ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تست هوش بیل گیتس به همراه جواب

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تست هوش بیل گیتس به همراه جواب

تست هوش بیل گیتس به همراه جواب

معمای بیل گیتس, تست هوش بیل گیتس, تست هوش به همراه جواب, تست هوش تصویری به همراه پاسخ, معما با جواب.

تست هوش بیل گیتس به همراه جواب

این چیستان را بیل گیتس در سال ۲۰۰۲ طراحی کرد تا از بین ۱۰۰ مهندس یکی را برای شرکتش انتخاب کند.حال بفرمایید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟

.

دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند. هر کدام یک در دارند ولی هیچ کدام پنجره ندارند. درهایشان که بسته باشد درون اتاق ها کاملاً تاریک است. در یک اتاق سه چراغ برق به توان های ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ وات و در اتاق دیگر سه کلید برق مثل هم وجود دارد.( لطفاً به شکل  نگاه کنید) ما نمی دانیم کدام کلید کدام چراغ را روشن می کند( مثلاً نمی دانیم آیا کلید وسطی مربوط است به چراغ وسطی یا به چراغ های دیگر اما به طور قطع می دانیم که هر کدام از کلیدها یکی از چراغ ها را روشن می کند. هم چنین ترتیب چراغ ها را هم نمی دانیم ).

شما معلوم کنید که هر کلید مربوط به کدام چراغ است. برای این کار و در شروع، شما باید در اتاق کلیدها باشید و کار را از آنجا شروع کنید. شما می توانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید. اما شما تنها هستید و نمی توانید از کسی کمک بگیرید و هیچ گونه وسیله ای هم خواه برقی خواه غیر برقی به همراه ندارید و مهمتر از همه اینکه شما حق ندارید بیش از یک بار وارد اتاق چراغ ها شوید و وقتی که وارد شدید و بیرون آمدید، دیگر نمی توانید مجدداً وارد آن اتاق بشوید.

این چیستان را بیل گیتس در سال ۲۰۰۲ طراحی کرد تا از بین ۱۰۰ مهندس یکی را برای شرکتش انتخاب کند.حال بفرمایید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟

============

============

============

============

============

============

============

============

============

============

پاسخ معما:

کلیدها را روشن کنید و یکی، دو دقیقه بعد، آن را خاموش کنید. حالا کلید دیگری را روشن کنید و به اتاق چراغها بروید. چراغی که روشن است، مربوط است به کلید دوم. دو چراغ دیگر را لمس کنید، آنکه گرم است مربوط است به کلید اول و البته آنکه سرد است مربوط است به کلید سوم.
اگر شما نتوانستید این معما را حل کنید، یقینا به این دلیل بوده است که به فیزیک معما که همانا حرارت تولید شده در چراغهاست توجه نداشتید و فکر خود را متمرکز بر تناظر چراغها و کلیدها کردید؛ راه حلی که هرگز شما را به جواب نخواهد رساند.

توان چراغها هم هیچ ربطی به حل معما ندارد و فقط برای گمراه کردن شما در معما گنجانده شده است.

*******

منبع : تبیان

*******



موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معمای بیل گیتس, تست هوش بیل گیتس, تست هوش به همراه جواب, تست هوش تصویری, معما با جواب

تاريخ : یک شنبه 13 / 12 / 1395 | 19:51 | نویسنده : اکبر احمدی |

معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما

چیستان و معما های جالب با جواب

چیستان با جواب, چیستان جالب, چیستان و معما,چیستان سخت, چیستان برای کودکان,چیستان به همراه جواب.

چیستان و معما های جالب با جواب

چیستان:

۱- یک نفر با تفنگ به سوی پرنده ای تیری انداخت و او را نقش بر زمین ساخت. پرنده بلافاصله درگذشت. حالا از کجا بدانیم بچه ای که پرنده در شکم دارد حلال است یا حرام؟

.

۲- یک زن و شوهر هفت پسردارند و هر پسر یک خواهر این خانواده چند نفرند؟

.

۳- سخت است سنگ نیست، چهار پا دارد شتر نیست، تخم می گذارد پرنده نیست.

.

۴- اون چیه که وقتی میبینیش نمیخریش.
اگه هم بخریش نمیپوشیش.
اگه هم بپوشیش نمیبینیش؟

.

۵- آن چیست که دو پا دارد و دو پای دیگر هم قرض می کند و می رود و کسی هم به گردش نمی رسد؟

.

۶- حکم اعدام متهمی را صادر می کنند و مضمون «بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.» را به امضا، دادستان می رسانند. پس از امضاء دادستان، مأمور اجرای حکم، با تغییری در مضمون، جمله را به صورتی در می آورد که جلو اعدام متهم را می گیرد، او چه تغییری در جمله بوجود می آورد؟

.

۷- چه تفاوت آشکاری بین مس، کُرُم، طلا و آهن وجود دارد؟

.

۸- شخصی دریک اتاق به ابعاد ۵×۲۰×۲۰ متر، خودش را با یک ریسمان دومتری از سقف آویزان می کند و دار می زند. وقتی به در اتاق او می آیند و می بینند از او صدایی شنیده نمی شود، نگران می شوند و در را می شکنند با کمال تعجب می بینند، او از سقف خودش را دار زده است و در اتاق را از درون قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته است. با اینکه میز، صندلی، نردبام یا چیز دیگری در اتاق نبوده است، او چگونه خود را دار زده است؟

.

۹- از حضرت علی (ع) پرسیدند:
واجب و واجبتر چیست؟ نزدیک و نزدیکتر کدامند؟ عجیب و عجیب تر چیست؟ سخت و سخت تر چیست؟ اگر شما بودید چه جوابی می دادید؟ حضرت علی چه جوابی داد؟

.

۱۰ – آن چیست که با گریستن آسمان اشک آن روان می شود؟

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

چیستان به همراه جواب

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

جواب چیستان ها :

۱- پرنده تخمگذار است و بچّه زا نیست تا بچه ای در شکم داشته باشد.

.

۲- ده نفر

.

۳- لاکپشت

.

۴ – پاسخ کفن است.

.

۵ – دوچرخه

.

۶- مأمور ویرگول را از جلو کلمه «نیست» بر می دارد و جلو کلمه «بخشش» می گذارد، بدین ترتیب: «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.»

.

۷- آهن، زیرا سایر فلزات فاقد نقطه هستند و تنها آهن است که نقطه دارد.

.

۸- پیش از خودکشی، تعدادی قالب یخ به درون اتاق می آورد، آنها را روی هم و زیر پا می گذارد و با استفاده از آنها طناب را به سقف وصل می کند و به گردن خود می اندازد. آنگاه یخها کم کم آب می شوند و از پایین در اتاق به بیرون تراوش می کنند بطوریکه هنگام حضور دیگران اثری از یخها نبوده و همین امر موجبات شگفتی آنان را فراهم می سازد.

.

۹- حضرت علی (ع) فرمود: ۱- واجب اطاعت از خدا و واجبتر از آن ترک گناه است ۲- نزدیک قیامت و نزدیکتر از آن مرگ است ۳- عجیب دنیا و عجیب تر از آن محبت دنیاست ۴- سخت قبر است و از آن سخت تر، دست خالی به قبر رفتن است.

.

۱۰- ناودان

.

منابع: web.balyan.ir – takfal.com


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما

تاريخ : جمعه 15 / 10 / 1395 | 17:32 | نویسنده : اکبر احمدی |

معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما


آن چيست كه دو تا است و بالاتر از آن چيزي نيست؟

پاسخ:
ایمان و اعتقاد به خداوند و سود رساندن به دوستان و آشنایان و مؤمنین.

او كیست كه آئینه دیگری به حساب آمده است؟

پاسخ:
المومن مراه المومن
مومن اینه مومن دیگر است

آن چیست که از خون شهید هم بالاتر است؟

پاسخ:
مداد العلماء

 

ذكری كه خواندن آن قبل و بعد از هر دعا موجب استجابت خواهد بود؟

پاسخ:


صلوات بر محمّد و آل محمّد.

 

آن چیست كه همه دارند ولی نامرئی است و كسی از ذات او خبر ندارد؟

جواب :

روح

چيزي كه سلاح پيروزي مؤمن است؟

دعا، «الدعاء سلاح المؤمن» (بحارالانوار، ج 93، ص 288).


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما

تاريخ : جمعه 15 / 10 / 1395 | 16:36 | نویسنده : اکبر احمدی |

معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما












با نام و ياد خدا


آن چيست که خداوند فرمود فقط در حصار من است ؟؟


جواب :

کلمه لا اله الاّ الله

كسي كه در قيامت دوزخيان از همسايگي با او مي نالند؟
مرحوم شیخ کلینی رحمة الله علیه روایت نموده: سلیم بن قیس الهلالی عن الاصبغ بن نباته عن امیر المؤمنین علیه السلام یحدث عن رسول الله صلی الله علیه و آله قال فی کلام له :

« العلماء رجلان رجل عالم أخذ بعلمه فهذا ناج و عالم تارک لعلمه فهذا هالک و ان أهل النار لیتأذون من ریح العالم التارک لعلمه و ان اشّد أهل النار ندامه و حسره رجل دعا عبداً الی الله فاستجاب له و قبل منه فاطاع الله فادخله الجنه و أدخل الداعی النار بترک علمه و اتباع الهوی و طول الأمل » الحدیث .


امیرالمؤمنین (ع) از رسول خدا(ص) خبر می داد که رسول خدا(ص) می فرمود : علما دو دسته هستند ، یک دسته علمائی هستند که به علم خود عمل می کنند (عالم عامل و با تقوی) اینها اهل نجاتند و رستگار خواهند بود ، دسته دوم علمائی هستند که به علم خود عمل نمی کنند (مطیع هواهای نفسانی خود هستند نه مطیع امر مولی) اینها اهل هلاک و خسرانند و دوزخیان از بوی تعفن عالم بی عمل در رنج و عذابند و بیشترین حسرت و ندامت را از اهل جهنم کسی دارد که در دنیا بنده ای را بسوی خدا دعوت کرده و او پذیرفته و اطاعت خدا را کرده و خدا او را به بهشت برده اما خود دعوت کننده را بعلت عمل نکردن به عملش و پیروی از هوی و هوس و آرزوهای درازش وارد دوزخ کرده است . الحدیث .



- کافی ، ج 1 ص 44 ، ح 1 ، باب استعمال العلم .


