ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عبدی: "طبری" با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عبدی: "طبری" با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!

یک عضو حزب کارگزاران تأکید کرد: شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 دوباره به چهره‌ای از جنس روحانی اکتفا کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

معتادان گورخواب به "زنان گودال‌نشین" تبدیل شدند!

به تازگی فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر که از او با عنوان کارشناس آسیب‌های اجتماعی یاد شده در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد با اشاره به گرانی نرخ‌های مربوط به مسکن و اجاره گفته است: تعداد زنان سرپرست خانوار نیز در کشور افزایش یافته و این افراد در سایه حاشیه نشینی‌ها و تورم، در معیشت زندگی و به ویژه مسکن با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. بخشی از این زنان که مجبور به اتراق در حاشیه شهرها هستند، آسیب‌هایی مانند خشونت علیه زنان، اعتیاد، فروش نوزاد و راه‌های غیر اخلاقی آنها را به شدت تهدید می کند.

او می‌افزاید:

"برخی از این زنان به دلیل آن که بدون سرپناه هستند اکثرا در خرابه‌ها، ساختمان‌های مخروبه، گودال‌ها و کانال‌ها زندگی می‌کنند و بخشی از آنها در بخشی که زاغه یا چادرنشین هستند، اسکان نامناسبی دارند. آنها از حمایت‌های اجتماعی از سوی نهادهای دولت محروم هستند. بخشی از زنان سرپرست خانوار که مشغول به یک کار آبرومند هستند اما زیر خط فقر و محروم از استانداردهای حداقلی در زندگی هستند. "

این فرد همچنین اظهار می‌کند: زنان سرپرست خانوار بیشتر در حاشیه، جنوب شرق و جنوب غرب تهران و اطراف گورستان‌ها، در اسلامشهر، پاکدشت، ورامین و... زندگی می‌کنند.  حاشیه نشینان شهرک‌های فوق‌العاده غیر استاندارد و غیر بهداشتی را ساخته‌اند که مولد جرم و جنایت است. [1]

سایت اعتمادآنلاین نیز از تیتر "گودال‌ها، محل زندگی جدید زنان سرپرست خانوار بعد از افزایش قیمت مسکن" برای این مطلب استفاده کرده است.

*قاعدتا پس از گرانی چند صد درصدی نرخ‌های مربوط به مسکن در دولت مشترک اصلاح‌طلبان و آقای روحانی؛ کسی نیست که در فضای منطقی منکر مشکلات عدیده مردم عزیز ایران باشد.

اما بایستی توجه داشت که فضای عمومی جامعه ایرانی از سالها قبل و حتی پیش از انفجار قیمت مسکن نیز دست به گریبان معضل "سیاه‌نمایی" بود...

مخاطبان محترم استحضار دارند که قبل از انفجار قیمت مسکن بود که افرادی جنجال بی‌مبنای "گور خوابی" را به راه انداختند و قبل از تمام این قضایا بود که فردی ادعا کرد مردم در یک شهرستان محروم به "خوردن گوشت گربه" روی آورده‌اند!

و همچنین است که ما از مدت‌ها قبل به اطلاع مخاطبان محترم رساندیم که پروژه "فقیرنمایی از ایران" در جریان است و چگونه برخی محافل خاص مدعی زباله‌گردی مردم و حتی احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها به دلیل نبود دارو شده‌اند! [2]

اکنون نیز در مقابل مشکلات و چالش‌های کشور اگرچه باید به دنبال راه حل بود، مثبتات را نیز گفت و مقصّرین را به مردم معرفی کرد اما در عین حال بایستی مراقب کاسبان مشکلات و سیاه‌نمایان بود که فضای بدون مشکل را دارای مشکل جلوه می‌دهند و مشکلات موجود را نیز بزرگتر جلوه می‌دهند.

باید دانست که هدف این پروژه، به راه انداختن آشوب خیابانی و خونریزی در راستای "فتنه اقتصادی" است و فرماندهان کنترل از راه دور این جریان به تکرار وسیعتر آبان 98 می‌اندیشند.

***

طاهرنژاد در اشاره به انتخابات 1400:

شاید اصلاح‌طلبان دوباره به چهره‌ای از جنس روحانی اکتفا کنند

یدا... طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات سال 1400 گفته است:‌

«می‌توانم در حد یک پیش‌بینی بگویم انتخابات آتی رقابتی خواهد بود و حتما کاندیدایی که مورد اقبال تمام اصلاح‌طلبان باشد از فیلترهای نظارتی عبور می‌کند و به شرایطی نمی‌رسیم که هیچ کاندیدایی مورد توجه اصلاح‌طلبان نباشد و آنها نتوانند بدنه رای خود را مجاب به شرکت در انتخابات کنند. »

او تصریح می‌کند: "در هر صورت تجربه انتخابات اسفند 98 نشان داده که چندان علاقه‌ای به بازکردن فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری دیده نمی‌شود و اگر سیاست‌های نظارتی گذشته وجود داشته باشد، نمی‌توان اطمینان داشت که کاندیدای اصلاح‌طلب به راحتی از فیلترهای نظارتی عبور می‌کند. برهمین اساس، احتمال اینکه اصلاح‌طلبان باز هم مجبور باشند به یک چهره میانه از جنس روحانی یا شفاف‌تر از او اکتفا کنند قابل توجه است. "

طاهرنژاد می‌افزاید: در کل باید ارزیابی کنیم به چه میزانی به اصلاح‌طلبان ظرفیت حضور در انتخابات داده می‌شود، آنچه بدیهی است این است که این ظرفیت در حال حاضر وجود ندارد اما در نهایت از دیدگاه من دایره اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار بزرگ است و عناصر سیاسی زیادی هستند که می‌توانند در این عرصه حاضر شوند و بتوانند تاثیرگذار باشند. [3]

*اظهارات طاهرنژاد را باید از حیث ژنتیک کارگزارانی او تحلیل کرد.

کارگزارانی‌ها در انتخابات مجلس یازدهم که با تحریم رسمی از جانب اصلاح‌طلبان مواجه شد؛ اما لیست انتخاباتی دادند و صراحتا با تحریم انتخابات مخالفت کردند.

آنها همچنین با تئوری مورد تفوّه این روزهای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه نباید به هر قیمتی در قدرت ماند نیز مخالف‌اند و به نظر می‌رسد از آنجا که می‌دانند اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار و دارای صلاحیتی برای سال 1400 وجود ندارد! برای ائتلاف با یک کاندیدای میانه و اقبال دوباره به کسی شبیه به آقای روحانی هم بی‌میل نیستند.

آنچه که در اظهارات طاهرنژاد پررنگ است مسئله بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به کارنامه اجرایی سیاهی است که بواسطه دولت آقای روحانی، مجلس دهم و شورای شهر بر جای گذاشته‌اند.

به سخن دیگر اینکه امروز موسم عذرخواهی همه شعوب جریان چپ از مردم است نه موقع تعیین موضع برای انتخابات 1400.

خاصّه اینکه چپ‌ها اگر هم غیر از "عذرخواهی و معرفی مقصّرین" تکلیفی برای انتخابات 1400 داشته باشند؛ آن تکلیف در وهله اول؛ "اشاره به مثبتات رقیب" برای حل مشکلات مردم است.

***

عبدی: "طبری" با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاحات طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به برگزاری دادگاه طبری با کنایه نوشته است:

«اگر یک جامعه سالم داشتیم، احتمالا چنین متهمی به خودش اجازه نمی‌داد پایش به دادگاه برسد. پیش از آن با دست و اراده شخصی؛ خودش را مجازات می‌کرد یا در دادگاه به نحوی پوزش می‌خواست که از طرف مردم بخشیده شود. پس چرا این متهم چنین رفتاری را می‌کند؟ (و می‌گوید من دوستانی دارم که پول‌های کلان به من می‌دهند) چون احتمالا گمان نمی‌کرده که اینها کارها خلاف باشد. »

او می‌افزاید:

"خوب یک دوستش به او پول می‌دهد، مشکل چیست؟ حتی اگر بخواهد همه اموالش را به او می‌دهد، چرا؟ چون با هم رفیق و برادر هستند. به همین سادگی. هر جا را خواست پاسخ می‌دهد ولو نادرست و جعلی و هر جا را نخواست پاسخ نمی‌دهد زیرا متهم از حق سکوت برخوردار است!! ۵ ملک به نام همسرش می‌کند بدون اینکه او مطلع باشد. وکالت با اثر انگشت جعلی درست می‌کنند بعد در جایگاهی هستند که به قول نماینده دادستان حرفش به اندازه رییس قوه اعتبار داشته!! یا به قیمت امروز ده‌ها میلیارد تومان به عنوان حق مشاوره در ساختن سوله می‌گیرد! و همه اینها شرعی است و احتمالا خمس و بیشتر از خمس آن را هم برای ساختن مدرسه دینی پرداخته‌اند و این پول‌ها از شیر مادر هم حلال‌تر شده‌اند و..."[4]

*آنچه خواندیم، حاقّ تفکرات ضد دینی جریان اصلاحات و ذات نامؤدب آن است.

جریانی که تئوریسین‌های آن از توهین به دین و مردم هیچ اِبایی ندارند، صراحتاً آرزو می‌کنند که شرایط کشور بدتر شود! [5] و اسلاف آنها نیز مردم را "پفیوز" می‌دانستند!

در بحث ادعا یا کنایه عبدی پیرامون طبری باید دانست که طبری هم‌اکنون به حکم دین در دست محاکمه است و اگر هم در یک ظاهرسازی دینی اقدام به پولشویی کرده باشد؛ ‌ اتفاقا برای همان کار خیر هم محاکمه خواهد شد!

و اصرار عبدی بر اینکه پای دین را در امر ضد دینی فساد به رخ بکشد ناشی از اغراض خاصی است که منشأ آنها را باید در آرزوهای او برای بدتر شدن اوضاع جستجو کرد.

به حکم تجربه و مطالعه می‌توان دریافت که این نگاه قجری و ضد عقلانیت که علاقه دارد ظاهرسازی‌های دینی مفسدین را به رخ بکشد؛ همواره بزرگترین پشتیبان وقوع فساد بوده است و جز سلطنت‌طلبی و تقلّا برای خدشه بر حکومت دینی نیز انگیزه‌ای ندارد.

گفتنیست، ‌ پیش از این ظاهر مذهبی یک جاسوس دستگیر شده در جبهه مقاومت نیز به دستاویزی برای کنایه‌اندازی تفکر قجری موصوف تبدیل شده بود.

***

1_ https://etemadonline.com/content/413878

2_ mshrgh.ir/891450

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/news/main/290721

4_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/149486

5_ mshrgh.ir/1058951


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: عباس عبدی ، اکبر طبری ، فساد مالی ، زنان سرپرست خانوار ، قیمت مسکن ، فتنه اقتصادی ، وبلاگ مشرق ، انتخابات 1400 ، اصلاح طلبان مشرق نیوز ، حزب کارگزاران ، روحانی ، سلطنت طلبان ، حکومت دینی ، اخبار داغ

تاريخ : شنبه 3 / 4 / 1399 | 9:25 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.