مهارت غنی سازی اوقات فراغت

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مهارت غنی سازی اوقات فراغت

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مهارت غنی سازی اوقات فراغت

مهارت غنی سازی اوقات فراغت

به من بگو اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانی تا بگویم شما چه کسی هستی و فرزندانت را چگونه تربیت می کنی؟

 محبوبه همت

مهارت غنی سازی اوقات فراغت

غنی سازی اوقات فراغت به گونه ای که والدین از حداقل امکانات برای تفریح و شادمانی فرزندان استفاده نمایند. علاوه بر این در کنار فرزندان بودن سبب شادابی آنان شده و از انحراف آنان جلوگیری خواهد شد.

مهارت تفکر و خلاقیت
بعضاً نوجوانان و جوانان به وضع موجود بسنده کرده و در صورت بروز هر گونه تغییر، دچار استرس و اضطراب شده و توانایی و رویارویی با شرایط جدید را ندارند. مهارت خلاقیت، سبب خلق اندیشه های نو و ارایه راه حل های متفاوت نسبت به یک موضوع گردیده که در پی آن، با بالا رفتن ظرفیت استقامت و صبر روبه رو خواهند شد. بر این اساس در صورت مواجهه فرزندان با شکست، مفهوم آن در ذهنشان تغییر کرده و توان خواهند داشت که با نگاهی هوشمندانه به واقعیت ها و آرمان ها ی خود اندیشیده و به راحتی به گرداب انحرافات اجتماعی گرفتار نشوند.

مهارت مراقبت و صیانت جنسی
بعضاً شاهد این واقعیت تلخ می باشیم که منحرفان به راحتی وارد محدوده های مرزی افراد شده و با گول زدن آنان، زمینه گمراهی شان را فراهم نموده و به این ترتیب با گسترش انحرافات جنسی و افزایش بیماری های عفونی نظیرHIV (ایدز) مواجه می گردیم. والدین می بایست ضمن رعایت امور شرعی و اخلاقی در منزل (اعم از نوع پوشش، آداب معاشرت و....) با بهره گیری از نقطه نظرات متخصصین، فرزندان را نسبت به کنترل احساسات به ویژه در زمان بلوغ ، کنترل تمایلات  جنسی، مضرات ارتباطات پنهان با جنس مخالف، سوء استفاده جنسی (لمس  شدن، نگریستن و .... به واسطه دوستی های کاذب) و تشریح خسارت های جسمی و روحی تاثیر گذار بر سلامت و نیز تکنیک های حفاظت شخصی و امنیت جسمی آگاهی بخشیده تا موجبات پیشگیری از ارتکاب انحرافات احتمالی جنسی فراهم گردد. فراموش ننماییم امروزه بسیاری از سایت های مخرب، با ترویج سکس های استریل شده به دنبال به دام  انداختن فرزندان در پدیده های ضد اخلاقی هستند.

نویسنده: امید زاهدی
منبع: کتاب کودک و خانواده


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: همگام با مربیان
برچسب‌ها: همگام با مربیان

تاريخ : چهار شنبه 9 / 9 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.