ساپیوسکشوال چیست؟ نشانه های آن

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ساپیوسکشوال چیست؟ نشانه های آن

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ساپیوسکشوال چیست؟ نشانه های آن

ساپیوسکشوال چیست؟ نشانه های آن

ساپیوسکشوال،شخصِ ساپیوسکشوال،تعریف شخصِ ساپیوسکشوال

تعریف شخصِ ساپیوسکشوال

 شخصِ ساپیوسکشوال کسی است که برای برقراری رابطهٔ جنسی، بیش از هر چیز دیگری هوش و ذکاوت طرف مقابلش را ملاک قرار می‌دهد.

پیش از هر چیز بهتر است ببینیم معنای این واژه چیست. ساپیوسکشوال، به انگلیسی Sapiosexual، از دو کلمهٔ «Sapiens» به معنای باهوش یا خردمند، و «Sexual» تشکیل شده است. طبق تعریفی که در دیکشنری اوربان (Urban) برای این واژه ارائه شده، شخصِ ساپیوسکشوال کسی است که برای برقراری رابطهٔ جنسی، بیش از هر چیز دیگری هوش و ذکاوت طرف مقابلش را ملاک قرار می‌دهد.

 

به بیان بهتر، این شخص بیشتر از آنکه به ظاهر زیبا و دیگر ویژگی‌های این‌چنینی اهمیت بدهد، به‌دنبال یافتن ویژگی یادشده در طرف مقابلش خواهد بود.

 

اشخاص ساپیوسکشوال، به واسطهٔ مغز و ذهنیات طرف مقابل‌شان تحریک می‌شوند و بینش و فراست او برایشان هیجان‌انگیز و مجذوب‌کننده است. آن‌ها به پیدا کردن کسانی گرایش دارند که ذهنی نافذ، کنجکاو و جسور (به این معنا که از مطرح کردن پرسش‌ها و مسائل غیرمتداول واهمه‌ای نداشته باشند) دارند.

 

ساپیوسکشوال، نوعی تمایل جنسی است و نباید با گرایش جنسی (دگرجنس‌گرا، هم‌جنس‌گرا و …) اشتباه گرفته بشود.

 

جذاب ترین ویژگی یک انسان که او را از سایرحیوانات ممتاز میکند چیزی نیست جز "خرد" . و انسانهای خردمند در وهله اول جذب شعور یکدیگر میشوند ؛ به قولی قبل از هر چیز باید ثابت شود که طرف چقدر ممیزه انسانی دارد تا بعد برسیم به سایر ویژگی ها.

 

به افرادی که عاشق مغز هم میشوند ساپیوسکسوال Sapiosexual گفته میشود.

 

به طور کلی نوع جدیدی از تمایلات جنسی (با گرایش اشتباه نگیرید) به رسمیت شناخته شده که تحت عنوان ساپیوسکسوال از آن استفاده می‌شود.

 

ساپیوسکسوال به افرادی گفته می‌شود که به تفکرات افراد و هوش آنان علاقمند می‌شوند و از آن لذت جنسی می‌برند و چنانچه آمیزش هم در کار باشد مفهوم و مضمون کامل می شود..!

 

روانپزشکان می گویند: به طور سنتی، زنان باهوشتر از مردان بوده و از این رو آنها همواره به دنبال مردا هوشمند و خردمند می باشند. اما رابطه زن و مرد بر اساس نیاز به حمایت (عمدتاً) فیزیکی مرد آغاز می شده است. ولی اکنون که زنان از لحاظ اجتماعی و فیزیکی قادر به انجام کارهای مشابه با مردان هستند، بنابراین بیش از هر زمانی نیازمند تحریک فکری توسط مردان باهوش و فرهیخته می باشند.

 

ساپیوسکشوال،شخصِ ساپیوسکشوال،تعریف شخصِ ساپیوسکشوال

نشانه های افراد ساپیوسکشوال

 

نشانه های افراد ساپیوسکشوال

۱. هوش و خرد بالا، در کنار گفت‌وگوهای مفهومی، موجب تحریک اشخاص ساپیوسکشوال می‌شود و برایشان الهام‌بخش است

بیشتر ما از گفت‌وگویی خوب که هدفی را دنبال کند لذت می‌بریم، اما تفاوتی که شخص ساپیوسکشوال با دیگران دارد این است که طی روندی روزانه، به گفت‌وگو با کسی که خودش انتخاب کرده است نیاز دارد. اگر این خواسته‌اش برآورده نشود، احساس کمبود خواهد داشت. کسانی که دربارهٔ افکار یا پرسش‌ها یا اطلاعات‌شان دربارهٔ زندگی صحبت می‌کنند، تحسین این اشخاص را برخواهند انگیخت و در نظرشان جذابیت ویژه‌ای پیدا خواهند کرد.

 

۲. مدرک علمی اهمیتی برای اشخاص ساپیوسکشوال ندارد و مهم‌ترین ملاک‌شان، هوش و ذکاوت است

این اشخاص عادت دارند بادقت و تعمق بیشتری شخصیت سایرین را زیر نظر بگیرند. اگر در پس ظاهر آراسته و زیبای دیگران دانش و ذکاوت پیدا نکنند، حضور در کنار آن‌ها برایشان کسل‌کننده خواهد بود. حتی تصور اینکه با چنین کسی زیر یک سقف بروند، برایشان دشوار است. اشخاص ساپیوسکشوال، بیش از آنکه به میزان درآمد یا شغل و دیگر مسائل این‌چنینی توجه کنند، هوش و ذکاوت طرف مقابل‌شان را ملاک انتخاب خود قرار می‌دهند.

 

۳. عاشق مباحثه هستند 

اگر کسی آن‌ها را به شرکت در مباحثه‌ای بخصوص دعوت کند، با احساس تعمق بیشتری جذب آن‌ها خواهند شد. در واقع در آن‌ها طرف‌صحبتی را خواهند یافت که همیشه توانایی وسعت بخشیدن به دایرهٔ تفکرشان را خواهد داشت و از استفاده کردن دانش‌شان برای امتحان کردن یا متقاعد کردن دیگران واهمه‌ای نخواهند داشت. شخص ساپیوسکشوال با دادن القابی مانند یک‌دندگی یا ریاکاری آن‌ها را قضاوت نخواهد کرد و اشتیاق و عطش‌شان برای گفت‌وگوهای هوشمندانه را تحسین خواهد کرد.

 

۴. جذابیت ظاهری را هم تحسین می‌کنند، اما به گفت‌وگو علاقهٔ بیشتری نشان می‌دهند

مشخصا برای اینکه جذب کسی بشوید، جذابیت ظاهری او هم اهمیت دارد و نمی‌توان این مسئله را انکار کرد. اما اشخاص ساپیوسکشوال، نمی‌توانند صرفا به ظاهر زیبا بسنده کنند. مسئله کلیدی برای آن‌ها، گفت‌وگو کردن است و هر چقدر هم کسی زیبا باشد، اگر نتواند با گفت‌وگوهای هدفمند به دانش این اشخاص بیفزاید، به‌سرعت برایشان کسل‌کننده خواهد شد.

 

۵. اشخاص ساپیوسکشوال هر چه بیشتر کسی را بشناسند، بیشتر جذبش خواهند شد

برخلاف انسان‌های معمولی که احتمالا در نگاه اول شیفتهٔ یکدیگر می‌شوند، اشخاص ساپیوسکشوال به‌تدریج درگیر رابطه می‌شوند. در واقع آن‌ها تمایل دارند برای پی بردن به عمق وجود دیگران و دانش و هوش بالایشان زحمت بکشند. کسی که شاید نتوان گفت جذاب‌ترین شخص در جمع است، اما از رفتار و سکناتش این طور بربیاید که نوعی شیفتگی و عطش برای زندگی و مسائل مختلف دارد، بیشترین جذابیت را برای ساپیوسکشوال‌ها دارد و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا خودِ واقعیِ او را بیشتر و بیشتر درک کنند. به‌مرور زمان و با پی بردن به دانش، هوش، هوش هیجانی، شیوهٔ منحصربه‌فرد صحبت کردن و رویکردشان در حل کردن مشکلات مختلف، بیشتر جذب او خواهند شد. این اشخاص تمایل دارند مسیر منتهی به هدف را آهسته و پیوسته طی کنند.

 

۶. از گفت‌وگوهای کوتاه‌مدت بیزار هستند

اگر نتوانند با کسی گفت‌وگویی مفهومی و بلندمدت داشته باشند، از بودن در کنار او احساس خوشایندی نخواهند داشت. گفت‌وگوی سرسری کابوس آن‌هاست و به‌جای گوش دادن به کسی که به‌عنوان مثال می‌خواهد دربارهٔ سردی یا گرمی هوا صحبت کند، ترجیح می‌دهند در خلوت و سکوت خودشان سر کنند. بیشتر کسانی تحسین اشخاص ساپیوسکشوال را برمی‌انگیزند که با استفاده از دانش و ذکاوت‌شان به گفت‌وگو شاخ و برگ بدهند و با مطرح کردن سؤال‌ها و ایده‌های مختلف، آن را به گفت‌وگویی ثمربخش تبدیل کنند.

ساپیوسکشوال،شخصِ ساپیوسکشوال،تعریف شخصِ ساپیوسکشوال

مفهوم ساپیوسکشوال

 

۷. رفتارها و صحبت‌های احمقانه و پرخاشگرانه اشخاص ساپیوسکشوال را به‌شدت ناراحت می‌کند 

اشخاص ساپیوسکشوال به هیچ عنوان نمی‌توانند کسانی را که می‌خواهند با پرخاشگری و به‌زور حرف‌شان را به کرسی بنشانند تحمل کنند؛ همین‌طور مردان و زنانی را که نوعی حماقت از گفتار یا رفتارشان برمی‌آید و به‌سادگی، از موضع‌شان کناره می‌گیرند. در مقابل، جذب کسانی می‌شوند که در کمال آرامش‌خاطر با موقعیت‌های دشوار روبه‌رو می‌شوند و با اتکا به ذکاوت‌شان آن را حل می‌کنند. کسانی تحسین آن‌ها را برمی‌انگیزند که توانایی جدا کردن احساسات از منطق را داشته باشند و به‌هنگام خارج شدن اوضاع از کنترل، از کوره در نروند.

 

۸. اشخاص ساپیوسکشوال جایی مثل کتاب‌فروشی را برای ملاقات با دیگری، به کافی‌شاپ و امثال آن ترجیح می‌دهند 

این اشخاص ترجیح می‌دهند اولین قرار ملاقات‌شان با جنس مخالف در جایی مثل کتاب‌فروشی اتفاق بیفتد و همیشه رؤیای چنین ملاقاتی را در سر دارند. برای شخص ساپیوسکشوال، کتاب‌فروشی به منزلهٔ مکانی است که در آن قادر خواهد بود کسی را پیدا کند که از لحاظ ذهنی و طرز تفکر متعالی‌تر از انسان‌های معمولی است. به‌علاوه، مکان‌هایی مثل کتاب‌فروشی می‌توانند الهام‌بخش شروع بحث‌ها و گفت‌وگوهای مفهومی‌تر بشوند.

 

۹. این اشخاص معمولا شنونده‌های فوق‌العاده خوبی هستند 

آن‌ها عاشق این هستند که از دیگران چیزی یاد بگیرند، به همین خاطر همیشه سعی می‌کنند شنونده‌های خوبی باشند و در این کار مهارت دارند. کسی که برای شخص ساپیوسکشوال حائز اهمیت است، با صحبت کردن دربارهٔ مطلب جدیدی که یاد گرفته است یا برایش مجذوب‌کننده بوده است، تحسین او را برخواهد انگیخت. چنین گفت‌وگویی اطلاعاتش را بیشتر خواهد کرد. به‌علاوه، دیدن اینکه کسی با شیفتگی دربارهٔ علمش به چیزی بخصوص صحبت می‌کند، برایش بسیار جذاب است. او می‌تواند ساعت‌ها بدون اینکه احساس خستگی کند، به صحبت‌های چنین کسی گوش بدهد.

 

۱۰. جمله‌بندی درست و رعایت قواعد دستوری برای این اشخاص بسیار اهمیت دارد

یکی دیگر از نشانه‌های رایج اشخاص ساپیوسکشوال این است که جمله‌بندی‌های نادرست یا رعایت نکردن قواعد دستوری در پیام‌های متنی دیگران را نمی‌توانند تحمل کنند. در صورت مواجه با چنین سبک نگارشی‌ای، به‌احتمال زیاد، از ادامهٔ تبادل پیام خودداری خواهند کرد.

 

۱۱. صِرف مطالعهٔ زیاد برای‌شان به معنای باهوش بودن طرف مقابل نیست 

بیشتر مردم دانش یا سواد بالا را به معنای اطلاعاتی می‌دانند که کسی از موضوعات محسوس یا درک‌شدنی دارد. این در حالی است که برای شخص ساپیوسکشوال، صِرف چنین دانشی مجذوب‌کننده نیست. ویژگی‌هایی چون هوش هیجانی و خودآگاهی برای او جذابیت بیشتری دارند و بیش از همه شیفتهٔ کسانی می‌شود که درک خوبی از احساسات‌شان دارند و با اتکا به قدرت ذهنی، از پس موقعیت‌ها و مسائل مختلف برمی‌آیند. او در این‌گونه ویژگی‌ها نوعی پختگی پیدا می‌کند و از آن لذت می‌برد.

 

۱۲. همیشه به‌دنبال یادگیری هستند

فکر اینکه وقت کافی برای نشستن در خانه و دیدن برنامه‌های مستند آموزنده داشته باشد، برای شخص ساپیوسکشوال ایده‌آل است. او شیفتهٔ هر چیزی است که ذهنیات و تفکراتش را گسترده‌تر کند و وسعت ببخشد و همیشه به‌دنبال موقعیت‌هایی برای یادگیری و پیشرفت است و معمولا سعی در برقراری ارتباط با کسانی دارد که به نظرش باهوش‌تر می‌آیند؛ چراکه می‌تواند از آن‌ها چیزهای تازه یاد بگیرد. یکی از علایق او می‌تواند شرکت در سخنرانی‌های مباحثی باشد که چندان با آن‌ها آشنایی ندارد. این مسئله می‌تواند او را به چالش بکشد. کسب اطلاعات دربارهٔ موضوعات ناشناخته برایش لذت‌بخش است.

 

اگر کسی که برای شخص ساپیوسکشوال حائز اهمیت است، چنین علاقه‌ای به یادگیری نداشته باشد، به احتمال زیاد، رابطه‌شان چندان به درازا نخواهد کشید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: زنا شویی

تاريخ : پنج شنبه 7 / 8 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.