

۱۵ پرسش کلیدی برای یک ازدواج موفق

فکر می‌کنید نیمه گمشده‌تان را پیدا کرده‌اید؟ پاسخ این ۱۵ پرسش به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به ازدواج خود پیدا کنید و به این اطمینان برسید که آیا برای یکدیگر ساخته شده‌اید و به پای هم پیر خواهید شد، یا نه.
ازدواج موفق، زندگی، سلامتی، زندگی مشترک، رابطه عاطفی، احساسات، رابطه پایدار، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج

بسیاری از تصمیم‌گیری‌های ما سرنوشت‌ساز هستند؛ رشته تحصیلی‌مان، شغلی که انتخاب می‌کنیم، دوستانی که برمی‌گزینیم و از همه مهم‌تر، همسری که می‌خواهیم تمام زندگی و آینده خود را با او شریک شویم. روان‌شناسان هم می‌گویند رابطه عاطفی حائز اهمیت است چون نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامتی ما دارد و نوع برخورد ما با فشارهای عصبی و حتی جهان پیرامون را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما از کجا می‌توان فهمید که در انتخاب شریک زندگی درست عمل کرده‌ایم؟ مطمئنا راهی با صحت و اطمینان صد درصد وجود ندارد؛ اما می‌شود به کمک پرسش‌هایی علمی در کنار حس قلبی‌ای که نسبت به رابطه‌مان داریم، به نتایج اطمینان‌بخشی دست پیدا کنیم.

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: ۱۵ پرسش کلیدی برای یک ازدواج موفق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:31 | نویسنده : اکبر احمدی |

دانستنی‌های مردانه برای یک ازدواج موفق

دانستنی‌های مردانه برای یک ازدواج موفق

دختر و پسری که تصمیم به ازدواج می‌گیرند باید بدانند که در طول زندگی مشترک وظایفی با همسر خود دارند که این وظایف گاهی بین زن و مرد مشترک است و گاهی هرکس بنا به خصوصیات شخصی و نوع جنسیت خود وظایف خاصی را به عهده می‌گیرد.
مردان، ازدواج موفق، مقایسه کردن، احساسات، مشاجره،زندگی مشترک، عشاق موفق
اگر هرکسی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند آمار طلاق کمتر می‌شود. اما قبل از انجام به آن، باید این وظایف را به خوبی شناخت. در این مقاله ما به وظایفی که در طول زندگی متاهلی به عهده مردان است و آقایان با رعایت آن‌ها می‌توانند از برخوردن به مشکلات جلوگیری کنند، صحبت می‌کنیم‎.‎

‏۱ـ ‎عذرخواهی کردن را عیب ندانید‎:

از هر خانم متاهلی بپرسید که موقع جروبحث کردن با همسرش چه چیزی بیشتر از همه آزارش می‌دهد، اکثرشان جواب می‌دهند که قبول نکردن و شانه خالی کردن شوهرشان از اشتباهاتش آزاردهنده‌ترین چیزی‌ست که در طول دعواها و سوتفاهم‌ها، پیش می‌آید. این یک واقعیت انکارنشدنی‌ست که اغلب مردان تمایل چندانی به ابراز پشیمانی و عذرخواهی کردن، ندارند. عذرخواهی صمیمانه‌ای که از ته قلب باشد، بهترین و سریع‌ترین راه حل برای ترمیم روابط است. باید قبول کنیم که در هر کدورتی دو طرف مقصر هستند و باید هرکسی به نوبه خودش و به اندازه سهمی که در آن دلخوری داشته، عذرخواهی کند. از ادای جملاتی چون «متاسفم!»، «ببخشید»، «جبران می‌کنم» و… نترسید و آن را راحت در جای مناسب خود به‌کار ببرید‎.‎

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: دانستنی‌های مردانه برای یک ازدواج موفق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:29 | نویسنده : اکبر احمدی |

پیش بینی کننده های ازدواج موفق

پیش بینی کننده های ازدواج موفق

طبق گفته های محققان کیفیت روابط قبل از ازدواج عامل تعیین کننده ای برای پیش بینی موفقیت در ازدواج است. نحوه ارتباط و برخورد در دوران نامزدی پیش‌بینی کننده خوبی برای دوران زندگی مشترک است. هرچه طرفین ازدواج روابط گرم و صمیمانه تری در دوران نامزدی داشته باشند، با رضایت و میل باطنی خودشان به ازدواج تن دهند. کسانی که در دوران نامزدی همدیگر را درک می‌کنند و انتظارات درست و واقع بینانه ای از زندگی و مسائل آن دارند، بهتر می‌توانند با تضادها کنار بیایند و بر سر ارزش‌های اخلاقی هم دیگر به توافق برسند و جایگاه برابری نسبت به هم داشته باشند، زندگی رضایت‌بخش و موفقی خواهند داشت. در ادامه به معرفی عواملی که پیش بینی کننده های ازدواج موفق هستند می پردازیم.
زوج موفق

1 - کسانی که انتظارات واقع بینانه ای از مشکلات زندگی مشترک دارند
زوج های موفق و خوشبخت، واقع بینانه به زندگی مشترک وارد می شوند. آن ها درک درستی از زندگی واقعی و مصائب و مشکلات آن دارند و می دانند زندگی مشترک بدون مشکل نخواهد بود. زوج های موفق همچنین درک کرده اند، که زندگی موفق در گروی تلاش هردو نفرشان در راستای حل مشکلات است.

2- افرادی که خوب ارتباط برقرار می کنند
توانایی برقراری ارتباط موثر و بیان خواسته هایشان را به شیوه درست می دانند و در جهت بهتر کردن این مهارت گام برمی دارند و برای بهبود آن تلاش می کنند. توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از پیش بینی کننده های ازدواج موفق است که افراد با داشتن این ویژگی ازدواج موفقی داشته باشند.

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: پیش بینی کننده های ازدواج موفق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:27 | نویسنده : اکبر احمدی |

10 راز کلیدی برای ازدواج موفق

10 راز کلیدی برای ازدواج موفق

زوج های خوشبخت و موفق وجود دارند اما بی عیب و نقص نه! در واقع رمز و رازی در ازدواج های خوشبخت به چشم می خورد که موجب پایداری و دوام ازدواج ها شده است؛ ما در این مقاله به 10 راز کلیدی همسران موفق می پردازیم.
ازدواج موفق، خوشبختی، همسر، شریک زندگی، شنونده، موفقیت، طلاق، مسئولیت پذیری، روابط جنسی، عصبانیت، خانواده ایرانی، ازدواج و خانواده
اینکه انتظار همسری کامل و بی‌نقص را داشته باشیدکاملا نابه جا است؛ ازدواج مانند عملی است که برای به دست آوردن پاداش آن باید تلاش کرد پس شاید این تلاش برای رسیدن به یک ازدواج موفق صدچندان بیشتر باشد.
در نظرسنجی موسسه امریکایی  GfK Roper از چند زوج‌ خوشبخت خواسته شد تا کلید موفقیت خود را بازگو کنند؛  آن‌ها به 10 نکته کلیدی اشاره کردند:

1-مستقل باشید

یکی از کلیدهای ازدواج موفق مستقل شدن است. همسران باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهند. عزم و تواناییِ  مستقل شدن شما را  قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر می‌کند و باعث موفق تر شدن شما در زندگی زناشویی می‌شود.

2-یک شنونده خوب باشید

زن و مرد در زندگی مشترک باید نسبت به یکدیگر شنونده خوبی باشند. اما تاکید ما در این مسئله بیشتر بر روی مردان است. مردان باید بدانند که شریک زندگی‌شان به گوش کردن حرف‌ها نیاز دارد. گوش دادن فعالانه به آنچه همسرتان می‌گوید و نگاه کردن به او درحالی‌که صحبت می‌کند یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است.

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: 10 راز کلیدی برای ازدواج موفق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

6روش کاملا عملی برای حل دعواهای زناشویی

6روش کاملا عملی برای حل دعواهای زناشویی

زندگی همیشه فراز و نشیب‌های زیادی خواهد داشت. اگر این انتظار را دارید که هیچ گاه با همسر خود به مشکلی نخورید، کاملا در اشتباه هستید.
اختلاف همسران
انتظار ذهنی انسان‌ها همیشه شرایط سختی را در روابط بوجود می آورد. بدست آوردن توانایی حل مشکلات و برطرف کردن آن‌ها مهارتی است که برای زندگی زناشویی بهتر به آن‌ها نیاز دارید. در این نوشته 6 راه حل عملی برای بحث‌های زناشویی را بخوانید.

زندگی انسان‌ها در روابط‌هایشان معنادار می‌شود و کیفیت روابط تاثیر زیادی بروی میزان آرامش و حس خوشبختی انسان خواهد داشت. اما احتمالا می‌دانید که داشتن روابط خالی از مشکلات نخواهد بود و می‌تواند پیچیده و چالش برانگیز و سردرگم کننده باشد.

بعضی وقت‌ها به کشمکش و دعواهای مختلفی کشیده می‌شود که در زندگی زناشویی کاملا اجتناب ناپذیر است. اما اصلا جای نگرانی نیست، راه حل دعوای زن و شوهر در پیش روی شما قرار دارد و با یادگیری این نوشته توانایی خود را در گسترش و بهبود رابطه خود با همسرتان افزایش خواهید داد. البته این نکته را همیشه بدانید که حس خوشبختی کاملا وابسته به احساس درونی و روابط شما با دیگران دارد.

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: 6روش کاملا عملی برای حل دعواهای زناشویی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:23 | نویسنده : اکبر احمدی |

ازدواج کردن با زنان باهوش عمر را بالا می برد

ازدواج کردن با زنان باهوش عمر را بالا می برد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که با زنان تحصیلکرده و با ضریب هوشی بالا ازدواج می‌کنند عمر طولانی‌تر و زندگی بهتری دارند.
زنان تحصیل کرده، باهوش، مردان، کیفیت زندگی، سلامت، اعضای خانواده، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج

زنانی که دارای تحصیلات بالاتر هستند بیش از دیگر زنان از رژیم‌های غذایی سالم، درمان‌های پزشکی و رعایت نکات بهداشتی مطلع هستند و به همین دلیل می‌توانند کیفیت زندگی همسر و فرزندان خود را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند. این زنان برای خود و همسران‌شان برنامه غذایی خوبی تدارک می‌بینند و بیشتر مراقب عاداتی هستند که باعث به خطر افتادن سلامت می‌شود. در این تحقیق که روی بیش از 1/5 میلیون نفر صورت گرفته مشخص شد میزان تحصیلات زنان بسیار بیشتر از مردان روی کیفیت زندگی و داشتن عمر طولانی‌تر موثر است.

زنان به‌طور سنتی بیش از مردان وظایف خانه و خانواده را به دوش می‌کشند و به همین دلیل میزان تحصیلات زنان بیشتر از مردان روی کیفیت زندگی موثر است. برای مثال در صورتی که زنان اطلاعات کافی در مورد مواد غذایی و خواص آن داشته باشند می‌توانند رژیم غذایی سالم‌تری برای خانواده خود فراهم کنند و به این ترتیب به سلامت اعضای خانواده کمک کنند.
زنانی که تحصیلات بالاتری دارند همچنین اطلاعات کامل‌تری در مورد داروها و مسائل بهداشتی دارند می‌تواند کمک بسیار موثری به پیشگیری از بیماری‌ها در میان اعضای خانواده کند.


منبع:اطلاعات

موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: ازدواج کردن با زنان باهوش عمر را بالا می برد

تاريخ : پنج شنبه 7 / 9 / 1398 | 17:21 | نویسنده : اکبر احمدی |

نوع مزاج بر زندگی زناشویی تاثیر دارد!

 

نوع مزاج، بر جنبه‌های مختلف زندگی زناشویی تأثیر به سزایی دارد

 

مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی است زیرا تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار می دهد و هر نوع غذایی که می خوریم بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها   تاثیر گذار است .

 

نوع مزاج، بر جنبه‌های مختلف زندگی زناشویی نیز تأثیر به سزایی داشته و حتی ریشه برخی مشکلات در زندگی زناشویی به این مسئله بازمی گردد.

 

درایجا برخی از خصوصیات اخلاقی افراد با مزاج های مختلف را توضیح می دهیم.

افرادی که مزاج سرد و خشک دارند دقیق و حساسند و به جزئیات بسیار توجه می کنند که این موضوع برای انجام کارهایی که نیاز به دقت و توجه زیاد دارد، مناسب است. اما اگر غلبه سودا زیاد شود باعث بدبینی و وسواس می شود.

 

افرادی که سودای زیاد دارند و خشکی در بدنشان غلبه دارد، حساس، زودرنج و شکاک می شوند. جزءنگری خود نشانه افزایش سودا در خون است.

 


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: نوع مزاج بر زندگی زناشویی تاثیر دارد!

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

 

اختلاف سنی زیاد بین زوجین با کاهش رضایت زناشویی در طول زمان مرتبط است

 

دوره ای که مردها با زن های ۱۰ یا ۲۰ سال کوچک تر از خودشان ازدواج می کردند، تقریبا گذشته است.

 

امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود.

  

اگرچه ازدواج با فردی جوان‌تر از خود در ابتدا می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد، اما اختلاف سنی زیاد بین زوجین با کاهش رضایت زناشویی در طول زمان مرتبط است.

  

تفاوت سنی در ازدواج چقدر باشد؟

اگر تفاوت سنی میان زن و مرد سه تا چهار سال باشد، از یک حد معمولی برخوردار است.

این مورد بستگی به این دارد که چقدر زن و مرد بتوانند این فاصله و تفاوت سنی در ازدواج را باور داشته باشند.

 

این مساله را نمی توان به همه تعمیم داد و به این معنا نیست که همه کسانی که چنین اختلاف سنی ای دارند، زندگی خوبی هم دارند.

 

البته هرچه فاصله سنی زوجین کمتر باشد احتمال تفاهم بیشتر است.چراکه دو نفر با تفاوت سنی زیاد در دو مرحله متفاوت از زندگی هستند و نیازها و خصوصیات آنها بالطبع متفاوت است. فاصله سنی از ۱۰ سال به بالا به دلیل اینکه تفاوت زمانی و یک دهه فاصله زندگی کردن بین دو فرد وجود دارد، مشکلاتی برای هر دو زوج به وجود می آورد.

 

مشکلاتی چون عدم درک صحیح و متقابل، برآورده نشدن انتظارات دو طرف بعد از مدتی و بی حوصلگی فرد بزرگ تر، به خصوص احساس پشیمانی و بروز مشکلات بیشتر از عواملی هستند که بین زوج ها با فاصله سنی زیاد دیده می شوند.


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

گرفتن مهریه به چه صورتی انجام می شود


مهریه به مالی گفته می‌شود که مرد در هنگام عقد به زن خود می‌پردازد

 

مهریه یا به شکل کهن‌تر آن، کابین، به مالی گفته می‌شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح اسلامی به زن خود می‌پردازد یا مکلف به پرداختِ آن می‌شود.

  

مرد به هنگام اجرای صیغه نکاح، چیزی را به همسرش تقدیم می کند که تا نشان دهنده قصد او برای ازدواج باشد و در اصطلاح مهریه یا صداق نامیده می شود. این هدیه و بخشش که از طرف مرد انجام می شود، امروزه به هدف پایبندی به لوازم زندگی مشترک و ارتباط زناشویی یا ضامنی برای حق طلاق زن درآمده است.

 

 

 

مهریه چیست همراه با شرایط کامل آن

در آموزه های دینی برای مهریه، مقدار معینی تعیین نشده است، بلکه این امر به توافق زن و مرد بستگی دارد. همچنین در نوع مهریه نیز محدودیتی وجود ندارد و هر چیزی که ارزش اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، می تواند مهریه قرار گیرد؛ مانند طلا، نقره، املاک، پول های رایج، لوازم زندگی و حتی آموزش قرآن یا آموزش مهارتی ویژه. در صدر اسلام مهریه از قسمتی از اموال موجود مرد یا نزدیکان او مانند پدر مرد پرداخت می شد ولی در حال حاضر با توجه به آنچه مرد در آینده ممکن است کسب نماید یا مقداری که مرد در صورت تصمیم به طلاق به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه نتواند زن را طلاق دهد در نظر گرفته می شود.

 


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: گرفتن مهریه به چه صورتی انجام می شود

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیماری صرع و ازدواج؛ آیا زندگی مختل می‌شود؟


صرع یکی از بیماری های آزاردهنده و مهاجم برای افراد مصروع است‎

 

صرع یکی از بیماری های آزاردهنده و مهاجم برای افراد مصروع است که زندگی آنان تحت تاثیر این بیماری خاص تلقی می شود در این مطلب به بیماری صرع و ازدواج با این افراد می پردازیم.

  

 

 

علائم بیماران صرع چیست؟ 

اغلب علائم مشاهده شده در  مبتلایان به صرع، با مکان دسترسی مغز ارتباط دارد؛ یعنی دستورات مغز به درستی انجام نمی شود؛ حرکت های شدید در قسمت دست و پا، خیره ماندن به یک نقطه و از دست دادن هوشیاری کوتاه مدت، افتادن روی زمین، پرش ناگهانی عضلات دست با حفظ هوشیاری به خصوص صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و در مواردی نیز بی اختیار و کاهش سطح هوشیاری از مهم ترین علائم بیماری است.

 

درمان دارویی به عنوان راهی موثر در بهبودی بیماری است: افرادی که دچار بیماری صرع و تشنج می شوند، می توانند با تجویز پزشک و دارو درمانی بیماری را کنترل کنند و در صورت عدم نتیجه درمان های دارویی، پزشکان در مرحله آخر، از روش جراحی اختصاصی مغز برای کنترل حملات استفاده می کنند.

 

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات برای زندگی مشترک است اما قضیه زمانی حساس تر خواهد شد که بفهمید طرف مقابلی که می خواهید با آن ازدواج کنید دچار بیماری صرع است بیماران صرعی دارای شرایط ویژه و خاصی هستند و برای ازدواج با این افراد باید همه جوانب را در نظر بگیرید در این مطلب نکاتی را درباره  ازدواج با بیماران مبتلا به صرع به شما خواهیم گفت.


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: بیماری صرع و ازدواج؛ آیا زندگی مختل می‌شود؟

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 / 8 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا روابط عاطفی قبل از عقد، به فرایند صحیح ازدواج ضرر می زند؟

Image result for ‫تصویر نوشته های بسم الله‬‎

آیا روابط عاطفی قبل از عقد، به فرایند صحیح ازدواج ضرر می زند؟

 

با عرض سلام و خسته نباشید. بنده ۲۰ سالمه و میخام با دختری ازدواح کنم که همسن هستیم با این تفاوت که او در خوزستان زندگی میگند و من در خراسان رضوی. خانواده دو طرف از این رابطه آگاهی ندااشته و این رابطه از طریق چت شکل گرفته است و الان پنج سال میشود که با هم ارتباط داریم (البته فقط دوبار هم رو از نزدیک دیدیم) با توجه به وضع اقتصادی بد هردومون، آیا ممکن است به هم برسیم؟ آیا تفاوت فرهنگ ها باعث جدایی نمیشود؟ و آیا شما ادامه این رابطه را توصیه میکنید یا نه؟

با سلام و خوش آمد خدمت شما برادر محترم.همسن بودن دختر و پسر مانعی برای یک ازدواج موفق نیست و حتی بزرگتر بودن دختر خانم هم (که معمولا توصیه نمی شود) لزوما موجب شکست ازدواج نیست. در این شرایط ملاحظه سایر ملاکها و شاخصها ضروری است. حضور شما در دو استان مختلف هم لزوما نمیتواند مشکل ساز باشد، اما با توجه به فرهنگ خاص خراسان (مثلا مشهد) و از طرفی فرهنگ خاص اقوام خوزستان ( عمدتا هموطنان عرب زبان، و هموطنان بختیاری)، این زمینه و احتمال وجود دارد که هم خود زوجین و هم خانواده هایشان دچار مشکلاتی بشوند. این مسئله قطعا نیاز به بررسی دقیق تری دارد.و اما در مور بخش دوم سوال؛ دوست عزیز، نیت و قصد شما برای ازدواج به خودی خود قابل احترام است، اما روش رسیدن به هدف و مسیر رسیدن به این هدف مقدس هم بایستی درست پی ریزی شود. همچنین ما دغدغه و آینده نگری شما در این خصوص را تحسین می کنیم، اما توجه داشته باشید که روابط عاطفی پیش از ازدواج همواره مخلّ فرایند صحیح ازدواج هستند. مطمئنا در طول پنج سال، وابستگی های عاطفی در دو طرف شکل گرفته است که بخصوص برای دختر خانم بسیار سخت و دشوار خواهد بود به هر دلیلی بخواهد به این رابطه خاتمه دهد. بنابراین توصیه ما همواره این بوده است که روابط پیش از ازدواج (چه با قصد ازدواج چه بدون قصد)، وجود نداشته باشد، و در صورت تصمیم جدی به ازدواج هم این رابطه به مدت کوتاه و با رعایت شرایطی قابل توجیه است.بنده توصیه می کنم اگر واقعا قصد ازدواج دارید، این مسئله را از طریق خانواده مطرح کنید. اجازه بدهید فرایند طبیعی طرح این مسئله آشنایی، تحقیق، خواستگاری و... در خانواده شکل بگیرد. ضمنا با توجه به دو نکته اول، حتما لازم است به یک مشاور ازدواج مراجعه داشته باشید. در صورت موافقت اولیه خانواد ها، باز هم لازم است خودتان دو نفری به یک مشاور مراجعه کنید تا دو طرف به لحاظ ملاکهای روانشناختی و شخصیتی (باتوجه به تفاوت فرهنگی موجود) بررسی شوید.

موفق باشید.


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: آیا روابط عاطفی قبل از عقد به فرایند صحیح ازدواج ضرر می زند؟

تاريخ : جمعه 17 / 7 / 1398 | 8:21 | نویسنده : اکبر احمدی |

دکمه های حساسیت زا!

دکمه های حساسیت زا!

«دکمه قرمز» همسرتان را زودتر پیدا کنید

داشتن زندگی مشترک بدون تنش و بحث مداوم و بی نتیجه، برای بعضی از همسران به آرزو تبدیل شده است. زن و شوهرهایی که با رعایت چند توصیه می توانند به زندگی شان رنگ آرامش بزنند اما آنقدر این کار را نکرده اند که راه حلی بهتر از طلاق نیافته‌اند. بنابراین بعد از خواندن نکته به نکته این مطلب، برای عمل کردن به این توصیه ها برنامه ریزی کنید تا آرامش را در زندگی مشترک احساس کنید.

اختلافات، زندگی زناشویی، دکمه قرمز، خیانت،پنهان کاری، اشتباهات، خانواده ایرانیف ازدواج و خانواده، عشاق موفق

اگر شنیدید فکر کنید نشنیدید!
گاهی همسرمان عصبی است و حرف هایی می زند که خودش هم واقعا به آن حرف ها اعتقادی ندارد؛ اگر آن حرف ها را معیار رفتار خودمان قرار بدهیم، وارد بازی قدرت می شویم که کمکی به زندگی مشترک و افزایش صمیمیت ما نخواهد کرد. وقتی می‌دانید همسرتان حرف خودش را باور ندارد چه دلیلی وجود دارد که بخواهید به او ثابت کنید اشتباه کرده است


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: دکمه های حساسیت زا!

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

زندگی مشترک‌تان را احیا کنید

زندگی مشترک‌تان را احیا کنید

برای سرد نشدن روابط زناشویی چه باید کرد؟!

برای خرید عروسی کلی ذوق و شوق دارند. از جهیزیه عروس تا چیدمان آن در خانه ای که قرار است با هم زیر یک سقف رفتنش را تجربه کنند.همه چیز از همان روز اول شروع می شود که پیوندشان رسمی می شود و زندگی مشترک خود را آغاز می کنند. حالا دیگر خبری از پسر دردانه مادر و دختر چراغ خانه پدر نیست. آن ها ضمیر من را بر ما جایگزین کردند و می گویند ما مسئولیت یک زندگی را به دوش گرفته ایم.

ازدواج، زندگی زناشویی،زندگی مشترک،دوران مجردی، خانواده ایرانی، ازدواج و خانواده، جوان و ازدواج

دختری که دیروز تا دم ظهر می خوابید و بی هیچ دغدغه ای روز را شب می کرد، امروز با صدای گریه نوزادش بر می خیزد و روز خود را در تلاش برای افراد خانواده شب می کند. پسری که بزرگترین دغدغه او گذراندن اوقات فراقت با دوستان نزدیک خود بوده است، حالا بار و مسئولیت یک خانواده بر گردنش می باشد و اگر دست نجنبد، این (ما) که امروز از آن دم می زند، فردا روزی به همان (من) قدیم تبدیل می شود.


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: زندگی مشترک‌تان را احیا کنید

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

خطرات ازدواج با چاق ها!

خطرات ازدواج با چاق ها!

با فرد چاق ازدواج کنیم یا نه؟

دانشمندان با انجام آزمایشاتی یافتند آن دسته از افرادی که همسرانشان قبل از ازدواج دارای اضافه وزن بوده است طرف مقابلشان نیز با افزایش وزن ناگهانی بعد از ازدواج روبرو شده است.

حفظ سلامتی، ازدواج، چاقی، دوران مجردی، همسر،زندگی زناشویی، رابطه جنسی، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج

برای حفظ سلامت خود مراقب ازدواج با افراد چاق باشید
مراقب باشید در صورتیکه با فردی چاق ازدواج کنید درصد ابتلای شما به چاقی افزایش می یابد ودر اصل به چاق شدن تشویق می شویداگر شریک زندگیتان به تناسب اندام و کاهش وزن بی تفاوت باشد شما هم به طبع اینگونه می شوید.
اگر یکی از زوج ها چاق باشد و اهمیتی به تناسب اندام خود ندهد احتمال آنکه همسرش نیز چاق شود 37 درصد بیشتر است. 
به طور طبیعی بین الگوی زندگی افراد مجرد و متاهل تفاوت هایی وجود دارد و کمتر فردی را می توان پیدا کرد که پس از ازدواج، همان رفتارهای دوران مجردی را داشته باشد اما گاهی برخی از رفتارهای ناسالم نیز باعث سرایت به همسرتان در آینده می شود. 
دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران زوج در یافتند آن دسته از افرادی که همسرانشان قبل از ازدواج دارای اضافه وزن بوده است طرف مقابلشان نیز با افزایش وزن ناگهانی بعد از ازدواج روبرو شده است که این مسئله باعث ایجاد آسیب های زیادی به سلامتی می شود.


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: خطرات ازدواج با چاق ها!

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.