فاطمه (س) اسوه مهدی (عج
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2737
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21574
بازدید ماه : 195963
بازدید کل : 1607642
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 / 11 / 1395

 

ایشان در جنگ تحمیلی این گونه رفتار کرده و برای حفظ ولایت و دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کردند.
ما فاطمه زهرا (س) را الگویی کامل برای خود می‌دانیم؛ از این رو آن رفتاری که ایشان هزار و چهارصد سال پيش در زمينه‌سازی ظهور به صورت فردی داشتند را به صورت جمعی باید از خود نشان بدهیم. يعنی بسيار برای ظهور زمينه سازي کردن و در آستانه ظهور، طالب شهادت شدن، نه طالب باقی بودن و بهره شخصی بردن.
حال با این توضیح می‌توان گفت: فاطمه (س) نه تنها برای ما الگو هستند که برای امامان معصوم ما که فرزندانشان هستند نیز الگو و اسوه می‌باشند؟ و در اسوه و دلیل بودن ایشان برای فرزندان خود، امامان معصوم (ع) همین بس که امام حسن عسکری(ع) فرموده‌اند: ما حجت‌های خداوند بر خلایق هستیم و مادر ما فاطمه (س) حجت خدا بر ما می‌باشند.(2) طبق این فرموده امام حسن عسکری (ع) فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه و بالاتر از اینها حجت الهی برای امامان (ع) می‌باشند و رفتار و نوع کردار و اهداف و دغدغه‌های ایشان برای اهل بیت (ع) مورد توجه و عنایت بوده است؛ و به همین دلیل است که امام زمان (عج) نیز فاطمه زهرا (س) را الگويی نيکو و اسوه حسنه برای خود معرفی کرده و می‌فرمایند: «در دختر رسول خدا (ص) فاطمه زهرا (س) برای من اسوه و الگوی نیکویی وجود دارد.»(3) اسوه در نوع حرکت به سوی ظهور، اسوه در اهداف و دغدغه‌های مربوط به ظهور، اسوه در ارائه روش تربیتی برای کاروانیان ظهور، همان طور که مولا حسین (ع) و کاروانیانشان با الگوگیری از ایشان رفتار کردند.
فاطمه زهرا (س) از جانب خداوند در ذیل ولایت مولا امیرالمؤمنین (ع) صاحب ولایت بوده و ولایت بر عالم و آدم داشتند و در روایات نیز شاهد این می باشیم که ایشان با واژه «مَولاتِي» خطاب شده‌اند؛(4)(5) فاطمه زهرا (س) ولیّ پنهان بودند، ولیّ خانه نشین بودند، و در باطن در ذیل ولایت امیرالمؤمنین (ع) اعمال ولایت بر مؤمنین می‌کردند، و با ولایت خود بر عالم و آدم تاثیر گذاری می‌نمودند و به ایشان انتفاع می‌رساندند که اکنون نیز این چنین می‌باشند؛(6) ایشان حتی به دلیل ولایتشان بر فرزندان خود امامان معصوم (ع)، حجت بودند و بارها و بارها دغدغه خود را نسبت امامت ایشان و ظهور فرزندشان مولا مهدی (عج) بروز می‌دادند و از رسول الله (ص) تایید می‌گرفتند.(7)
فاطمه زهرا (س) گرچه یک زن بودند و درون خانه، ولی از جانب خدا ولایت داشتند و اینکه مولا امام زمان (عج) ایشان را اسوه و الگوی خود می‌داند به این خاطر است که در این چنین مقولات از مادر مهربان امت فاطمه زهرا (س) پیروی کرده و از ایشان الگو گرفته‌اند، یعنی در ولیّ خانه نشین و پرده نشین بودن، اعمال ولایت کردن از پشت ابر و نیز به طور پنهانی به عالمیان انتفاع رساندن(8).
در نتیجه می‌توان گفت: فاطمه زهرا (س) در ولیّ خانه نشین و پنهان بودن، در در پنهانی ولایت کردن و در حفظ و استمرار ولایت و امامت و تحقق ظهور و ایثار و شهادت نیز، الگو و اسوه امام زمان (عج) می‌باشند
و ما نیز اگر می‌خواهیم مهدوی رفتار کنیم؛ باید مهدوی رفتار کردن را در فاطمی بودن جستجو کنیم؛ باید عزمی راسخ برای حرکت به سوی ظهور مهدی (عج) از خود نشان دهیم و از هر موضوع و پیش‌آمدی در زندگی خود، پس زدن حجب میان خود و فاطمه زهرا (س) و ظهور مهدی فاطمه (س) را نتیجه بگیریم.
پی‌نوشت‌ها
1
ـ کشف الغمة ج3 ص 267.
2
ـ عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‌11-قسم-1-فاطمةس، ص 8.
3
ـ «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ (ص) لِيَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» بحارالانوار ج 53 ص 178 باب 31.
4
ـ السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ [يا ابنة] رَسُولِ اللَّهِ ...وَ حَرْبٌ‌ لِمَنْ حَارَبَكِ أَنَا يَا مَوْلَاتِي بِكِ وَ بِأَبِيكِ وَ بَعْلِكِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِكَ مُوقِنٌ وَ بِوَلَايَتِهِمْ مُؤْمِن‌.../ سلام بر تو ای دختر رسول خدا، و می-جنگم با هرآنکسی که با تو جنگید، من ای مولا و ولیّ من، به تو و پدر بزرگوار و شوهر بلندمرتبه تو و امامان معصوم از فرزندان تو یقین دارم و به ولایت ایشان نیز ایمان دارم./ إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‌2، ص 624.
5
ـ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ إِلَى اللَّهِ ...يَا مَوْلَاتِي فَاطِمَةُ أَغِيثِينِي‌.../ امام صادق(ع) فرمودند: هرگاه حاجتی از خداوند داشتی وضو بگیر، نماز بخوان در سجده صد بار بگو: ای مولا و ولیّ من! ای فاطمه! به فریادم برس. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‌91، ص 30.
6
ـ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ أَطْفَالَ شِيعَتِنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ تُرَبِّيهِمْ فَاطِمَه.../ همانا فرزندان شیعیان ما که مؤمن هستند را فاطمه زهرا (س) تربیتشان می‌کند./ البرهان في تفسير القرآن، ج‌5، ص 178، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‌5، ص 289
7
ـ پيامبر اکرم (ص) در روايتی، فاطمه (س) را به مهدي (عج) بشارت مي‌دهند و مي‌فرمايند: بشارت بر تو که مهدی از نسل تو است./ من هو المهدي(عج) ص90 به نقل از ده منبع عامه.
8
ـ وَ أَمَّا وَجْهُ الِانْتِفَاعِ بِي فِي غَيْبَتِي فَكَالانْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَيَّبَتْهَا عَنِ الْأَبْصَارِ السَّحَاب‌/ يعني روش انتفاع از من در زمان غيبت، مانند اين است که انسان بخواهد از خورشيد پشت ابر منفعت ببرد./ كمال الدين و تمام النعمة، ج‌2، ص 485.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی