زیارت امام رضا علیه السلام از راه دور
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1750
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20587
بازدید ماه : 194976
بازدید کل : 1606655
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 11 / 5 / 1396

در فضیلت ماه ذی القعده ، مرحوم حاج شیخ عباس قمی در 'وقایع الایام' و 'مفاتیح الجنان' می نویسد: بدان كه این ماه، اول ماه های حرام است كه حق تعالی در قرآن مجید ذكر فرموده و آنها ذی القعده و ذی الحجه، محرم و رجب است كه در اسلام، معظم و مكرم بوده اند.

روایت شده كه هر كه در یكی از ماه های حرام سه روز متوالی كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد، روزه بگیرد ثواب 900 سال عبادت برای او نوشته شود

 

و 'سید ابن طاووس' روایتی نقل كرده كه ذی القعده محل اجابت دعاست در وقت شدت و در روز یكشنبه این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) روایت كرده كه مجملش آن است كه هر كه آن را به جا آورد توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد و توسعه رزق پیدا كند و ملك الموت با او در وقت مردن مدارا كند و به آسانی جان او بیرون شود.(شرح این نماز پر فیض در مفاتیح الجنان آورده شده).

 

روایت شده كه هر كه در یكی از ماه های حرام سه روز متوالی كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد، روزه بگیرد ثواب 900 سال عبادت برای او نوشته شود.

 

مناسبت های مهم ماه ذی القعده

اما مناسبت های مهم این ماه عبارتند از یكم ذی القعده ولادت با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، پنجم ذی القعده بالا بردن دیوار خانه كعبه توسط حضرت ابراهیم(علیه السلام)، ششم ذی القعده نامه نوشتن حضرت مسلم در كوفه برای امام حسین(علیه السلام)، یازدهم ذی القعده ولادت با سعادت امام رضا(علیه السلام) و 23 ذی القعده كه روز بسیار شریفی است.

این ایام زیارتی مخصوص امام رضا(علیه السلام) است و زیارت آن حضرت از دور و نزدیك سنت است.

 

زمان افضل برای زیارت امام رضا(علیه السلام)

علامه مجلسی می گوید: زیارت حضرت رضا(علیه السلام) در روزهای مقدس اسلامی افضل است، بویژه روزهایی كه اختصاص به آن حضرت دارد : مثل روز ولادت (11 ذی القعده) و روز شهادت آن حضرت(مطابق مشهور آخر ماه صفر) سپس از كتاب 'اقبال' مرحوم سید بن طاووس استحباب زیارت آن حضرت را در روز 23 ذی القعده (طبق روایتی روز شهادت آن حضرت) نیز نقل می كند و در پایان می نویسد: استحباب زیارت آن حضرت در ماه رجب گذشت . (بحار الانوار جلد 99 صفحات 43 و 44).

مرحوم محدث قمی روز 25 ذی القعده را نیز به این موارد ضمیمه كرده است.

گروه دین تبیان

 


 

منبع :

سایت خبرآنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی