۲۰ بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۰ بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۰ بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی

  1. سیر (Allium sativum):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,garlic-سیر

مردم سال‌هاست که از سیر به عنوان یک ماده درمانی استفاده می‌کنند. اینکار دلایل بسیار زیادی دارد.

به خاطر وجود خواص آنتی ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی این گیاه، می‌توان از آن به عنوان یک درمان خانگی در سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده کرد.

به همین خاطر جای تعجب و شگفتی نیست که مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان داده است که مکمل سیر می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند.

همچنین بخوانید: سیر چه خواصی دارد؟
  1. زنجبیل (Zingiber officinale):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,ginger-زنجبیل

زنجبیل یکی از مواردی است که برای تعریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای پایین آوردن تب و تسکین سایر نشانه‌های سرماخوردگی و آنفلونزا مفید است. یک پیمانه آب جوش را بر روی نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید. مایع را در لیوان بریزید و پودر آن را دور بیندازید. شما می‌توانید از این مایع برای غرغره کردن نیز استفاده کنید. در چنین شرایطی گلودرد بهبود می‌یابد.

نکته مهم: زنجبیل زمانی که به عنوان ادویه در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد امن و بی خطر است اما اگر باردار هستید یا سنگ صفرا دارید از آن به عنوان یک گیاه درمانی استفاده نکنید.

  1. گندنای کوهی (Marrubium vulgare):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,horehound-گندنای کوهی

گندنای کوهی یا فراسیون سفید، گیاهی گلدار از خانواده نعناعیان است. این گیاه بومی اروپا، شمال آفریقا و آسیا می‌باشد. دیگر نیازی نیست از شربت سرفه استفاده کنید.

شما می‌توانید به کمک این گیاه شربت سرفه خود را در منزل تهیه کنید. برای انجام اینکار کافیست ۲۸ گرم از برگ این گیاه را در ۲ پیمانه آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.برگ‌های ان را در بیاورید و از صافی رد کنید. مایع باقی مانده را اندازه گیری کنید. به آن عسل بیفزایید و خوب ترکیب کنید. مطمئن شوید که از عسل طبیعی استفاده می‌کنید. شما می‌توانید این شربت را به مدت ۲ ماه در بطری سربسته در یخچال نگه دارید. مقدار مصرف آن حدود یک قاشق چایخوری و ۴ بار در روز است.

نکته مهم: اگر باردار هستید یا در حال شیر دادن به نوزاد خود می‌باشید از مصرف این گیاه خودداری کنید.

 
  1. ترب کوهی (Armoracia rusticana):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,horseradish-ترب کوهی

ترب کوهی (نام علمی: Armoracia rusticana) نام یک گونه از تیره شب‌بویان است.این ریشه ارزشمند نه تنها حاوی ویتامین C است بلکه در برگیرنده ایزوتیوسیانات و sulforphane است. این دو ترکیب برای پاک کردن خلط مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با رنده کردن این ریشه و اضافه کردن زنجبیل به آن یک ماده درمانی عالی بسازید.

نکته مهم: اگر باردار هستید یا در حال شیر دادن به نوزاد خود می‌باشید بهتر است از مصرف این گیاه پرهیز کنید. همچنین اگر از بیماری‌هایی همچون اختلالات کلیوی و گوارشی رنج می‌برید بهتر است این گیاه را مصرف نکنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گیا هان دارویی
برچسب‌ها: گیاهان دارویی

تاريخ : پنج شنبه 8 / 11 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.