خداوند متعال چه گناهانی را نمی بخشد؟
 
در روایات می خوانیم از گناهان کوچک پرهیز کنید که بخشیده نمی شود شاید به این دلیل که در گناهان کوچک انسان احساس شرمندگی نمی کند و لذا به فکر توبه هم نمی افتدبلکه جسارت و جرات او بر تکرار آن زیاد و زمینه ای برای بخشش فراهم نمی شود.

چيزي كه فقط شكسته اش ارزش دارد؟
 
جواب :

دل انسان
 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معما ((چيستان هاي مذهبي)) معما

تاريخ : جمعه 15 / 10 / 1395 | 16:30 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان با جواب: تکرار ارقام

چیستان با جواب چیستان جدید

 چیستان با جواب: تکرار ارقام

برای نوشتن اعداد از 28 تا 80 چند بار رقم 7 به کار می رود ؟

.

.

.

.

 

پاسخ چیستان با جواب تکرار ارقام

پاسخ چیستان جدید : جواب 15 بار است. به خاطر اینکه در اعداد 37 و 47 و 57 و 67 کلا 4 بار رقم 7 به کار می رود . اما از اعداد 70 تا 79 باید 11 بار رقم 7 را به کار برد . لازم به ذکر است که در عدد 77 دو بار رقم 7 به کار می رود . به این ترتیب برای نوشتن اعداد از 28 تا 80 باید مجموعا 15 بار باید رقم 7 را به کار برد .

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان با جواب: تکرار ارقام

تاريخ : چهار شنبه 3 / 8 / 1395 | 9:51 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان با جواب : چند مربع ؟

 چیستان با جواب : چند مربع ؟

 

در این چیستان با جواب قصد داریم هوش تصوریری شما را بسنجیم . در واقع این چیستان جدید بوده و کمی با چیستان با جواب قبلی متفاوت است و جنبه دیگری از هوش شما را می آزماید . در شکل زیر چند مربع پیدا می کنید ؟

 

چیستان با جواب چیستان جدید. . . .                                                                                                        قبل از دیدن حل این چیستان با جواب بیشتر فکر کنید .

پاسخ چیستان با جواب چند مربع ؟ :

 گر کمی با سبک این چیستان جدید آشنا باشید می فهمید که 24 مربع در شکل مو جود است .   چیستان با جواب چیستان جدید                                                    امیدوارم از این چیستان جدید لذت برده باشید. باز هم به این صفحه سر بزنید چرا که با چیستان جدید به روز خواهد شد


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان با جواب : چند مربع ؟

تاريخ : چهار شنبه 3 / 8 / 1395 | 9:46 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان با جواب : معمای عبور از رودخانه

چیستان با جواب : معمای عبور از رودخانه

  روزی یک زن و شوهر با دو فرزند کوچک خود (یک پسر ، یک دختر ) از روستایی گذر می کردند . همین طور که می رفتند به رودخانه ای رسیدن د. بر روی این رودخانه هیچ پلی وجود نداشت . آن ها متوجه مرد ماهیگیری شدند که در قایق خود به ماهی گیری مشغول بود . آنها از ماهی گیر کمک خواستند . مرد ماهی گیر به آنها گفت که قایقش تنها ظرفیت یک نفر بزرگ سال یا دو نفر کودک را دارد . آیا می تونید بگویید این خانواده چگونه می تونند از عرض رودخانه عبور کنند و در آخر ، قایق رو به صاحبش بازگردانند ؟ برای رسیدن به جواب این چیستان جدید لازم است به دو راهنمایی زیر توجه کنید . این دو نکته شما را در جواب دادن به این چیستان  یاری می دهند : راهنمایی اول برای چیستان با جواب : هیچ کدام از اعضای خانواده قصد شنا کردن ندارند ! راهنمایی اول برای چیستان با جواب : هر دو فرزند کوچک خانواده می توانند قایق را هدایت کنند . حال قبل از اینکه به حل چیستان با جواب نگاه کنید ، خوب به راهنمایی های این چیستان جدید فکر کنید . . . آیا این چیستان جدید شما را حسابی به فکر فرو برده ؟ عجله نکنید ! حل این چیستان با جواب در دسترس شماست . جواب این چیستان رو در ادامه مطلب مشاهده کنید . برای شما چیستان جدید بود ؟  

پاسخ چیستان با جواب عبور از رودخانه

 

اگر تونستید به حل این چیستان با جواب برسید واقعا باید به شما تبریک گفت چراکه شما در حل این چیستان جدید مهارت تفکر منظم رو آموخته اید . البته این نکته که این چیستان با جواب است نباید شما را وادار به نگاه کردن جواب بکند ! هریک از افراد را با یک علامت اختصاری نشان می دهیم : A : پدر         : Bمادر         : Cپسر   : D      دختر  E         : ماهیگیر مراحل حل چیستان با جواب : بریم سر وقت حل این چیستان جدید  ؟  

 

طرف اول

حرکت

طرف دوم

---

ABCDE

---

---

1

AB   E

پسر و دختر به سمت دیگر می روند

CD

2

ABC E

پسر بر می گردد

D

3

BC   E

پدر می رود

A   D

4

BCDE

دختر بر می گردد

A

5

B    E

پسر و دختر می روند

A   CD

6

BC   E

پسر بر می گردد

A     D

7

C    E

مادر می رود

AB   D

8

CDE

دختر بر می گردد

AB

9

E

پسر و دختر می روند

ABCD

10

C   E

پسر برمی گردد

AB   D

11

C

ماهیگیر می رود

AB   DE

12

CD

دختر برمی گردد

AB    E

13

---

بالاخره پسر و دختر می روند

ABCDE

  با 13 جابجایی در عرض رودخانه ، همگی به سمت دیگر می روند و البته قایق هم به صاحبش باز میگردد و البته به حل این چیستان با جواب می رسیم ! امیدوارم از حل این چیستان جدید لذت برده باشید . حال به یک چیستان با جواب دیگر توجه کنید :


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان با جواب : معمای عبور از رودخانه

تاريخ : چهار شنبه 3 / 8 / 1395 | 9:44 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان

عکس نوشته: مغز مداد

 آن چیست  که قفل آسمانهاست ؟  شرک

 آن چیست  که کلید آسمانهاست ؟  شهادتین ( اشهد أن لا اله الله  و اشهد أن محمداً رسول الله [واشهد ان علیا ولی الله]

 آن چیست  که کلید بهشت است ؟  نماز

 آن چیست  که  کلید نماز است ؟  وضو

 آن چیست که سلاح مؤمن است ؟ دعا

 آن چیست که اولین و آخرین علم ها در آن است ؟  قرآن

 آن چیست که جای رفتن است نه جای ماندن ؟  دنیا

 آن چیست که سرمایه دین است ؟ قرآن

 آن چیست که بهار قرآن است ؟  ماه رمضان

 آن چیست که ستون دین است ؟ نماز

 آن چیست که سپر آتش جهنم است ؟ روزه

 آن چیست که مزرعه آخرت است ؟  دنیا

 آن چیست که ایمان را ویران می سازد ؟ دروغ

 آن چیست که به شکل همه در می آید جز پیامبر (ص) و اوصیاء ایشان ؟  شیطان

 آن چیست که وسیله محو گناهان است ؟ استغفار

 آن چیست که جانشین خداوند بر روی زمین است ؟  انسان

 آن چیست که نوری است در قبر و نوری است در صراط و نوری است در بهشت ؟ صلوات

 آن چیست که بهترین اعمال است ؟ انتظار فرج

 آن چیست که حد فاصل دنیا و قیامت است ؟ برزخ


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: جیستان

تاريخ : جمعه 17 / 6 / 1395 | 17:50 | نویسنده : اکبر احمدی |

پاسخ چیستانها

عکس نوشته: شب تار

اینم جوابش که کسی نتونست حل کنه:

1--کتاب 2-اشک چشم 3- چغندر 4- شاه توت یا توت سیاه 5- چشم 6- عنکبوت 7- پیاز 8- انگور 9-خربزه 10-لیمو شیرین 11-ماه و ستارگان و خورشید 12- لاکپشت 13-هندوانه 14- قلیان 15- پسته 16- بادمجان 17- برف و یخ 18- نعل اسب 19- هوا پیما 20- ملخ 21- ماه 22- شمع 23- سماور 24- خر بزه 25-شراب 26- خشخاش 27- انار 28- کبوتر 29- ماه 30- آسمان و ستارگان 31- هندوانه 32- نارگیل 33- انار 34- کمان 35-شمع 36- نامه 37- شاتوت 38- هویچ یا زردک 39- نخل 40- شیر به حروف ابجد 41- نسیم-باد 42-آسیاب 43- انار 44- سر قلیان 45- زمین و ماه 46- سال، فصل ، شبانه روز و 24 ساعت 47- حنا 48-تبرزین 49- تخم مرغ 50- تخم مرغ


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: پاسخ چیستانها

تاريخ : جمعه 17 / 6 / 1395 | 17:44 | نویسنده : اکبر احمدی |

50 تا چیستان جالب با جواب!!؟

عکس نوشته: شکلات

-آن چیست که بی زبان سخن می گوید بی پرده ز کار این و آن می گوید با آن که در او نیست نه دندان و نه لب بی هدف ره می برد با قلب خون!!؟


2- چیست آن ، کز چشمه ای آید برون می شود از سنگ سختی سر نگون مدتی بر دشت خشکی چون برفت بیرون و درون شهر جایی دارد!!؟


3- آن چیست که ارغوان قبایی دارد مانند دم موش پایی دارد. گرد است و مدور است و تاجش بر سر صد پاره تنش ، ولی ز یک پایه نگون!!؟

4- آن چیست که روز می نماید شبگون همچون دل عاشقان فرو ریزد خون چون دست به او نهی ز اندازه فزون اندر وسطش کشتی قیر اندوده!!؟


5- جامی است در او آب خوش و آسوده بر جای نشسته و جهان پیموده کشتی بانی در آن به رنگ دوده خود جامه همی بافد و او باشد عریان!!؟


6-آن چیست که خودریسد و خود بافد جامه پوست در پوست گرد یکدیگر!!؟


7- چیست آن گرد گنبد بی در رخش از آب دیده گردد تر هر که بگشاید این معما را گاهی حلال و طیب ، گاهی حرام مطلق!!؟


8- آن چیست گرد و کوچک ، آویز و معلق گرد است و دراز و در ندارد!!؟


9-آن چیست که پا و سر ندارد جز نام دو جانور ندارد اندر شکمش ستارگانند اندام ظریف چون صنوبر دارد!!؟


10-آن چیست قبای زرد در بر دارد تلخ است ولی طعمی چو شکر دارد زرد است و معطر آید به مشام با هزاران سوار می گردید!!؟

 

11- چیست آن پادشاه هفت اقلیم آمد و فوج شاه در پیچید ناگهان یک سوار زرد نقاب چار پاست ، نه که گاو است!!؟


12- سخت است , نه که سنگ بیابان گرد است ، نه که مرد است تخم ریز است ، نه که مرغ است کلید آهنین قفلش گشاید!!؟


13- کدام است گنبدی که در ندارد ز هر بچه دو صد مادر بزاید هزاران بچه دارد در شکم بیش که ندارد به آشیانه قرار!!؟


14- چیست آن مرغ آتشین منقار و قنا عذاب النار ؟ شب و روز اندر آب می گوید سرخ و سبز و سپید پوشیده!!؟


15- چیست آن لعبت پسندیده با دو صد احترام خوابیده ؟ در میان دو کاسه چوبین رخت سیه و سبز کلاهی دارد!!؟


16- آن چیست که در برگ پناهی دارد من در عجبم کاین چه گناهی دارد؟ پوستش بکنند و سینه اش چاک کنند گر آب تنی کنی، تنش آب شود!!؟


17- آن چیست که در سه و قت کمیاب شود گر سرد شود ، زندگی از سر گیرد؟ گر گرم شود گریه کند تا میرد از خمی هر دو سر به هم دارد!!؟


18- این چه باشد که پشت خم دارد صد منی را به پشت بر دارد ؟ وزن او نیست خود به صد مثقال پرنیان پیکر و آهن دل و فولاد پر است !!؟

19-آن چه مرغیست تا اوج هوا رهسپراست کاندرین صحرا بدیدم یک عجایب جانور!!؟


20-یک معما از تو پرسم ای حکیم پر هنر پای او مانند اره ، شیر سینه، اسب سر مور چشم ومار دم کرکس پرو عقرب شکم نیم پر شد پر تهی ، یعنی چه چیز!!؟


21- یک معما با تو دارم، ای حکیم با تمیز مرغ آتشخوارم و آتش پر و بال من است!!؟


22-بلبل این باغم واین باغ بستان من است هر که حل کرد این معما پیرو استاد من است استخوانم نقره و اندر شکم دارم طلا که آتش در میان آب می گشت!!؟


23- عجایب صنعتی دیدم در این دشت دو اسم زنده دارد از دو حیوان!!؟


24- عجایب لعبتی زرد است و بی جان رعنا پسران شوخ و دلکش دارد!!؟


25- شیراز پری رخان مهوش دارد بنگر که دلم از تو چه خواهش دارد از هر سر مصرعی حروفی بردار نه در دارد نه دیوار و حصاری!!؟


26- عجایب گنبد والا تباری درونش هست لشکر بیشماری بنازم قدرت پروردگاری پریرویان به بستان تازه دیدم!!؟


27- عجایب صنعت نادیده دیدم به یک محمل دو صد دردانه دیدم! چو دست بردم گل از باغش بچینم همه چادر سفید سینه بلوری!!؟


28- از آن بالا میاد یک دسته حوری چون به سن سی رسد بچه شود!


29- دختری چارده ساله بالغ شود پرش سیب و گلابی!!؟


30-دستمال آبی آبی چشمه آبش را ببین شط فراتش را ببین!!؟


31- گنبد سرخ چمنی ،توش گل سرخ یمنی لب تا لب آن میان زنجیر است!!؟


32- در خانه ما درخت انجیر است آبش بخورم که گوئیا چون شیر است! خنجر بکشم میانه را پاره کنم اهل حقه تمام سر بسته!!؟


33- حقه ای دیده ایم در بسته صاف و رنگین به یکدیگر بسته! همه یاقوت رنگ و لعل صفت داس ظفرم چو کشت دولت دروند!!؟


34-من خود کج و راستان زمن راست روند از هر طرفی زمزمه زه شنوند! پشت از پی خدمت چه کنم خم که و مه زنده نبود تا نکنی زاتش بریان!!؟


35- چیزی چه بود مرده به یک کنج نهاده سرش تا نبری نگوید خبر !!؟


36-چه چیز است ، مرغی است بی بال و پر صد پاره تنش بود ولی به یک پای نگون!!؟


37- آن چیست که روز می نماید شبگون همچون عاشق زچشم او ریزد خون؟ چون ناز کنی تنش ز اندازه فزون به شباهت نظیر یکدگر است!!؟

38- آن چه باشد که زرد مثل زر است معدنش در میان دشت و در است ؟ قیمت آن بسی گران نبود پای او غرق در دل خاک است!!؟


39- آن چه باشد که سر بر افلاک است گوشت شیرین و استخوان چاک است ؟ رنگ او سرخ و زرد و گاه سیاه اندر صف مردان خدا جا دارد!!؟

40- آن چیست که جا به کوه و صحرا دارد سیصد سر و ده شکم دو صد پا دارد از هیبت او جمله بلرزد عالم مشاطه زلف دلبران است!!؟


41- آن چیست که پیک عاشقان است رقص چمن از نوای آن است ؟ خندیدن گل ز بوسه اوست روز و شب گردد و قدم نزند!!؟


42- چیست گردنده یی که دم نزند برف بارد و لیک دم نزند ؟ نعره او به سان شیر بود اهل حقه ، تمام سر بسته!!؟


43- حقه ای دیده ایم در بسته صاف و رنگین به یکدیگر بسته! همه یاقوت رنگ و لعل صفت وز آتش سرخش تاج و افسر دارد!!؟


44- این چیست که تاج نقره بر سر دارد بر گردنش از هر طرفی زنجیر است ؟ نا کرده گناه روی او چون قیر است جفتند ولی زهم جدایند!!؟

45- یک جفت کبوترند ابلق از کالبدشان برون نیایند پرواز کنند گرد عالم برسر هر شاخ او سه دختر افسونگر است!!؟


46- اژدری دیدم که او چارشاخ اندر سراست هر پسر را بیس و چار فرزند دیگر درخور است برسر هردختری بنشسته باشد سی پسر اندر کف مهوشان موزون گردد!!؟


47- آن چیست کز او حسن بت افزون گردد چون آب بدو رسد همه خون گردد سبز است تنش تا نرسد آب بدو کهربا پیکر و آدم دم و فولاد سر است!!؟


48-آن چیست که برسینه خصمش گذرست بار دوم که زاد جان آورد!!؟


49- بار اول که زاد بی جان بود در یک گلاب پاش دو رنگ گلاب چیست !!؟


50- دارم سوال خواجه بفرما جواب چیست آتش بدو رسیدن و بستن ، جواب چیست؟ سرمای زمهریر که یخ بست او نبست !!؟


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: 50 تا چیستان جالب با جواب!!؟

تاريخ : جمعه 17 / 6 / 1395 | 17:42 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان

 

 

 


اين هم اولين سوال :

آن چيست که خداوند فرمود فقط در حصار من است ؟؟
 
 
جواب :

کلمه لا اله الاّ الله

سوال بعدی:


كسي كه در قيامت دوزخيان از همسايگي با او مي نالند؟

جواب

مرحوم شیخ کلینی رحمة الله علیه روایت نموده: سلیم بن قیس الهلالی عن الاصبغ بن نباته عن امیر المؤمنین علیه السلام یحدث عن رسول الله صلی الله علیه و آله قال فی کلام له :

« العلماء رجلان رجل عالم أخذ بعلمه فهذا ناج و عالم تارک لعلمه فهذا هالک و ان أهل النار لیتأذون من ریح العالم التارک لعلمه و ان اشّد أهل النار ندامه و حسره رجل دعا عبداً الی الله فاستجاب له و قبل منه فاطاع الله فادخله الجنه و أدخل الداعی النار بترک علمه و اتباع الهوی و طول الأمل » الحدیث .


امیرالمؤمنین (ع) از رسول خدا(ص) خبر می داد که رسول خدا(ص) می فرمود : علما دو دسته هستند ، یک دسته علمائی هستند که به علم خود عمل می کنند (عالم عامل و با تقوی) اینها اهل نجاتند و رستگار خواهند بود ، دسته دوم علمائی هستند که به علم خود عمل نمی کنند (مطیع هواهای نفسانی خود هستند نه مطیع امر مولی) اینها اهل هلاک و خسرانند و دوزخیان از بوی تعفن عالم بی عمل در رنج و عذابند و بیشترین حسرت و ندامت را از اهل جهنم کسی دارد که در دنیا بنده ای را بسوی خدا دعوت کرده و او پذیرفته و اطاعت خدا را کرده و خدا او را به بهشت برده اما خود دعوت کننده را بعلت عمل نکردن به عملش و پیروی از هوی و هوس و آرزوهای درازش وارد دوزخ کرده است . الحدیث .



- کافی ، ج 1 ص 44 ، ح 1 ، باب استعمال العلم .

سوال:

خداوند متعال چه گناهانی را نمی بخشد؟

جواب

در روایات می خوانیم از گناهان کوچک پرهیز کنید که بخشیده نمی شود شاید به این دلیل که در گناهان کوچک انسان احساس شرمندگی نمی کند و لذا به فکر توبه هم نمی افتدبلکه جسارت و جرات او بر تکرار آن زیاد و زمینه ای برای بخشش فراهم نمی شود.

سوال بعدی:



چيزي كه فقط شكسته اش ارزش دارد؟

جواب :

دل انسان

سوال بعدی:


او كیست كه آئینه دیگری به حساب آمده است؟

المومن مراه المومن
مومن اینه مومن دیگر است

 

سوال بعدی:

ذكری كه خواندن آن قبل و بعد از هر دعا موجب استجابت خواهد بود؟
پاسخ:


صلوات بر محمّد و آل محمّد.

 


 

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان

تاريخ : چهار شنبه 25 / 5 / 1395 | 7:42 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

معمای تصویری سوم : کدام گزینه درست است؟

این معمای تصویری نسبت به معماهای تصویری قبلی ساده تر است. کدام گزینه صحیح است؟

معمای تصویری با جواب

معما های تصویری جدید

پاسخ معماهای تصویری را پایین تر ببینید.

 

 

 

 

معمای تصویری جدید و سخت

پاسخ معمای تصویری سوم : کدام گزینه درست است؟

در تصویر زیر به وضوح پاسخ معمای تصویری را می توانید ببینید :

معمای تصویری سخت
امیدوارم از این معماهای تصویری لذت برده باشید. منتظر نظرات شما در انتهای صفحه هستیم.


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان ومعما

تاريخ : پنج شنبه 17 / 4 / 1395 | 7:27 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

سه تا معمای تصویری سخت و جالب رو برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم از آن ها لذت ببرید. درست است که این معماهای تصویری همراه با جواب هستند اما پیشنهاد می کنم خیلی خوب روی ایم معما های تصویری فکر کنید و اگه نتوانستید به جواب درست برسید سراغ جواب معمای تصویری برید.

معمای تصویری


معمای تصویری اول : قد این شخص چند متر است؟

همانطور که در تصویر بالا می بینید دو عدد در این معمای تصویری داده شده است اما هیچ کدام از این اعداد قد این فرد نمی باشد اما شما باید با توجه به تصویر جواب این معما را پیدا کنید. (کمی از ریاضیات کمک بگیرید!)

پاسخ معما های تصویری را کمی پایین تر ببینید

معمای تصویری جدید و سخت
پاسخ معمای تصویری اول : قد این شخص چند متر است؟

پاسخ این معمای تصویری بدین شرح می باشد. فرض کنید قد این فرد L باشد و طول و ارتفاع مکعب به تر تیب L وB باشند. بنابراین به سادگی می توان نوشت :
معادله اول
L+A-y=192
معادله دوم
L+y-A=166
حل همزمان این دو معادله ی ساده ما را به پاسخ صحیح این معمای تصویری می رساند :
L+A-y-L-y+A=192-166
۲A-2y=26
A-B=13
از معادله اول داریم :
L+13=192
L=192-13=179
پس توانستیم به راحتی قد این فرد را به دست آوریم : ۱۷۹ سانتی متر
امیدوارم از این معمای تصویری لذت برده باشید.


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان ومعما

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 / 4 / 1395 | 7:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

معمای سخت اول (چیستان های جالب) : نخبه های خال دار

صد نفر نخبه در یک سالن زندانی می باشند که حداقل یک نفر و حداکثر همه آن ها بر روی صورتشان خال دارند.

هیچ یک از افراد نمی دانند که آیا خود دارای خال هستند یا خیر.

به آن ها گفته شده که به ازای هر آدم خال دار یک شبانه روز (نه کمتر و نه بیشتر) زمان دارند که آدم های خال دار از سالن بیرون روند.

این اشخاص نباید هیچ ارتباطی با اشخاص دیگر موجود در سالن برقرار نمایند.

تنها ارتباط موجود دیدن چهره دیگر اشخاص می باشد.

به هیچ وسیله و امکاناتی هم دسترسی ندارند که صورت خود را مشاهده نمایند.

تعداد کسانی که روی چهره خود خال دارند مشخص نیست.

حال معمای سخت اینجاست که با چه روشی امکان دارد که فقط اشخاص خال دار در پایان زمان مقرر شده (m  روز به ازای m  نفر خال دار) از سالن خارج گردند؟

معمای سخت ریاضی دوم (چیستان های جالب) : مجموع اعداد

در این چیستان جالب باید بگویید که کمترین عدد طبیعی که بتوان هم آن را به صورت مجموع 10 عدد طبیعی متوالی و هم به صورت مجموع 9 عدد طبیعی متوالی نوشت، چند می باشد؟

گزینه اول) 45

گزینه دوم) 55

گزینه سوم) 100

گزینه چهارم) 135

گزینه پنجم) 495

پاسخ چیستان های جالب را ادامه مشاهده نمایید


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چستان ومعما

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 / 4 / 1395 | 7:20 | نویسنده : اکبر احمدی |

چستان ومعما

چیستان اول : آن چه چیزی است که چه پر باشد و چه خالی وزنش یکی هست ؟
معما دوم : یک زن و شوهر 7 پسردارند و هر پسر یک خواهر این خانواده چند نفره هستند ؟
چیستان سوم : آن چه چیزی است که در رادیو و دریا مشترک و هر دو آن را دارا می باشند ؟

پاسخ چیستان و معما ها را ادامه مطلب می توانید ملاحظه نمایید .

Mystery1

پاسخ چیستان و معما های شیرین پارسی

پیشنهاد میکنم یکم دیگه به فکرتون فشار بیارید ….

پاسخ چیستان اول : نوار
پاسخ معما دوم : ده نفر
پاسخ چیستان سوم : موج
معما

معمای روز قتل وزیر به دست پادشاه

به خاطر سوء تفاهمی که بین وزیر دانا و پادشاه ایجاد می شود، پادشاه دستور قتل وزیر را صادر می کند و این جمله را به کار می برد “تو را روزی از هفته آینده خواهم کشت که از آن روز خبر نداری” وزیر دانا پس از شنیدن این جمله با کمی تامل می گوید که مرا هرگز نمی کشی!!! پادشاه از وی شرح دلیل می خواهد که اگر دلیل قانع کننده ای بود وی را نکشد.معما اینجاست که اگر شما جای وزیر دانا بودید چه استدلالی می آوردید؟

پاسخ این چیستان و معمای جالب را کمی پایین تر مشاهده نمایید.معما

پاسخ معمای قتل وزیر

این چیستان از آن دسته معما های استدلال مرحله به مرحله می باشد :
پادشاه هرگز نمی تواند وزیر را روز جمعه بکشد چرا که هفته تمام شده است و وزیر خبر دارد که در آن روز به قتل می رسد پس حرف پادشاه نقض می شود. با حذف روز جمعه در این چیستان اگر روز کشته شدن وزیر روز پنج شنبه باشد وزیر خبر دارد پس باز هم پادشاه نمی تواند وی را بکشد چرا که حرفش نقض می شود و به همین ترتیب بقیه روز های هفته نیز پادشاه نمی تواند وزیر را بکشد!!!
یک اشکال اساسی در این استدلال وجود دارد می توانید حدس بزنید؟( راهنمایی : در این گونه چیستان ها و معما ها باید اثبات رفت و برگشتی باشد.)

چیستان

چیستان و معما های فیلی بسیار جالب

چیستان و معما هایی که در ادامه می خوانید یکی از بهترین مجموعه های معما می باشد که در عین سرگرم کردن شما حس طنز شما را نیز شکوفا می کند حتما بخونید . اگه نخونید واقعا از دستتون رفته من که خیلی حال کردم نکته ای رو که باید دقت کنید اینه که حتما همه ی چیستان و معما ها رو باید تا آخر بخونید :

چیستان

چیستان اول : با یک معما ی ساده شروع می کنیم . می تونید بگید که اگه یک فیل بالا ی درخت بره چی می شه ؟
معما ی دوم : خوب حالا سوال رو یکم سختش می کنیم . اگه سه تا از همون نوع فیل بالای درخت برند چه اتفاقی می افته ؟
چیستان سوم : حالا اگه پنج تا فیل از درخت بالا برند چه اتفاقی می افته ؟
معما ی چهارم : می رسیم به سوال آخر این بخش که یک فیل چطوری می تونه از درخت بیاد پایین ؟
چیستان پنجم : از الآن به بعد سبک سوالات یکم فرق می کنه .شما باید بگید پنج تا فیل چطوری می تونند سوار یک ژیان بشن ؟
معما ی ششم : چه طوری سی تا فیل سوار یک بنز میشن ؟
چیستان هفتم : خوب حالا ماشین ها رو فراموش کنید و بگید که چه طوری امکان داره یک برگ از درخت بیفته روی یک سوسمار و سوسمار له بشه ؟
معمای هشتم : اگه گفتید چرا فیل نمی تونه از سوراخ سوزن رد بشه ؟

چیستان

چیستان نهم : می تونید بگید چرا یک فیل نمی تونه گاز بگیره ؟
معما ی دهم : حالا بگید چرا هیچ فیلی نمی تونه موتور سواری کنه ؟
چیستان یازدهم : یک سوالی که خیلی ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا فیل ها از سربازی معافند ؟
معما ی دوازدهم : می تونید بگید که اون چیه که به بزرگی یک فیل است ولی در عین حال هیج وزنی ندارده

چیستان

چیستان سیزدهم : حالا بگید دقیقا چطوری یک فیل می تونه بره بالای درخت ؟

معما ی چهاردهم : 2 تا زرافه و 8 تا فیل رو چطوری می تونیم تو ی یک بنز جا بدیم ؟
چیستان پانزدهم : چطوری بفهمیم که هشت تا فیل و دو تا زرافه به سینما رفتن ؟
معما ی شانزدهم : 4 تا فیل و یک زرافه با هم دیگه وارد یک خونه میشن ولی از در پشتی . حالا شما بگید چند تا حیوون از درب جلو بیرون میان ؟
چیستان هفدهم : حالا که معما ی قبلی رو جواب دادید اونقدری جواب چیستان ها دستتون اومده که بتونید سوال بعدی رو جواب بدید . چهار تا فیل و یک دونه زرافه از درب پشتی همان خانه وارد خونه می شن . حالا بگید دقیقا چند تا حیوون از درب جلو بیرون میان ؟

چیستان

معما ی هجدهم : 4 تا فیل با یک زرافه مسابقه ی دو میدانی میذارند و آقا زرافه از یک فیل که نفر دوم باشه جلو می زنه حالا بگید که زرافه نفر چندم شده ؟
چیستان نوزدهم : در همان مسابقه دو میدانی قبلی فیل از آخرین نفر جلو می زنه حالا نفر چندم می شه ؟
معما ی بیستم : اکنون یک شیر میاد و همه ی حیوون های جنگل رو می خوره ولی پنج تا رو نمی خوره . می تونید بگید اون پنج نفر کدوم ها هستند ؟

چیستان بیست و یکم : اگه گفتی با چند تا حرکت یک زرافه رو میشه داخل یک یخچال جا کرد ؟

چیستان

معما ی بیست و دوم : حالا بگید در چند مرحله یک فیل رو تو یک یخچال جا می کنند ؟

چیستان بیست و سوم : اگه یه روزی یه جایی یه فیلی بره تو استخر چه طوری از تو استخر در بیاد ؟

معما ی بیست و چهارم : فرض کنید یک فیل یک لباس خواب بپوشه که رنگش صورتی باشه حالا بهش چی میگن ؟
چیستان بیست و پنجم : حالا اگه فیل لباس خواب آبی بپوشه چی بهش میگن ؟
معما ی بیست و ششم : متاسفانه در یک تصادف همه ی حیوانات جنگل که سوار ماشین بودند می میرند . ولی زرافه نمی میره ! می تونید بگید چرا ؟

چیستان بیست و هفتم : در رود خانه ی محل زندگی زرافه تمساح وجود داره .حالا بگید زرافه چطوری می تونه بدون این که آسیبی ببینه از رودخانه عبور کنه ؟
معما ی بیست و هشتم : شخصی هزار تا آجر داره که با نه صد و نود و نه تا از آجر ها خونه می سازه . با اون یکی آجر چی کار می کنه ؟

چیستان

چیستان بیست و نهم : وقتش است که کمی چیستان و معما ها را تغییر بدیم . شخصی یک سگ داشته کلاه بر سر سوار یک ماشین فولکس میشه که ماشین سقف نداره و با سرعت هم در حال رانندگی بوده و ناگهان باد کلاه رو می بره و سگ هم به دنبال اون میره و بعد از 1 ساعت بر میگرده که یک چیزی تو دهنش هست . می تونید بگید چی؟
معما ی سی ام : تا حالا فکر کردید که اگه دو تا هزار پا هم دیگر رو بغل کنند چه اتفاقی می افته ؟

چیستان

چیستان سی و یک ام : کسی می تونه بگه چرا پرنده ها از طرف شمال جغرافیایی به سمت جنوب پرواز می کنن ؟
معما ی سی و دوم : یک چیستان و معما ی بسیار ساده ! این رو دیگه باید خودتون بتونید جواب بدید . به هفت صد و پنجاه گرم چی میگن ؟
چیستان سی و سوم : می تونید بگید اولین بز دیابتی شناخته شده در طول تاریخ کدام بز بود ؟
معما ی سی و چهارم : چند جفت از هر حیوان را حضرت موسی (ع) با خودش به کشتی برد تا از طوفان محافظت شوند ؟
چیستان سی و پنجم : یک سوالی که فکرم رو خیلی وقته مشغول کرده اینه که چرا مار ها مسافرت نمیرن ؟
معما ی سی و ششم : اگه روی دیوار یک نقطه آبی رنگ ببینید که در حال حرکت باشه حدس می زنید چی باشه ؟

چیستان

چیستان سی و هفتم : حالا اگه یک نقطه قرمز رنگ روی دیوار ببینید حدس می زنید چی باشه ؟
معما ی سی و هشتم : دیگه این یکی رو باید خودتون حدس بزنید ! یک نقطه سبز رنگ روی دیوار چی می تونه باشه ؟

چیستان سی و نهم : اگه یک پرنده رو از بالای یک ساختمان بلند با سرعت تمام به پایین پرت کنیم چه اتفاق تلخی می افته ؟

معما ی چهلم : یک چیستان آسون ! می تونید بگید فرق بلال و خیار چیه ؟

چیستان چهل و یکم : حالا چه شباهتی بین بلال و خیار می تونید پیدا کنید ؟
معما ی چهل و دوم : اگر یک نفر قلبش ایستاده باشد اولین کاری که انجام می دهید چیست ؟

چیستان

چیستان چهل و سوم : به یک نفر که سرشناس هست چی میگن ؟
معما ی چهل و چهارم : کسی می دونه به کشتی چی میگن ؟
چیستان چهل و پنجم : حالا بگید به دمپایی چی میگن ؟
معما ی چهل و ششم : به آفتابه چی ؟ به آفتابه چی میگن ؟
چیستان چهل و هفتم : سیفون رو که باید دیگه بدونید ! به سیفون چی میگن ؟
معما ی چهل و هشتم : دوباره یک معمای ساده ! بین یخمک و روغن کرچک چه تفاوتی وجود داره ؟
چیستان چهل و نهم : یک چیستان و معما ی سخت ! چطوری باید یک زیر دریایی رو غرق کرد ؟

چیستان

معما ی پنجاهم : دقیقا کجا میشه ماه آبان رو قبل از قبل از ماه مهر دید ؟
چیستان پنجاه و یکم : دوباره یک چیستان و معما ی ساده ! امکان داره 4 نفر زیر یک چتر یک نفره برن و هیچ کدوم خیس نشن ؟ چطور ؟
معما ی پنجاه و دوم : یک چیستان و معمای اینترنتی جالب ! تا حالا فکر کردید چرا تو آدرس های اینترنتی به جای یک w سه تا w استفاده می کنند ؟
چیستان پنجاه و سوم : اگه یک اسکلت انسان از بالای یک دیوار بلند پایین بپره چه اتفاقی می افته ؟
معما ی پنجاه و چهارم : دوباره یک چیستان و معمای تفاوت ! می تونید بگید تفاوت تفنگ و عینک چیه ؟
چیستان پنجاه و پنجم : برای قطع کردن جریان برق چه راه حلی دارید ؟

چیستان

معما ی پنجاه و ششم : نام آخرین دندانی که در دهان انسان دیده می شود چیست ؟
چیستان پنجاه و هفتم : یک چیستان و معمای خیلی خیلی ساده ! چرا اگه دوچرخه رو ول کنیم می افته ؟

پاسخ چیستان و معما های فیلی را کمی پایین تر مشاهده نمایید .

چیستان

پاسخ چیستان و معما های بسیار جالب

پاسخ چیستان اول : یک دونه فیل از روی زمین کم میشه .
جواب معما ی دوم : خوب معلوم دیگه سه دونه فیل از روی زمین کم میشه.

چیستان

پاسخ چیستان سوم : پنج تا فیل از روی زمین کم نمیشه چون که دیگه خیلی سنگین شده و درخت میشکنه .

جواب معما ی چهارم : منتظر می مونه پاییز بشه بعد سوار یک برگ می شه میاد پایین ( مسخره هم خودتی !!! )
پاسخ چیستان پنجم : کار خیلی سختی نیست دو تا از فیل ها جلو میشینند و سه تا هم عقب ! به همین راحتی
جواب معما ی ششم : ماشین بنز رو می فروشند و شش تا فولکس می خرند بعدش پنج تا پنج تا سوار میشن .
پاسخ چیستان هفتم : همون برگ درختی که فیل روش سوار شده بود دیگه
جواب معما ی هشتم : برای این که ته دمش رو گره زده

چیستان

پاسخ چیستان نهم : چون که کپسول نداره
جواب معما ی دهم : خوب معلوم دیگه ! چون دستش انگشت شست ندارد که بتونه بوق بزنه
پاسخ چیستان یازدهم : چون که کف پاش صافه
جواب معما ی دوازدهم : این یکی که دیگه خیلی ساده بود این رو هم نتونستید جواب بدید ؟ سایه فیل

چیستان

پاسخ چیستان سیزدهم : یک تخم میکاره و بعد روی تخم میشینه تا درخت سبز بشه .
جواب معما ی چهاردهم : ماشین بنز رو می فروشیم و دو تا پیکان می خریم و بعد تو هرکدوم از پیکان ها پنج تا رو جا میدیم .

پاسخ چیستان پانزدهم : چون که دو تا پیکان رو به روی سینما پارکند .
جواب معما ی شانزدهم : 4 تا حیوون بیرون میان چون زرافه رفته دست شویی

پاسخ چیستان هفدهم : اشتباه کردید ؟ 6 تا ، حالا چرا 6 تا ؟ خب معلومه دیگه برای این که اون زرافه بود که رفت دست شویی کارش تموم شده با اینا اومد بیرون .

چیستان

جواب معما ی هجدهم : واضحه دیگه دوم میشه چرا که از نفر اول که جلو نزده هنوز !
پاسخ چیستان نوزدهم : اصلا نمیشه ! از نفر آخر چرا که نفر آخر خودش بوده و از خودش که نمی تونه هیچ وقت جلو بزنه !
جواب معما ی بیستم : یک زرافه و چهار تا فیل . چون که رفتن مسابقه دو میدانی .
پاسخ چیستان بیست و یکم : فکر کنم با شناختی که از این چیستان و معما ها پیدا کردید بتونید خودتون پاسخ رو حدس بزنید : درب یخچال رو باز می کنیم . زرافه رو وارد یخچال می کنیم . درب یخچال رو می بندیم . می بینیم گردنش بیرون مونده هنوز . پس دوباره درب یخچال رو باز می کنیم . گردن زرافه رو هم به زور میدیم بره تو . حالا درب رو می بندیم . می شه شش حرکت . همونطور که دیدید اصلا نکته خاصی نداشت .
جواب معما ی بیست و دوم : با 4 حرکت . اول درب یخچال رو باز می کنیم . زرافه رو که یخ زده میاریم بیرون . فیل رو به جاش میذاریم تو یخچال . درب یخچال رو می بندیم . شد چهار حرکت

چیستان

پاسخ چیستان بیست و سوم : یعنی واقعا جوابش رو نمی دونی که اومدی دنبالش !!! معلومه دیگه خیس از استخر میاد بیرون .
جواب معما ی بیست و چهارم : چیز خاصی نمیگن فقط بهش میگن  شب بخیر ! مسخره هم خودتی !!!
پاسخ چیستان بیست و پنجم : میگن لباس خواب صورتی خیلی بیش تر بهت میومد .
جواب معما ی بیست و ششم : برای این که اول صدقه داده بوده  (نخند ! جدی دارم میگم)
پاسخ چیستان بیست و هفتم : زیاد به ذهن تون فشار نیارید چون که مثل همه ی حیوانات دیگر جنگل تمساح هم تصادف کرده مرده !
جواب معما ی بیست و هشتم : خب دیگه لازمش نداره میندازه بیرون
پاسخ چیستان بیست و نهم : فکر کنم تو این معما هم گول خوردید .  آجره که یادتونه ! همون رو میاره
جواب معما ی سی ام : هیچی دیگه زیپ میشن .

چیستان

پاسخ چیستان سی و یکم : ساده ست ! چون اگه پیاده خواستند برند خیلی راهش طولانیه
پاسخ معمای سی و دوم : نیم کیلو و نیم ! گفتم که خیلی ساده است ولی خوب چیکار میشه کرد ؟ شما اصلا باهوش نیستید دیگه !
پاسخ چیستان سی و سوم : اینم باید من بگم ! معلومه دیگه بزبز قندی
پاسخ معمای سی و چهارم : پس معجزه حضرت نوح (ع) چی بود ؟ !!! یکم اطلاعات دینی خودتون رو افزایش بدید بد نیست !!!
پاسخ چیستان سی و پنجم : مطمئنا جواب این چیستان و معما رو هم نمی دونید ! خودم میگم مار نمی تونه بای بای کنه چون دست نداره پس نمی تونه بره مسافرت ! اصلا هم مسخره نبود .
پاسخ معمای سی و ششم : یک مورچه که شلوار لی پوشیده داره میره پارک
پاسخ چیستان سی و هفتم : تا حالا یک مورچه رو که آرایش کرده داره میره پارک دیدی ؟ ! خیلی خنده دار بود ، نه؟

چیستان

پاسخ معمای سی و هشتم : یک مورچه پلیس که اومده اون دو تا مورچه رو دستگیر کنه ! به همین راحتی فقط کافیه یکم حس طنزتون رو قوی کنید !

پاسخ چیستان سی و نهم : پرواز می کنه میره ! به همین راحتی

پاسخ معمای چهلم : همونطور که می دونید بلال بازیگره ولی خیار که بازیگر نیست !!

پاسخ چیستان چهل و یکم : با این که بلال بازیگره ولی هیچ کدومشون در فیلم تایتانیک بازی نکردند !

پاسخ معمای چهل و دوم : خسته میشه خوب ! براش صندلی میذاریم بشینه !

چیستان

پاسخ چیستان چهل و سوم : ما که بهش میگیم آرایشگر ! شما رو نمی دونم !

پاسخ معمای چهل و چهارم : تشخیص ! بیش تر از این هم نمی تونم توضیح بدم خودتون برید دنبالش !
پاسخ چیستان چهل و پنجم : میگن منبر دیگه ! توضیح بیشتر نخواین که خودمم نفهمیدم !

پاسخ معمای چهل و ششم : منشور ! حالا چرا و از کجا اومده ؟ من که نمی دونم .

پاسخ چیستان چهل و هفتم : انبر !!!!!!!!!!!

پاسخ معمای چهل و هشتم : این دیگه خیلی تابلویه ! یخمک خوشمزه تره خوب !

پاسخ چیستان چهل و نهم : کاری نداره ! یک غواص رو می فرستیم بره در بزنه !
پاسخ معمای پنجاهم : در فرهنگ معین جلد اول و آخر !
پاسخ چیستان پنجاه و یکم : وقتی بارون نیاد ! ( گفتم که مسخره هم خودتی )

پاسخ معمای پنجاه و دوم : واضحه دیگه ! برای این که هیچ کاری از محکم کاری عیب نمی کنه !

پاسخ چیستان پنجاه و سوم : هرگز یک این کار رو نمی کنه چون اصلا جیگرشو نداره ( جالب بود نه ؟ )

چیستان

پاسخ معمای پنجاه و چهارم : یک کدومش رو اول می زنند و بعد می بینند و اون یکی رو اول می بینند و بعد می زنند ! عینک رو اول می زنند و بعد با اون می بینند ولی تفنگ برعکس اینه یعنی اول طرف رو می بینند بعد با یک گلوله پرپرش می کنند .
پاسخ چیستان پنجاه و پنجم : کاری نداره فقط کافی یک ماه قبضشو پرداخت نکنید .

پاسخ معمای پنجاه و ششم : اینم نمی دونید ! حتما یک تست iq بدید ! دندان مصنوعی !

پاسخ چیستان پنجاه و هفتم : زبون بسته خیلی خسته ست ! خیلی خسته میفهمی ؟

معما8 معما و چیستان جالب

چیستان اول : آن چیست که چه خالی باشد و چه پر باشد وزنش فرقی نمی کند ؟
معما دوم : یک پدر و مادر 7 پسر دارند و هر پسر هم یک خواهر دراد این خانواده چند نفری هستند؟
چیستان سوم : آن چیست که رنگش سپید است ولی قند نیست ریشه هم دارد ولی درخت نیست؟
معما چهارم : آن چه چیزی است که سخت است اما سنگ نیست تخم می گذارد ولی مرغ نیست چهار پا دارد اما سگ هم نیست ؟
چیستان پنجم : کدام پرنده است که اگر نامش را برعکس کنیم باز هم نام پرنده است؟
معما ششم : آن چه چیززی است که گریه کردن آسمان اشک آن هم سرازیر می شود؟
چیستان هقتم : بالای آن جای حساب می باشد و پایین آن بازی تاب است؟
معما هشتم : کدام گیاه است که در صورتی که نصفش کنی نیم آن لنگ و نیم دیگرش غصه می باشد؟

پاسخ چیستان و معما ها را کمی پایین تر ببینید
معما

جواب چیستان و معما های جالب

پاسخ چیستان اول : نوار
جواب معما دوم : ده نفر
پاسخ چیستان سوم : دندان
جواب معما چهارم : لاک پشت
پاسخ چیستان پنجم : غاز
جواب معما ششم : ناودان
پاسخ چیستان هفتم : ساعت پاندول دار
جواب معما هشتم : شلغم نیم آن لنگ است درمعنی

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چستان ومعما

تاريخ : پنج شنبه 6 / 3 / 1395 | 3:57 | نویسنده : اکبر احمدی |

معما

 

چیستان جالب طول عمر شمع

پس از آن كه شمعي روشن بود, سر ديگر آن را نيز روشن كرديم ويك سوم ساعت ديگر طول كشيد تا شمع سوخت ...
اگر شمع در آغاز از دو طرف روشن شده بود ويك سر آن تنها زماني كه يك سوم مياني آن باقي مانده بود , خاموش مي شد, سوختن شمع چه مدت طول مي كشيد؟

پاسخ چيستان و معما :

جواب : طريق دوم در واقع عكس طريق اول است .در اين طريق نيز سوختن دوسوم ساعت طول مي كشد.

 

 


1 -
فرض کنید راننده اتوبوس برقی اید. در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و 5 نفر سوار می شوند. راننده چند سال دارد؟
2  -
پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پروازند ، حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟
3 -
چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی حضرت موسی برده شد؟
4 -
شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، 60 درجه و طرف دیگر 30 درجه است ، خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است. تخم به کدام سمت پرت میشود؟
5 - 
این سوال حقوقی است. هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند؟
6 - 
من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود ، اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد چطور؟
جواب سوال 1: راننده اتوبوس هم سن شما باید باشد؛ چون جمله ی اول پرسش می گوید : تصور کنید راننده ی اتوبوسید
جواب سول 2 : همه کلاغ ها ، چون آنها فقط در شرف پروازند و هنوز از روی درخت بلند نشده اند.
جواب سوال 3 : هیچ ، آن نوح بود که حیوانات را به کشتی برد و نه موسی ( چه تعداد جلوی فکر کردن شما را گرفته است.)
جواب سوال 4  : هیچ کدام. خروس ها که تخم نمی گذارند. اگر شما سعی کرده اید پاسخ را از راه محاسبات و مقایسه ی اعداد به دست بیاوید ، شما دوباره با اعداد منحرف شده اید.
جواب سوال 5 : بازمانده ها را دفن نمی کنند . آنها جان سالم به در برده اند. شما با کلمات حقوقی و دفن کردن منحرف شده اید.
جواب سوال 6  : یک 25 تومانی و یک 5 تومانی. به یاد بیاورید که فقط یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد و همین طور هم هست. یک سکه 5 تومانی داریم. شما با عبارت یکی از آنها نباید فریب خورده اید
منبعبیتوته



دختر پادشاهي از پدر خود ميخواهد، كه او را تنها به كسي شوهر دهد كه بتواند به پرسشهاي منظوم او پاسخ گويد، بزرگان و اميرزادگان، همه از پاسخ گفتن درمي مانند و سرخود رادر اين راه برباد ميدهند. تا آنكه دلاك كچلي در پاسخگويي به پرسشهاي دختر پادشاه توفيق حاصل مي كند. پرسشهاي آن دختر چنين بود:
من اگر آهوي شده به كوهها بگريزم، چه مي كني؟ 2- من اگر مشتي دانه شده، برزمين ريختم، چه مي كني؟ 3- من اگر گُلي شده بر كوهها رُستم، چه مي كني؟ 4- من اگرسيبي شده به درون صندوقي رفتم، چه مي كني؟ پاسخ آن دلاك كچل چه بود؟
2- خويشاوندي
دو مرد نسبت به هم، دايي وخواهر زاده اند. يعني اولي دايي دومي و خواهر زاده اوست، دومي نيز دائي اولي و خواهرزاده وي مي باشد. چطور چنين چيزي ممكن است؟
3- جهانگردي
جهانگردي توسط قبيله اي وحشي دستگير شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله اي بگويد.ولي بدين شرط كه اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تيرزهرآگين مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشيار با كمي فكر پاسخ داد كه موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟
4- زندان
زنداني داراي دو در است، يكي در آزادي و ديگري دَرِ اعدام. اين زندان داراي دو زندانبان است كه يكي از آنها راستگو و ديگري دروغگوست. خودِ زندانبانان همديگر را به خوبي مي شناسند. در اين زندان مردي محبوس است كه نمي داند كداميك از زندانبانان راستگو، و كداميك دروغگو است؟ به او اجازه مي دهند، از هر يك از زندانبانان كه دلش مي خواهد سؤالي بكند و از پاسخ طرف مقابل بفهمد در آزادي كدام است تا از آن خارج شود. پرسشي كه او بايد بكند تا به آزادي او بينجامد چيست؟
5- لانگرهانس
جزاير «لانگرهانس» در كجا هستند؟
پاسخ معماها 

عنوان معما :شوهر کردن دختر پادشاه
 

پاسخ :دلاك كچل نيز پرسشهايي مطرح كرد كه اين پرسشها در حقيقت، پاسخ پرسشهاي آن دختر بود. او پرسيد 1- اگر من سگي شده آهو را گريزاندم، چه مي كني؟ 2- اگر من خروسي شده دانه ها را برچيدم چه مي كني؟ 3- اگر من باغبان خردسالي شده، گل را چيدم، چه مي كني؟ 4- اگر من دامادي شده، سيب را خوردم و بدن ترا در آغوش گرفتم چه مي كني؟ همينكه پسرك دلاك اين جمله را برزبان راند، دختر پادشاه فريادي كشيده و گفت: آي دايه ها، معماي مرا پيدا كردند و او را به پسر دلاك دادند
 

عنوان معما :خويشاوندي


پاسخ : هر چند كه اين نوع خويشاوندي به ندرت اتفاق مي افتد، ولي غير ممكن نيست. دو مرد را در نظر مي گيريم كه زنشان فوت كرده وهر كدام يك دختر دارند. اولي دختر دومي را به عقد خود در مي آورد و دومي نيز دختر اولي را به زني مي گيرد و آن دو پدر زن يكديگر و در عين حال داماد هم محسوب مي شوند. هر كدام از آنها صاحب پسري مي شوند. اگر كمي فكر كنيم، متوجه خواهيم شد كه هر يك از اين دو پسر نسبت به ديگري هم دايي محسوب مي شوند و هم خواهر زاده


عنوان معما :جهانگردي


پاسخ :پاسخ داد: «با تير زهرآگين مورد هدف قرار مي گيرم» و بدين ترتيب از مرگ رهايي يافت


عنوان معما :زندان


پاسخ : به يكي از دربانها نزديك شده، از او مي پرسد: « آقا، اگر من از دربان ديگر بپرسم كه در آزادي كدام است، كدام در را نشان خواهد داد؟» هر دري را كه دربان نشان دهد، مي فهمد آن در، دَرِ اعدام است لذا برعكس عمل كرده، از در ديگر خارج خواهد شد. چرا؟ علتش آن است كه اگر جمله فوق را از دروغگو بپرسد، او چون دروغگوست، بجاي دَرِ آزادي، دَرِ اعدام را نشان خواهد داد لذا او برعكسش كرده، از در ديگر خارج مي شود. و اگر از دربان راستگو بپرسد، چون او راستگوست، عين عبارت دروغِ دروغگو را بيان خواهد كرد و خواهد گفت: اگر از آن شخص (دروغگو) بپرسي فلان در را نشان خواهدداد و چون دروغگو، دَرِ اعدام را بجاي دَرِ آزادي معرفي خواهد كرد و عين گفته او رانيز راستگو تكرار كرده، مرد محبوس آنرا برعكس نموده از در آزادي خارج خواهد شد

عنوان معما :لانگرهانس


پاسخ:در لوزالمعده آدمي

 

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معما

تاريخ : سه شنبه 29 / 6 / 1394 | 7:20 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

معما جالب جابجایی سکه‌ها

مجموعهسرگرمی

معما جالب جابجایی سکه‌ها,معما جالب با جواب

 

معما جالب جابجایی سکه‌ها

 

ده سکه، مطابق شکل کنار هم قرار گرفته اند، و یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل داده اند که راس آن رو به بالاست.
چطور می توانید فقط با جابه جایی سه سکه، کاری کنید که راس مثلث رو به پائین قرار بگیرد؟

 

معما جالب جابجایی سکه‌ها,معما جالب با جواب

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ معمای جابجایی سکه ها

دو سکه واقع در طرفین ردیف پائین را بردارید و در طرفین ردیف دوم از بالا قرار بدهید و سکه بالایی را هم به پائین منتقل کنید.



معما جالب جابجایی سکه‌ها,معما جالب با جواب

 

منبعihoosh.ir

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان ومعما

تاريخ : سه شنبه 15 / 6 / 1394 | 7:31 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

معمای قتل

مجموعهسرگرمی

معمای قتل,معما جالب با جواب

 

معمای قتل

یک زن در مراسم ختم مادر خود، مردی را می بیند که قبلا او رانمی شناخت.
او با خود اندیشید که این مرد بسیار جذاب است.
او با خود گفت او همان مرد رویایی من است.
و در همان جا عاشق او می شود.
اما هیچگاه از او تقاضای شماره نمی کند و دیگر آن مرد را نمی بیند.
چند روز بعد او خواهر خود را می کشد.
به نظر شما انگیزه ی او از قتل خواهر خود چه بوده است ؟

◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊

جواب معما:

آن زن امید داشت که در مراسم ختم خواهرش شاید آن مرد را دوباره ببنید .
اگر توانستید به این سوال پاسخ صحیح بدهید احتمالا شما یک بیمار روانی یا psychopath هستید.
یکی از بزگترین روانشناسان امریکایی این تست را بر روی افراد زیادی انجام داد تا به این نتیجه برسد که چه کسانی پاسخ صحیح می دهند.
نکته ی جالب این که اکثر قاتل های سریالی به راحتی و سرعت توانستند جواب صحیح بدهند.
 
منبع:parisamiri1369.persianblog.ir


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان ومعما

تاريخ : سه شنبه 15 / 6 / 1394 | 7:29 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیستان ومعما

معمای قتل وزیر

مجموعهسرگرمی

 

معما جالب با جواب,معما


معمای قتل وزیر


به دنبال ایجاد سوء تفاهمی بین پادشاه و وزیر زیرک ، شاه دستور می دهد وزیر را در طول هفته آینده ` در روزی که او نمی داند وی را در آن روز می کشند !` ، به قتل برسانند. وزیر پس از شنیدن این دستور ، کمی فکر می کند و سپس میگوید: شما هیچ روزی نمی توانید مرا بکشید!!! پادشاه از او میخواهد که شرح دهد طبق چه استدلالی جلادان نمیتوانند او را بکشند؟ اگر شما جای وزیر باهوش باشید چه پاسخی می دهید؟!!!

°°°°

°°°°

°°°°

جواب معما:

چون وزیر این استدلال را کرده بنابراین اطمینان دارد که در هیچ روزی کشته نمی شود. پس پادشاه هر روزی که بخواهد می تواند او را بکشد چون وزیر مطمئن است طبق استدلال قبل که کشته نمی شود!
با فرض این که شنبه اول هفته باشد؛ روز جمعه نمی‌تواند روز قتل وزیر باشد. چرا که در این صورت وزیر روز قبل از آن (پنجشنبه)می‌داند که فردا کشته خواهد شد و این خلاف قول شاه است. با حذف روز جمعه اگر روز قتل پنجشنبه باشد وزیر روز قبل یعنی چهار‌شنبه می‌داند که فردا کشته خواهد شد و این خلاف قول شاه است. به این ترتیب روز پنجشنبه هم حذف می‌شود. با استدلال مشابه روزهای دیگر هفته هم نمی‌تواند روز قتل وزیر باشد. بنابراین در هیچ روزی پادشاه نمی‌تواند قول خود را عملی کند. احتمالا این استدلال پادشاه است. ولی مشخص است که این استدلال برخلاف ظاهر صحیح ان نمی‌تواند صحیح باشد و مثلا پادشاه می‌تواند روز دوشنبه سروقت وزیر رفته و او را به قتل برساند بدون آنکه وزیر از قتل خود خبر داشته باشد.

 

منبع:moammaha.mihanblog.com

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: چیستان ومعما

تاريخ : سه شنبه 15 / 6 / 1394 | 7:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

معما

 

مجموع اعداد یک تا صد چند می شه ؟

معمای مجموع اعداد یک تا صد یک معمای خلاقانه ریاضی می باشد که هر کسی که فقط جمع کردن را یاد داشته باشد نیز می تواند این معمای سخت ریاضی را حل کند اما نکته همین جاست:

نکته اول : هرچند که جمع کردن چند عدد با هم کار ساده ای است اما چون تعداد اعداد 100 تا می باشد ، معمولا با خطای محاسباتی مواجه می شوید .

نکته دوم : جواب معما را باید حداکثر در مدت فقط یک دقیقه بدست بیاورید .

نکته سوم : گول ظاهر ساده معما رو نخورید !

نکته کمکی : بهتر است به راه حل های خلاقانه و متفاوت فکر کنید چون این یک معمای ریاضی خلاقانهبرای افراد باهوش است . پس حالا معمای ریاضی، مجموع اعداد یک تا صد رو حل کن و جواب رو زود پیدا کن !

معمای ریاضی - مجموع اعداد یک تا صد چند می شه ؟-www.mehcom.com

معمای ریاضی – مجموع اعداد یک تا صد چند می شه ؟-www.mehcom.com

پاسخ معمای ریاضی

جواب معما عدد 1050 می باشد ! بله می دونم خودت تنهایی حلش کردی !

حتما می پرسی چطور ؟

از میان راه حل های بسیاری که می تونه ما رو به جواب برسونه این راه حل رو ما بلدیم ! برای بدست آوردن پاسخ معما کافی است که شما تمام اعداد یک تا صد رو بنویسید و یک بار دیگر در زیر آنها اعداد یک تا صد را به صورت معکوس بنویسید بعد ستونی اعداد رو جمع کنید هر ستون می شود صدو یک پس :

101ضربدر 100 می شود 10100 که چون دوبار اعداد یک تا صد را باهم جمع کردیم پس 10100 را تقسیم بر 2 می کنیم جواب معمای ما یعنی مجموع اعداد یک تا صد می شود : 5050

اگه متوجه نشدید به شکل زیر توجه کنید مطمئنا بهتر می تونید راه حل را یاد بگیرید.

جواب معمای ریاضی - مجموع اعداد یک تا صد چند می شه ؟-www.mehcom.com

جواب معمای ریاضی – مجموع اعداد یک تا صد چند می شه ؟-www.mehcom.com

این معما مناسب نوجوانان و جوانان می باشد.

 

معمای سن عروس :

هر چند که عروس خانم ها دوست ندارند کسی سن واقعی آنها را بپرسد اما ما از این عروس اجازه گرفته ایم !

معمای سن عروس خانم را حدس بزن ! با جواب-www.mehcom.com

معمای سن عروس خانم را حدس بزن ! با جواب-www.mehcom.com

یک زن و شوهر بیست و یک سال پیش زمانی که با هم ازدواج کردند ، سن شوهر سه برابر سن زن بود . امروز سن او دو برابر سن زنش است ، زن در روز عروسی چند ساله بوده است .

***

***
***
***
***
***
***
***
***
***
***
***
***
***
جواب معما:
زن در روز عروسی ۲۱ بیست و یک سال داشت است.
سن این خانم در حال حاضر برابر است با اختلاف سن او و سن شوهرش …
در آن زمان سن زن ۲۱ بیست و یک سال و سن مرد سه برابر سن زنش ، یعنی ۶۳ شصت و سه سال بود.

الان سن زن ۴۲ چهل و دو سال و سن مرد دو برابر سن زنش ، یعنی ۸۴ هشتاد و چهار سال است.

معمای علمی

بطری آب کی زودتر یخ می بنده ؟

دوتا برادر هستند به نام های سعید و مجید . رقابت این دوتا برادر باعث شده تا معمای علمی (البته معمای با پاسخ) زیر شکل بگیره که با هم کل ماجرا را می خوانیم :
سعید پشت میز تحریر خود نشسته و در حال مطالعه است. در همین زمان برادر کوچکترش مجید، وارد می شود. مجید به تازگی به قدرتهای جادویی(خیالی) علاقه مند شده و مدام به آزمایشهای گوناگون می پردازد. مجید باور دارد که در همه زمینه ها از برادر بزرگترش بهتر است. به همین دلیل مسابقه ای ترتیب می دهد.
معمای علمی-بطری آب کی زودتر یخ می بنده ؟-www.mehcom.com

معمای علمی-بطری آب کی زودتر یخ می بنده ؟-www.mehcom.com

هریک از آنها باید یک بطری ۲۵۰ میلی لیتری آب که از یک شکل و یک جنس باشند را داخل فریزر قرار دهند، آب بطری هر کس زودتر یخ بزند به عنوان پسر موفق خانواده شناخته می شود. این مسابقه سه شرط دارد:
۱. هر دو باید از شیر آشپزخانه برای پر کردن بطری استفاده کنند.
۲. هر دو باید از یک فریزر استفاده کنند.
۳. در یک زمان باید بطری ها را داخل فریزر قرار دهند.
آیا شما به عنوان یک انسان باهوش و ذکاوت می توانید به سعید کمک کنید تا جواب معمای علمی بطری آبرا پیدا کنه و در مسابقه پیروز بشه ؟

 

***

 

***

 

***

 

***

 

***

 

***

 

***

 

***

 

***

جواب
برای اینکه سعید برنده شود باید آب شیر را بگذارد بجوشد و از آب جوش استفاده کند, آب داغ را سریع داخل بطری ریخته و در فریزر قرار دهد. آب جوش زودتر از آب هم دمای اتاق یخ می زند و پدیده‌ای که این خاصیت را توضیح می‌دهد تحت عنوان اثر امپمبا (Mpemba effect) شناخته می شود.
منبع:parsegard.com

آن چیست که در حالیکه گوشه ای ایستاده است می تواند به اطراف جهان سفر کند؟

اگر مرا داشته باشید می خواهید مرا با دیگران به اشتراک بگذارید و اگر مرا با دیگران به اشتراک بگذارید دیگر مرا ندارید من چه هستم؟

اگر پوست مرا بکنی گریه نخواهم کرد اما تو را به گریه وادار خواهم کرد من چه هستم؟

آن چیست که به کمک آن می توانید آن سوی دیوار را ببینید؟

پایان رنگین کمان چیست؟

آن چیست که از یک پر هم سبک تر است ولی قویترین مردان جهان هم نمی توانند آنرا نگه دارند؟

در سبدی 6 سیب داریم چگونه می توانید این 6 سیب را بین شش پسر بچه تقسیم کنید در حالیکه هنوز در داخل سبد یک سیب باشد؟

دو دختر در از یک مادر و در یک سال و یک ساعت و یک لحظه از مادر متولد شده اند اما دوقلو نیستند چطور چنین چیزی ممکن است؟

خانمی که به تازگی رانندگی را آموخته بود خلاف جهت وارد خیابان یک طرفه شد اما هیچ قانونی را نقض نکرده بود چگونه چنین چیزی ممکن است؟

ساده ترین چیز برای اینکه پول خود را دو برابر کنید چیست؟

آن چیست که قبل از استفاده باید آنرا بشکنید؟

آن چیست که به شما تعلق دارد ولی دیگران بیشتر از آن استفاده می کنند؟

وقتی جوان هستم قد من بلند است و زمانیکه پیر و چروکیده می شوم قدم کوتاه می شود من چه هستم؟

پدر مری پنج دختر دارد که نام های آنها نی نی، نونو، نانا و ننه است نام دختر پنجم چیست؟

در خانه ای یک طبقه به رنگ صورتی یکی هست که صورتی رنگ است، گربه ای صورتی رنگ دارد، یک ماهی صورتی، یک لپ تاپ صورتی، یک تلفن صورتی، یک میز صورتی، یک صندلی صورتی و آشپزخانه ای صورتی وجود دارد حال بگویید پله های این خانه چه رنگی هستند؟

اگر بنوشم می میرم، اگر بخورم حالم خوب است من چه هستم؟

خانه ای چهار دیوار دارد و همه دیوار ها به سمت جنوب هستند و خرسی در اطراف خانه می چرخد این خرس چه رنگی است؟

شما با یک کبریت، چراغ نفتی، شمع و یک منقل وارد اتاقی می شوید کدام یک را اول روشن می کنید؟

اگر یک قطار برقی به سمت جنوب حرکت کند دود آن به کدام سمت می رود؟

آن چیست که از دودکش می تواند بالا برود ولی نمی تواند از آن پایین بیاید؟

ما آن را یکبار در ماه و یک بار در سال می بینیم اما هیچگاه آن را در روز نمی بینیم آن چیست؟

من خواهر و برادری ندارم اما پدر این مرد پسر پدر من است این مرد کیست؟

9 توپ داریم که 8 عدد از آنها وزن یکسانی دارند ولی نهمی کمی سنگینتر از بقیه است با یک ترازوی دو کفه ای چگونه این وزنه را مشخص کنیم البته توجه داشته باشید که فقط دو بار می توانید از ترازو استفاده کنید

این 9 عدد – 1و2و3و4و5و6و7و8و9 – را به گونه ای در صورت و مخرج کسر قرار دهید که که حاصل آن برابر 1/3 شود با این شرط که از همه این اعداد استفاده کنید و از هر کدام یکبار استفاده کنید.

یک عدد 5 رقمی دارای این خاصیت است: اگر عدد یک را در جلوی آن قرار دهید عددی حاصل می شود که سه برابر کوچکتر از زمانی است که عدد یک را پشت آن قرار دهید. این عدد چیست؟

با استفاده از چهار تا 7 و یک عدد 1 می توانید عدد 100 را بسازید. گذشته از 5 عددی که می توانید استفاده کنید می توانید از همه علامت های ضرب، جمع، تفریق و جمع استفاده کنید.

آن چیست که در حالیکه گوشه ای ایستاده است می تواند به اطراف جهان سفر کند؟

تمبر

اگر مرا داشته باشید می خواهید مرا با دیگران به اشتراک بگذارید و اگر مرا با دیگران به اشتراک بگذارید دیگر مرا ندارید من چه هستم؟

راز

اگر پوست مرا بکنی گریه نخواهم کرد اما تو را به گریه وادار خواهم کرد من چه هستم؟

پیاز

آن چیست که به کمک آن می توانید آن سوی دیوار را ببینید؟

پنجره

پایان رنگین کمان چیست؟

حرف نون

آن چیست که از یک پر هم سبک تر است ولی قویترین مردان جهان هم نمی توانند آنرا نگه دارند؟

نفس

در سبدی 6 سیب داریم چگونه می توانید این 6 سیب را بین شش پسر بچه تقسیم کنید در حالیکه هنوز در داخل سبد یک سیب باشد؟

به 5 پسر بچه 5 سیب بدهید و به پسر ششم سبد را با سیب بدهید!

دو دختر در از یک مادر و در یک سال و یک ساعت و یک لحظه از مادر متولد شده اند اما دوقلو نیستند چطور چنین چیزی ممکن است؟

آنها در حقیقت دو دختر از یک سه قلو هستند.

خانمی که به تازگی رانندگی را آموخته بود خلاف جهت وارد خیابان یک طرفه شد اما هیچ قانونی را نقض نکرده بود چگونه چنین چیزی ممکن است؟

او پیاده وارد این خیابان شده بود.

ساده ترین چیز برای اینکه پول خود را دو برابر کنید چیست؟

آنرا جلوی اینه قرار دهید.

آن چیست که قبل از استفاده باید آنرا بشکنید؟

تخم مرغ

آن چیست که به شما تعلق دارد ولی دیگران بیشتر از آن استفاده می کنند؟

نام شما

وقتی جوان هستم قد من بلند است و زمانیکه پیر و چروکیده می شوم قدم کوتاه می شود من چه هستم؟

شمع

پدر مری پنج دختر دارد که نام های آنها نی نی، نونو، نانا و ننه است نام دختر پنجم چیست؟

نام دختر پنجم مری است

در خانه ای یک طبقه به رنگ صورتی یکی هست که صورتی رنگ است، گربه ای صورتی رنگ دارد، یک ماهی صورتی، یک لپ تاپ صورتی، یک تلفن صورتی، یک میز صورتی، یک صندلی صورتی و آشپزخانه ای صورتی وجود دارد حال بگویید پله های این خانه چه رنگی هستند؟

پله ای وجود ندارد چون خانه یک طبقه است

اگر بنوشم می میرم، اگر بخورم حالم خوب است من چه هستم؟

آتش

خانه ای چهار دیوار دارد و همه دیوار ها به سمت جنوب هستند و خرسی در اطراف خانه می چرخد این خرس چه رنگی است؟

چون همه دیوار ها به سمت جنوب هستند پس این خانه در قطب شمال قرار دارد و خرس مورد نظر هم باید خرس قطبی باشد که سفید است.

شما با یک کبریت، چراغ نفتی، شمع و یک منقل وارد اتاقی می شوید کدام یک را اول روشن می کنید؟

کبریت

اگر یک قطار برقی به سمت جنوب حرکت کند دود آن به کدام سمت می رود؟

قطار برقی است بنابراین دودی وجود ندارد که به سمتی برود!

آن چیست که از دودکش می تواند بالا برود ولی نمی تواند از آن پایین بیاید؟

چتر

ما آن را یکبار در ماه و یک بار در سال می بینیم اما هیچگاه آن را در روز نمی بینیم آن چیست؟

حرف الف

من خواهر و برداری ندارم اما پدر این مرد پسر پدر من است این مرد کیست؟

این مرد پسر من است!

9 توپ داریم که 8 عدد از آنها وزن یکسانی دارند ولی نهمی کمی سنگینتر از بقیه است با یک ترازوی دو کفه ای چگونه این وزنه را مشخص کنیم البته توجه داشته باشید که فقط دو بار می توانید از ترازو استفاده کنید

گوی ها را به سه گروه سه تایی تقسیم می کنیم دو گروه اول را وزن می کنیم اگر مساوی بودند که وزنه سنگین تر در گروه سوم است و اگر یکی سنگینتر بود مشخص است که وزنه سنگین تر در این گروه قرار دارد بعد از اینکه مشخص شد وزنه سنگین در کدام گروه سه تایی است دو وزنه از این گروه را بر می داریم و و آنها را وزن می کنیم اگر برابر بودند که وزنه سنگین تر می شود وزنه سوم گروه و اگر یکی سنگینتر باشد باز هم به جواب رسیده اید.

این 9 عدد – 1و2و3و4و5و6و7و8و9 – را به گونه ای در صورت و مخرج کسر قرار دهید که که حاصل آن برابر 1/3 شود با این شرط که از همه این اعداد استفاده کنید و از هر کدام یکبار استفاده کنید.

5832/17496=1/3

یک عدد 5 رقمی دارای این خاصیت است: اگر عدد یک را در جلوی آن قرار دهید عددی حاصل می شود که سه برابر کوچکتر از زمانی است که عدد یک را پشت آن قرار دهید. این عدد چیست؟

حاصل را با استفاده از این معادیه می توانید بدست آورید:

3(x+100000) = 10x+1

که از حل کردن معادله بالا x می شود 42857

با استفاده از چهار تا 7 و یک عدد 1 می توانید عدد 100 را بسازید. گذشته از 5 عددی که می توانید استفاده کنید می توانید از همه علامت های ضرب، جمع، تفریق و جمع استفاده کنید.

100 = 177-77 = (7+7)x(7+(1/7))

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: معما
برچسب‌ها: معما

تاريخ : شنبه 6 / 5 / 1394 | 7:44 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.