ویژگی های یاران پیامبر اعظم(ص)
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4466
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23303
بازدید ماه : 197692
بازدید کل : 1609371
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 14 / 5 / 1394

ویژگی دوم مهربانی و رحمت به مؤمنین است که در قرآن و روایات معصومین «علیهم السلام» آمده است. «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ، در میان خود مهربانند،»
 «من مواعظ النبی صلی الله علیه وآله وسلّم:[1] خیارکم أحسنکم أخلاقاً، الذین یَألفون و یُؤلفون. بهترین شما، کسانی هستند که برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهره‌ای گشاده دارند که مردم رغبت می‌کنند با آنان انس و الفت بگیرند.»این هم یک معیار برای شناخت کسانی است که همراه پیامبرند.پس کسانی که ادعا می کنند که در راه پیامبرند، ولی خشونت نسبت به مسلمین را سرلوحه کار خود قرار داده اند؛ در مسیر پیامبراکرم(صلّی الله علیه وآله وسلّم) نبوده و باید در اعمال خود تجدید نظر کنند و بنگرند که آیا در ادعای خود که اسلام است، واقعا صداقت دارند.  در واقع این گروه ها به آیه رحماء بینهم عمل ننموده و نسبت به مسلمین مهر و محبتی ندارند. و به همین دلیل در خط اسلام ناب محمدی(صلّی الله علیه وآله وسلّم) نبوده و از راه ایشان جدا هستند.

«تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا» ویژگی سوم و چهارم: نهایت خضوع در مقابل پروردگار عالم هستی است، که در رکوع  و سجده متجلی می شود. «سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ»، نشانه ی بعدی یاران پیامبر(صلّی الله علیه وآله وسلّم) اثر سجده است که در صورتشان نمایان است. از ویژگی های دیگر یاران پیامبراکرم(صلّی الله علیه وآله وسلّم) استقلال آنها است. آنها مانند درخت بر پای خود ایستاده و به شرق و غرب وابستگی ندارند. (این استقلال نیز در قرآن آمده است. فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ، بر پای خود ایستاده است.) بنابراین کسانی که به بیگانگان تکیه می کنند، از دستورات آسمانی اسلام ناب محمدی(صلّی الله علیه وآله وسلّم) فاصله دارند.

این ویژگی ها نه تنها در قرآن کریم، بلکه در کتب آسمانی قبل از آن مانند تورات و انجیل نیز ذکر شده است. «ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ؛ این توصیف آنها در تورات و توصیف آنها در انجیل است».بنابراین پیروان پیامبر اعظم(صلّی الله علیه وآله وسلّم) باید این ویژگی های قرآنی را مدّ نظر قرار داده و خود را با آن سنجیده و بنگرند که چقدر در مسیر حضرت هستند.

منبع:

1]تحف العقول صفحه 45


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دریچه ای به سوی مذهب
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی