«ختم قرآن» یكی از بهترین عملها
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2657
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21494
بازدید ماه : 195883
بازدید کل : 1607562
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 20 / 4 / 1394

مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ بِمَكَّهَ لَمْ یَمُتْ حَتّی یَری رَسوُلَ اللهِ ـ صلّی الله علیه و آله ـ وَ یَری مَنْزِلَهُ مِنَ الْجَنَّهِ.[5] 
كسی كه قرآن را در مكّه ختم كند نمی‎میرد تا اینكه رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ و جایگاه خود را در بهشت می‎بیند. 
كسانی كه با انگیزه الهی و با هدف، به زیارت خانه خدا می‎روند سزاوار است حداقل یكبار در مكّه معظّمه قرآن كریم را ختم كنند. 
بار پروردگارا! زیارت خانه خود و انجام اعمال آن را نصیب همه مسلمانان بگردان، و ما را از كسانی قرار ده كه در جوار خانه‎ات، كلام نورانیت، قرآن را از آغاز تا انجام، بخوانیم تا در دنیا به دیدار جمال زیبای پیامبرت نایل شویم. و همه ما را اهل بهشت و رضوان خودت قرار ده و ما را توفیق ده تا جایگاه آخرتمان را در همین دنیا ببینیم. آمین یا ربّ العالمین.

هدیه ثواب ختم قرآن 
عبادتهایی كه انسان انجام می‎دهد بر دو نوع است: واجب و مستحب. انجام اعمال واجب بر هر انسان مكلّفی واجب است ولی انجام اعمال مستحب، به خود انسانها مربوط است. یعنی اگر كسی انجام داد از پاداش آن بهره‎مند شده و از نظر معنوی به درجات بالایی می‎رسد ولی اگر توفیق انجام آن را نداشت باز خواست نمی‎شود. 
بعضی‎ها وقتی عمل مستحبّی را انجام می‎دهند فقط به فكر خودشان هستند و نیّتشان رسیدن به ثواب است. در حالی كه اگر ما انسان دوراندیشی باشیم می‎توانیم از اعمال مستحبی دو گونه پاداش بگیریم. به این صورت كه با هدیه كردن این اعمال به كسانی كه بر ما حقی دارند (مانند: پیامبران، پیشوایان معصوم، پدر و مادر، اساتید و معلّمان و خویشان نزدیك) هم حقوق آنان را تا حدودی ادا می‎كنیم و هم با این كار به پاداش بیشتری دست می‎یابیم. 
از این رو كسانی كه توفیق دارند در طول سال یا ماه مبارك رمضان قرآن را چند مرتبه ختم كنند مناسب است ثوابش را به كسانی هدیه كنند كه حقوقی بر گردن آنها دارند، مانند پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ امامان ـ علیهم السّلام ـ و پدر و مادر. 
شخصی به نام «علی بن مُغَیْرَه» خدمت امام موسی بن جعفر ـ علیه السّلام ـ عرض می‎كند: 
در ماه رمضان چند بار قرآن را ختم می‎كنم، روز عید فطر كه فرا می‎رسد، یكی از آنها را به پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ، یكی را به علی ـ علیه السّلام ـ یكی را به فاطمه ـ علیها السّلام ـ و بقیه را به سایر امامان، تا برسد به شما، اهدا می‎كنم. در برابر این عمل چه پاداشی برای من است؟ 
امام هفتم ـ علیه السّلام ـ فرمود: پاداش تو آن است كه در روز قیامت با آن بزرگواران خواهی بود. 
عرض كردم: الله اكبر، آیا چنین پاداشی برای من است؟ 
حضرت سه مرتبه فرمود: آری.[6]
______________________
[1] . كسانی كه چنین برنامه‎ای ندارند، تلاش كنند مقداری از وقت خود را در طول روز (هر چند به میزان ده دقیقه) به این كار پرارزش اختصاص دهند. 
[2] . البته این مسأله منافاتی ندارد با اینكه بعضی از اوقات، سوره‎ها و جاهای خاصی را بخوانند كه از طرف پیشوایان اسلام برای ایّام و مناسبتهای خاصّی سفارش شده است. 
[3] . بحار الانوار، ج 89، ص 204. 
[4] . همان مدرك، ص 205. 
[5] . بحار الأنوار، ج 89، ص 205. 
[6] . بحار الانوار، ج 95، ص 5.
منبع: سایت اندیشه قم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی