ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راه های توسل به امام رضا (ع)؛ ۶ روش معتبر و مجرب

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راه های توسل به امام رضا (ع)؛ ۶ روش معتبر و مجرب

روش توسل به امام رضا (ع)

راه های توسل به امام رضا (ع)؛ ۶ روش معتبر و مجرب

توسل به امام رضا (ع) از زبان بزرگان دینی همچون آیت اله مجتهد تهرانی روش های خاص خود را دارد؛ در این مطلب همه روش های مستند و معتبر توسل کردن به امام رضا و حاجت روایی را بخوانید.
 
نفس توسل کردن یعنی واسطه قرار دادن فردی با آبرو در عرش کبریایی … به وقت شدائد و سختی ها دلمان پر آشوب و بیقرار می شود؛ به سراغ ائمه می رویم تا به درگاه الهی ضامن استجابت دعاهایمان شوند و چه آقایی بزرگوارتر از علی ابن موسی الرضا (ع)؟ اما لازم است بدانید که توسل کردن هم آدابی دارد که بهتر است توصیه های بزرگان دینی در آن لحاظ گردد؛ از این رو در این مطلب روش های توسل به امام رضا (ع) را برای شما تشریح کرده ایم که امیدواریم موجبات حاجت روایی شما را فراهم کند؛ انشاالله …

 

روش های توسل به امام رضا (ع)

۱. توسل به امام رضا (ع) به توصیه آیت الله مجتهد تهرانی

اگر حاجتی داشتی، امام رضا (ع) را سه مرتبه به جان امام جواد (ع) قسم بده که برآورده می‌شود و من خودم حاجتی داشتم و این کار را کردم و در همان شب آیت‌الله سیّد محمّد خوانساری را در خواب دیدم و پاکتی را که محتوای بیست هزار تومان بود به من دادند و ضمن آن احوال طلاب را پرسیدند و فرمودند: پول را بین طلبه ها تقسیم کن و وقتی از خواب بیدار شدم، چون نام ایشان «سیّد محمّد تقی» بود، فهمیدم امام جواد (ع) به ما عنایت کرده‌اند و حاجتم بیشتر از طلبم برآورده شد!

۲. بهترین روش توسل به امام رضا به نقل از خود امام رضا (ع)

درباره توسل کردن به امام رضا (ع) در روایات آمده: “بهترین راه توسل به امام رضا (ع) روشی است که از خود ایشان نقل شده است.”
امام رضا علیه الاسلام می‌فرمایند:
هرگاه اتفاقی برای شما رخ داد، دو رکعت نماز بجای آور، در یک رکعت فاتحه و آایت الکرسی و در رکعت دوم حمد و سوره قدر را بخوان.

سپس قرآن را بردار و آن را بالاى سرت بگیر و بگو:

«اللّهُمَّ بحَقِّ ما أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَبحَقِّ کُلّ آیَه فِیه، وَبحَقِّ کُلّ مَنْ مَدَحْتَهُ فیهِ عَلَیْکَ، وَبحَقِّکَ عَلَیْهِ، وَلانَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفُ بحَقِّکَ مِنْکَ.»

سپس ۱۰ بار مى‌گویى:
«یا سَیّدى یا اللّه»
و ۱۰ بار «بحَقِّ مُحَمَّد»
و ۱۰ بار «بحَقِّ عَلىّ»
و ۱۰ بار «بحَقِّ فاطِمَهِ»

و به همین ترتیب ۱۰ بار نام هر کدام از ائمه را یکى بعد از دیگرى بگویید.

امام رضا (ع) مى‌فرماید: “تا اینکه به امام زمانت مى‌رسى. به راستى که از جاى خود برنمى‌خیزى مگر این که خداوند حاجت تو را برآورده مى‌سازد.”

 

طریقه توسل به امام رضا (ع)

 

۳. نحوه توسل به امام رضا (ع) با ذکر صلوات خاصه

هر روز ۱۱۰ مرتبه صلوات به روح امام رضا علیه السلام فرستاده و تا ۴۰ روز ادامه دهید که فوق العاده مجرب است:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.
خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیایت فرستادی.

۴. توسل به امام رضا با یس

برای مقصود عظیم یا هر حاحتی، ۷ روز ۷ مرتبه سوره یس را بخوانید.

از روز شنبه شروع کند تا روز جمعه ختم نماید و در وقت خواندن با کسی حرف نزند و در خلوت باشد و ثوابش را به روح امام رضا علیه السلام قربت کند البته مقصود او حاصل شود مجرب است.

۵. توسل به امام رضا جهت ازدواج

در روایتی آمده که همواره حرزی همراه حضرت رضا (ع) بود که از جد ایشان حضرت علی به آن بزرگوار رسیده بود و در آن اسامی پروردگار ذکر شده بود، امام رضا (ع) این دعا را برای حاجات غیر ممکن بسیار مجرب شمرد و فرمودند هر کس این دعا را بخواند دعاى او نزد خدا عزّ و جلّ برنخواهد گشت.

اللَّهُمَّ بِکَ أَسْتَفْتِحُ وَ بِکَ أَسْتَنْجِحُ وَ بِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَتَوَجَّهُ اللَّهُمَّ سَهِّلْ لِی حُزُونَتَهُ وَ کُلَّ حُزُونَهٍ وَ ذَلِّلْ لِی صُعُوبَتَهُ وَ کُلَّ صُعُوبَهٍ وَ اکْفِنِی مَئُونَتَهُ وَ کُلَّ مَئُونَهٍ وَ ارْزُقْنِی مَعْرُوفَهُ وَ وُدَّهُ وَ اصْرِفْ عَنِّی ضَرَّهُ وَ مَعَرَّتَهُ إِنَّکَ تَمْحُو مَا تَشَاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَکَ أُمُّ الْکِتَابِ أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَنْ یَصِلُوا إِلَیْکَ طه حم لا یُبْصِرُونَ وَ جَعَلْنا فِی أَعْناقِهِمْ أَغْلالًا فَهِیَ إِلَى الْأَذْقانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ. وَ جَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ أُولئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ وَ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ لا جَرَمَ أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمِیعُ‏ الْعَلِیمُ وَ تَراهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ وَ هُمْ لا یُبْصِرُونَ صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَرْجِعُونَ طسم تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبِینِ. لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ. إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماءِ آیَهً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِینَ
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالْعَیْنِ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ بِالْعِزِّ الَّذِی لَا یُرَامُ وَ بِالْمُلْکِ الَّذِی لَا یُضَامُ وَ بِالنُّورِ الَّذِی لَا یُطْفَأُ وَ بِالْوَجْهِ الَّذِی لَا یَبْلَى وَ بِالْحَیَاهِ الَّذِی لَا تَمُوتُ وَ بِالصَمَدِیَّهِ الَّتِی لَا تُقْهَرُ وَ بِالدَّیْمُومِیَّهِ الَّتِی لَا تَفْنَى وَ بِالاسْمِ الَّذِی لَا یُرَدُّ وَ بِالرُّبُوبِیَّهِ الَّتِی لَا تُسْتَذَلُّ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا

حاجت خود را از خداوند بخواهید که ان شاالله برآورده خواهد شد.

 

راه های توسل به امام رضا (ع)

 

۶. نماز حاجت امام رضا (ع) در روز جمعه

از امام رضا (ع) روایت است که اگر کسی حاجتی دارد که سینه اش را تنگ کرده باید در روز چهارشنبه تا جمعه را روزه بگیرد و در روز جمعه سر خود را با گل خطمی بشوید، پاکیزه ترین لباس هایش را بپوشد، بدنش را با بهترین عطر خوشبو کند، از مال خود اندکی صدقه بدهد و سپس به زیر آسمان برود و دو رکعت نماز بخواند.

  • در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه سوره توحید را بخواند.
  • در هر رکعت قبل از رکوع، در رکوع و بعد از رکوع و همچنین در سجده اول، پس از سجده اول، در سجده دوم و پس از آن 15 مرتبه سوره توحید را بخواند.
  • وقتی که سلام نماز را داد نیز 15 مرتبه سوره توحید را بخواند.
  • سپس به سجده برود و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند بعد طرف راست صورت را بر زمین بگذارد و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند و در نهایت طرف چپ صورت را بگذارد و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند.
  • حال مجددا به سجده برود و در حال گریه این دعا را بگوید:

« یا جَوادُ یا ماجِدُ، یا واحِدُ یا أَحَدُ یا صَمَدُ، یا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ‏ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ، یا مَنْ هُوَ هکذا وَ لا هکَذا غَیْرُهُ، أَشْهَدُ أَنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ مِنْ لَدُنْ عَرْشِکَ إِلی قَرارِ أَرْضِکَ باطِلٌ إِلّا وَجْهَکَ جَلَّ جَلالُکَ، یا مُعِزَّ کُلِّ ذَلیلٍ، وَ یا مُذِلَّ کُلِّ عَزیزٍ، تَعْلَمُ کُرْبَتی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ فَرِّجْ عَنّی.»

 
  • بعد از آن طرف راست صورت را بر زمین بگذارد و 3 مرتبه دعای بالا را بخواند و بعد طرف چپ صورت را بر زمین بگذارد و 3 مرتبه دعای بالا را بخواند.

امام رضا(ع) فرمودند:

«وقتی که بنده ای چنین کند خداوند حاجت او را برآورده می سازد و باید در مورد حاجتش به خدا، به محمد و آل محمد متوسل شود و آن را یکی بعد از دیگری نام ببرد.»

 

سخن آخر

در این مطلب سعی شد روش های امتحان شده و معتبر توسل به امام رضا (ع) را خدمت شما تشریح کنیم؛ امیدواریم از آنها استفاده لازم را برده باشید؛ لطفا اگر تجربه حاجت روایی از امام رضا (ع) را دارید، در پایین همین مطلب برای ما و سایر دوستانتان بنویسید. پیشنهاد می کنیم برای امر مهم و حاجت روایی، مطلب توسل به حضرت معصومه (س) را نیز در ستاره بخوانید.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی دینی

تاريخ : یک شنبه 30 / 5 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.