موعظه خوبان
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 377
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19214
بازدید ماه : 193603
بازدید کل : 1605282
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 9 / 8 / 1398

 

مؤمن ناصیه اش در دست خداست

اگر به مشیت الهی تن بدهی، زندگی بر تو شیرین می شود. اما اگر به آن تن ندهی و خلاف آن را بخواهی، یعنی تقلاّ کنی که از قبضه ي خدا بیرون بیایی، چون ممکن نیست، زندگی بر تو تلخ می شود. همه در قبضه ي خدا هستند. هر کس از صاحبخانه خوشش بیاید، براي او هیچ جا لذّت بخش تر از آن نیست و اگر هم ، راه بود که از قبضه ي خدا خارج شود، به هیچ قیمتی آن را ترك نمی کرد. هر کس از صاحبخانه خوشش نیاید و نسبت به او عداوت و کینه و حسد داشته باشد، هیچ جا سخت تر و عذاب آورتر از آنجا براي او نیست و هر چه تقلاّ کند، راهی براي بیرون رفتن از قبضه ي خدا وجود ندارد، لذا بسیار عذاب می کشد. لایُمکِنُ الفِرار مِن حُکومَتِکَ: خدایا از حکومت تو فرارکردن امکان پذیر نیست. جلوي پیشانی اسب چند تار موست که اگر آنها را بگیرید، اسب با همه ي قدرتی که دارد، تسلیم و مطیع شما می شود. اسم این موها ناصیه است. مؤمن ناصیه اش را به دست خدا می بیند و عرض می کند: یا مَن بِیَدِهِ ناصِیَتی: اي خدایی که ناصیه ام در دست اوست.

[ حاج اسماعیل دولابی ، مصباح الهدی ، ص32 ]

 

  مرجع تمام برکات !

اگر از ابتدای کودکی عفیف بوده اید ، از لطف خدا بوده است که از ابتدا با عفت و عصمت حرکت کرده اید. اگر لطف خدا نباشد، درصد سالگی خرابکاری می کنید . بنابراین ، مرجع تمام برکات ، برکات حق است . منتها فهم این مطلب خیلی مشکل است. خدا نصیبتان کند که با این مطالب آشنا شوید و بدانید برکات، مال خدای تعالی است . « فَلَوْلا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَكُنْتُمْ مِنَ الْخاسِرِينَ‌. »

[ آیت الله بهاء الدینی ، نردبان آسمان ، شهرۀ آفاق ، قم ، هنارس ، چاپ دوم،92 ، ص 34 و 35 ]

  مهمترین کار!

عزيزاني كه پليس انتظامي اند، در اداراتند يا جاهاي ديگر هستند؛ اگر واقعاً روشن باشند، اينها امنيّت را تامين مي كنند. كسي كه نتواند خانه خودش را تامين بكند، آيا اين مي تواند خانه ديگري را مواظب باشد؟! خانه ما قلب ماست و آن گوهرهاي ديني و شرف و ايمان ما! اگر خداي ناكرده كسي نتواند شرف و حيثيّت و دين خودش را كه بهترين گوهر اوست حفظ بكند؛ آيا مي تواند كشور را حفظ بكند؟! اين شدني نيست! مسجد، حسينيه اگر ما را تربيت كرد، كرد و گرنه از دستگاه قضائي و پليس، 20 درصد كار ساخته است، اگر خيلي موفق بشوند! گفتند نماز، گفتند نماز اوّل وقت، گفتند سخن با خدا، گفتند قرآن، گفتند فكر، مطالعه و بررسي، با هوش؛ گفتند بو كشيدن! اين آن 80 درصد را تامين مي كند و گرنه وضع همين است كه مي بينيد! با اينكه كشور، كشور اسلامي است؛ نظام، نظام اسلامي است؛ همين است كه مي بينيد! غالباً زندان هاي ما پر است، غالباً خياباني ها دلخراشند، غالباً كارتن خوابي ها دلخراشند؛ همين است! اگر مسجد و حسينيه توانست ما را بسازد، نِعمَ الوِفاق؛ نشد وضع همين است! مهمترين كار، نماز اوّل وقت است، كه با كي داريم حرف مي زنيم! باور بكنيم كه عمل زنده است، باور بكنيم كه اين عمل يا خوشبو است يا بدبو! هيچ كسي مثل پيغمبر و اولاد پيغمبر (عليهم السَّلام) به حقائق عالم آشنا نيستند!

 [آیت الله جوادی آملی ، روزنامه كيهان ، شماره 20508 ، 12/3/92 ، صفحه 10 ]

  میزان ارزش هر انسان

من اعتقاد دارم که خدای بزرگ انسان را به اندازه درد ورنجی که در راه خدا تحمل کرده است پاداش می دهد، وارزش هر انسانی به اندازه درد ورنجی است که در این راه تحمل کرده است ، ومی بینیم که مردان خدا بیش از هر کس در زندگی خود گرفتار بلا ورنج ودرد شده اند ، علی بزرگ را بنگرید که خدای درد است که گویی بند بند وجودش با درد ورنج جوش خورده است حسین را نظاره کنید که در دریایی از درد و شکنجه فرو رفت که نظیر آن در عالم دیده نشده است ، وزینب کبری را ببینید که با درد ورنج انس گرفته است . درد، دل آدمی را بیدار میکند ، روح را صفا می دهد ، غرور وخود خواهی را نابود می کند. نخوت وفراموشی را از بین می برد، انسان را متوجه وجود خود می کند. انسان گاهگاهی خود را فراموش می کند ، فراموش می کند که بدن دارد، بدنی ضعیف وناتوان که در مقابل عالم وزمان کوچک وناچیز وآسیب پذیر است، فراموش می کند که همیشگی نیست وچند صباحی بیشتر نمی پاید ... لذا این انسان احساس ابدیّت ومطلقیّت وغرور و قدرت می کند، سرمست پیروزی و اوج آمال و آرزوهای دور ودراز خود، بی خبر از حقیقت تلخ وواقعیتهای عینی وجود به پیش می تازد و از هیچ ظلم وستم رو گردان نمی شود .

[ فرازی از نیایش های شهید دکتر مصطفی چمران ، کتاب زمزم عشق ، ص23 ]

 

 

یک استفتاء

سوال: با توجه به کیفیت فیلم ها (خارجی یا داخلی) و موسیقی که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می شود، دیدن و گوش‌دادن به آنها چه حکمی دارد؟
جواب:
اگر افراد شنونده و بيننده تشخيص دهند موسيقى که از راديو و تلويزيون پخش مى شود از نوع موسيقى مطرب لهوى مناسب با مجالس لهو و گناه است و يا ديدن فيلمى که از تلويزيون پخش مى شود، مفسده دارد، ديدن و شنيدنِ آنها براى آنان جايز نيست و مجرّد پخش از راديو و تلويزيون ( جمهوری اسلامی) حجّت شرعى براى جواز محسوب نمى شود.

( استفتائات مقام معظم رهبری امام خامنه ای در سایت معظمً له به آدرس: leader.ir )

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: موعظه خوبان
برچسب‌ها: موعظه خوبان
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی