ویژه نامه روز قدس
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4258
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23095
بازدید ماه : 197484
بازدید کل : 1609163
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 2 / 4 / 1396


 




ج: نوع و شيوه مقابله با صهيونيسم

در انديشه امام، براي حل قضيه فلسطين، راه‌حل سياسي و ديپلماتيك پذيرفته نيست، دولت‌ها و گروه‌هاي فلسطيني براي احقاق حقوق فلسطينان نبايد به چانه‌زني ديپلماتيك دست بزنند. تنها با جهاد و مبارزه مسلحانه مي‌توان اسرائيل را از بين برد، اسرائيل چون غده‌اي سرطاني است كه تنها راه درمان آن جراحي عميق و كندن و قلع نمودن آن است.

ايشان كساني را كه به دنبال اتخاذ روش‌هاي سياسي براي حل مسأله فلسطين هستند ملامت‌ كرده و اظهار مي‌دارند: “من به سران فلسطيني نصيحت مي‌كنم كه دست از رفت و آمدهاي خودشان برداشته و با اتكا به خداوند متعال و مردم فلسطين و اسلحه خويش تا حد مرگ با اسرائيل بستيزند، چرا كه اين رفت و آمدها موجب مي‌شود كه ملت‌هاي مبارز شما دلسرد شوند. شما اطمينان داشته باشيد كه نه شرق به درد شما مي‌خورد و نه غرب. با ايمان به خدا و تكيه بر سلاح‌هاي خويش تا حصول خواسته‌هاي مشروع خويش دست از مبارزه برنداريد.” (14)

امام درد اصلي مسلمين را تفرقه مي‌دانند، تا جايي كه بيان مي‌كنند كه اين ضعف موجب زبوني آنها در مقابل اسرائيل شده است در حالي كه اگر مسلمانان متحد بودند، اگر هر كدام يك سطل آب مي‌ريخت، اسرائيل را سيل مي‌برد. (15)

يكي از شيوه‌هايي كه امام براي مهار و مقابله با اسرائيل طرح كردند، ضرورت امتناع از صدور نفت دول نفت‌خيز اسلامي به اسرائيل و حاميان آنها بود و نسبت به اين امر كه دولت‌هاي ممالك اسلامي بايد از نفت و ساير امكانات همچون حربه‌اي عليه اسرائيل و استعمارگران بهره‌برداري كنند، تأكيد داشت.(16) شايان توجه به اينكه امام زماني چنين شيوه‌اي را طرح كردند كه هنوز كشورهاي صنعتي، بحث انرژي‌هاي جايگزين نفت و تعبيه ذخائر استراتژيك را مطرح نكرده بودند. امام مشكل اصلي مسلمين را كه موجب ساير گرفتاري‌ها و مصائب شده بود، حكومت‌هاي سرسپرده به ابرقدرت‌هاي مي‌دانستند و معتقد بودند كه راه‌حل آن هم به دست ملت‌هاست. (17)

امام در خصوص نقش سازمان‌هاي بين‌المللي اظهار داشته‌اند: “مسلمانان ننشستند كه سازمان‌هاي بين‌المللي براي آنها كاري بكنند، ملت‌ها خودشان قيام كنند و حكومت‌‌ها خودشان را وادار كنند كه در مقابل اسرائيل بايستند و اكتفا نكنند به محكوم كردن.” (18)

امام رمز پيروزي را شهادت دانسته‌اند و از آن به يك رمز قرآني كه بدون توجه به حيات‌ مادي، دنيايي و حيواني موجب توفيق و پيشبرد آمال ملت‌هاست، ياد مي‌كنند و به ملت‌ها يادآوري مي‌كنند كه اين رمز را بايد بفهمند. (19)
امام با ياد كردن از انتفاضه فلسطين و حركت اسلامي و مردمي فلسطين، با عنوان شجره مباركه و كوكب دريه، اين شيوه را كارآمدترين استراتژي براي نابودي صهيونيست‌ها دانسته، و بر استمرار آن و عدم توقف قيام تأكيد داشتند. (20)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه روز قدس
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی