تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 22 / 11 / 1398

پشت پرده یک اپلیکیشن پرمصرف؛

 مستندات این گزارش اثبات می‌کند که تلگرام یک هواپیمای کاغذی سفید رنگ در آسمانی آبی نیست بلکه یک اپلیکیشن شناسایی مخفی کار است که می‌خواهد با نفوذ در عمق سخت‌افزار و نرم‌افزار کاربران، اطلاعات آنان را رصد و تخلیه نماید.
 
 
در شرایطی که موج احساس عدم امنیت نسبت به محصولات نرم‌افزاری صهیونیستی در حوزه فضای مجازی که به صراحت و با وقاحت هرچه تمام‌تر به تخلیه اطلاعاتی و جاسوسی از دولت ها و ملت ها مشغول می باشند فراگیر شده بود، به ناگاه برنامه پیام رسانی بر بستر تمامی سیستم عامل ها اعلام موجودیت نمود که شعار خود را امنیت قرار داده بود و اینگونه القا می‌کرد که گویا بر آن شده تا نگرانی های کاربران فعال حوزه شبکه های اجتماعی را برطرف نماید. اما آیا تلگرام، اپلیکیشن پیام رسانی که در میان کشورهای جهان، ایرانیان بیشترین استفاده را از آن دارند، به راستی امن است؟!
 
موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 22 / 11 / 1398

واتس اپ Whatsapp، با دارا بودن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در جهان، موفق‌ترین شبکه اجتماعی موبایل و بزرگترین وارد‌کننده ضرر و زیان به صنعت ارتباطات تلفنی است. کارکردهای این نرم‌افزار شبکه اجتماعی چیست؟ و چرا به این درجه از موفقیت دست یافته است؟ آیا واتس اپ را می‌توان بزرگترین جاسوس عرصه اطلاعات دانست؟ آیا مدیران مولتی میلیاردر واتس اپ هر از چند گاهی با ارائه قابلیت جدید، انسان‌ها را که خبر از ورود آنها به زندگی محرمانه خویش دارند و هر آینه خواستار خروج از این تجاوز به حریم خصوصی هستند، در دام اسارت خویش حفظ کرده‌اند؟ و اینکه با این وجود، چه طرح‌هایی برای آینده کاربران در ذهن مدیران واتس اپ وجود دارد. با چنین سوالاتی، به سراغ گزارشی از زیر و بم این اپلیکیشن می‌رویم:

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

 

سخنان رهبری در مورد فضای مجازی

صحبت‌های استاد عالی در مورد فضای مجازی

 

این صحبت های بسیار مهم وقابل تامل استاد را از دست ندهیدکلیک کنید

اینترنت نباید به طور مساوی در اختیار کودکان و بزرگسالان قرار گیرد/ اعتیاد به اینترنت آسیب هایی همچون اثرات سوء مصرف کراک دارد

آسیب های فضای مجازی برای کودکان و خانواده

لینک دانلود مستقیم : دانلود سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور با موضوع آسیب های فضای مجازی - کاشان

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

بد نیست بدانید که کم تحرکیِ ناشی از استفاده بیش از حد از بازی های کامپیوتری، باعث بالا رفتن کلسترول، فشار خون، چاقی و دیابت در بزرگسالی می شود. چیزی نمی‌گذرد که کودک معصوم ما درگیر بیماری­ها‌یی می شود که مادربزرگ و پدربزرگ هایمان در سنین هفتاد هشتاد سالگی هم با آن روبه رو نبودند.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

ضرورت توجه به فرصت‌های فضای مجازی در عرصه آموزش

نوجوانی برهه‌ای طوفانی است. فردی که نه کودک است و نه بزرگسال درگیر دست و پنجه نرم کردن با هویت خویش است. تصویر روشنی از خود و جنسیتش ندارد. هویت‌یابی یکی از مراحلی است که نوجوان باید از آن گذر کند. مرحله‌ای که فرد باید رشته‌های عاطفه و عقل خود را از کودکی بگسلد و همین انقطاع سبب نخستین تکانشهای روانی در فرد می‌شود. علاوه بر مسئله هویت‌یابی که خود دارای مراحل مختلف است و در این مقال نمی‌گنجد؛ طوفان‌های و انقلاب‌های دیگری نیز در زندگی نوجوان در حال وقوع است؛ «انقلاب هورمونی و تحول زیست شناختی، انقلاب عقلانی و یا پدیدآیی تفکر انتزاعی، انقلاب عاطفی و یا ظهور عواطف و هیجانات متنوع (به ویژه پدیده عشق) انقلاب ارزشی ـ اخلاقی و دست یافتن به استقلال اخلاقی و یا خود پیروی اخلاقی (بلوغ اخلاقی)» (کریمی؛1386)

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

طرح مبهم «معامله قرن»/آمریکا به دنبال چک سفید امضای اعراب

در حالی که رسوایی هک شدن اشلی مدیسون باعث افزایش آمار مربوط به خودکشی، اخاذی، طلاق و... در آمریکا و اروپای غربی شده، پلیس شهر تورنتو برای شناسایی هکرهای این سایت که تا به حال ۱۰ گیگابایت اطلاعات کاربران این سایت را در وب منتشر کرده‌اند، تلاش می‌کند.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

عکس و تصویر #ماهواره #تهاجم_فرهنگی #غرب_زدگی #فرهنگ_غربی

داریوش فرضیایی مجری محبوب تلوزیون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به بی‌توجهی والدین به حضور کودکان در فضای مجازی واکنش نشان داد. او در پست خود بصورت گذرا به آثار مخرب حضور کودکان در فضای مجازی اشاره کرد و از سایر کاربران خواسته تا علت حضور خود در فضای مجازی را بیان کنند.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

گرروه سبک زندگی گرداب- عصر حاضر را بی‌دلیل عصر ارتباطات نامگذاری نکرده‌اند. روزگاری شاید همین ده سال پیش جوانان و نوجوانان برای استفاده از اینترنت دایل آپ یا حضور در کافی نت باید با سختی رضایت والدین خود را جلب می‌کردند اما امروزه در هر خانه یک مودم وای فای و چند ابزار گیرنده وای‌فای اعم از لب تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و... یافت می‌شود.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

پدر، مادر شما مقصرید!

گروه فرهنگ و جامعه گرداب: در کنار تمام دغدغه‌هایی که برای تربیت کودک، در یک دهه قبل وجود داشت، امروزه یک دل‌نگرانی و مشغولیت ذهنی دیگر هم پیدا شده است؛ آن‌هم استفاده یا عدم استفاده کودکان از تکنولوژی‌های روز است. کسری که تنها هشت ماه دارد، زمانی که با یک توپ قرمزرنگ بزرگ و یک گوشی موبایل روبرو می‌شود، جلوی چشم‌های متعجب والدینش، گوشی موبایل را انتخاب میکند. علت این امر الزاما این نیست که گوشی موبایل با رنگ کدر و تیره‌اش و جنس نه چندان جذابش، برای کودکی هشت ماهه جذاب‌تر است، بلکه ممکن است به دلیل استفاده دائمی والدین از موبایل، شنیدن صدای موسیقی، یا دیدن عکس و فیلم از آن باشد که توجه کودک را جلب می­کند.
موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

کشف حجاب و لایک گیری به چه قیمتی + عکس

  تولید و انتشار نخستین کتاب «داستان‌های سکسی» به زبان فارسی در اینترنت شامل دو کتاب داستان مستهجن فارسی در موضوعاتی چون «همجنس‌بازی، روابط نامشروع با محارم» و ایجاد بستری برای اشاعه‌ فحشا در جامعه‌ ایرانی به وسیله‌ راه‌اندازی وب‌سایت‌های دوست‌یابی مستهجن فارسی و انواع اقدام‌های ضداخلاقی و ضددینی با کمک‌های مالی و فکری آمریکا، نمونه‌های بارز اقدامات جنگ روانی...
 
موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 17 / 9 / 1398

 تحلیل ایران -معایب و مزایای فضای مجازی

سایت‌های مستهجن وجود دارند. چه به ما بربخورد و چه بر نخورد این سایت‌ها به زبان فارسی هم وجود دارند و آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که مشتری هم دارند. با پاک کردن صورت مسأله چیزی عوض نمی‌شود. همشهری مثبت درپرونده‌ای به بررسی سایتهای مستهجن، اعتیاد به آنها و راه‌های مقابله با این آسیب روانی می‌پردازد این نشریه در بخشی از مطلب خود با عنوان “شاید برای شما هم اتفاق بیافتد” آورده است.


با امام خامنه‌ای تا ظهور ان شاء الله
موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 / 8 / 1398


 

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: منتقدان سال‌ها تلاش کرده‌اند بگویند که پورنوگرافی چگونه با استفاده از تکنیک‌های خاص رسانه‌ای مانند محل قرار دادن دوربین، حالاتی که از زنان خواسته می‌شود در حین تصویربرداری داشته باشند، بالاتر قرار گرفتن دوربین از بازیگر زن، تمرکز بیشتر دوربین بر سوژه زن تا عامل مرد، و از این قبیل، در حال القاء و بازتولید ابژگی زن، در دسترس بودن، ناتوان بودن، آسیب‌پذیر بودن، و از این قبیل است.

 


 

‫پورنوگرافی یک «صنعت» رسانه‌ای است که از راه تولید عکس، کارتون، و ویدئو، با محتوای جنسی و با به‌کارگیری شگردهای تصویری به‌منظور ایجاد تأثیر جنسی در مخاطب، تولید می‌شود. سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار صرف تولید این محصولات می‌شود و با گذر زمان، شیوه‌های جدیدی برای عادی‌سازی تولید و مصرف پورن به کار گرفته می‌شود.

 

 

پورن در حال حاضر در جوامع غربی مانند سال‌های دهه ۱۹ تابو محسوب نمی‌شود. مصاحبه‌های فراوانی که با ستاره‌های زن و مرد پورن صورت می‌گیرد، تصاویری که از آنان در زندگی روزمره منتشر می‌شود، مباحثه با مخالفان این صنعت، همه و همه به‌منظور عادی‌سازی پورن صورت می‌گیرد.

 

بااین‌حال، وقتی چنین مطالبی به عادی‌بودن فعالیت ستاره‌های پورن، هم‌چون همه مشاغل دیگر اشاره می‌کنند، از این واقعیت غافل هستند که مصاحبه‌ای که ترتیب می‌دهند، فرم بدن، نوع پوشش، حالات چهره، و نوع نگاه این ستاره‌ها در تصاویرشان، در تفاوت جدی با مردمان عادی در هر شغل فرضی دیگر است.


با امام خامنه‌ای تا ظهور ان شاء الله


موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 / 8 / 1398



مقدمه‌ای که در اینجا باید ذکر شود موضوع عدم اختیار و انتخاب‌گری در دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای است. ماهواره بر عکس ویدئو یا حتی اینترنت، قابلیت کنترل و انتخاب ندارد. رسانه‌ای است که محتوای خود را بدون اختیار گیرنده به وی مخابره می‌کند و گیرنده نیز به دلیل حس تنوع‌طلبی تلاش می‌کند از همه ابعاد این رسانه استفاده کرده و در نتیجه خواه ناخواه درگیر مضرات آن نیز خواهد شد.

 

 

۱-ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی و مذهبی خانواده:

 

اگر غرب بتواند سد عفاف را در محیط خانواده به راحتی بشکند می‌تواند رابطه غیرمتعارف و نزدیکی را بین محارم در خانواده تولید کند که تبعات آن در بیرون خانواده مشخص می‌شود. غرب با رسانه، مادر و خواهر را در خانواده زمینه تحریک پذیری پسر خانواده قرار داده، در خانواده‌های سنتی جایگاه ویژه پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج‌کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آن‌ها در اندازه زمینه‌ساز تولد است.

 

 

 

۲-ترویج و عادی جلوه‌دادن خیانت زن به شوهر و شوهر به زن و افزایش طلاق:

 

یکی از اصلی‌ترین شگردها و دسیسه‌های آن‌ها برای به هم ریختن خانواده سنتی، ترویج خیانت زن و شوهر به همدیگر و عادی جلوه دادن این‌ها به ویژه خیانت زن به شوهر است؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خیانت کرده است یک حق مسلم و طبیعی اوست که او هم به شوهر خیانت کرده و انتقام بگیرد.

 

 

 

۳-عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تاحد باردارشدن:

می‌خواهند ماهیت خانواده‌های موجود را به هم بزنند و اجازه ایجاد خانواده‌های سنتی و پایبند و مذهبی را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد و این ارتباط برایش عادی شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست چقدر پایبند باشد. دغدغه بارداری دختران هم با ترویج سقط جنین از بین می‌رود. این مفهوم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.




 

۴-هویت‌زدایی از مفهوم خانواده:

 

در غرب تعداد زندگی‌های غیر رسمی که تحت عنوان ازدواج نبوده به شدت رو به افزایش است. دو نفر با هم زندگی می‌کنند بدون اینکه تعهدات قانونی در برابر یکدیگر داشته باشند. در برخی از کشورهای اروپایی از هر سه فرزند یکی نامشروع است. چرا که در غرب مفهوم خانواده در حال از دست دادن معنای خود است. این فرهنگ منحط در فیلم و سریال‌های ماهواره‌ای ترویج می‌شود.

 

 

 

۵-ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت ملی و دینی:

چرا برخی از مردان ما حساسیتی در قبال آرایش‌کردن و پوشش‌های زننده همسران، دختران و نوامیس خود ندارند. آیا می‌شود در این موضوع تردید کرد که یک نفر مرد باشد، احساس به جنس مخالف هم داشته باشد ولی نداند، وقتی یک زن با پوشش زننده و محرک وارد جامعه می‌شود، مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی‌کنند چگونه به این زن نگاه می‌کنند؟


با امام خامنه‌ای تا ظهور ان شاء الله


موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 / 8 / 1398

 

 اکنون با خود اندیشیده اید که چرا این تکنولوژی نوین، خواهان بسیاری آن هم در تمام سطوح سنی بالاخص جوانان دارد؟ آیا مصرف کنندگان جوان، از فرهنگ استفاده آن مطلعند؟ به نظر شما، تقریب زمانی که هر یک از اعضای یک خانواده بالاخص خانواده های تازه بنیان شده، از ماهواره استفاده می کند، چقدر است؟ کدامیک از برنامه های این رسانه، بیشتر مورد توجه تماشاگران جوانش قرار می گیرد؟ معایب یا محاسن استفاده از آن چیست؟ آیا روابط یک زوج جوان، تحت تاثیرآن در جهت بهبودی پیش می رود یا اضمحلال؟! و هزاران سوال دیگر…

 

 


قطعا، به شمار پرسش شوندگان، پاسخ های بسیاری است که هر یک مظهر و بیانگر نوعی اندیشه است که می تواند، تعابیر متفاوتی را در بر گیرد.

 

 

همگی ما اذعان به این مطلب داریم که هر بدعت نوینی، می تواند توامان، از وجوه مثبت و منفی برخوردار باشد و  هدف از این یادداشت، تائید و یا رد هیچ یک از وجوه این رسانه نیست و  نظرات هر یک از  شما  را  در این باب محترم و ارزشمند می شمارد.

 

 

اندکی تامل کنید:

 

به جواب خود راجع به سوال” آیا روابط یک زوج جوان، تحت تاثیر ماهواره در جهت بهبودی پیش می رود یا اضمحلال؟!” باری دیگر بیندیشید.


با امام خامنه‌ای تا ظهور ان شاء الله


موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 8 / 1398

تصاویر کمتر دیده شده از بینانگذار انقلاب اسلامی

در این فایل صوتی هشدار حضرت امام به چه کسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حتما دانلود کنید

موضوعات مرتبط: هشدار
برچسب‌ها: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 1 / 1397

داریوش فرضیایی مجری محبوب تلوزیون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به بی‌توجهی والدین به حضور کودکان در فضای مجازی واکنش نشان داد. او در پست خود بصورت گذرا به آثار مخرب حضور کودکان در فضای مجازی اشاره کرد و از سایر کاربران خواسته تا علت حضور خود در فضای مجازی را بیان کنند.

"عمو پورنگ" در اینستاگرام نوشت:

«چه راحت فرزندانمان را به این دنیای ناشناخته می‌سپاریم، غافل از اینکه چه پیامدهایی می‌تواند به همراه داشته‌باشد. از همین ابتدا آنها را از زندگی اجتماعی و بازی‌های کودکانه جدا کرده و تنهایی را به آنان آموزش می‌دهیم. غافل از اینکه فقط با یک کلیک فرزندانمان سر از چه جاهایی می‌توانند در بياورند. دوستان ارجمند ممنونم که دلایل حضورتان را در فضای مجازی به روی کاغذی نوشته و در صفحه تان قرار دادید؛ اما خواهشمندم باز هم این موضوع ادامه داشته‌باشد تا شاهد اتفاق خوبی در این فضا باشیم.. لذا هشتگ فراموش نشود. باسپاس فراوان»



واکنش عمو پورنگ نسبت به حضور کودکان در فضای مجازی

 

 

 

 


شایان ذکر است این پست داریوش فرضیایی در ادامه دو پست قبلی وی منتشر شده‌است. وی در پست اول که سه روز پیش منتشر کرد از کاربران خواسته‌ بود تا علت حضور خود را در فضای مجازی بر کاغذ نوشته و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنند. در پست دوم نیز عکسی از دست نوشته خود منتشر کرده بود:


موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 1 / 1397

یک خبر خوب برای پدر مادرها؛ با این نرم‌افزارها مراقب فرزندانتان در فضای‌مجازی باشید!

عصر حاضر را بی‌دلیل عصر ارتباطات نامگذاری نکرده‌اند. روزگاری شاید همین ده سال پیش جوانان و نوجوانان برای استفاده از اینترنت دایل آپ یا حضور در کافی نت باید با سختی رضایت والدین خود را جلب می‌کردند اما امروزه در هر خانه یک مودم وای فای و چند ابزار گیرنده وای‌فای اعم از لب تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و... یافت می‌شود.

جوانان و نوجوانان که هیچ؛ حتی کودکان نیز در برابر چشمان والدین خود با تبلت‌های متصل به اینترنت به دنبال اپلیکیشن‌های جدید می‌گردند و در گروه‌های تلگرامی و واتس‌اپی جولان می‌دهند!

بسیاری از والدین در برابر چنین روندی این گونه استدلال می‌کنند که هرچند از میزان و نوع استفاده فرزندانمان از اینترنت بی‌خبریم و از این بی‌خبری نگرانی شدیدی داریم اما باید به صراحت گفت که دیگر این روز‌ها نمی‌توان جلوی اتصال فرزندان به اینترنت را گرفت!

راه کار نرم افزاری نظارت والدین

در پاسخ به این پدر و مادر‌های نگران باید گفت خوشبختانه دنیای نرم افزار خود پاسخ نسبتا مناسبی به این معضل داده است و اگر به هیچ وجه امکان ندارد که فرزندانتان را از درگیر شدن با اینترنت منع کنید؛ می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ خانگی هم دسترسی آن‌ها را به سایت‌های نامناسب محدود کرده و هم از میزان و نوع استفاده آن‌ها از اینترنت آگاه شوید.

در واقع باید گفت همانطور که کودکان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند، در فضای مجازی نیز باید مراقب آن‌ها بود. بخش زیادی از وقت کودکان در خانه و اوقات فراغت نوجوانان با ابزار و تکنولوژی‌های جدید و گوشی‌های هوشمند سپری می‌شود. باید خانواده‌ها نظارت دقیقی بر فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی داشته باشند.

فضای مجازی، علیرغم همه مزایایش چالش‌های جدی بسیاری را نیز خصوصاً برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است. کودکان در حالی که در جهان گسترده آنلاین مشارکت می‌کنند چیزهایی را که به این جهان ارسال شده مشاهده می‌کنند، وارد اتاق‌های گپ و گفت اینترنتی می‌شوند و یا به عضویت شبکه‌های اجتماعی در می‌آیند در معرض عناصر اجتماعی که در جهان واقعی از آن‌ها اجتناب می‌شود؛ نیز قرار می‌گیرند.

در حقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش شده و استاندارد برای کودکان نیست و استفاده غیر‌اصولی کودک از این فضا می‌تواند وی را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد. بهترین موارد استفاده از اینترنت برای کودکان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند ویا اینکه موارد حفاظتی مانند فیلترینگ خانگی قبل از استفاده کودک از اینترنت لحاظ شده باشد.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 17 / 1 / 1397

همه خطرات فضای مجازی برای کانون خانواده

در کنار تمام دغدغه‌هایی که برای تربیت کودک، در یک دهه قبل وجود داشت، امروزه یک دل‌نگرانی و مشغولیت ذهنی دیگر هم پیدا شده است؛ آن‌هم استفاده یا عدم استفاده کودکان از تکنولوژی‌های روز است. کسری که تنها هشت ماه دارد، زمانی که با یک توپ قرمزرنگ بزرگ و یک گوشی موبایل روبرو می‌شود، جلوی چشم‌های متعجب والدینش، گوشی موبایل را انتخاب میکند. علت این امر الزاما این نیست که گوشی موبایل با رنگ کدر و تیره‌اش و جنس نه چندان جذابش، برای کودکی هشت ماهه جذاب‌تر است، بلکه ممکن است به دلیل استفاده دائمی والدین از موبایل، شنیدن صدای موسیقی، یا دیدن عکس و فیلم از آن باشد که توجه کودک را جلب می­کند.

کودک دو سه ساله، گوشی موبایل را آنقدر در دست والدینش دیده که به خوبی با آن آشناست. می داند که میتواند با آن موسیقی بشنود، عکس و فیلم ببیند، بازی کند و ...! بنابراین در اغلب خانه‌هایی که یک کودک وجود دارد، چالشی دائمی بین کودک و والدینش در استفاده از موبایل وجود دارد. عده‌ای از والدین هنگام تماشای مهارت فرزند خردسالشان در استفاده از گجت‌ها دچار شگفتی و تعجب و ذوق‌زدگی می‌شوند و معتقدند، کار با تکنولوژی سبب افزایش هوش کودک می‌شود. عده‌ای دیگر معتقدند که به هزار و یک دلیل استفاه از تکنولوژی‌های ارتباطی تا در سنین کم برای فرزندشان مضر است و پای این تصمیم خود می‌مانند.

موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 / 10 / 1396


به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: منتقدان سال‌ها تلاش کرده‌اند بگویند که پورنوگرافی چگونه با استفاده از تکنیک‌های خاص رسانه‌ای مانند محل قرار دادن دوربین، حالاتی که از زنان خواسته می‌شود در حین تصویربرداری داشته باشند، بالاتر قرار گرفتن دوربین از بازیگر زن، تمرکز بیشتر دوربین بر سوژه زن تا عامل مرد، و از این قبیل، در حال القاء و بازتولید ابژگی زن، در دسترس بودن، ناتوان بودن، آسیب‌پذیر بودن، و از این قبیل است.

 


 

‫پورنوگرافی یک «صنعت» رسانه‌ای است که از راه تولید عکس، کارتون، و ویدئو، با محتوای جنسی و با به‌کارگیری شگردهای تصویری به‌منظور ایجاد تأثیر جنسی در مخاطب، تولید می‌شود. سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار صرف تولید این محصولات می‌شود و با گذر زمان، شیوه‌های جدیدی برای عادی‌سازی تولید و مصرف پورن به کار گرفته می‌شود.

 

 

پورن در حال حاضر در جوامع غربی مانند سال‌های دهه ۱۹ تابو محسوب نمی‌شود. مصاحبه‌های فراوانی که با ستاره‌های زن و مرد پورن صورت می‌گیرد، تصاویری که از آنان در زندگی روزمره منتشر می‌شود، مباحثه با مخالفان این صنعت، همه و همه به‌منظور عادی‌سازی پورن صورت می‌گیرد.

 

بااین‌حال، وقتی چنین مطالبی به عادی‌بودن فعالیت ستاره‌های پورن، هم‌چون همه مشاغل دیگر اشاره می‌کنند، از این واقعیت غافل هستند که مصاحبه‌ای که ترتیب می‌دهند، فرم بدن، نوع پوشش، حالات چهره، و نوع نگاه این ستاره‌ها در تصاویرشان، در تفاوت جدی با مردمان عادی در هر شغل فرضی دیگر است.



موضوعات مرتبط: هشدار
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 / 10 / 1396

نتیجه تصویری برای ماهواره

مقدمه‌ای که در اینجا باید ذکر شود موضوع عدم اختیار و انتخاب‌گری در دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای است. ماهواره بر عکس ویدئو یا حتی اینترنت، قابلیت کنترل و انتخاب ندارد. رسانه‌ای است که محتوای خود را بدون اختیار گیرنده به وی مخابره می‌کند و گیرنده نیز به دلیل حس تنوع‌طلبی تلاش می‌کند از همه ابعاد این رسانه استفاده کرده و در نتیجه خواه ناخواه درگیر مضرات آن نیز خواهد شد.

 

 

۱-ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی و مذهبی خانواده:

 

اگر غرب بتواند سد عفاف را در محیط خانواده به راحتی بشکند می‌تواند رابطه غیرمتعارف و نزدیکی را بین محارم در خانواده تولید کند که تبعات آن در بیرون خانواده مشخص می‌شود. غرب با رسانه، مادر و خواهر را در خانواده زمینه تحریک پذیری پسر خانواده قرار داده، در خانواده‌های سنتی جایگاه ویژه پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج‌کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آن‌ها در اندازه زمینه‌ساز تولد است.

 

 

 

۲-ترویج و عادی جلوه‌دادن خیانت زن به شوهر و شوهر به زن و افزایش طلاق:

 

یکی از اصلی‌ترین شگردها و دسیسه‌های آن‌ها برای به هم ریختن خانواده سنتی، ترویج خیانت زن و شوهر به همدیگر و عادی جلوه دادن این‌ها به ویژه خیانت زن به شوهر است؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خیانت کرده است یک حق مسلم و طبیعی اوست که او هم به شوهر خیانت کرده و انتقام بگیرد.

 

 

 

۳-عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تاحد باردارشدن:

می‌خواهند ماهیت خانواده‌های موجود را به هم بزنند و اجازه ایجاد خانواده‌های سنتی و پایبند و مذهبی را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد و این ارتباط برایش عادی شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست چقدر پایبند باشد. دغدغه بارداری دختران هم با ترویج سقط جنین از بین می‌رود. این مفهوم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.


موضوعات مرتبط: هشدار
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی