خط قرمزی که قرآن ترسیم می‌کند
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 438
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19275
بازدید ماه : 193664
بازدید کل : 1605343
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 / 4 / 1400

Facebook

فتنه بدتر از دجال برای شیعیان

امام رضا علیه السلام فرمودند: «فتنه بعضی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند بر شیعیان ما از فتنه دجال سخت‌تر است» راوی پرسید: چرا؟ فرمود: «چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می‌کنند، این کار آنها باعث خلط حق و باطل شده و امر را بر مردم مشتبه می سازد تا جایی که مومن از منافق تشخیص داده نمی‌شود.» (۶)

امام رضا علیه السلام فراموشاندن خط قرمز قرآن را از فتنه دجال خطر ناک تر و مهلک تر معرفی می‌کند.

من برادر تو نیستم

هنگامی که عمار، ابوموسی اشعری را توبیخ کرد که چرا از بیعت امیر المومنین علیه السلام خودداری کردی و با او عتاب کرد، ابو موسی به او گفت: دست از سرزنش من بردار، من برادر تو هستم! عمار گفت ولی من برادر تو نیستم (۷) عمار که پیامبر اکرم درباره او می‌فرماید: «عمار با حق است و حق با عمار» (۸) کسی که خط قرمز قرآن را رعایت نکرده است و به سمت دشمنان خدا رفته است را به عنوان برادر قبول ندارد.

معنای فعل عمار این است که کسی که خط قرمز قرآن را رعایت نکند از دایره ایمان خارج است و شامل خطاب «انما المومنون اخوه» نمی‌شود و درسی مهم به ما می‌دهد که علاوه بر اینکه باید دشمن شناس باشیم، کسانی که دشمن شناس نبوده و از مسیر حق تعدی کرده و از محدوده هشدار و خط قرمز قرآن عبور کرده‌اند را نیز نباید به عنوان برادر خطاب کرده و محبت ایشان را داشته باشیم.

زمانی که دشمن شناسی در قرآن به این اندازه از درجه اهمیت برخوردار است و کسی که این تدیر و تدقیق را در قرآن نداشته است و نتوانسته خط قرمز را که قرآن ترسیم کرده بشناسد لا محاله کافر است. بدیهی است که مرگ دشمنان خدا و دشمنان قرآن روز شادی مومنین و اهل بیت خواهد بود و وظیفه دشمن شناسان واقعی و کسانی که به خوبی خط قرمز قرآن را درک کرده اند این است که همگام اهل بیت و به تبعیت از ایشان این ایام را روز شادی و سرور قرار دهد.

بیشترین اشخاصی که در ایام اضمحلال غاصبین سرشار از خوشحالی وسرور هستند امام زمان و عترت نبی مکرم اسلام خاصه حضرت صدیق کبری و کفو ایشان امیر المومنین هستند کما اینکه امیر المومنین برای روز مرگ غاصبین خلافت هفتاد اسم را به جناب حذیفه یاد می دهد.
روز عید اهل بیت
امام علی علیه السلام به حذیفه می فرماید من برای امروز هفتاد اسم می دانم (۹)از آنجایی که حدیث بسیار طولانی است فقط به ذکر چند اسم از آن اسامی اکتفا می شود : امام این اسماء را چنین بیان کردند :«یوم عید اهل البیت روز عید اهل بیت ، روز شادی شیعیان ،روز کشف بدعت ها ،روز توددو روز ابتهاج مومن و…..» هرچند تک تک این اسماء احتیاج به شرح مفصل دارد ولی فقط به نام بردن ان اکتفا می شود
از انجا که اهل بیت علیهم السلام مفسرین قرآن و عاملین واقعی به دستورات خداوند هستند روز به درک واصل شدن دشمنان برای ایشان عید بزرگی می باشد لذا شیعیان آن انوار مقدس نیز در ابتهاج و سرور به سر می برند

پی نوشت:

۱٫ (سوره مجادله ۲۲)
۲٫ (رجال کشی ص ۶۴)
۳٫ (بحارالأنوار ج ۲۷ ص ۵۸ باب ۱
۴٫ (همان)
۵٫ ( بحارالأنوار ج : ۲۷ ص : ۵۷)
۶٫ (بحار ج ۷۲ص ۳۹۱)
۷٫ (امالی شیخ طوسی ص ۱۸۱ و ۱۸۲)
۸٫ (کشی ص ۳۰)
۹٫ (مستدرک نهج البلاغه ج ۲ ص ۲۶۴)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
برچسب‌ها: خط قرمز های قرآنی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی