چیستان با جواب : معمای عبور از رودخانه
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9314
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28151
بازدید ماه : 202540
بازدید کل : 1614219
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 3 / 8 / 1395

چیستان با جواب : معمای عبور از رودخانه

  روزی یک زن و شوهر با دو فرزند کوچک خود (یک پسر ، یک دختر ) از روستایی گذر می کردند . همین طور که می رفتند به رودخانه ای رسیدن د. بر روی این رودخانه هیچ پلی وجود نداشت . آن ها متوجه مرد ماهیگیری شدند که در قایق خود به ماهی گیری مشغول بود . آنها از ماهی گیر کمک خواستند . مرد ماهی گیر به آنها گفت که قایقش تنها ظرفیت یک نفر بزرگ سال یا دو نفر کودک را دارد . آیا می تونید بگویید این خانواده چگونه می تونند از عرض رودخانه عبور کنند و در آخر ، قایق رو به صاحبش بازگردانند ؟ برای رسیدن به جواب این چیستان جدید لازم است به دو راهنمایی زیر توجه کنید . این دو نکته شما را در جواب دادن به این چیستان  یاری می دهند : راهنمایی اول برای چیستان با جواب : هیچ کدام از اعضای خانواده قصد شنا کردن ندارند ! راهنمایی اول برای چیستان با جواب : هر دو فرزند کوچک خانواده می توانند قایق را هدایت کنند . حال قبل از اینکه به حل چیستان با جواب نگاه کنید ، خوب به راهنمایی های این چیستان جدید فکر کنید . . . آیا این چیستان جدید شما را حسابی به فکر فرو برده ؟ عجله نکنید ! حل این چیستان با جواب در دسترس شماست . جواب این چیستان رو در ادامه مطلب مشاهده کنید . برای شما چیستان جدید بود ؟  

پاسخ چیستان با جواب عبور از رودخانه

 

اگر تونستید به حل این چیستان با جواب برسید واقعا باید به شما تبریک گفت چراکه شما در حل این چیستان جدید مهارت تفکر منظم رو آموخته اید . البته این نکته که این چیستان با جواب است نباید شما را وادار به نگاه کردن جواب بکند ! هریک از افراد را با یک علامت اختصاری نشان می دهیم : A : پدر         : Bمادر         : Cپسر   : D      دختر  E         : ماهیگیر مراحل حل چیستان با جواب : بریم سر وقت حل این چیستان جدید  ؟  

 

طرف اول

حرکت

طرف دوم

---

ABCDE

---

---

1

AB   E

پسر و دختر به سمت دیگر می روند

CD

2

ABC E

پسر بر می گردد

D

3

BC   E

پدر می رود

A   D

4

BCDE

دختر بر می گردد

A

5

B    E

پسر و دختر می روند

A   CD

6

BC   E

پسر بر می گردد

A     D

7

C    E

مادر می رود

AB   D

8

CDE

دختر بر می گردد

AB

9

E

پسر و دختر می روند

ABCD

10

C   E

پسر برمی گردد

AB   D

11

C

ماهیگیر می رود

AB   DE

12

CD

دختر برمی گردد

AB    E

13

---

بالاخره پسر و دختر می روند

ABCDE

  با 13 جابجایی در عرض رودخانه ، همگی به سمت دیگر می روند و البته قایق هم به صاحبش باز میگردد و البته به حل این چیستان با جواب می رسیم ! امیدوارم از حل این چیستان جدید لذت برده باشید . حال به یک چیستان با جواب دیگر توجه کنید :



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: معما
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی