تئوری ریسمان ها ابعاد کائنات و هفت آسمان در قرآن کریم
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9068
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27905
بازدید ماه : 202294
بازدید کل : 1613973
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 10 / 4 / 1396

تصویر زیر یک شکل ترسیمی از تړوری ریسمانهاست

در سوره الذاريات آیه ۷ نوشته شده است :

وَالسَّمَاء ذَاتِ الْحُبُكِ ﴿۷﴾إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ ﴿۸﴾سوگند به آسمان مشبك ﴿۷﴾ كه شما در گفتاري مختلف و گوناگون هستيد.

در این آیه خداوند به خوبی به آسمان مشبک که مدل تئوری ریسمان ها برای ساختار ابعاد کیهان است اشاره می کند در آیه هشتم نیز به گفتار اشاره می شود که گفتار نیز می تواند به تارهای صوتی مربوط شود که در بالا به آن اشاره شد که ارتعاش تارها باعث تفاوت شکل و ساختار می شود و احتمالا منظور قرآن از گفتار نیز نوعی به تئوری ریسمان ها مربوط می شود.

حال در متن بالا که از کتاب اسرار کائنات آقای ویکتوری اشاره شده بود نوشته شده بود که چهار بعد از یازده بعد کائنات بروی زمین هستند و هفت بعد در فضا هستند.به همین دلیل است که در آیات مختلفی از قرآن از جمله آیات زیر به هفت آسمان اشاره شده است.

برای نمونه در سوره  النبأ آیه 12 نوشته شده است که :

و بر فراز شما هفت [آسمان] استوار بنا کردیم (۱۲)

یا در سوره اسرا آیه 44 نوشته شده است :

 

تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا ﴿۴۴﴾آسمانهاى هفتگانه و زمين و هر كس كه در آنهاست او را تسبيح مى‏گويند و هيچ چيز نيست مگر اينكه در حال ستايش تسبيح او مى‏گويد ولى شما تسبيح آنها را درنمى‏يابيد به راستى كه او همواره بردبار [و] آمرزنده است (۴۴)

در سوره فوق به خوبی نیز خداوند از ارتعاشات در تئوری ریسمانها بعنوان تسبیح یاد برده است که انسانها قادر به درک آن نیستند و این آیه به خوبی تئوری ریسمان ها را توصیف می کند.

در سوره نوح آیه 15 نیز یک اشاره جالب شده است:

لَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ﴿۱۵﴾مگر ملاحظه نكرده‏ايد كه چگونه خدا هفت آسمان را توبرتو آفريده است (۱۵)

همانطوری که در متن اقتباص شده در کتاب نوشته شده است این هفت بعد تو در تو هستند و با هم تداخل دارند.

در سوره الطلاق 12 نیز نوشته شده است :

اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا ﴿۱۲﴾خدا همان كسى است كه هفت آسمان و همانند آنها هفت زمين آفريد فرمان [خدا] در ميان آنها فرود مى‏آيد تا بدانيد كه خدا بر هر چيزى تواناست و به راستى دانش وى هر چيزى را در بر گرفته است

نکته تامل بر انگیز آن نیز مربوط به انسان می شود که نوشته شده در میان هفت بعد است و بنا به متل هر حرکتی بر هفت بعد دیگر تاثیر می گذارد.

و همه آیات بالا و اشاراتی که به هفت آسمان شده به هفت بعد کائنات که به بعد چهارم مربوط نمی شوند اشاره دارد و به تئوری ریسمان ها مربوط می شود.

------------

[1] [3] بیشتر متون قید شده در متن از جلد دوم کتاب اسرار کائنات آقای ابراهیم ویکتوری برداشته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: گونان گون
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی