آیه های نامدار
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 871
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19708
بازدید ماه : 194097
بازدید کل : 1605776
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 4 / 5 / 1399

 مائده / 2



  آیه اتباع

آیه 108 یوسف 12 را آیهاتباع (پیروی) نام نهاده اند(45). بر اساس این آیه، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و هر که از او پیروی کند، با بصیرت به اسلام و به سوی خدا دعوت می کنند: قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیره أنا و من اتبعنی و سبحان الله و ما أنا من المشرکین؛ بگو: این است راه من، که من هر کس پیروی ام کرد، با بینایی به سوی خدا دعوت می کنیم، و خدا منزه است، و من از مشرکان نیستم.
جمله و انا من المشرکینتأکید بر این است که دعوت به سوی خدا، دعوتی نیست که به هر شکلی صورت گیرد، بلکه بر اساس توحید خالص انجام می شود و به هیچ وجه از توحید به سوی شرک گرایش نمی یابد.
از تعبیر انا و من اتبعنی استفاده می شود که بار این دعوت فقط بر دوش پیامبر نیست، بلکه بر دوش کسانی که از دین پیروی می کنند نیز قرار دارد؛ البته از سیاق آیه بر می آید که پیروان خاصی در این دعوت می توانند با پیامبر مشارکت کنند، زیرا راه و روش پیامبر: سبیلیهمان دعوت با بصیرت و یقین به سوی ایمان محض و توحید خالص است و روشن است که در چنین سبیلی تنها کسانی شرکت دارند که در دین، برای خدا مخلص، و به مقام پروردگارشان عالم بوده و با بصیرت و یقین باشند، پس هر کس تنها عنوان تابع رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر او صدق کند، در این دعوت شریک نخواهد بود. مؤید این تخصیص، برخی روایات است که مقصود از تابعان پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) را امیر مؤمنان و اوصیای بعد از آن حضرت دانسته اند،(46) هر چند بعید نیست که این بیان از باب تطبیق بر مصداق اتم و کامل تر باشد(47).

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
برچسب‌ها: قرآن شناسی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی