تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1051
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19888
بازدید ماه : 194277
بازدید کل : 1605956
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 / 4 / 1396

بخدا سوگند در پاسخ گفتن به پرسشها توانائى و مایه‏اى ندارد و لیاقتى در انجام کارى که به او واگذارند ندارد ، گمان نمى ‏کند که دانشى در برابر نادانى او وجود دارد و نمى ‏فهمد که بالاتر از اندیشه او ، روشى درست‏تر و رساتر ممکن است باشد ، نادانیش را در برابر مسائل مشکل که نمیداند با زبردستى پنهان میکند .

خونهاى پامال شده در برابر قضاوت نادرست او بفریاد مى ‏آیند و میراثهائى که بدستور نارواى او به اهلش نرسیده‏اند بناله برمیخیزند بخدا شکایت میبرم از گروهى که زندگانى را بنادانى میگذرانند و در گمراهى میمیرند .

اگر کتاب خدا آنچنانکه بحقیقت هست تلاوت شود براى آنها کالائى بى‏ارج است و اگر مفاهیمش تحریف شود براى آنها کالائى ارزنده است در نزد آنها چیزى زشت‏تر از معروف ، و بهتر از منکر نیست .

فروترین شما برترین شما

( از گفتار امام ، پس از بیعت در مدینه ) آگاه باشید که اکنون بهمان ناگوارى دچار شده‏اید که پیش از بعثت پیامبرتان ، گرفتار آن بودید [ 1 ]سوگند بخدائى که او را بحق برانگیخت ، اکنون در غربال آزمایش بیخته و در دیک امتحان زیر و رو مى ‏شوید تا اینکه فروترین شما برترین شما و برترین شما فروترین شما گردد و آنانکه به اسلام پیشى گرفتند و از راه بازماندند دوباره بر شما پیشى گیرند و پیشتازان حقیقى اسلام از رفتار باز مانند .

بخدا سوگند ، هیچ سخنى را از شما پنهان نمى ‏دارم ، و هرگز بشما دروغ نمیگویم .

بدانید که گناهان ، اسبهائى چموش و ناآرامند که چون گناهکاران بر آنان سوار شوند افسارشان پاره میشود و گنهکاران را بگودال آتش مى ‏افکنند و بدانید که تقوى شترى آرام است که پرهیزگار را بر خود مى ‏نشاند و افسارش را بدست او مى ‏سپارد و به بهشتش مى‏سپارد ، حقى است و باطلى و براى هر کدام طرفدارى ، هر کس مردم را بباطل بخواند نابود میشود و آنکس که دروغ گوید و افترا ورزد زیان مى‏بیند و آنکس که حق را بگشاید تا با آن بمبارزه برخیزد ، هلاک میگردد .

در نادانى مرد همین بس که اندازه خویش نشناسد ، در خانه ‏هاى خویش پنهان شوید ( و براى فتنه انگیزى بیرون نیائید ) و به اصلاح کار پاورقى صفحه قبل

خویش و مردم پردازید و از اختلاف بپرهیزید ، بسوى خداى باز گردید و هیچکس را جز پروردگارتان نستائید و هیچکس را جز خویشتن سرزنش نکنید

 

[ 1 ] گرفتاریهائى که عرب ، پیش از بعثت پیامبر به آن دچار بود ،گرفتارى تفرقه و دورئى و تعصب ، و ستم ستمکار بر ناتوان و توانگر بر نیازمند بود ، و چنین گرفتارى دردناکى که امت‏ها را نابود مى‏کند پس از قتل عثمان دوباره بسراغ مسلمانان آمد .

فرو رفته در نعمت

بخشى از نامه دیگر امام به زیاد بن ابیه .

تو که در نزد خداوند ، از متکبرانى آیا از او پاداش فروتنان را مى ‏خواهى ؟ و تو که در نعمت و آسایش فرو رفته و حق ناتوانان و بیچارگان را ربوده‏اى ، میخواهى که خداوند ، پاداش نیکوکاران و بخشندگان را بتو بخشد ؟ هر مردى پاداش کارهاى گذشته‏اش را خواهد دید و در آخرت به آنچه پیش فرستاده خواهد رسید .


برگرفته شده از پایگاه تخصصی نهج البلاغه (nahjolbalaghe.blog.ir )

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: پند های نهج البلاغه
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی