شبهات
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10199
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29036
بازدید ماه : 203425
بازدید کل : 1615104
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 8 / 10 / 1398

قرآن؛ اندیشه برتر!

شبهه:
اندیشه ایرانیان برآمده از کتاب زرتشت: ای مردم، بهترین گفته‌ها را به گوش بشنوید با اندیشه روشن به آن بنگرید؛ سپس هر مرد و زن از شما، نیک و یا بد را با اختیار برگزینید.
اندیشه اسلام: جنگ با اهل کتاب تا اینکه با خواری و ذلّت مجبور به پرداخت جزیه شوند.(برگرفته از آیه 29 سوره توبه)

پاسخ:
1. کتاب زرتشتیان تحریف شده است. امام صادق (علیه السلام) در مورد آنان می‌فرمایند: «مَا مِنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلا فِيها نَذِيرٌ[فاطر/24] وَ قَدْ بُعِثَ إِلَيْهِمْ نَبِيٌّ بِكِتَابٍ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَأَنْكَرُوهُ وَ جَحَدُوا لِكِتَابِه‏؛[1] هيچ امّتی وجود ندارد مگر اينكه پيامبرى ميان آنها وجود داشته و رسولى(پیامبر زرتشتیان) با كتاب از جانب خدا برانگيخته شده؛ امّا انكارش كرده‏‌ و کتابش را نفی کردند.» با توجّه به نفی کتاب او و انکار پیامبریش، مسلّماً همانند کتب یهودیّت و مسیحیّت ‌تحریف شده است.
2. قرآن نیز بهتر از ادّعای زرتشتیان را فرموده است. اینکه: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئكَ الَّذِينَ هَدَئهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئكَ هُمْ أُوْلُواْ الْأَلْبَاب‏؛[زمر/17-18] پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏‌شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏‌كنند آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.»
3. لازمه بقاء هر حکومتی این است که با کسانی که قصد از بین بردن یا تضعیف آن را دارند برخورد کند و این یک حکم منطقی و عقلانی است.

پی‌نوشت
[1]. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏؛ بحار الأنوار( ط- بيروت)، 1110ق، ناشر: دار إحياء التراث العربي‏، سال چاپ: 1403 ق‏، ج10، ص179.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: شبهات
برچسب‌ها: شبهات
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی