اشعار
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 707
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19544
بازدید ماه : 193933
بازدید کل : 1605612
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 / 10 / 1398

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

جانا زفراق تو این منت جان تا کی
دل درغم عشق تو رسوای جان تا کی
چون جان ودلم خون شددردردفراق تو
بر بوی وصال تو دل برسرجان تا کی
نآمد گه آن آخر کز پرده برون آیی
آن روی بدان خوبی درپرده نهان تاکی
بشکن بسر زلفت این بند گران ازدل
بر پای دل مسکین این بند گران تا کی
دل بردن مشتاقان ازغیرت خودتاکی
خون خوردن وخاموشی زین دلشدگان تاکی
گر عاشق دلداری ور سوخته یاری
بی نام ونشان می رو زین نام و نشان تا کی 
جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
اشعار سهراب رو خیلی دوست دارم...
زندگی رسم خویشاوندی است
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرسشی دارد اندازه ی عشق
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه ی عادت از یاد من و تو برود
زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد
زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد
زندگی مجذور آیینه است
زندگی گل به توان ابدیت
زندگی ضرب زمین در ضربان دل ماست
زندگی هندسه ی ساده و یکسان نفسهاست
*سهراب سپهری*

 

 جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

من در این خانه به گمنامی غمناک علف نزدیکم

من صدای نفس باغچه را می شنوم

 

و صدای ظلمت را وقتی از برگی می ریزد

 

و صدای سرفه ی روشنی از پشت درخت

 

عطسه ی آب از هر رخنه ی سنگ

 

چکچک چلچله از سقف بهار

 

و صدای صاف باز و بسته شدن پنچره ی تنهایی

 

و صدای پاک پوست انداختن مبهم عشق

 

متراکم شدن ذوق پریدن در بال

 

و ترک خوردن خودداری روح

 

من صدای قدم خواهش را می شنوم

 

و صدای پای قانونی خون را در رگ

 

ضربان سحر چاه کبوتر ها

 

تپش قلب شب آدینه

 

جریان گل میخک در فکر

 

شیهه ی پاک حقیقیت از دور

 

من صدای وزش ماده را می شنوم

 

و صدای ایمان را در کوچه ی شوق

 

و صدای باران را روی پلک تر عشق

 

روی موسیقی نمناک بلوغ

 

و صدای متلاشی شدن شیشه ی شادی در شب

 

روی آواز انارستا ن ها

 

پاره پاره شدن کاغذ زیبایی

 

پر و خالی شدن کاسه ی غربت از باد



سهراب سپهری 

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

 

سایه دراز لنگر ساعت
روی بیابان بی‌پایان در نوسان بود:
می‌آمد، می‌رفت.
می‌آمد، می‌رفت.
و من روی شن‌های روشن بیابان
تصویر خواب کوتاهم را می‌کشیدم،
خوابی که گرمی دوزخ را نوشیده بود
و در هوایش زندگی‌ام آب شد.
خوابی که چون پایان یافت
من به پایان خودم رسیدم.
من تصویر خوابم را می‌کشیدم
و چشمانم نوسان لنگر ساعت را در بهت خودش گم کرده بود.
چه‌گونه می‌شد در رگ‌های بی‌فضای این تصویر
همه گرمی خواب دوشین را ریخت؟
تصویرم را کشیدم
چیزی گم شده بود.
روی خودم خم شد:
حفرهٔی در هستی من دهان گشود.
سایه دراز لنگر ساعت
روی بیابان بی‌پایان در نوسان بود
و من کنار تصویر زنده خوابم بودم.
تصویری که رگ‌هایش در ابدیت می‌تپید
و ریشه نگاهم در تار و پودش می‌سوخت.
این‌بار
هنگامی که سایه لنگر ساعت
از روی تصویر جان گرفته من گذشت
بر شن‌های روشن بیابان چیزی نبود.
فریاد زدم:
تصویر را باز ده!
و صدایم چون مشتی غبار فرو نشست.
سایه دراز لنگر ساعت
روی بیابان بی‌پایان در نوسان بود:
می‌آمد، می‌رفت.
می‌آمد، می‌رفت.
و نگاه انسانی به دنبالش می‌دوید. 
از : سهراب سپهری 

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

شب آرامي بود ميروم در ايوان، تا بپرسم از خود
زندگي يعني چه؟
مادرم سيني چايي در دست
گل لبخندي چيد، هديه‌اش داد به من
خواهرم تكه‌ي ناني آورد، آمد آنجا
لب پاشويه نشست
پدرم دفتر شعري آورد، تكيه بر پشتي داد
شعر زيبايي خواند، و مرا برد به آرامش زيباي يقين
با خودم مي‌گفتم:
زندگي، راز بزرگيست كه در ما جاريست
زندگي فاصله‌ي آمدن و رفتن ماست
رود دنيا جاريست
زندگي، آبتني كردن در اين رود است
وقت رفتن به همان عرياني، كه به هنگام ورود آمده‌ايم
دست ما در كف اين رود به دنبال چه مي‌گردد؟
هيچ!!!
زندگي، وزن نگاهي است كه در خاطره‌ها مي‌ماند
شايد اين حسرت بيهوده كه بر دل داري
شعله‌ي گرمي اميد تورا خواهد كشت
زندگي درك همين اكنون است
زندگي شوق رسيدن به همان
فردايي است، كه نخواهد آمد
تو نه در ديروزي، و نه در فردايي
ظرف امروز، پر از بودن توست
شايد اين خنده كه امروز، دريغش كردي
آخرين فرصت همراهي با، اميد است
زندگي ياد غريبي است، كه در سينه‌ي خاك
به جا مي‌ماند
زندگي، سبزترين آيه، در انديشه‌ي برگ
زندگي، خاطر يك قطره، در آرامش رود
زندگي، حس شكوفايي يك مزرعه، در باور بذر
زندگي، باور درياست در انديشه‌ي ماهي، در تنگ
زندگي ترجمه‌ي روشن خاك است، در آيينه‌‌‌ي عشق
زندگي، فهم نفهميدن‌هاست
زندگي، پنجره‌اي باز به دنياي وجود
تا كه اين پنجره باز است، جهاني با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازي اين پنچره را دريابيم
در نبنديم به نور، در نبنديم به آرامش پرمهر نسيم
پرده از ساحت دل برگيريم
روبه اين پنجره، با شوق، سلامي بكنيم
زندگي، رسم پذيرايي از تقدير است
وزن خوشبختي من، وزن رضايتمنديست
زندگي، شايد شعر پدرم بود كه خواند
چاي مادر، كه مرا گرم نمود
نان خواهر كه به ماهي‌ها داد
زندگي شايد آن لبخنديست، كه دريغش كرديم
زندگي زمزمه‌ي پاك حياتست، ميان دو سكوت
زندگي، خاطره‌ي آمدن و رفتن ماست
لحظه‌ي آمدن و رفتن ما تنهاييست
من دلم مي‌خواهد
قدر اين خاطره را دريابيم
سهراب سپهري 

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

دلتنگی‌های آدمی را

باد ترانه‌ای می‌خواند،

رویاهایش را

آسمان پرستاره نادیده می‌گیرد، 

و هر دانه برفی

به اشكینریخته می‌ماند.



سكوت، 

سرشار از سخنان ناگفته است؛

از حركات ناكرده،

اعتراف به عشق‌های نهان

و شگفتی‌هایبر زبان نیامده.



در این سكوت،

حقیقت ما نهفته است.

حقیقت تو

و من.




برای توو خویش

چشمانی آرزو می‌كنم

كه چراغ‌ها و نشانه‌ها را

در ظلمات‌مان

ببیند.



گوشی

كه صداها و شناسه‌ها را

در بیهوشی‌مان

بشنود.



برای تو و خویش، روحی

كه این همه را

در خود گیرد و بپذیرد.



و زبانی 

كه در صداقت خود

ما را از خاموشیخویش

بیرون كشد

و بگذارد

ار آن چیزها كهدر بندمان كشیده است

سخن بگوییم.




گاه 

آنچه مارابه حقیقت می‌رساند

خوداز آن عاری است.



زیرا

تنها حقیقت است

كه رهایی می بخشد.


***




از بختیاری ماست

ـ شاید ـ

كه آنچه می‌خواهیم

یا به دست نمی‌آید

یا از دست می‌گریزد.


***




می‌خواهم آب شوم

در گستره افق

آنجا كه دریا به آخر می‌رسد

وآسمانآغاز می‌شود.


می‌خواهم با هر آنچه مرا در بر گرفته

یكی شوم.



حس می‌كنم و می‌دانم

دست می‌سایم و می‌ترسم

باور می‌كنم و امیدوارم

كههیچ چیز با آن به عنادبرنخیزد.



می‌خواهم آب شوم

در گستره افق

آن جا كه دریا به آخر می‌رسد

و آسمان آغاز می‌شود.




چندبار امید بستی و دام برنهادی

تا دستییاری‌دهنده،

كلامی مهرآمیز،

نوازشی ،

یا گوشی شنوا

به چنگ آری؟



چند بار

دامت را تهی یافتی؟



از پای منشین!

آمادهشو كه دیگربار ودیگر بار

دام بازگُستری.




پس از سفرهای بسیار و عبور

از فراز و فرود امواج این دریای طوفان‌خیز،

بر آنم که در کنار تو لنگر افکنم؛

بادبان برچینم؛

پارو وا نهم؛

سُکان رها کنم؛

به خلوت لنگرگاهت در آیم

و در کنارت پهلو گیرم

آغوشت را بازیابم.

استواری امن زمین را

زیر پای خویش.




پنجه در افكنده‌ایم

با دست‌های‌مان

به جای رها شدن.



سنگین سنگین بر دوش می‌كشیم

بار دیگران را

به جای همراهی كردنشان.



عشق ما نیازمند رهایی است

نه تصاحب.



در راه خویش

ایثار باید

نه انجام وظیفه.




سپیده‌دمان از پس شبی دراز

در جان خویش آواز خروسی می‌شنوم از دور دست

و با سومین بانگش

درمی‌یابم که رسوا شده‌ام.




زخم‌زننده ،

مقاومت‌ناپذیر،

شگفت‌انگیزو پُر راز و رمز است؛

آفرینش و

همهآن چیز ها

كه "شدن" را

امكان می‌دهد.


***


هر مرگ اشارتی‌ست ؛

بهحیاتی دیگر




این‌همه پیچ،

این‌همه گذر ،

این‌همه چراغ،

این‌همه علامت!

و همچناناستواری به وفادار ماندن

بهراهم،

خودم ،

هدفم ،

و به تو.


وفایی كه مرا

و تو را

به سوی هدف


راه می‌نماید.





جویای راه خویش باش

از این‌سان كه منم.

در تكاپوی انسان‌شدن.


در میان راه،

دیدار می‌كنیم

حقیقت را،

آزادی را،

خود را.


در میان راه،

می‌بالد و به بار می‌نشیند

دوستی‌یی كه توان‌مان می‌دهد

تا برای دیگران

مأمنی باشیمو یاوری.



این است راه ما؛

تو،

و من.






در وجود هر كس

رازی بزرگ نهان است.

داستانی،

راهی ،

بیراهه‌یی،



طرح افكندن این راز

_ راز من وراز تو،راز زندگی_

پاداش بزرگ تلاشی پُر حاصل است.


.....


دوستان به خاطر اینکه صفحه طولانی میشه بقیه اش رو نمیذارم ولی

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: اشعار
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی