ناگفته های زندگی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1387
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20224
بازدید ماه : 194613
بازدید کل : 1606292
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 17 / 6 / 1394

نور خورشید و هوای تازه:
متاسفانه افراد در مواقع ناراحتی و افسردگی بیشتر تمایل دارند که خود را در خانه و حتی در تاریکی حبس کنند و در واقع از انرژی موجود در طبیعت محروم کنند. حداقل روزی ۲۰ دقیقه از خانه خارج شده و از هوای آزاد و نورخورشید بهره‌مند شوید. منابع طبیعی می‌توانند محرک‌هایی موثر برای رها شدن از رخوت و تنبلی باشند.


گوش دادن به موسیقی‌های مهیج:
علی رغم چیزی که روحیات شما در زمان افسردگی طلب می‌کند (که احتمالا سکوت و یا موسیقی‌های غمگین و همگام با حس و حال شماست) به شما توصیه می‌شود که در این دوران موسیقی‌های شاد و مهیج  گوش کنید. موسیقی شاد موجب می‌شود سرعت گردش خون در بدن شما بالاتر رود و در نتیجه آن خون‌رسانی و انتقال اکسیژن بهتر شده و سطح انرژی شما ارتقا می‌یابد.

راه‌هایی ساده برای رهایی از رخوت و تنبلی

یکی از راههای رهاشدن از انزوا و تنبلی انجام نرمش و فعالیت فیزیکی سبک است

 

نرمش‌های سبک:
کار دیگری که برای بهبود سیستم گردش خون می‌توانید انجام دهید انجام نرمش و فعالیت فیزیکی سبک است. می‎‌توانید کار را با پیاده‌روی سبک در نزدیک محل سکونت یا محل کار خود آغاز کنید.

نظافت و آراستگی شخصی:
زمانی که بی‌حوصله و افسرده هستید، دقت و وقت کمتری را به ظاهر خود اختصاص می‌دهید. حتی اگر از جای خود بلند شوید، به ظاهر خود برسید و دوباره به جایگاه استراحت خود بازگردید قطعا کمی قوی‌تر شده و سطح انرژی خود را بالا برده‌اید.

گاه یکی از دلایلی که این انزوا و تنبلی مداومت پیدا می‌کند به دلیل ظاهر فرد است. یعنی به واسطه اتفاقاتی که برای ظاهر او افتاده، از قبیل چاقی یا لاغری مفرط، پوست و مو و ناخن نامرتب و آسیب دیده و حتی لباس‌های نامناسب، خجالت می‌کشد و یا دلهره دارد که از پیله خود خارج شود.


نظافت و آراستگی محیط پیرامون:
محیط منزل و یا دفتر کار خود را مرتب کنید. غالبا نیاز به یک خانه تکانی اساسی نخواهد بود بلکه منظور سر و سامان دادن به اثاثیه‌ها و خرت و پرت‌هایی است که احتمالا فضای اطراف شما را بهم ریخته کرده است. دیدن یک محیط آراسته به شما احساس بهتری نسبت به خودتان و زندگی‎تان خواهد داد. می‌توانید برای مرتب شدن پیرامون خود ایده‌های جدید خلق کنید و خود این ایده‌ها برای شما می‌تواند ایجاد انگیزه کند تا دست به کار شوید.

اجرای ماموریت سریع:
برای خود ماموریت ایجاد کنید. مثلا رفتن به بانک یا رفتن به فروشگاه برای خرید روزمره. بهتر است لیستی از کارهایی که می‌خواهید در هفته انجام دهید تهیه کنید و برای هر روز خود برنامه مشخصی قرار دهید و به انجام ان خود را موظف کنید.

غذای سالم:
از غذاهای ارگانیک تغذیه کنید، موادی مغذی دارای املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها مثل زغال‌اخته، اسفناج، لوبیا سیاه، لوبیا سفید، فلفل قرمز توصیه می شود که در عادات غذایی گنجانده شود. حتی اگر چیپس و انواع شیرینی‌ها جز برنامه غذایی شماست تعدادی از غذاهای توصیه شده را به آن اضافه کنید. تغذیه‌ای که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزمره را به ما بدهد و هم چنین به اندازه‌ای سنگین و پرحجم نباشد که برای هضم آن احتیاج به استراحت داشته باشید می‌تواند سطح بهره‌وری شما را ارتقا دهد.

منبع:پزشک/برترینها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
برچسب‌ها: ناگفته های زندگی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی